Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 15:52

Onali schreef:
Zo dan, jij hebt een aardige mening.

Heb ik ook hoor, als de enige optie uiteindelijk gaat zijn dat hij constant binnen moet staan, dan laat ik hem inslapen. Vind ik geen leven voor een paard en verkopen heeft dan geen zin meer binnen Nederland. Maar hem laten opvreten door een stel wolven, nope, alles beter dan dat.

Dus ik hoop dat men de wolf binnenkort eens een halt toe gaat roepen, want die kant gaan we anders wel uit.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 15:53

DuoPenotti schreef:
Met dichte tralies dan of zo?
Want over een halve deur komen ze over.

En is dat voor elk paard voldoende om geen klachten te krijgen?
Oprechte vraag.
Gelukkig geen ervaring mee.

Ja, tralies tot boven, luikje kan open en dicht.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 15:54

Ja waar mogelijk.
Maar Nederland regeltjesland is veel niet mogelijk. Daar word te simpel over gedacht.
En juist dat is een punt dat in de media moet komen.
Niet wijzen naar de houder.
Wijzen naar pro wolf. Stal is leuk. Maar als dat niet mag? Of gewoon te duur is? En wat in de schemertjjd of overdag?

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 15:56

Elisa2 schreef:
Ik zeg niet dat de wolf maar onverstoord zijn gang moet kunnen gaan he? Dat vind ik namelijk niet, ik vind NL te klein voor de wolf en de aanvallen verschrikkelijk.

Ik zeg alleen dat je wel waar mogelijk je dieren moet beschermen. Maar kennelijk denken jullie daar anders over?

Dus ik moet dan maar mijn huis verkopen en verhuizen omdat ik geen vergunning voor een stal krijg? Ik heb dit huis gekocht zodat ik ze bij huis kon houden dus een pensionstal is geen optie. Buiten het feit dat deze allemaal een wachtlijst hebben. Ik ben namelijk niet de enige met dit probleem. Dus dan maar 3 gezonde paarden in laten slapen?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 15:58

Volgens mij wordt er het een en ander verdraaid..het ging hier om een dampig paard.

Gezonde paarden kunnen gewoon verkocht worden als je ze niet kunt beschermen. Snap ook heus wel dat de gemeente het zo niet makkelijker maakt en dat het krom is. Dus ik kies hier geen kant, even voor de duidelijkheid.
Laatst bijgewerkt door Elisa2 op 08-03-24 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 15:59

DuoPenotti schreef:
Ja waar mogelijk.
Maar Nederland regeltjesland is veel niet mogelijk. Daar word te simpel over gedacht.
Wijzen naar pro wolf. Stal is leuk. Maar als dat niet mag? Of gewoon te duur is? En wat in de schemertjjd of overdag?

Niet naar elke houder nee, maar sommige houders valt wel naar te wijzen hoor, maar das een andere conclusie.
Ik spreek even voor mezelf, maar ik zou net zo lang doorzoeken met mijn paard tot ie op stal kan en eventueel verder weg.
Ik zou geen alternatief zien, paard laten aanvallen is voor mij geen optie. Dus idd op stal in de nacht, gelukkig buitenstal, lekker in de zomer, maar no way dat ik m buiten laat staan. Als het te heftig wordt met wolven, dat hij de godganse dagen binnen moet staan, dan laat ik m gaan. Gelukkig is het zover nog niet en staat hij op een terrein met veel activiteit overdag.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 15:59

Dreamboy schreef:
Elisa2 schreef:
Ik zeg niet dat de wolf maar onverstoord zijn gang moet kunnen gaan he? Dat vind ik namelijk niet, ik vind NL te klein voor de wolf en de aanvallen verschrikkelijk.

Ik zeg alleen dat je wel waar mogelijk je dieren moet beschermen. Maar kennelijk denken jullie daar anders over?

Dus ik moet dan maar mijn huis verkopen en verhuizen omdat ik geen vergunning voor een stal krijg? Ik heb dit huis gekocht zodat ik ze bij huis kon houden dus een pensionstal is geen optie. Buiten het feit dat deze allemaal een wachtlijst hebben. Ik ben namelijk niet de enige met dit probleem. Dus dan maar 3 gezonde paarden in laten slapen?

:j

Ja logisch toch...
Naar de slacht ermee. Komen ze volgens reacties toch.

En dat de poffertjes uit de stad denken dat het gewoon even kan stal bouwen, oké.
Maar bokt?

En verkocht.
En jij denkt dat er ergens een plekje wolf vrij gaat blijven?

DuoPenotti

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 16:01

Maar Wintu heb jij een bejaarde of zo?
Ik laat toch geen 10 jarige inslapen?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 16:01

Wintu schreef:
DuoPenotti schreef:
Ja waar mogelijk.

Niet naar elke houder nee, maar sommige houders valt wel naar te wijzen hoor, maar das een andere conclusie.
Ik spreek even voor mezelf, maar ik zou net zo lang doorzoeken met mijn paard tot ie op stal kan en eventueel verder weg.
Ik zou geen alternatief zien, paard laten aanvallen is voor mij geen optie. Dus idd op stal in de nacht, gelukkig buitenstal, lekker in de zomer, maar no way dat ik m buiten laat staan. Als het te heftig wordt met wolven, dat hij de godganse dagen binnen moet staan, dan laat ik m gaan. Gelukkig is het zover nog niet en staat hij op een terrein met veel activiteit overdag.

Precies en zo zijn er meer stallen waar ze veilig kunnen staan en waar veel activiteit is overdag.

Als eigenaar heb je ook een verantwoordelijkheid.

Hoe zuur ook, en hoe mee eens ik het ook niet ben met dit wolvenbeleid.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 16:03

DuoPenotti schreef:

Die van mij is nu 18.
Een jong paard zou ik verkopen inderdaad als ik het geen veilige omgeving meer kan bieden, aan iemand die dat nog wel kan. Zuur voor mij, maar belang en veiligheid paard gaat bij mij dan voorop.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 16:03

Elisa2 schreef:
Volgens mij wordt er het een en ander verdraaid..het ging hier om een dampig paard.

Gezonde paarden kunnen gewoon verkocht worden als je ze niet kunt beschermen. Snap ook heus wel dat de gemeente het zo niet makkelijker maakt en dat het krom is. Dus ik kies hier geen kant, even voor de duidelijkheid.

Pardon? Verkoop jij straks ook je kinderen ( als je die hebt) omdat ze niet meer veilig naar school kunnen fietsen? Waar zit jouw verstand? Dan verplaats je toch alleen maar het probleem? Die wolven zitten bijna overal.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 16:04

Dreamboy schreef:
Elisa2 schreef:

Pardon? Verkoop jij straks ook je kinderen ( als je die hebt) omdat ze niet meer veilig naar school kunnen fietsen? Waar zit jouw verstand? Dan verplaats je toch alleen maar het probleem? Die wolven zitten bijna overal.

Kun je een beetje normaal doen?

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 16:05

Wintu schreef:
Dreamboy schreef:

Kun je een beetje normaal doen?[/quote]

Had jij me niet achter de foei knop gezet? Anders gauw weer doen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 16:06

Ik voorzie dat paardenhouders flexibel moeten gaan werken. Niet ivm de zorg voor kinderen, maar wanneer kan ik veiliger mijn dieren op de wei laten lopen.

In Smilde De vandaag hoogdrachtige ooi gedood.
Bij Spier is vastgelegd hoe drie wolven een ree te grazen namen.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 16:07

En zo blijft er geen hobby dierhouder meer over.
Al die prachtige paddock paradises, hoekje wei in de straat met wat geitjes en schaapjes, alles moet verkocht worden.
Wordt een drukke boel daar op de Waddeneilanden :')

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 16:07

Wintu schreef:
DuoPenotti schreef:

Die van mij is nu 18.
Een jong paard zou ik verkopen inderdaad als ik het geen veilige omgeving meer kan bieden, aan iemand die dat nog wel kan. Zuur voor mij, maar belang en veiligheid paard gaat bij mij dan voorop.

Als je ziet hoe hard die populatie groeit, hier maar ook Duitsland en België is er zonder ingrijpen binnen een paar jaar geen wolf vrij plekje meer.

Goede stallen staan nu al vol.
Maar ook die zijn niet wolf proof

Waar ga je heen met je jonge paard?

Rare gedachtes.

Ga er verder ook niet op in.
Want zulke kronkels kunnen mijn hersenen niet aan. Dat is precies Leugenveld en Koffeman praat

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 16:09

Dreamboy schreef:

Je kan gewoon toch fatsoen houden in een topic? Ik geloof prima dat mensen om dit soort reacties heel snel afhaken en dat was toch niet de bedoeling?

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 16:11

DuoPenotti schreef:
Als je ziet hoe hard die populatie groeit, hier maar ook Duitsland en België is er zonder ingrijpen binnen een paar jaar geen wolf vrij plekje meer.

Rare gedachtes.

Want zulke kronkels kunnen mijn hersenen niet aan. Dat is precies Leugenveld en Koffeman praat

Ik praat helemaal niemand na?

Als ik mijn paard niet meer veilig kan houden en geen paardwaardig leven kan bieden, wat is dan het alternatief volgens jou?
Stel dat het zo erg wordt, dat je je dieren alleen nog dagelijks een uurtje in de paddock kan houden, omdat europa geen ruk doet aan die wolven, wat zou jij dan doen? Wat voor alternatief is er dan.
Laatst bijgewerkt door Wintu op 08-03-24 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 16:11

Waar zit je verstand als je je verantwoordelijkheid niet neemt als diereneigenaar? Dat vraag ik me af..

Niet om houders te shamen, er zijn er genoeg die het goed doen. Maar er zijn ook die denken dat het zo'n vaart niet zal lopen en hun dieren onbeschermd in een weitje met prikkeldraad naast of vlakbij het bos zetten. Dat is vragen om problemen.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 16:12

Wintu schreef:
Dreamboy schreef:

Je kan gewoon toch fatsoen houden in een topic? Ik geloof prima dat mensen om dit soort reacties heel snel afhaken en dat was toch niet de bedoeling?

Ik mag gewoon mijn mening zeggen net als jij. En als iemand zegt dat ik dan maar mijn paarden moet verkopen, ja dan word ik hels want het zijn mijn "kinderen".

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 16:13

Als je kunt kiezen tussen ze laten opeten of verkopen? Wat doe je dan?

Want daar gaat het om als je ze niet voldoende kunt beschermen.

En nogmaals, ik vind het heel zuur dat het zo gaat door het falende overheid beleid en ik ben het er ook niet mee eens.
Laatst bijgewerkt door Elisa2 op 08-03-24 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 16:14

Wintu schreef:
DuoPenotti schreef:

Rare gedachtes.

Ik praat helemaal niemand na?

Als ik mijn paard niet meer veilig kan houden en geen paardwaardig leven kan bieden, wat is dan het alternatief volgens jou?
Stel dat het zo erg wordt, dat je je dieren alleen nog dagelijks een uurtje in de paddock kan houden, omdat europa geen ruk doet aan die wolven, wat zou jij dan doen? Wat voor alternatief is er dan.

Nee je praat niemand na. Je praat hetzelfde.

Iets van een burgerwacht organiseren of meer die kant op denken. Maar geen gezonde in laten slapen nee.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 16:15

Ik vind ook vooral welzijn tov veiligheid erg ingewikkeld. Ik vind paarden >8 uur per dag op stal eigenlijk echt niet ok, laat staan de 16 uur op stal waar je dan hartje winter op uit zou komen als ze alleen met daglicht buiten komen.

Ik was net heel gelukkig dat we nu de mogelijkheid hebben om ze 24/7 buiten te houden met hele mooie ruime schuilstal, paddock, track en wei. Ik vind dat ook echt weer een verbetering tov de situatie van s nachts op stal als ik naar de groep kijk.

Maar laatst kwam er een wolf even bijna in de buurt, wat ga ik dan doen? Het liefst omhein ik de paddock + schuilstal dan met raster. Maar vind ik dat veilig genoeg? Ik doe het nu nog niet uit voorzorg omdat de honden nu nog onder het draadje weg kunnen als mijn ponydames het weer op ze gemunt hebben.
Met raster kunnen ze buiten blijven, maar ik ben ook bang dat het onvoldoende beschermt.
Toch de schuur maar ombouwen tot 4 boxen en compleet tegen mijn principes de boel ophokken?

Ik weet het nog niet. Ik hoop dat ze nog even weg blijven hier.

Wintu

Dreamboy schreef:
Wintu schreef:

Ik mag gewoon mijn mening zeggen net als jij. En als iemand zegt dat ik dan maar mijn paarden moet verkopen, ja dan word ik hels want het zijn mijn "kinderen".

Waar staat dat JIJ je paarden moet verkopen dan? Ik zeg dat ik het zou doen, niemand zegt dat jij het moet doen toch? Moet je helemaal zelf weten.

Dreamboy

Elisa2 schreef:
Waar zit je verstand als je je verantwoordelijkheid niet neemt als diereneigenaar? Dat vraag ik me af..

Niet om houders te shamen, er zijn er genoeg die het goed doen. Maar er zijn ook die denken dat het zo'n vaart niet zal lopen en hun dieren onbeschermd in een weitje met prikkeldraad naast of vlakbij het bos zetten. Dat is vragen om problemen.

Dat is zeker waar. Prikkeldraad is sowiezo not done. Bos of open vlakte maakt tegenwoordig ook niet meer uit want ze lopen overal. Maar om nu te zeggen dat je dan je paarden maar moet verkopen vind ik te ver gaan. Sorry voor mijn felle reactie maar dat schoot me echt even verkeerd.