de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

vibabu

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 19:37

Wat ontzettend vervelend Peetje! Dat zijn echt geen leuke dingen :(

Vandaag m'n B debuut gehad. Mijn doel was om te blijven zitten. Dat is gelukt. En om te proberen haar ontspannen te krijgen. Gekke beest stond op 2 benen bij de trailer. Daar nog maar even gelongeerd en daarna naar de bak. Beestje keek z'n ogen uit maar na 2 rondjes gestapt te hebben ontspande ze en ontspande meteen. Vond het erg interssant dat andere paarden een voor een naar een andere bak gingen en dat wilde zij dan ook wel zien. Om een lang verhaal kort te maken. 200 en 198 punten en 2x 1e. Met als commentaar van de jury dat ze me haar heel netjes vond rijden en keurig van de hand af. Toch leuk om te horen altijd. Gister met m'n andere paard sinds tijd weer eens gesprongen. 3 foutloze rondjes dus ik heb een topweekend!
Volgende week zou ik gaan crossen met m'n andere paard gaan crossen maar op die locatie is een naar ongeluk gebeurd en alles is afgelast. Dus nu mag puppy weer mee om 2 proefjes te lopen :)

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:52

vibabu schreef:
Wat ontzettend vervelend Peetje! Dat zijn echt geen leuke dingen :(

Vandaag m'n B debuut gehad. Mijn doel was om te blijven zitten. Dat is gelukt. En om te proberen haar ontspannen te krijgen. Gekke beest stond op 2 benen bij de trailer. Daar nog maar even gelongeerd en daarna naar de bak. Beestje keek z'n ogen uit maar na 2 rondjes gestapt te hebben ontspande ze en ontspande meteen. Vond het erg interssant dat andere paarden een voor een naar een andere bak gingen en dat wilde zij dan ook wel zien. Om een lang verhaal kort te maken. 200 en 198 punten en 2x 1e. Met als commentaar van de jury dat ze me haar heel netjes vond rijden en keurig van de hand af. Toch leuk om te horen altijd. Gister met m'n andere paard sinds tijd weer eens gesprongen. 3 foutloze rondjes dus ik heb een topweekend!
Volgende week zou ik gaan crossen met m'n andere paard gaan crossen maar op die locatie is een naar ongeluk gebeurd en alles is afgelast. Dus nu mag puppy weer mee om 2 proefjes te lopen :)

Netjes hoor!

Lekker km's maken komt het vast goed!

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:17

Goed gedaan! Gefeliciteerd!

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:54

mensen, ik ga even in de leesmodus tgv meelezers.
Succes iedereen, kom vast weer een keer reageren, maar dan niks meer persoonlijks.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:59

Wat vervelend Peetje. Maar begrijpelijk.

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 22:20

Jammer dat het zo moet maar inderdaad begrijpelijk peetje.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 22:23

peetje82 schreef:
mensen, ik ga even in de leesmodus tgv meelezers.
Succes iedereen, kom vast weer een keer reageren, maar dan niks meer persoonlijks.

? Wat heb ik gemist?

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 23:01

Gefeliciteerd met je debuut vibabu, top dat het zo fijn ging!

Guusje is echt een stuk beter te doen nu de brok omlaag is. Of althans ik denk dat dat de reden is, of ze is wat meer gewend nu, of een combi. Heb afgelopen dagen fijn gereden, met vandaag als klapper op de vuurpijl tussen de springende paarden gereden, kletterende balken, een amazone die viel, dus racend los lopend paard, ze gaf hem krimp. Dus ik ben weer helemaal happy, hoe snel kan het gaan hè haha

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 07:37

Gefeliciteerd Vibabu!

Ah! Goed nieuws Anonymous :j.

Gideon is dit weekend weer meer geweest op buitenrit en zelfs de dapperste geweest als we langs 'enge' dingen moesten. Een beetje ingepland waren we bijna 2 uur onderweg.. Tja, iets met 6 vrouwen :=.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 15:11

Gefeliciteerd Vibabu! Mooi debuut!
Ik hoorde via mijn moeder al van het ongeluk op die manege. Vreselijk!

Jammer Peetje :(:)

Gideon was heel stoer zie ik en ook anonymous is blij met haar paard :D

Mijn gupje deed het donderdag weer super in Bronneger op concours met een foutloos rondje in het L. Heel blij met hem! Weekend heerlijk buiten in de grote baan gereden in het zonnetje, vond hij ook wel heel erg fijn :))

Thuis geen internet op het moment dus lees zo af en toe bij als mijn werk het toelaat.

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 20:19

De nieuwe proeven gezien? En wat vinden jullie ervan? Ik vind het wel jammer dat de verzorging in de lagere klasses eruit is haha, was toch een onderdeel waar altijd een 8 op te score viel, dat is nu dus een oefening extra waar je misschien zomaar een 5 scoort, is 3 punten verschil, kan zomaar net dat ene winstpuntje zijn....niet dat je het daar van hebben moet, maar denk dat dat voor sommige best tegen ga vallen

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 20:28

Ik kreeg ze niet geopend op mijn telefoon.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 20:53

Ik heb ze vlug bekeken idd. Vind de wijzigingen niet heel schokkend.

Maar ik heb nog steeds aan mijn instructrice een belofte open staan, van dit indoor seizoen nog starten, maar ik moet wel opschieten nu :=

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 18:27

Wat een stilte hier :-). Gideon en zijn weer op concours geweest. Deze keer werden we beloond met 209 & 201 punten. Echt een droomscore :oo *\o/*.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 18:47

Wauw! Mooie score!

Mijn gupje gaat het ook goed doen!
Vandaag staat ze op de voorpagina in uitgelicht :))

Ik ben verder aan t wachten op de droger tijden. Lekker rechtuit in t bos rijden.. :)

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 19:24

Wow anneruth wat een super score!! Van harte gefeliciteerd!

Vanmiddag ben ik het bos in geweest, madam was een beetje fit. Hupsen met het hoofd schudden, half aan galopperen. Maar ik kon ook niet zo veel rijden omdat alles zeik nat is.

De bak was helemaal een zwembad na gisteren.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 19:26

Wauw wat goed zeg anneruth!!!!

Hoe bedoel je dat de verzorging er uit is in de lagere klassen? In de B zit hij nog wel gewoon.

Ik heb donderdag een mini Parcoursje gesprongen, vorige week al even los laten springen en toen sprong ze heel anders dan een paar maanden geleden! Nu maar eens in de les gegaan. In het begin was ze weer stresskip aan het spelen. Boel balken in de bak, boel staanders, paarden die ineens allemaal tegelijk gaan draven en nog een factor die niet meewerkte. Vervolgens zag ze rechts ineens iets waar ze naar keek en links kwam ineens m'n instructeur aangelopen waar ze heel erg van schrok. Vol in de remmen, kop in de lucht en wegrennen naar de andere kant en toen was het boem :) daarna wel heel relaxt kunnen springen. Mini Parcoursje van 60 cm denk ik maar ze vond het leuk! Helemaal toen ze doorhad dat als ze haar benen goed genoeg optilt ze de balken niet aanraakt en het dan ook niet vervelend voelt. Misschien ligt er toch nog wel een mini springcarriere voor haar op de loer.
Morgen eerst weer even 2 proefjes op vreemd terrein meepikken.

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 08:53

Gefeliciteerd anneruth! Mooie scores.

Pff ja drogere tijden, zou erg fijn zijn. Al kan ik binnen rijden, de paarden kunnen met dit weer niet buiten en dat merk ik toch echt wel.
Qua springen betreft ben ik echt een schijterd, ik durf niets.

Grease is ontzettend fris, merk dat het met mijn zwangere buik wel wat moeilijker wordt zo.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 09:55

Wauw anneruth wat super goed zeg! :j

Giv had even een week vakantie doordat onze auto bij de garage stond en ik dus niet op afspraak op stal kon komen.
Dus Giv mocht gister alleen even poseren <3
Afbeelding

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 10:26

Thanks guys! :D.

Bij ons is het bos ook heel nat, het wordt echt tijd dat het lente wordt!

@Anonymous: verzorging zit er in de B nog gewoon bij hoor in 2016. Van mij mogen ze dat onderdeel trouwens wel schrappen.. Iedereen krijgt toch een 7 of een 8 en ze kijken vooral naar gepoetste laarzen in plaats van de conditie van het paard, de hoeven etc wat ik veel belangrijker zou vinden. Binnenkort ga ik naar zo'n proevenavond waar de proeven voor gereden worden. Ik ben erg benieuwd.

@Wendy: ik ga je topic even bekijken!

@Vibabu: succes vandaag! ik hoop voor je dat ze dan iets minder stresserig is.

@Maudenmarc: doe maar voorzichtig :).

Fijne zondag mensen! hier is het prachtig weer.

Leuke foto van Giv, Pradadaan!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 12:26

Ik was jullie kwijt...

Jeetje Peet, wat ontzettend zuur zeg, sterkte.

Mooie punten Anneruth, gefeliciteerd!

Droge tijden, ja daar zit ik ook op te wachten, ik wil toch ook wel graag weer lekker aan de slag. :)

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 14:47

Mooie punten anneruth! Gefeliciteerd! Sorry ik bedoelde in de L2 dat de verzorging eruit is, wat eerst niet zo was.

Vibabu: succes! !

Wendy, leuk topic!!

Mooie foto van Giv!

Guusepup vandaag voor de 2e keer gestart, meteen L1 maar geprobeerd. 2 keer eerste met 192 en 196! Met een 3 voor het halthouden wahaha daar had madame geen zin in. Wow, dat is even cool. Ik heb ook super lekker gereden. Dus mijn zondag kan niet meer stuk.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 14:54

Wauw knap zeg

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 16:42

Gefeliciteerd Anonymous. Lekker debuut. Geniet van je overwinning en mooie punten.

:wave: Karin! Je hebt ons gelukkig weer teruggevonden. Ik hoop dat je snel weer lekker aan het rijden kan. Hoe gaat het met je voet?

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 16:58

Mooie punten komen er voor bij.
Gefeliciteerd