de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 16:59

Wat goed zeg! Gefeliciteerd met je punten. Lekker debuut, geeft hoop voor de volgende keer.
Die verzorging zouden ze wat mij betreft ook wel naar het paard mogen kijken ipv het nieuwste dekje en gepoetste laarzen. Zoveel veel te dikke paarden die rondlopen. Hoeven vallen bij ons in de buurt nog wel mee hoe die er uit zien.

M'n puppy ging vandaag niet zo lekker. Heeeeel veel spanning wat leidde tot een boel slaan met de kop, gespring en vliegende wissels in de galop. Werd wel nog even bij de jury geroepen dat ze het een ontzettend goed paard vind waar ik ver mee ga komen :D en op m'n protocol stond dat ze het een powerknol vond en dat ze het knap vond dat ik zo goed met haar spanning omging maar dat er nu teveel mis ging voor een winstpunt. uiteindelijke schade was 178 en 179 :')

Ik vind het best lastig om balans te vinden tussen rust en werken. Vorige week had ze een strandrit gemaakt de dag voor de wedstrijd en toen liep ze heerlijk de dag erna. Deze week wat minder gedaan omdat ze vorige week best vaak gelopen had en gister rust. Alleen vandaag is ze dan dus erg gespannen. Zodra ze een dag wat meer doet loopt ze de volgende dag super. Erg meewerkend en ontspannen maar ik wil het wel leuk voor haar houden en er niet elke dag opzitten of aan het werk aan de longe zetten.

KarinvdM

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 18:52

Altijd Jammer, net niet...

Lief de je het vraagt Anneruth, het gaat steeds beter. Lopen en paardrijden is op zich weer pijnlijk en het hardlopen heb ik ook weer opgepakt. Het blijft nog wel strak en stijf, maar dat wordt vast ook steeds beter bij veel bewegen. Bovenop de voet is maar weinig doorbloeding, daardoor duurt het ook langer.
Maar ik ben allang blij dat ik alles weer kan. :)

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 10:13

Jammer van de spanning, Vibabu.
Het is soms ook zoeken naar de juiste balans en juist omdat ze jong zijn is het extra moeilijk.

@Karin: fijn dat je in ieder geval weer alles kan en dan hoop ik dat het paardrijden ook snel weer pijnloos gaat.

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 10:40

@vivabu, hier precies hetzelfde!
Ik moet hem wel bijna elke dag aan het werk zetten anders stuiter ik rond. Wissel wel af met de intensiviteit vd trainingen.
Heb hem gisteren zelfs nog ruim een half uur gelongeerd voordat ik op wedstrijd ging. Helaas hij vloog letterlijk door de losrijbaan. De 1e proef was ik al lang blij dat ik het had overleefd. 171 punten viel me nog mee, proef 2 wel een stuk lekkerder kunnen rijden 194 pnt en een 5e plaats. De mijne is zo ontzettend fris dat ik af en toe niet weet wat ik met de spanning etc aan moet. Het begon er gisteren al mee dat hij schrok op de poets plaats en mij van mn krukje af liep en de kettingen kapot trok.

Er zit zoveel potentie in maar wat dat betreft lijkt hij erg op zijn vader, die ook de spanning blijft houden.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 11:12

Maud dat je dat allemaal nog durft met je zwangerschap. Het klinkt gevaarlijk.

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 11:17

Ja de twijfel slaat momenteel ook best wel hard toe. Zelfs verkoop is al overwogen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 11:18

_Anneruth schreef:
@Karin: fijn dat je in ieder geval weer alles kan en dan hoop ik dat het paardrijden ook snel weer pijnloos gaat.

De autocorrect heeft van pijnLOOS pijnlijk gemaakt. :))

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 11:20

Ik ben een angsthaas dus vind het al snel gevaarlijk klinken. Maar als je lelijk terecht komt nu met een val. Of paardlief duwt je per ongeluk ongelukkig van dat krukje dan vergeef je het jezelf nooit meer.

Pas alsjeblieft een beetje op jezelf. Dat is geen enkel getalenteerd paard waard.

Zaterdag ging ik mijn super makke schimpie longeren. Met longeren doet ze de eerste 5 minuten heel hard rennen. Hadden die mensen er ook netjes bij gezegd. Maar dit keer met het wegrennen bokte ze ook. Doet ze anders nooit maar ik kon nog net opzij stappen. Ongelukken zitten in zulke onverwacht kleine hoekjes.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 09:38

KarinvdM schreef:
_Anneruth schreef:

De autocorrect heeft van pijnLOOS pijnlijk gemaakt. :))

Ow haha.. gelukkig maar ;). Dat is een heel verschil.

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 11:12

@ karin, gelukkig dat scheelt nogal wat!

Ik heb besloten per direct paardrijverlof op te nemen, verder heel positief omdat ik waarschijnlijk iemand gevonden heb die hem kan gaan rijden!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 11:17

Das wel fijn dat je iemand hebt die hem kan gaan rijden.

Ik heb vanavond weer les. We zijn dinsdag bezig gegaan met goede hoeken in galop te rijden. Dat vind ik nog aardig lastig met zo'n groot paard :+. Vanavond maar weer even kijken of we daarmee verder komen of dat Gideon wat anders in petto heeft ;).

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 11:51

Goed besluit MM!

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 20:49

Na bijna 8 weken weer even op mijn pony gezeten *\o/*

Afbeelding

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 20:04

Door privéomstandigheden heb ik de laatste tijd wel meegelezen maar erg weinig gepost. Ik kon het niet laten om nu toch weer eens een berichtje te plaatsen. Vandaag mijn puppy opgeladen om een tochtje van 8 km te maken op Lauwersoog, helemaal alleen :D Ze was zo braaf!

Afbeelding
Afbeelding

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 21:20

Wat leuk om te lezen, Ketly! En als ik dan terugdenk dat je zelfs hebt overwogen om haar te verkopen wat zal je dan trots en blij zijn dat je dat niet hebt gedaan. Echt supergaaf!

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 22:28

Ja klopt, eigenlijk niet te bevatten dat het zó goed is gelopen! :D Zou haar nu voor geen goud meer kwijt willen!

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 22:59

Moest ook meteen denken aan de tijd dat je haar wou verkopen. Wat geweldig dat je nu zo'n plezier met haar hebt. Ziet er heerlijk uit!

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 12:13

Ziet er lekker uit Ketly, genieten! Hier weinig te melden, weinig gereden afgelopen week, erg druk met andere dingen, maar voor Guus helemaal niet erg, kan ze even bijtanken. Ik zoek een nieuwe cap en een nieuw wedstrijdjasje, ik wil donkerblauw chique. Weet niet wat hip is eigenlijk, én dan ben ik ook nog eens heel erg zuinig dus wil voor een klein prijsje klaar zijn. Tips??

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 20:15

@Anonymous; marktplaats?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 22:00

Leuk Ketly, het plezier spat er ook af. :)

Ik had dit weekend m'n debuut met Jetteke.
Mooie oefening, twee dagen achter elkaar en in 3 verschillende bakken, ze heeft dus een hoop geleerd. :)
Zaterdag in de 1e proef net geen winst met 178 en in de 2e wel met 188. :) M'n gevoel was andersom, maar ik vond de 1e jury wat streng, in het commentaar kon ik me wel vinden.
Vandaag in de eerste 183 en dus weer eentje. Het duurde erg lang voordat ik aan de beurt was voor de 2e proef, er zat een half uur tussen beide proeven, geen idee waarom het zo uitliep, maar Jetteke had de pijp toen helemaal leeg, ik zat er toen ook al ruim een uur op. Ze was niet meer voorwaarts en er waren ook wat knopjes zoek en ik had daar, geheel terecht, lang geen winst. :D
Maar ze heeft een hoop geleerd en ze was ook super braaf en ik ben dik tevreden. :)
Morgen lekker een dagje rust en daarna weer rustig verder oefenen voordat we weer gaan. :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 00:11

Wat is het hier stil...

Hoevaak rijden jullie je 5-jarige nu?
Met dit mooie weer jeukt het hier elke dag... :D

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 00:50

Ligt er een beetje aan wat ze de dagen doet. Soms 3 dagen achter elkaar en dan 20 minuten per keer maar soms ook 2 dagen achter elkaar vrij. Deze week had ze het druk. Dus ze zal een rustig weekend krijgen denk ik.
Zondag "gecrosst", maandag dressuurwedstrijd met een hindernissen, dinsdag vrij, woensdag 25 minuten gereden, vandaag springles. Veel springen deze week voor haar toevallig. Niet veel en al helemaal niet hoog.... Beetje hindernis mak maken.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 14:28

Het is inderdaad best rustig hier! Ik lees elke dag/avond trouw mee, maar eigenlijk nooit veel zin en tijd om te reageren via m'n telefoon. :D

Hier gaat het best goed! Vanavond sinds een behoorlijke tijd weer op concours met George. Het wordt zijn 4e keer dat hij mee gaat. Ik ben heel benieuwd hoe hij het gaat doen! :)

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 14:40

Ik heb geen 2011 paard meer dus kan niet meer meeposten :)

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 15:54

Ik heb een bijrijder gevonden! Ze reed zo met hem weg, echt een klik!
Grease komt nu 2x in de week 3 kwartier onder het zadel en wordt 2 a 3 keer in de week met bijzet gelongeerd.

Succes Picassox!