Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 18:28

FleurVP schreef:
in hoeverre werkt een dichte bramenstruik (lastig met lage draad maar misschien wel net zo effectief tegen onderdoor graven) etc.

Ik ben wel benieuwd naar het antwoord hierop. Weet je dat nog?
Het is namelijk 1 van de strategieën - hier (nog) geen wolven, maar wil wel voorbereid zijn als dat verandert.

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 19:15

Mac schreef:
FleurVP schreef:
in hoeverre werkt een dichte bramenstruik (lastig met lage draad maar misschien wel net zo effectief tegen onderdoor graven) etc.

Ik ben wel benieuwd naar het antwoord hierop. Weet je dat nog?
Het is namelijk 1 van de strategieën - hier (nog) geen wolven, maar wil wel voorbereid zijn als dat verandert.

Geen idee, ik zit ook niet in wolvengebied maar toen zwerfde er eentje rond. Mij lijkt dat ze echt niet eventjes door 40 cm dichte braam heen graven en daardoor toch tegen de onderste draad op 40-50 cm aan komen.Van wat ik toen las adviseren ze vooral de rasters en 5 draden op een bepaalde afstand en durven ze daar niet echt vanaf te wijken. Ik ben bv ook wel benieuwd naar zo'n lamp, fox light oid.
Uiteindelijk komen ze denk ik toch wel door of over je omheining heen, maar ik hoop dat met een 'meer ingewikkelde omheining' dan de rest van de omgeving dat ze ons overslaan.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 19:20

SusanH schreef:
Ik vind het niet de hele waarheid zeggen wat die wolvenconsulent zegt. Wolfwerende hekken en afrastering bestaat namelijk niet. Buiten dat, ander wild raakt verstrikt in deze afrastering. Het is helaas voor reeën en herten en kleiner wild een onoverkomelijke hindernis. Ze kunnen erin verstrikt raken en een langzame dood sterven.

Edit https://www.facebook.com/groups/2211497 ... 419598602/ linkje toegevoegd. Wolven die over hoge afrastering gaan.

Ja je kan ook niks doen natuurlijk.....

Ik denk dat bij een goede klap stroom tegen hun bek die wolven echt wel een deurtje verder gaan proberen...

mysa
correspondent/vertaler

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 19:33

Zolang ze niet springen is het best functioneel. Mijn arme hond gilde het uit toen hij een klap kreeg van zo'n afrastering bij de schaapskudde. Wandelmaatje had hem aan de lijn maar wilde even foto maken..
Hier thuis ook zo'n klap, maar dat weet hij en daar komt hij echt niet in de buurt.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 21:16

Rick van Malssen heeft aangifte gedaan tegen de hoge Veluwe.

In facebook groep wolf kun je zijn aangifte lezen. Het staat vol met aannames en beschuldigingen. Ik ben wel benieuwd of de hoge veluwe nog aangifte gaat doen van valse aangifte.

Het wordt gekker en gekker.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 21:32

Loretta schreef:
Rick van Malssen heeft aangifte gedaan tegen de hoge Veluwe.

In facebook groep wolf kun je zijn aangifte lezen. Het staat vol met aannames en beschuldigingen. Ik ben wel benieuwd of de hoge veluwe nog aangifte gaat doen van valse aangifte.

Het wordt gekker en gekker.

Hij heeft duidelijk last van wolfsdolheid.
Hopelijk vinden ze snel een medicijn :brr: .

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 23:22

het kan toch niet zo ver komen ? dit is afschuwelijk, zag deze langskomen op fb

Afbeelding

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 03:16

Braamstruiken houden een wolf niet tegen denk ik. Mijn herdershond heeft er geen probleem mee. Als de bal per ongeluk in de bramen beland duikt ie er vol in want die bal zal ie vinden.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 07:13

De vacht van een wolf is ook veel dikker en stugger. Dus ik vrees dat dat ook tegen valt idd.

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 07:49

Misschien even lezen. Natuurlijk gaat hij er dwars doorheen maar onder de omheining door graven zal een stuk minder makkelijk gaan en de draad op 40 cm zal snel geraakt worden omdat hij over/ door de bramen heen moet om eronder door te kruipen. Draad op 40 cm is hier een stuk beter vrij te houden dan 20 cm omdat de bramen vooral over de grond woekeren.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 08:36

Ik zou dan kiezen voor een meidoorn haag of rozenbottelstruiken. Braam groeit erg makkelijk je hele weiland over en is lastig in bedwang te houden. Meidoorn wordt erg hoog, lange prikkels er aan, beter in model te houden en dikke wortels. Rozenbottel is wat wilder, breder en hoger dan braam, maar groeit niet zo onbeheersbaar in het wilde weg als een braam.

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 08:42

Ik weet er alles van helaas :D, maar hij groeit er vanzelf en gemeente doet niet aan onderhoud.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 08:43

Groet alleen traag, Ik heb een jaar geleden oa meiddoorn geplant en wilde er een dichte haag van tegen de inkijk van wandelaars maar het zijn nog steeds kale zielige takjes al nog een aantal jaar duren voor dit een dichte haag is en ik denk we dat de wolf sneller hier is dan dat deze haag ondoordringbaar is geworden

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 09:44

Het is momenteel heel stil, te stil met meldingen in Drenthe. Gisteren toevallig een zichtmelding in Exloo. Zijn de wolven weg getrokken of wordt er gewoon niet meer gemeldt? Veel ver zal inmiddels binnen staan denk ik?

TurboDi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 10:15

Is er nog een groepsapp voor Overijssel eigenlijk met meldingen?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 10:19

jolandje schreef:

[ [url=m/6k9vdV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Helaas wel.
Vind dit wel een goede oplossing als je dan toch wat moet doen om je beesten te beschermen.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 10:28

jolandje schreef:

Zag dit ook inderdaad, nou is het niet helemaal realistisch dat dit direct naast de weg ingetekend is in plaats van op de plek van de originele omheining lijkt me. Maar kan me wel voorstellen dat het landschap er vanzelf ongeveer zo uit gaan zien als de wolf blijft.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 10:54

Popstra schreef:
jolandje schreef:

Helaas wel.
Vind dit wel een goede oplossing als je dan toch wat moet doen om je beesten te beschermen.

Ik heb een filmpje gezien van reeen in paniek omdat ze op zo’n weg waren beland. Ze probeerden het weiland in te springen, maar klapten terug de weg op, nog steeds paniek en blessures. Aan beide kanten hoge hekwerken.
Dit is ook niet de oplossing.
Laatst bijgewerkt door sterregoud op 15-11-22 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 10:55

sterregoud schreef:
Ik heb een filmpje gezien van reeen in paniek omdat ze op zo’n weg waren beland. Ze probeerden het weiland in te springen, maar klapten terug de weg op, nog steeds paniek en blessures.
Dit is ook niet de oplossing.

DuoPenotti schreef:
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... bU&paipv=0

Dit is wat pro wolf dus wil.
Wild wat door hekken nergens meer heen kan.

deze
echt heel erg zielig

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 11:40

Ja dat is ook k*t :(

Maar je moet toch wat...

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 12:06

Ik had de vraag dus ook gesteld in een fb groep die voor de wolf zijn.
Hoe zij het voor zich zien, hoe herten en andere dieren zich dan over de weilanden moeten verplaatsen. Als er hoge omheining staat.
Er werd gereageerd, dat herten alleen in bosrijke omgeving voorkomen en niet in de weilanden.
Hoe ver sta je dan van het platteland?

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 12:07

Olejon: het zijn ook meestal reeën in de weilanden, en maar weinig herten.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 12:09

Hier ook enorm veel wild op de weide; afgelopen weekend in een uurtje konijnen, eekhoorns, vogeltjes en een vos gespot.
Vlakbij is ook al regenmatig een hert gezien en we weten dat er wel eens reeën gespot worden.
En dat allemaal onder de rook van een grote stad..

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 12:21

Wij gaan onze achterste anderhalve hectare komend voorjaar omheinen. Daar komt mijn dit jaar gefokte veulentje te staan. Wij laten de achterste 5-7 meter zonder omheining. Zodat reeën in ieder geval van links naar rechts daar kunnen passeren. Maar aangezien mijn veulentje nogal een Houdini is, komt er zeker niet minder omheining dan we nu in ons andere weiland hebben.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 13:16

hoogendroog schreef:
Olejon: het zijn ook meestal reeën in de weilanden, en maar weinig herten.

Nee, oa de herten die op de Veluwezoom wonen gaan in de nacht richting de Uiterwaarden om te grazen. Herten lopen zeker wel ook in de weilanden :j dat zijn er niet weinig, wonen veel herten daar. Je ziet alleen vaker reeën dan herten, omdat herten nu eenmaal op minder plekken in NL voorkomen.