Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 09:26

Oef pmarena, hahaha. Dure frikandellen. Gelukkig kwam ze bij Kathleen terecht.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-23 10:16

Soms denk ik terug aan haar jongste jaren en dan denk ik: ‘ik heb ergens wel begrip voor de mensen die zeiden dat ze me zou verongelukken.’ _O-

Het lijkt nu zo ver weg. Ze heeft nog steeds een handleiding maar ze is hanteerbaar en onder het zadel gewoon braaf. Maar die eerste vijf jaar waren pittig. :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 10:52

Ze heeft echt gewoon geluk gehad dat ze bij jou geboren is :j

Aan de andere kant....hoeveel mensen zouden een veulen hebben gefokt uit Pretty, het was ook wel een vorm van zelfkastijding ofzo :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 11:17

Hahaha pmarena!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-23 15:51

Het is ellendig weer maar de heren maken het gezellig:

Afbeelding
Whiskey wilde niet verder komen dan dit. _O- die stond op de warmste plek denk ik. :))
Langs Joy was nog plaats zat om ook buiten te kijken máár Whiskey heeft blijkbaar echt een erg grote hekel aan regen. _O-
Afbeelding
Zó ziet dat van opzij uit. :+

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 16:05

Wat een mooi vredig beeld!!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 16:15

Geweldige foto!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 17:14

Fantastisch. Whiskey heeft groot gelijk!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-23 17:20

Het is echt zo’n rustige kudde :+:
Ik gaf Whiskey ook gelijk maar het was wel mooi geweest voor de foto :))

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 18:27

Ach wat leuk die mannen zo samen :+:

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 18:45

Wat een enorm leuke foto!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 21:30

En te denken dat voor blackfoto’s op een shoot de paarden vaak moeten gephotoshopt worden. :D Die kudde van jou doet dat gewoon spontaan. :D
Zonder Whiskey dan. :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 23:15

Hele leuke foto, heerlijk hoe die mannen zo opgroeien met elkaar op een heerlijk plekje!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-23 00:14

jokari schreef:
En te denken dat voor blackfoto’s op een shoot de paarden vaak moeten gephotoshopt worden. :D Die kudde van jou doet dat gewoon spontaan. :D
Zonder Whiskey dan. :')

_O- er moet er altijd eentje zijn die nee zegt, maar het geeft wel een ide voor komende zomer. _O- in de stal proppen en snel foto’s maken. :))

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-23 01:37

Even een reeks waarin mooi te zien is hoe vooral Neroen Whiskey zich nu echt aangepast hebben.

Ik had ze een kleine baal hooi meer in het zicht gegeven zodat ik kon zien of iedereen ook eet. Als ze aan die ruif staan heb ik daar veel minder overzicht over. Dus even controleren,
Je ziet in deze reeks dat ze groepjes vormen maar dat eigenlijk alle paarden minstens een keer samen stonden. Ze aten ook allemaal goed gelukkig.
De foto’s zijn bewust van ver omdat ik ze niet wilde storen in hun gedrag dus vooral de blondjes uit elkaar houden is goed kijken. :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Whiskey is mooi aan het bij trekken ook. Best blij hiermee.

Vanaf morgen (vandaag is de zak gebracht maar was al geweesr.) krijgen ze ook een kuur vitalstyle oerbrok. Oorspronkelijk wilde ik die voor Joy bestellen omdat zijn wonde toch wat gevraagd heeft van zijn immuunsysteem (hij is ook wat af gevallen. Niet ernstig maar met de plotse omslag van het weer vind ik dat geen goed plan.) en toen dacht ik: ‘als ik toch bestel vraag ik de eigenaren of zij dat ook zouden willen. Gezien ik met voerzakken werk is er geen enkele verplichting (je benadeeld niemand als je niet bij legt) en als we met meerdere een grote zak aankopen zijn we sowieso goedkoper uit.

Dus voorstel gedaan. Dat niemand verplicht was maar dat het een aanbod was. Dat ze me privé mochten sturen over wat ze wilden. (Kwestie van groepsdruk te vermijden.)

Alle vier de eigenaren waren echter meteen enthousiast dus we hebben samen een zak van 25kg aan gekocht, veulens moeten toch dezelfde dosis en met vijf zitten ze op 5kg per veulen. Had de zak ook nog eens goedkoop gevonden dus ze kwamen lager uit dan als ze een 4kg emmer individueel moesten kopen.

Dat is een zoveelste voordeel van de voerzakken dat ik dit soort dingen kan aanbieden en dat iedereen écht vrij is om te kiezen. Dat was ook iets waar ik tegen aan liep op de plekken waar ik stond. Als bv twee mensen iets perse wilden dat je niet kon weigeren zonder de boeman te zijn. Ik vind het fijn dat ik hen dit kan aanbieden. Iedereen wint in dit geval (ik ook). Maar als iemand gezegd had ‘voor mij hoeft het niet.’ Dan leed daar niemand onder. Hoewel ik wel wat opmerkingen heb over de kwaliteit van de zakken is het kwa gebruik eigenlijk alleen maar voordelig.

Joy zijn wonde is trouwens nog een ini-mini korstje en geen wild vlees te bespeuren. :+: smeer ook geen zalf meer op de originele wonde.
Ook de drukplekken die nog tegen werkte lijken nu op de goede weg. Daar gaat eigenlijk ook geen zalf meer op. Hij komt ook weer knuffelen. :+: ook met de andere eigenaren.

Afbeelding
Leo is nooit ver weg. _O-
Morgen maak ik nog eens een foto. Met het weer en de algehele drukte is wond-update sporadisch geweest. Ik kijk wel elke dag na natuurlijk.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 07:22

Lief hoor :+:

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 07:38

Fijn concensus over het voer en ook fijn dat elk paard iets anders kan krijgen zonder problemen.

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 08:59

Fijn hoor dat het zo gaat! En die laatste foto…. <3
Ik reageer niet vaak maar ik geniet van je verhalen!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-23 01:58

pien_2010 schreef:
Fijn concensus over het voer en ook fijn dat elk paard iets anders kan krijgen zonder problemen.

:j ik vind ‘de meerderheid beslist’ geen goede optie als het gaat over dieren. Ik heb ik elke keer op een stal gestaan waar meestal 1 dominante persoon wilde beslissen en ik was steeds de kwade hond omdat het onmogelijk is om dingen te doseren als je meerdere hengsten gewoon uit bakken voert.

Elke keer was het ‘het is duurder maar je moet minder geven per paard.’
Dat is heel mooi als je kan garanderen dat elk paard zijn dosis krijgt. Dat konden ze niet want ze kregen gewoon gezamenlijke bakken.
Ik heb niks tegen duurder voer van betere kwaliteit maar wel op de juiste manier.

Ik heb verrassend veel gezag over mijn clubje maar ik heb niet de illusie dat ik kan zorgen dat bv Whiskey echt ontspannen kan eten als vier dominantere heren rond hem staan ongeacht of ik ze van hem weg kan houden.

Weten wat je kan is goed. Weten wat je niet kan is beter. Dan zoek je oplossingen om die tekortkomingen te beperken of weg te werken. De heren ontwikkelen ook geen voernijd op deze manier want die kans is er simpelweg niet.

Balans brengen in een kudde jonge paarden is ook een stukje nadenken over hoe je dingen aan pakt.

Whizz schreef:
Fijn hoor dat het zo gaat! En die laatste foto…. <3
Ik reageer niet vaak maar ik geniet van je verhalen!

Thx. :+ Joy zijn been geneest echt erg goed en er ik zie geen wild vlees. Zelfs haar lijkt terug te groeien. :+:

Whiskey is meer en meer zijn plek aan het vinden. Hij is veel rustiger in om gang en mag nu aan zijn hele lijf komen zij het met beleid maar hij is nu eenmaal gevoelig en das oké.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 07:33

Fijn om deze updates te lezen <3

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 08:46

Heel fijn dat het zo goed gaat en dat de mannen bij de mens in elk geval eerste goede herinneringen heeft.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 11:25

zeer fijne update om te lezen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-23 00:42

:j vandaag zijn staart staan krabben, tot zijn grote verbazing kunnen mensen aan plekjes waar hij zelf niet bij geraakt, :+ (hij heeft vrij veel uitdrukkingen. _O- )

Terwijl hij staat te genieten kan ik geleidelijk aan zijn benen komen zodat hij daar geen instinctieve stress reactie meer op geeft. Het fijne is dat alle dames wel even tijd in hem steken nu hij naar hen toe gaat (hij is ook moeilijk te weerstaan. :=) dus dat helpt enorm met hoe hij mensen ziet natuurlijk. Elk mens dat hij nu benaderd benaderd hem positief.

Ik kan alleen maar dankbaar zijn dat de eigenaren ook zo’n fijne groep zijn. (Is?)

Heft hij op ga ik terug naar zijn comfort zone maar die comfortzone wordt steeds uitgebreider. Een week geleden zit ik niet aan zijn kont hebben kunnen komen.

Nero speelt graag met water…. (Soms laat hij het in zijn onderlip lopen, houdt het er zoveel mogelijk in tot hij boven een van de anderen kan gaan hangen en doet dan zijn mond open…. :+ volgens mij was dit oefenen ofzo. :+)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 08:34

Wat een mooie vooruitgang bij Whisky, idd heel fijn dat iedereen hem wat aandacht geeft zodat ie leert dat mensen leuk zijn. En heerlijk die Nero, daar zit een bijzondere kop op :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 08:55

Leuk hoor dat je steeds meer mag bij Whiskey en dat de groep eigenaren ook tof is.