Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 10:08

Wat fijn dat het allemaal goed uit lijkt te pakken zo +:)+

Is iedereen adhv dit topic bij je terecht gekomen of op andere manieren?
Want op zich is het natuurlijk wel handig dat mensen hier een behoorlijk goed beeld kunnen krijgen van jouw visie op de zaken, wat je wilt bieden en zoekt :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-23 13:01

Eentje is via dit topic gekomen. Eentje is via mij op dit topic uit gekomen maar komt net als de rest via andere kanalen. Het kan zijn dat ze allemaal mee lezen inmiddels maar zo ver ik weet maar twee.

Maar heb ze wel allemaal gesproken voor ze kwamen en zo een vrij goed beeld gekregen van wie ze waren.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-23 01:20

Afbeelding
Onze puppies. :+:
Mijn puppie mag zijn hoofd niet meer op tafel leggen dus nu heeft hij een ‘poef’ (ken het AN-woord niet) maar verder is hij niet verwend. _O-

Afbeelding
Dr jongste houdt de achtertuin in de gate:
Afbeelding

Afbeelding
Door een van de eigenaars gemaakt.

Afbeelding
Broeder-liefde <3

Afbeelding

Afbeelding
BFF’s

Afbeelding
Nog twee BFF’s :+:

Afbeelding
Cutie is nu officieel verkocht aan mensen.
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Leo had ook een knuffel voor me. :+:

Mijn eigen baby was ook even lief vandaag.

Afbeelding

Afbeelding

En de hele club:

Afbeelding

De liefde zal morgen over zijn na de ontworming vrees ik. _O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 07:13

Ah lieve foto's weer :+:

Je hebt best kans dat de Haf het zelf uit de ontwormingsspuit zuigt als die de kans krijgt :')

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 08:37

Hahaha pmarena.
Hele lieve leuke fotos van je beestenboel. Al je (verzorg) paarden zijn geweldig vind ik.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 09:40

dat koppel honden! Gewéldig.

Wat mij wel opvalt zijn de prikbanden, die had ik bij jou eigenlijk niet verwacht moet ik zeggen. Wat is de reden voor die?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 09:45

Zozo Nero en Whiskey als BFFs, die had ik niet aan zien komen! Knap cluppie is het <3

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 12:43

Hoe is het qua stormweer bij jullie? Hier komt de piek er aan. Mijn paarden blijven voorlopig binnen. Toen ik om 9u30 vertrok naar het naburige dorp om nieuwe winterkleren aan te schaffen viel het nog mee waar toen ik weer buiten kwam was de wind in kracht toegenomen. In mijn provincie is het code oranje. Bij ons thuis is er helaas al een boompje gesneuveld. Hadden het niet verwacht van dat boompje. Stond deze zomer zo mooi te bloeien. Het was jasmijn boompje.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-23 14:44

Duhelo schreef:
dat koppel honden! Gewéldig.

Wat mij wel opvalt zijn de prikbanden, die had ik bij jou eigenlijk niet verwacht moet ik zeggen. Wat is de reden voor die?

Zekerheid. Ze hebben twee banden aan. Een (afgeslepen) prikband en een gewone. Beide banden hebben ook een ander leidsel. Aan de zwaarste band hangt een kort touw dat eigenlijk gewoon op de rug ligt. Het andere leidsel hebben we vast. :)

We lopen op de weg met drie Mechelaars waarvan de lichtste 30kg weegt en er twee nog maar halfweg hun training zijn. (Dat zijn ook de twee met de band. Die hun training is nog niet volledig.) Zeker de jongste (met de lichte ogen) leert nu net pakken. Het is nog nooit nodig geweest maar zou er ooit een situatie ontstaan waarin de gewone band genegeerd wordt hebben we een plan B er omheen hangen.
Eerste stap zou het handvat pakken zijn ipv het leidsel. Daarna de prik band als het nog nodig zou zijn. Maar tot nu toe is het eigenlijk nog nooit nodig geweest. Als ik Yaiko alleen mee neem heeft hij meestal de slip ketting(nouja sliptouw. Tis zo’n ding van agradi. Het hele spul bestaat uit een geheel.) en de gewone band waar dus een handvat aan zit om. Maar als mijn man met alle drie loopt dan neemt hij voorzorgen.

Ik heb nooit iets gehad tegen correct gebruikte hulpmiddelen. Wanneer een dergelijke band als ‘back up’ gebruikt wordt is het voor mij hetzelfde als Rêve haar hengstenketting. Zolang het niet mis gaat merken ze er niks van. Gaat het mis heb je meer kans om de situatie sneller onder controle te krijgen. :)

En nu zal er vast iemand zijn die zegt dat je niet kan opvoeden wanneer je die banden gebruikt. Ik zeg dat je niet beseft waar je mee rond loopt als je er van uit gaat dat je nooit een extra hulplijn nodig zal hebben.

petraaken schreef:
Hoe is het qua stormweer bij jullie? Hier komt de piek er aan. Mijn paarden blijven voorlopig binnen. Toen ik om 9u30 vertrok naar het naburige dorp om nieuwe winterkleren aan te schaffen viel het nog mee waar toen ik weer buiten kwam was de wind in kracht toegenomen. In mijn provincie is het code oranje. Bij ons thuis is er helaas al een boompje gesneuveld. Hadden het niet verwacht van dat boompje. Stond deze zomer zo mooi te bloeien. Het was jasmijn boompje.

Wij zouden nu in de piek zitten, het gaat nog. Voorlopig geen schade maar jij woont dichter bij de kust toch?
Heb de dames wel er aan herinnerd voorzichtig te zijn op het bospad naar de weide toe maar ook met de heren zelf gezien die iets onvoorspelbaarder zouden kunnen zijn nu.
Ga wel de paarden achter ons huis houden. Ga met deze wind niet over de straat met ze. :=

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 14:51

Bij ons zijn er toch al wat bomen gesneuveld… ik hoop dat het snel voorbij is en geen schade thuis!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 14:56

Verstandig je verhaal over de ketting. Ik maak een diepe buiging.
Hercule heb ik toen hij hengst was nooit zonder hengsten ketting laten gaan met mijn dochter.
Na de castratie zelfs nog een jaar mee gewacht. Gewoon voor het geval dat. Mijn dochter was 12-14 jaar toen en zeer zelfstandig.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 15:23

Fijne uitleg weer.
Ik snap het stukje veiligheid zeker. Mijn wolfhonddame weegt rond de 36 kilo, maar die heeft macht als een paard (en ik heb trekpaarden :+ ).
Ik heb het altijd met een halfcheck afgekunnen (en aan de flexi loopt ze met een harnas), maar die heb ik altijd alleen vast. (als ik met meerdere honden ging wandelen was het met de uberkoele berners van mijn moeder mee die perfect losliepen en geen uitvalgedrag naar mensen of honden hadden (de wolf heeft het wel, dus die kon ik loslaten in een dramasituatie en me fixeren op de mijne.). Met meerdere van die kalibers is een stukje extra veiligheid wel fijn inderdaad.

Hier is de storm nu op zijn piek denk ik. Paarden stonden vanmorgen midden de weide, dus die heb ik daar hun voordroog gegeven. en voorlopig nog geen schade, straks als het ergste weg is nog eens gaan checken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-23 15:35

De pinnen banden zijn halfchecks. Daarom zie je ze ook zo duidelijk ondanks het langere haar. Dus die hangen echt los er om zolang er niks mee gedaan wordt. De donkerste heeft normaal ook een sliptouw aan maar in die zijn dikke vacht verdwijnt alles dat smaller is dan 2cm. _O- De oudste is een rustige hond wiens training ook ‘af’ is (alsin: wedstrijd klaar/doorlopen. Af is zo iets nooit) maar de andere twee staan halfweg en aan het begin en dan moet je je toch gewoon realiseren dat hoe lief en leuk ze ook zijn voor ons, ze de situatie wel eens fout kunnen inschatten en onverwacht zouden kunnen reageren. De jongste is het meest reactief (staat ook nog maar aan het begin). In die fase moet je ze ook wat tegen zichzelf beschermen.

Yaiko is nu begonnen met meester verdediging wat enige onafhankelijkheid vraagt in het nemen van beslissingen. (Hij moet zelf bepalen wanneer iemand ‘vriend of vijand’ is. De begeleider mag niks zeggen gedurende die oefening behalve het commando om te lossen wanneer de ‘boef’ onder controle is.) Hij zit dus om die reden nu in een fase dat je moet erkennen dat 1 foute beslissing grote consequenties kan hebben.

Ik geef eerlijk toe: ik houd er niet van. Maar ik houd ook niet van de hengstenketting. Die krijgt Rêve ook alleen op verplaatsing om of wanneer ze in haar gedrag onbetrouwbaar oogt. Maar als ik moet kiezen dan bescherm ik liever mijn dier tegen potentieel grote consequenties dan dat ik toe geef aan mijn ‘afkeer’.

Ze lijken trouwens los te liggen maar alledrie de honden hebben een lang touw aan. :D dat ligt gewoon goed verstopt in het gras. :D

Ik heb recent met ze getraind en zelfs de kleinste moet kwa trekkracht inderdaad niet onder doen voor een paard als ze echt fel worden. := ze weten dat lijf echt optimaal in te zetten zowel kwa duwen als trekken. Ze leren ook boksen dus ook met muilkorf kunnen ze probleemloos iemand tegen de grond werken. :o dus een muilkorf alleen zou maar een halve maatregel zijn.

Ik leg liever uit waarom we dingen doen zoals we ze doen. Ik snap nl ook waarom er vragen over komen gezien ik ze ook liever niet zie. Tis een beetje kiezen tussen kwaden.

Ik ga nu de heren nog eens controleren. We hebben op zich niet veel dat los kan komen en thuis ook geen (geliefde. :(:) ) boompjes dus in principe zitten we safe alleen moet ik door minstens 1 bos om bij de veulens te komen. :+ je komt het dorp niet uit zonder over een weg omringt door bos te gaan. :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 15:43

Een boom of flinke tak op je schedeldakje is ook niet alles... hopelijk geen rarigheid onderweg dan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-23 16:48

Voorlopig geen schade op de weide. De heren zijn idd wel onrustig. :=

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 17:03

Ayasha schreef:
Voorlopig geen schade op de weide. De heren zijn idd wel onrustig. :=

De heren zullen het denk ik even samen moeten uitzoeken. Je kunt nu toch niets voor ze doen, zelfs als er iets gebeurt. Integendeel als je nu thuis afwacht tot alles voorbij is, kun je ze straks weer fris en fruitig in de armen sluiten. Ben verstandig ajb Kathleen!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-23 17:14

Heb helaas even aan de draad moeten werken. :x :x er gaat op korte termijn een dead line komen nu.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 18:02

Ayasha schreef:
Heb helaas even aan de draad moeten werken. :x :x er gaat op korte termijn een dead line komen nu.

Ok, ik ben benieuwd waar dit over gaat. Ben ajb voorzichtig!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 18:10

O jee, heb je een notoire uitbreker?

De honden en paarden zien er verder allemaal mooi en tevreden uit. Ik denk wel dat als ik jou met je honden over straat zou zien lopen, dat ik dan even de andere kant van de straat moet gaan inspecteren.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 18:26

Zeker weten Maflinger. Ik zal ook nooit op bezoek gaan := .

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 18:30

Ik juist wel, omdat ik deze honden zou vertrouwen (er vanuit gaande dat ik daar níet zou rondlopen zonder Kathleen of haar man erbij).
Ik vind ze ook prachtig, die “puppies”.

Hebben de heren discussie gehad met de buurpaarden ?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-23 19:15

Alles is gelukt. Ik ben nog steeds pissig.

Joy heeft inderdaad discussie gehad met de buren maar deze keer zag ik dus wat er gebeurde en dit kan gewoon niet langer.

Weer twee draden stuk. Ik stuur wat er gebeurt is. Niet even vragen of Joy in orde is, of ze moeten komen helpen. Niks. :x

Met ons er bij zijn de honden inderdaad echt betrouwbaar en zelfs erg lief. De jongste is iets minder aanhankelijk naar vreemden maar die zondert zich dan af. Mijn moeder heeft een Roemeense opdonder geadopteerd en daar moet je meer mee opletten ean met onze honden kwa bijten. :=

Als we er niet bij zijn of je bedreigt een van ons dan wordt het een ander verhaal. := vooral Yaiko met mij. Yaiko gooit letterlijk zijn eigen lijf voor me als hij geen andere mogelijkheid ziet.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 19:46

Wat is er gebeurd Ayasha?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 19:55

Ayasha schreef:
Alles is gelukt. Ik ben nog steeds pissig.

Joy heeft inderdaad discussie gehad met de buren maar deze keer zag ik dus wat er gebeurde en dit kan gewoon niet langer.

Weer twee draden stuk. Ik stuur wat er gebeurt is. Niet even vragen of Joy in orde is, of ze moeten komen helpen. Niks. :x

Dat is echt súper teleurstellend en ergerlijk zulke dingen.... zeker als je ergens gratis mag staan dan mag je je wel iets meer betrokken en wederkerig opstellen -O- Heb je het brandje weer redelijk kunnen blussen? Knollies okee...? :(:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-23 20:02

Joy heeft willen kappen naar de buurman en bleef in de draad hangen. Hij heeft niks gelukkig. We hebben de draden zo gemaakt dat de ijzedraden knappen als dat zou gebeuren. De witte draad ‘veert’ en snijd niet zo. Dus hij heeft twee staaldraden over getrokken. De witte draden alleen wat uit gerokken. Dus die heb ik aan gespannen en de kapotte ijzerlus er tussen uit gehaald voor vanavond.(de weide is in ‘delen’ gemaakt zodat we in een geval als dit slechts een deel moeten vervangen en niet alles rondom.)
Er zit nu dus wel nog stroomdraad alleen geen extra ijzerdraadje. Daar heb ik nl hulp bij nodig om dat opgespannen te krijgen.

Joy heeft gelukkig niks. Maar ik ben boos en heb er genoeg van. Toen ik stuurde wat er gebeurt was kreeg ik niet de vraag of ze even moesten komen helpen of hoe het met jou is. Ik en er klaar mee. Joy beschermd zijn kudde dus het is altijd Joy maar dat is ook logisch. In zijn ogen is het zijn taak om zijn kudde te beschermen.

Maar op een keer loopt het eens mis. Ik heb hem nog maar net terug op de rit. :\

Ik heb mijn man gevraagd eens goed na te denken wat nu de voordelen zijn van deze regeling want dat ik alleen miserie en potentiële ongelukken zie. Ik zit wel in de storm met draad te f*cken. :\