Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xSCWx schreef:Jammer koJack, maar helaas, niemand heeft met de beste wil röntgen ogen... Ik zou daar ook niet aan begonnen zijn.
Wil iedereen nu beginnen met duimen draaien, de dierenarts komt tussen 12 en 3
xSCWx schreef:Ik ben ook echt zo raar he, ik krijg nu koudwatervrees (noem je dat zo?). Ik ga me ineens afvragen of ik paarden nog wel leuk vindwauw, het brein is echt raar als je stress hebt
Ik moet zo hard lachen om mezelf, gelukkig weet ik wel dat dit weer onzin is.
beegee schreef:Gefeliciteerd Fly_High, eindelijk! En eerlijk: ik heb duizendmaal liever een brave groene dan een sensibele en onberekenbare bevestigde.
Vroeger was ik altijd van de hittepetitjes, maar toen ik vorig jaar zelf op zoek ging, heb ik heel duidelijk voor mezelf gezegd dat ik een braaf paard wilde. En weet je, mijne was 11 en volledig onbeleerd. Wilde een jonger bevestigd paard. Maar met een “oudere” brave ben ik minstens zo gelukkig, zo niet gelukkigerDat moet helemaal goedkomen met jullie! Geniet er van.
Sky_As schreef:en volgende vraag, waarom zou je laten keuren al je het paard toch ongeacht de uitslag wil kopen. Bij rontgen een chipje of iets kan nog oke zijn, maar het paard komt niet door de buigproeven heen, en daar valt zonder verder onderzoek niks nuttigs van te zeggen.
Een dierenarts heeft geen rontgen ogen. Dus of het komt doordat het paard ergens iets heeft, of dat er niks aan de hand is, weet je maar op 1 manier zeker, en dat is verder onderzoeken.
xSCWx schreef:Linksvoor gevoelig maar herstelde snel, rechtsvoor herstelde trager, niet goed zuiver. Vermoeden is zwakke (knie)banden en/of artrose, kan ook hoefkatrol zijn maar is onwaarschijnlijker. Ze was op het harde zonder buigproef perfect zuiver.
Wat denken jullie?
xSCWx schreef:Linksvoor gevoelig maar herstelde snel, rechtsvoor herstelde trager, niet goed zuiver. Vermoeden is zwakke (knie)banden en/of artrose, kan ook hoefkatrol zijn maar is onwaarschijnlijker. Ze was op het harde zonder buigproef perfect zuiver.
Wat denken jullie?
Wat denken jullie?
Sky_As schreef:Mensen hebben advies gegeven, dat advies is opgevolgd. Ja, er zijn mensen die hier bij voorbaat al niet aan begonnen waren, maar die mensen klagen ondertussen net zo hard over de hoge prijzen van paarden - wat ruitje en StalNollie al gezegd hebben: je kunt het gewoon niet goed doen voor sommigen hier.de reden van reageren is dat er heel veel mensen advies gegeven hebben aan de hand van het (iets wat vreemde) verhaal, dat keuren extra belangrijk is. En dat eigenlijk iedereen adviseert ook röntgen te doen gezien het verhaal.
hoe vaak lezen we hier op bokt wel niet dat iemand na 3 maanden afscheid kan nemen vanwege een paard die volledig kapot blijkt te zijn. En heel vaak is dat helaas zo, dat dat verdriet voorkomen had kunnen worden door goed te keuren bij aanschaf. Aan de hand van dat verhaal wordt er advies gegeven. En natuurlijk mag iemand daarmee doen wat ze willen. Maar als het paard vervolgens al niet door de klinische keuring komt, en men twijfelt nog......
Dan komt inderdaad de vraag, is het paard ook rontgen gekeurd? (en bij klinisch niet oke, zou ik voor de zekerheid zelfs de pezen laten scannen als je besluit er toch voor te willen gaan). Ik zeg overigens nergens dat ze wel van plan is om hem te kopen, maar je merkt aan het berichtje dat ze nog steeds twijfelt, en dan denk ik, hoeveel vlaggen wil je krijgen?
Een paard kopen is altijd een risico, maar dat risico kun je wel iets verkleinen door goed te keuren......
xSCWx schreef:Wat dat aangaat zou ik luisteren naar de veearts: die breekt niet voor niets de keuring af.De dierenarts is zelf na de klinische keuring al weg gegaan omdat ze er niet doorheen kwam, hij had al een negatief koopadvies gegeven omdat ze niet goed herstelde na de buigproef. Hij zou ook de 4 benen röntgenen maar heeft dat niet gedaan om me kosten te besparen. Ik moet nog contact hebben met de dierenarts, ik twijfel om verder te laten onderzoeken vandaar de vraag wat jullie denken.
Ik vind het wel jammer dat de verkoper zo onderuit wordt gehaald hier want die is alleen maar meewerkend en geeft ook geen advies vanuit haarzelf over de keuring, zelfs toen ik vroeg wat zij zou doen niet omdat ze niet onafhankelijk is.