pien_2010 schreef:Fijn concensus over het voer en ook fijn dat elk paard iets anders kan krijgen zonder problemen.
ik vind ‘de meerderheid beslist’ geen goede optie als het gaat over dieren. Ik heb ik elke keer op een stal gestaan waar meestal 1 dominante persoon wilde beslissen en ik was steeds de kwade hond omdat het onmogelijk is om dingen te doseren als je meerdere hengsten gewoon uit bakken voert.
Elke keer was het ‘het is duurder maar je moet minder geven per paard.’
Dat is heel mooi als je kan garanderen dat elk paard zijn dosis krijgt. Dat konden ze niet want ze kregen gewoon gezamenlijke bakken.
Ik heb niks tegen duurder voer van betere kwaliteit maar wel op de juiste manier.
Ik heb verrassend veel gezag over mijn clubje maar ik heb niet de illusie dat ik kan zorgen dat bv Whiskey echt ontspannen kan eten als vier dominantere heren rond hem staan ongeacht of ik ze van hem weg kan houden.
Weten wat je kan is goed. Weten wat je niet kan is beter. Dan zoek je oplossingen om die tekortkomingen te beperken of weg te werken. De heren ontwikkelen ook geen voernijd op deze manier want die kans is er simpelweg niet.
Balans brengen in een kudde jonge paarden is ook een stukje nadenken over hoe je dingen aan pakt.
Whizz schreef:Fijn hoor dat het zo gaat! En die laatste foto….
Ik reageer niet vaak maar ik geniet van je verhalen!
Thx.
Joy zijn been geneest echt erg goed en er ik zie geen wild vlees. Zelfs haar lijkt terug te groeien. 
Whiskey is meer en meer zijn plek aan het vinden. Hij is veel rustiger in om gang en mag nu aan zijn hele lijf komen zij het met beleid maar hij is nu eenmaal gevoelig en das oké.