Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xSCWx schreef:Linksvoor gevoelig maar herstelde snel, rechtsvoor herstelde trager, niet goed zuiver. Vermoeden is zwakke (knie)banden en/of artrose, kan ook hoefkatrol zijn maar is onwaarschijnlijker. Ze was op het harde zonder buigproef perfect zuiver.
Wat denken jullie?
xSCWx schreef:De dierenarts is zelf na de klinische keuring al weg gegaan omdat ze er niet doorheen kwam, hij had al een negatief koopadvies gegeven omdat ze niet goed herstelde na de buigproef. Hij zou ook de 4 benen röntgenen maar heeft dat niet gedaan om me kosten te besparen. Ik moet nog contact hebben met de dierenarts, ik twijfel om verder te laten onderzoeken vandaar de vraag wat jullie denken.
Ik vind het wel jammer dat de verkoper zo onderuit wordt gehaald hier want die is alleen maar meewerkend en geeft ook geen advies vanuit haarzelf over de keuring, zelfs toen ik vroeg wat zij zou doen niet omdat ze niet onafhankelijk is.
Sky_As schreef:Dan heb ik dat inderdaad anders gelezen, excuus!@Mkango ik denk overigens dat je mijn zin: en volgende vraag, waarom zou je laten keuren al je het paard toch ongeacht de uitslag wil kopen. Anders interpreteert dan ik hem bedoel(internet he, dan zie je er geen gezichtsuitdrukking bij) Ik bedoel hem meer als een vraag die ze aan zichzelf moet stellen, als in, ik laat keuren omdat ik bepaalde dingen uit wilde sluiten. Op het moment dat ik iemand betaal om mij een mening te geven, en die geeft een negatief advies, dan is natuurlijk de vraag of je daar iets mee moet doen en waarom.
Dus ik bedoelde het vanuit de andere kant als dat sommige het misschien opgepakt hebben.
Maar geen negatief woord over de verkopers, want die klinken eerlijk, maar dat staat natuurlijk buiten de eventuele gezondheidstatus van het paard.
Marigo schreef:Wat leuk deze succesverhalen! Ben altijd mee blijven lezenGefeliciteerd allemaal!
@ Veeer show je jouw nieuwe knapperd nog? Of heb ik de foto gemist?
@ SCW, toi toi toi! Ik duim mee! Hopelijk weet je zo meer. En koudwatervrees? Heel herkenbaar haha ook wat je zei dat je ineens gaat twijfelen of je paarden wel leuk genoeg vindt. Exact hetzelfde gedacht haha Na 1 blik op m’n knapperd bij het ophalen was het weg.
xSCWx schreef:De dierenarts is zelf na de klinische keuring al weg gegaan omdat ze er niet doorheen kwam, hij had al een negatief koopadvies gegeven omdat ze niet goed herstelde na de buigproef. Hij zou ook de 4 benen röntgenen maar heeft dat niet gedaan om me kosten te besparen. Ik moet nog contact hebben met de dierenarts, ik twijfel om verder te laten onderzoeken vandaar de vraag wat jullie denken.
Ik vind het wel jammer dat de verkoper zo onderuit wordt gehaald hier want die is alleen maar meewerkend en geeft ook geen advies vanuit haarzelf over de keuring, zelfs toen ik vroeg wat zij zou doen niet omdat ze niet onafhankelijk is.
xSCWx schreef:De verkoper geeft haar nu rust en laat haar zelf over een paar weken klinisch en röntgen keuren om te onderzoeken.
Babootje schreef:xSCWx schreef:De dierenarts is zelf na de klinische keuring al weg gegaan omdat ze er niet doorheen kwam, hij had al een negatief koopadvies gegeven omdat ze niet goed herstelde na de buigproef. Hij zou ook de 4 benen röntgenen maar heeft dat niet gedaan om me kosten te besparen. Ik moet nog contact hebben met de dierenarts, ik twijfel om verder te laten onderzoeken vandaar de vraag wat jullie denken.
Jij bent wel heel erg naïef hoor en de gedroomde klant voor iedere handelaar (moet ik toch even kwijt).
Gelukkig is het dier afgekeurd. Niet aan beginnen. Echt niet, is mijn advies. Je haalt je echt diepe ellende op de hals. Het was inderdaad ook te mooi om waar te zijn...
Neem alsjeblieft volgende keer als je gaat kijken iemand mee die er goed kijk op heeft. Als ik met je mee was geweest had het waarschijnlijk niet eens tot een keuring gekomen.
Veeerr schreef:Marigo schreef:Wat leuk deze succesverhalen! Ben altijd mee blijven lezenGefeliciteerd allemaal!
@ SCW, toi toi toi! Ik duim mee! Hopelijk weet je zo meer. En koudwatervrees? Heel herkenbaar haha ook wat je zei dat je ineens gaat twijfelen of je paarden wel leuk genoeg vindt. Exact hetzelfde gedacht haha Na 1 blik op m’n knapperd bij het ophalen was het weg.
Haha, je hebt niets gemist hoor!
Meet Strong Gold (maar ik noem hem Nero hoor.. Roept makkelijker) Hij wordt volgende week 3 en doet alles zo ontzettend braaf tot nu toe. Ze zijn bij ons bezig met het bouwen van een overkapping.. Nou meneer stond vol interesse er gezellig naast te kijken en keek nergens van op
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik hoop dat de foto's zo zichtbaar zijn. Al te lang niet meer gedaan..![]()
@ SCW - Wat lastig en balen zeg! Ik kan me wel voorstellen dat je twijfelt wat je het beste zou kunnen doen. Even rustig over nadenken voor jezelf
xSCWx schreef:@babootje waarom was het niet tot keuring gekomen? Er is niks geks gebeurt bij de bezichtiging en ze heeft geen pas kreupel gelopen. Zelfs iemand die in de handel heeft gezeten zei "strikje er om en meenemen die pony". Maar ik heb besloten niet verder te onderzoeken. Ik kijk rustig verder rond en hoop dat ze misschien over een paar weken toch magisch door de keuring komt.
Veeerr schreef:Marigo schreef:Wat leuk deze succesverhalen! Ben altijd mee blijven lezenGefeliciteerd allemaal!
Haha, je hebt niets gemist hoor!
Meet Strong Gold (maar ik noem hem Nero hoor.. Roept makkelijker) Hij wordt volgende week 3 en doet alles zo ontzettend braaf tot nu toe. Ze zijn bij ons bezig met het bouwen van een overkapping.. Nou meneer stond vol interesse er gezellig naast te kijken en keek nergens van op
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik hoop dat de foto's zo zichtbaar zijn. Al te lang niet meer gedaan..![]()
@ SCW - Wat lastig en balen zeg! Ik kan me wel voorstellen dat je twijfelt wat je het beste zou kunnen doen. Even rustig over nadenken voor jezelf
xSCWx schreef:Ik weet niet of de dierenarts niet heeft aangegeven om over 2 weken weer te keuren; ik heb hem nog niet gesproken. Mijn man zegt dat ik verder moet laten onderzoeken omdat ik zo weg was van het paardje.