Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 16:25

Fly_high: Gefeliciteerd, het is je gegund!

SCW: Wat balen, maar ik zou het laten gaan. Als er op de klinische keruing iets wordt gevonden heeft foto's maken ook niet zo heel veel zin. Of je vind iets, en dan is het nog geen gezond paard, dingen als artose zijn niet te genezen. Of je vind niets, en dan ben je nog niks opgeschoten. Hoe je het ook wend of keert, paard is gewoon niet gezond.

Het kan iets kleins zijn zoals hierboven aangegegeven, maar voor deze prijs verwacht ik eerder chronische ellende, dat is waar velen hier voor probeerden te waarschuwen.

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 16:26

xSCWx schreef:
Linksvoor gevoelig maar herstelde snel, rechtsvoor herstelde trager, niet goed zuiver. Vermoeden is zwakke (knie)banden en/of artrose, kan ook hoefkatrol zijn maar is onwaarschijnlijker. Ze was op het harde zonder buigproef perfect zuiver.

Wat denken jullie?

Jeetje wat balen zeg! Ik zou zelf het paard niet verder willen keuren tenzij de eigenaar ook wilt weten wat er mis is en op haar kosten de benen op de foto zou zetten. Ik zou niet zelf de röntgen betalen. Stel uit de röntgen komt niks dan kan je altijd beslissen om nog een keer te keuren.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 16:27

@Mkango ik denk overigens dat je mijn zin: en volgende vraag, waarom zou je laten keuren al je het paard toch ongeacht de uitslag wil kopen. Anders interpreteert dan ik hem bedoel :-) (internet he, dan zie je er geen gezichtsuitdrukking bij) Ik bedoel hem meer als een vraag die ze aan zichzelf moet stellen, als in, ik laat keuren omdat ik bepaalde dingen uit wilde sluiten. Op het moment dat ik iemand betaal om mij een mening te geven, en die geeft een negatief advies, dan is natuurlijk de vraag of je daar iets mee moet doen en waarom.
Dus ik bedoelde het vanuit de andere kant als dat sommige het misschien opgepakt hebben.

Maar geen negatief woord over de verkopers, want die klinken eerlijk, maar dat staat natuurlijk buiten de eventuele gezondheidstatus van het paard.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 16:29

xSCWx schreef:
De dierenarts is zelf na de klinische keuring al weg gegaan omdat ze er niet doorheen kwam, hij had al een negatief koopadvies gegeven omdat ze niet goed herstelde na de buigproef. Hij zou ook de 4 benen röntgenen maar heeft dat niet gedaan om me kosten te besparen. Ik moet nog contact hebben met de dierenarts, ik twijfel om verder te laten onderzoeken vandaar de vraag wat jullie denken.

Ik vind het wel jammer dat de verkoper zo onderuit wordt gehaald hier want die is alleen maar meewerkend en geeft ook geen advies vanuit haarzelf over de keuring, zelfs toen ik vroeg wat zij zou doen niet omdat ze niet onafhankelijk is.

Als de dierenarts er niet positief in staat, zou ik het niet doen.

Heel erg jammer natuurlijk, maar er staan genoeg leuke paarde te koop. Zit er vast een tussen die bij jou past en goed door de keuring komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 16:32

Sky_As schreef:
@Mkango ik denk overigens dat je mijn zin: en volgende vraag, waarom zou je laten keuren al je het paard toch ongeacht de uitslag wil kopen. Anders interpreteert dan ik hem bedoel :-) (internet he, dan zie je er geen gezichtsuitdrukking bij) Ik bedoel hem meer als een vraag die ze aan zichzelf moet stellen, als in, ik laat keuren omdat ik bepaalde dingen uit wilde sluiten. Op het moment dat ik iemand betaal om mij een mening te geven, en die geeft een negatief advies, dan is natuurlijk de vraag of je daar iets mee moet doen en waarom.
Dus ik bedoelde het vanuit de andere kant als dat sommige het misschien opgepakt hebben.

Maar geen negatief woord over de verkopers, want die klinken eerlijk, maar dat staat natuurlijk buiten de eventuele gezondheidstatus van het paard.
Dan heb ik dat inderdaad anders gelezen, excuus! :)

mirriejj

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 17:22

Ik had vorige week hetzelfde voor, pony kwam helaas ook niet door de buigproef heen. Nog heel even getwijfeld over rontgenfoto's, maar uiteindelijk besloten om het toch niet te doen.

Ik zou rustig verder zoeken SCW.

Veeerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 17:27

Marigo schreef:
Wat leuk deze succesverhalen! Ben altijd mee blijven lezen ;) Gefeliciteerd allemaal!
@ Veeer show je jouw nieuwe knapperd nog? Of heb ik de foto gemist?
@ SCW, toi toi toi! Ik duim mee! Hopelijk weet je zo meer. En koudwatervrees? Heel herkenbaar haha ook wat je zei dat je ineens gaat twijfelen of je paarden wel leuk genoeg vindt. Exact hetzelfde gedacht haha Na 1 blik op m’n knapperd bij het ophalen was het weg.

Haha, je hebt niets gemist hoor! :D

Meet Strong Gold (maar ik noem hem Nero hoor.. Roept makkelijker :') ) Hij wordt volgende week 3 en doet alles zo ontzettend braaf tot nu toe. Ze zijn bij ons bezig met het bouwen van een overkapping.. Nou meneer stond vol interesse er gezellig naast te kijken en keek nergens van op _O-

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik hoop dat de foto's zo zichtbaar zijn. Al te lang niet meer gedaan.. :+

@ SCW - Wat lastig en balen zeg! Ik kan me wel voorstellen dat je twijfelt wat je het beste zou kunnen doen. Even rustig over nadenken voor jezelf :j

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 17:32

Zijn zichtbaar :j
Leuk paard hoor :D

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 17:57

Ik vind het lastig SCW, hoe oud is het paard? En waar ga je ‘m voor gebruiken? Wil je dagelijks rijden? Eventueel over 2 weken nog eens keuren als je het paard echt leuk vindt, vind ik wel een goeie! Met artrose zou ik ‘m wel echt laten staan hoor, dat is gewoon niet te genezen.

En ach, ik heb ook niet alles over mijn gekocht paard hier verteld, denk dat ik dan ook negatief advies had gekregen en half bokt over mij heen hoor, maar ik ben er blij mee en daar gaat het om :D

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 18:14

Leuke pony Veerr!

Het gaat om voornamelijk buitenritten, kilometers maken. Wat in geval van slappe kniebanden dus juist goed zou zijn maar het risico dat het iets anders is, is zo groot. Wel sprong ze 1x overkruist aan in rechter galop, dat schijnt wel bij het beeld van slappe kniebanden te horen maar ja - hoeft net zo goed niet natuurlijk. Ik heb de filmpjes nog eens bekeken (in de bak) en ze loopt echt geen enkele pas kreupel. Het is gewoon zo zuur. Ik denk dat ik niet verder laat onderzoeken, dan ben ik weer een hoop centen verder en het risico dat het iets is waardoor ik haar alsnog niet kan kopen is groot. De verkoper geeft haar nu rust en laat haar zelf over een paar weken klinisch en röntgen keuren om te onderzoeken.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 18:34

xSCWx schreef:
De dierenarts is zelf na de klinische keuring al weg gegaan omdat ze er niet doorheen kwam, hij had al een negatief koopadvies gegeven omdat ze niet goed herstelde na de buigproef. Hij zou ook de 4 benen röntgenen maar heeft dat niet gedaan om me kosten te besparen. Ik moet nog contact hebben met de dierenarts, ik twijfel om verder te laten onderzoeken vandaar de vraag wat jullie denken.

Ik vind het wel jammer dat de verkoper zo onderuit wordt gehaald hier want die is alleen maar meewerkend en geeft ook geen advies vanuit haarzelf over de keuring, zelfs toen ik vroeg wat zij zou doen niet omdat ze niet onafhankelijk is.

Jij bent wel heel erg naïef hoor en de gedroomde klant voor iedere handelaar (moet ik toch even kwijt).
Gelukkig is het dier afgekeurd. Niet aan beginnen. Echt niet, is mijn advies. Je haalt je echt diepe ellende op de hals. Het was inderdaad ook te mooi om waar te zijn...
Neem alsjeblieft volgende keer als je gaat kijken iemand mee die er goed kijk op heeft. Als ik met je mee was geweest had het waarschijnlijk niet eens tot een keuring gekomen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 18:39

xSCWx schreef:
De verkoper geeft haar nu rust en laat haar zelf over een paar weken klinisch en röntgen keuren om te onderzoeken.

Geloof dat maar niet. Paard krijgt wel rust en dan hopen ze dat ie de volgende x de klinische keuring wel doorkomt. De buigproef kreupel heeft niets te maken met de slappe kniebanden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 18:49

Babootje schreef:
xSCWx schreef:

Jij bent wel heel erg naïef hoor en de gedroomde klant voor iedere handelaar (moet ik toch even kwijt).
Gelukkig is het dier afgekeurd. Niet aan beginnen. Echt niet, is mijn advies. Je haalt je echt diepe ellende op de hals. Het was inderdaad ook te mooi om waar te zijn...
Neem alsjeblieft volgende keer als je gaat kijken iemand mee die er goed kijk op heeft. Als ik met je mee was geweest had het waarschijnlijk niet eens tot een keuring gekomen.

En als het dier drie keer zo duur was geweest, hadden we allemaal gezegd “ah, wat een pech, wat jammer, volgende keer beter!” waar we ook al tig berichten over voorbij hebben zien komen, en ook van dezelfde mensen. Zijn die dan ook naïef omdat ze aan een paard van >10.000 niet kunnen zien dat er wat aan mankeert?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 18:58

@babootje waarom was het niet tot keuring gekomen? Er is niks geks gebeurt bij de bezichtiging en ze heeft geen pas kreupel gelopen. Zelfs iemand die in de handel heeft gezeten zei "strikje er om en meenemen die pony". Maar ik heb besloten niet verder te onderzoeken. Ik kijk rustig verder rond en hoop dat ze misschien over een paar weken toch magisch door de keuring komt.
Maar waar denk jij dan aan dat mis is als ze de buigproef niet doorgekomen zijn?
Trouwens, een week voor de keuring was ze bekapt, ik weet niet of dat nog tegen kan werken?
Laatst bijgewerkt door xSCWx op 27-05-21 19:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 18:59

Veeerr schreef:
Marigo schreef:
Wat leuk deze succesverhalen! Ben altijd mee blijven lezen ;) Gefeliciteerd allemaal!
@ SCW, toi toi toi! Ik duim mee! Hopelijk weet je zo meer. En koudwatervrees? Heel herkenbaar haha ook wat je zei dat je ineens gaat twijfelen of je paarden wel leuk genoeg vindt. Exact hetzelfde gedacht haha Na 1 blik op m’n knapperd bij het ophalen was het weg.

Meet Strong Gold (maar ik noem hem Nero hoor.. Roept makkelijker :') ) Hij wordt volgende week 3 en doet alles zo ontzettend braaf tot nu toe. Ze zijn bij ons bezig met het bouwen van een overkapping.. Nou meneer stond vol interesse er gezellig naast te kijken en keek nergens van op _O-

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

@ SCW - Wat lastig en balen zeg! Ik kan me wel voorstellen dat je twijfelt wat je het beste zou kunnen doen. Even rustig over nadenken voor jezelf :j

Knaaappp <3 heel leuk is ie! Fijn dat je ook geslaagd bent in het vinden van een haf! Veel geluk samen

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 19:02

xSCWx schreef:
@babootje waarom was het niet tot keuring gekomen? Er is niks geks gebeurt bij de bezichtiging en ze heeft geen pas kreupel gelopen. Zelfs iemand die in de handel heeft gezeten zei "strikje er om en meenemen die pony". Maar ik heb besloten niet verder te onderzoeken. Ik kijk rustig verder rond en hoop dat ze misschien over een paar weken toch magisch door de keuring komt.

Zien of een paard onregelmatig is of anderszins heb je ook wel een goed oog voor nodig. Ik zie waarschijnlijk meer omdat ik al zoveel paarden gemonsterd en gekeurd heb zien worden, niet alleen van mijzelf. Slappe kniebanden zie je in het algemeen zo wel.
Die iemand die in de handel heeft gezeten, was dat iemand die met jou mee was?

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 19:03

Lang geleden heb ik meegemaakt dat een paard tot 2x toe niet door de klinische keuring kwam. Paard was volledig gezond. Probleem zat hem in het beslag, verzenen niet recht gesneden door hoefsmid. 3e keer met glans door de keuring. Paard heeft er nooit weer last van gehad. Zo kan het lopen.

Maarrrr... dat zo'n dierenarts de keuring afsluit en niet aaangeeft om het over 2 weken nog eens te proberen. Dat is een teken aan de wand.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 19:10

Veeerr schreef:
Marigo schreef:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat een knapperd <3

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 19:12

Wat balen SCW, hopelijk vind je snel een leuk en gezond paardje!

don110

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 19:12

Gefeliciteerd iedereen met de nieuwe aanwinsten! :D
En balen xSCWx van de keuring!

Hier loop het nog niet zo voorspoedig helaas. Al een aantal E pony's/paarden gezien maar het was het steeds net niet of al verkocht of gewoon te overprijst naar mijn mening. De zoektocht ook even stilgezet en maar even kijken wat de prijzen gaan doen over een tijdje. :)
Ik blijf voorlopig nog even meelezen!

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 19:23

Ik weet niet of de dierenarts niet heeft aangegeven om over 2 weken weer te keuren; ik heb hem nog niet gesproken. Mijn man zegt dat ik verder moet laten onderzoeken omdat ik zo weg was van het paardje.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 19:25

xSCWx schreef:
Ik weet niet of de dierenarts niet heeft aangegeven om over 2 weken weer te keuren; ik heb hem nog niet gesproken. Mijn man zegt dat ik verder moet laten onderzoeken omdat ik zo weg was van het paardje.

Als dat op hun kosten mag zou ik dat doen. Maar dat mag vast niet.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 19:46

Babootje ik vind je wel erg kort door de bocht naar de verkopers toe ( en dat al meerdere keren)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 19:48

xSCWx schreef:

N hoeveel verstand heeft je man ervan?
Je moet het wel realistisch bekijken en niet allerlei dingen erbij betrekken waar het misschien wel aan kan liggen.....

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-21 19:59

SCW, begin er niet aan. :)
Eerlijk? Handelsstal, gek verhaal dat hij in training staat, nu niet door de keuring heen..

Genoeg alarmbellen. Ik snap dat je graag een paard wil kopen, maar als een dierenarts een negatief koopadvies geeft zou ik me daar echt aan vast houden. Als ze denken dat het aan beslag/randvoorwaarden ligt dan zal een goede dierenarts dat ook benoemen en herkeuren opperen als de problemen zijn verholpen.