Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 22:06

Pattypaard ja was zeker een mooie hengstenshow. Liepen veel knappe jongens. Het enige puntje dat me tegenstond was dat ze ook nakomelingen van sommige hengsten (onder het zadel) toonden en deze moesten nog 3 jaar oud worden. Dat die guppies in zo'n spannende omgeving zo moesten sjouwen deed mij wel een beetje zeer. Maar dat zal de business zijn. Niet mijn wereld.
Verstandig dat je Baby hebt afgemeld als ze zoveel spanning had. Maar wat een heerlijke buitenrit!!

Paljaslaura superstoer zeg!! Veronia wordt volgende maand ook 4. Ik werk nu zo'n 3 a 4 keer per week met haar maar ik ben de intensiteit wel een beetje aan het opvoeren nu. Stap draf galop en halt, stuur en rem zitten er goed op, braaf rondlopen kan ze ook. Nu ga ik wat meer vragen.

Miesjex we gaan naar Onstwedde zaterdag! Instructeur is Ton van Ravenhorst. Leuk filmpje! Paardje heeft een fijn achterbeengebruik als ik dat goed zie?

Sanne ja dat is even puzzelen maar een beetje uitdaging is ook wel interessant. Fijn dat het opstappen weer goed ging! Beetje jammer van de draken maar je had ze snel verjaagd gelukkig. Leuk weekendje weg gehad?

Nouklime dank je. Ik heb je advies opgevolgd en heb vandaag voor het eerst met spoortje gereden. Dat was voor mij jaren geleden, even wennen maar ze pakt het prima op.
Leuk he? Proefjes rijden. Ziet er al knap uit hoor!

Hier vandaag dus voor het eerst met een stomp spoortje gereden. Ik moet zeggen dat ik haar toch echt een stukje meer kon rijden zo en ik zie het ook terug in mn foto's. Jullie ook?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nouklime

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 22:34

Ik vind zeker dat je verschil ziet! Ze lijkt wat actiever zeker de eerste 2 draf foto's.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 22:50

Haha bij jou ook weer aan het groeien Pasljaslaura. Krisje stond ook al weer hoger achter.
Doettie fijn zo! Ik deed met Baby op het begin 2 a 3 x in de week wat.
Met mijn vorige paard ben ik zo ook begonnen terwijl ze al 5 was maar pas 2 maand onder het zadel. Later ben ik haar 3 a 4 x in de week gaan rijden en ooit 5x.
Wil je fatsoenlijk wat opbouwen dan kan je ze het beste 3 x in de week pakken schijnt. Conditie en spieren zouden dan het beste in conditie blijven en ontwikkelen.

Super dat Kane het zo goed doet Miesje!
Filmpje kan ik eigenlijk weinig over zeggen met zon korte fragmentjes

Fijn weekend gehad Sanne? Mooi dat ze braaf geweest is hihi. Grapjassen zijn het soms!

Top dat Jack zo braaf was weer Nouklime! Filmpje ziet er fijn uit. Hij begint al mooi de hand wat te volgen. Moet er ook echt niet aan denken om er buiten af te kletteren.. zeker niet met de honden er ook nog bij. Daarom moest vriend ook echt mee haha.

Oh jeetje nee das ook niks voor mij Murosch.. snap dat hele gebeuren van dat met (voor) 3 jaar al shows moeten rijden ook echt niet.
Ze lijk haar lijf wat meer te gaan gebruiken nu je wat aan het buigen bent. Let wel op dat je niet met je hand terug werkt, maar als je wat buiging vraagt je binnenhand naar binnen van je af zet, en niet naar je toe :). (Dan blokkeer je het binnenachterbeen namelijk)

Baby gisteren even aan het halster gelongeerd, geen 1 x gehoest! Jeej!
Wou nog springles deze week maar dat lukte niet dus heb ons ingeschreven voor een oefenwedstrijd a.s. zaterdag en zondagochtend gaan we dressuurlessen bij een erg goede trainer. Ben heel benieuwd wat hij er van gaat vinden. Hij ziet echt in 2 seconden waar de 'probleem' punten van paard en ruiter liggen.
Laatst bijgewerkt door Pattypaard op 26-03-19 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 22:54

Ik zit denk ik dan wel op een goed spoor qua trainen nu met Harvey.
Zie zeker verschil murosch! Fijn dat zoiets kleins fijn helpt.

Harv die kan nu wel stappen draven en galop is nog ietwat onhandig soms. Hij is wel nog super wiebelig. Doe nu 2 keer rijden 1 keer grondwerk en wil dus dan rustig naar 3 keer rijden en nog steeds 1 keer grondwerk. Kan dus ook 2 om 2 als dat beter past :P

Jeej hoest weg! En leuk lekker op stap met baby.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 22:58

Mirjam ach ja als er genoeg op zand is dan is dat ook prima inderdaad! Al het een beetje leuk gaat wil ik misschien de kring gaan rijden en dan is het sowieso op gras.
Verder ook wel redelijk wat op zand hier

Gelukkig aan de longe fris en niet toen je erop zat :')
Ziet er al fijn uit!!
Jammer dat Veroon niet helemaal fijn ging voor je gevoel.. Al zien de plaatjes er wel fijn uit!
Als je wat ondersteuning hebt van een spoortje is dat prima toch!

Patty fijn dat het hoesten weer de goede kant opgaat!
Balen dat hij zoveel spanning had op vreemd terrein, groot gelijk dat je de wedstrijd dan ook even laat gaan
Heerljk zeg zo met de honden erop uit!

Laura wat ziet dat sprongetje er al mooi simpel uit!
Qua opbouwen, ik rij Ken nu gemiddeld 3, soms 4x per week. Meestal zo'n 20-25 minuten en dat houd ze ook prima vol. Ze wordt in mei 4 jaar.

Miesje wat fijn dat hij op vreemd terrein ook zo braaf te rijden was!

Sanne lekker een weekendje weg geweest! Fijn dat je na die tijd ook zo weer kon opstappen :D

Nouklime ziet er netjes uit! En heerlijk dat ie zo braaf was :D
Super dat je proefje ook fijn ging!

Murosch het beeld ziet er inderdaad een stukje actiever uit!

Patty dat klinkt als een intressante les!

Laura Ken vond de galop ook lang nog heel lastig. Sinds gisteren beide kanten stukken heel fijn nagevelijk kunnen galopperen :)

Ken doet het ook fijn de afgelopen dagen :) Knopje in de galop lijkt nu om, en wauw wat gaat ze dan fijn galopperen <3 In draf mag ze nog net wat mooier om het binnenbeen buigen maar ook dat komt wel. Ze laat al wat hele fijn stukken zien :D

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 15:38

Murosch: ik zie zeker al meer activiteit aan de achterkant! Let er inderdaad op dat je je binnenhand niet teveel naar je toe haalt, dan belemmer je haar weer in de beweging en buiging. Blijf jullie een hele leuke combi vinden!

Laura: die galop komt vanzelf wel haha! Dat vond/vind Nova ook gewoon lastig. De juiste balans mist daar nog voor. Qua opbouw zit je op de goede weg denk ik hoor! *D

Weekendje weg was lekker, was naar de stal waar ik in de zomer begeleiding ben. Nog een nieuw paard van hen gereden, wat compleet anders was dan Nova, maar wel ook heel leuk *D Had er zelfs een beetje spierpijn van _O- Maar had ook was crosshindernissen gedaan en daar was ie nogal fanatiek op haha!

En ook gister weer gereden, de tweede dag rijden is ze toch altijd net was fijner & losser. Dus als het even kan rijd ik 2 dagen achter elkaar en dan is ze een dagje vrij. Dus gisteravond was ik ook echt weer tevreden.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 18:04

Bedankt voor de tip met mn binnenhand. Ik weet dat theoretisch gezien wel maar ik moet er ff weer op gewezen worden. Volgens mij doe ik het niet constant maar wel nu en dan. Heeft er iemand misschien ook nog tips om fijner te zitten in de galop? Ik kon dat vroeger prima op mn zz-paard maar ik merk dat ik nu niet goed zit. Ik draai mn tenen naar buiten en ga klemmen met mijn benen (dan trek ik ze wat op) waardoor ik niet echt zitten kan. Ik weet dat ik het doe, maar op de één of andere manier weet ik niet hoe ik het kan oplossen. Ik heb alle foto's van gisteren even in een youtube filmpje gezet, misschien dat jullie er eens naar willen kijken?

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 18:16

Ik heb ook snel de neiging om mijn tenen naar buiten te draaien, en daar heb ik nog niet de gouden tip voor gevonden, dus daar kan ik je niet meteen mee helpen _O-

Wat wel kan helpen in de galop is om nog meer te gaan zitten. Echt op de zitbeenknobbels. En vooral niet te veel willen doen & helpen. Ze moet zelf die balans gaan vinden in de galop. Ik heb zelf heel erg de neiging om haar te ondersteunen enz. Maar ik mag van de juf echt pas iets doen als ze te veel terugvalt. Tussendoor moet ze zelf blijven lopen.

Daarnaast zal het galopperen op je jonkie wel wat anders zijn dan op je Z paard, dat mag ook he *D

Nouk: ik zie dat ik vergeten ben op je filmpje te reageren! En dat terwijl ik hem wel had gekeken *D
Hij doet het echt al heel knap! Laat zich mooi zakken op een gegeven moment. Ik vind hem leuk <3
Ik zie dat hij af en toe nog een beetje kantelt, maar ach...

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 20:10

Sanne fijn dat je weer lekker hebt kunnen rijden! Hebben jullie al plannen om te gaan starten?

Murosch misschien komt het doordat je onbewust nog teveel wil doen in galop om Veroon voorwaarts te houden? Ik deed dat in galop namelijk ook, me been optrekken en ging ook 'klemmen'. Nu ze uit haar zelf wat makkelijker voorwaarts kan galopperen is dat een stuk beter geworden.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 20:12

Ja dat klopt wel. Ik heb het idee dat ik er behoorlijk aan moet drijven om haar voorwaarts te houden in galop. En juist in die gang wil ze nog wel eens juist langzamer worden als ik been geef ook :=

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 20:23

Nee nog niet Melissa! Ik ben aan het sparen voor m'n BE. Ben in mei jarig en hoop dan een mooi bedrag binnen te krijgen om die te gaan halen *D
Dan ben ik al iets minder afhankelijk... daarna moet er een keer een trekauto komen, maar dat is wat langere termijn _O-

Maar, ben zelf ook nooit een fanatieke wedstrijdruiter geweest, maar vind het met haar wel leuk om te gaan doen. Eerst maar eens oefenen op vreemd terrein!

Murosch, probeer eens te zitten, niets te doen, wachten tot ze bijna terugvalt, dan even aandrijven en dan weer niets doen. Dan herhalen tot ze zelf loopt! Heeft bij ons gewerkt haha.
(Net als in verlichte zit rondjes racen in de 30x60 bak _O- )

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 20:27

Thnx Sanne, dat gaan we proberen!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 22:40

Murosch wat Sanne zegt heb ik inderdaad ook gedaan, been geven, zelf uit laten zoeken en op moment dat ze terug lijkt te vallen weer been geven ipv continu drijven. Al is dat natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan.
Bij Ken was het op een groot terrein zoals clubterrein een stuk makkelijker dan thuis in de 20x40. Van de week voor het eerst dat het echt fijn ging.
Ik denk dat het ook wel een stukje balans is wat ze dan nog missen

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 22:42

Fijn om te lezen dat het blijkbaar een normale fase is dan. Mijn bak is zelfs nog iets kleiner dan 20x40 dus dat vergt misschien nog wat meer balans en kracht van haar. Ik zie het nu allemaal een beetje anders dankzij jullie. Bedankt daarvoor, ik kan ermee vooruit.

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 22:51

Haha nee hoor Murosch je bent niet de enige! Ik had in het begin de neiging om duwend te drijven met mijn zit en mijn benen als hij niet voldoende reageerde. Ipv drijf. Los. Ben reactie. Goeie schop. Maar dan ook meteen los daarna. Had ik mijzelf schijnbaar aangeleerd dat durende drijven. Why? I dunnow.

Even een foto van mijn oogappeltjes omdat ik zo dol op ze ben:
Afbeelding
Afbeelding

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 23:13

Wat een lieffies nouklime!
Lekker dat ze fijn was Sanne :)
Tenen iets naar buiten is niet zo erg. Als je ze naar binnen forceert is de kans alleen maar groter dat je met je knieën gaat “klemmen”. En dat wil je juist niet want dan belemmer je de schouder :P

Hier vandaag bos debuut gehad! Inieminie stukje gedraafd en hij was best heel braaf <3
Afbeelding

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 23:30

Wow wat stoer dat je nu al het bos in ging en wauw wat zal je trots zijn dat hij zich zo goed heeft gedragen! Zelf ik ben hier blij op mijn bang haha

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 13:33

Gewoon lekker dooroefenen Murosch! *D

Nouk wat een schatjes :+:

Stoer Laura! Heel cool! Wat een lekker gevoel moet dat geven!

Ik heb een ochtendje balkentraining gedaan, lekker voor de afwisseling!
Afbeelding

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 22:33

Laura stoer zo voor het eerst naar buiten! Super dat ie braaf was :D
Dan ga je een 2e keer altijd alweer wat makkelijker he!

Sanne lekker gespeeld met wat balkjes, ziet er fijn ontspannen uit!

Ken vanavond ook even aan de longe gehad met elastiek, deed ze fijn :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 23:07

Nouklime ze zijn ook heel knap samen, je oogappeltjes.

Paljaslaura echt wel stoer van jullie! Heerlijk zo op pad samen.

Sanne cool, voetjes van de vloer!

Melissa fijn gelongeerd vandaag.

Veroon heeft 2 daagjes vrij gehad. Morgen even de proefjes oefenen en dan zaterdag op wedstrijd.

Ik ben met Florentino bezig geweest vandaag. Man wat is dat een powerpaard. Als ik daar toch een beetje controle over kon krijgen <3
Afbeelding

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 08:33

Maakt het inderdaad wel iets simpeler nu ik weet dat hij te overtuigen is!

Lekker Sanne. Balken lopen is zo goed voor ze!

Die controle ga je echt wel krijgen murosch! Vind jou ook super stoer dat je toch weer begonnen bent met hem. En alvast succes voor je wedstrijd!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 15:21

Ik vind Florentino stoer Murosch! Lekker bezig! *D
Wil je met hem ook gaan starten een keer?

Ik heb heerlijk gereden :+:
We hebben bij de nieuwe buitenbak ju ook bloempotten met bakletters. Had ze nog niet gezien. Staleigenaar had ruzie met zijn paard, die is ook jong en vond het doodeng :') echt rennen, stijgeren, omspringen e.d.

Nova kijkt nergens naar (niet naar maffe paard of naar de bloempotten) en kachelt rustig d'r rondje _O-

Heb even wat meer doorgepakt op sommige stukken. Hulpen dan maar 1x wat groter, en dan weer los. Dat hielp wel, ze ging er lekker van sjouwen, en minder plakken op m'n been :P vooral de overgangen veel meegenomen!

Daarna buiten uitgestapt, was ze ook superbraaf! Een vriendelijke mevrouw zat nog bijna op d'r hakken _-:( ...... maar op een beetje ineenkrimpen na reageerde ze niet. Witte lijnen op de weg waren wel gek :))

En, oooooh dit weer jongens <3

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 21:01

Dank je paljaslaura, lief van je.

Sanne dat ligt op zich niet in de planning, of ik moet er al zoveel vertrouwen in krijgen dat ik dat ga durven maar zover is het echt nog lange niet.

Haha, dapper paard! Veranderingen hebben ze meestal heel snel door en je hebt er angsthazen bij pff (hier staat er ook zo eentje op stal).

Wij zouden vandaag de proefjes even oefenen, maar het ging voor geen meter dus ik ben ermee gestopt. Vervolgens een paar balken en staanders in de bak gegooid en maar gewoon even heel wat anders gedaan. Een sprongetje! Ik denk een slim besluit. Veroon vond het prachtig en zo hebben we het rijden heel mooi kunnen afsluiten vandaag.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 00:45

Stoer paard Murosch! De controle komt wel, knap hoe jullie het zo weer oppakken!

Sanne ook weer heerlijk gereden, super fijn dat Nova zo relaxt doorloopt ondanks dat er om haar heen van alles gebeurt! Maar witte strepen zijn natuurlijk ook wel heel raar :')
Ja dit weer is echt fantastisch <3

Murosch jammer dat het niet zo wilde met de proefjes, juist goed om dan even de focus op totaal iets anders te leggen zodat je toch nog even lekker hebt kunnen rijden!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 09:05

Ja jammer vond ik het wel maar goed, denk idd dat het zo verstandig was. Je merkte ook echt dat de focus even was verlegd en het plezier terug. Ik had waarschijnlijk toch al spanning in mn lijf voor vandaag. Hopelijk spiegelt ze me vandaag niet zo erg. We gaan voor het eerst naar deze locatie en ook voor het eerst helemaal zonder begeleiding van mn instructeur. Die is tot nu toe steeds mee gegaan om waar nodig te helpen bij het trailerladen en om mijn verstand weer bij zinnen te brengen bij het rijden (ik heb gigantisch last van wedstrijdspanning). Maar we moeten nu toch een keer op eigen benen verder dus dit is een beetje de vuurdoop daarmee.