[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 13:01

Je bent wel heel kort door de bocht, Ikke. Het hoeft niet aan de ruiter of het management te liggen dat een gezond paard ongezond wordt.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 13:08

Ikke, beter verlaat je dit topic... Je brengt de sfeer omlaag na een reactie van je 8)7

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 13:15

maar wat gaan jullie snel zeg.
ben ik een paar dagen ziek en niet dit topic gevolgd en het is haast niet meer bij te houden hhihi maar wel leuk;)

good_horses heb je al een foto van het paard met aparte aftekening ben wel benieuwd wij houden ook wel van een apart paardje maar ligt er wel aan hoe :p

en wat ik mijn afvraag he ik lees in dit topic dat er veel paarden zijn afgekeurd maar zetten de eigenaren dit wel in de advertentie of doen ze weer net of ze gek zijn.
want volgends mij zie ik maar erg weinig paarden voorbij komen op mp of sh die afgekeurd zijn of zie ik dit fout
Laatst bijgewerkt door ralphtdw op 27-11-12 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-12 13:16

Nou dat vind ik ook wel een beetje overdreven hoor, ikke mag een mening geven dat doen we allemaal bevalt die je niet lees je er toch gewoon over heen. Dat er word geopperd dat iemand maar weg moet gaan vind ik net zo erg.

Spoec

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 13:18

Spoec

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 13:20

CM_ schreef:
Spoec schreef:
Leuk koppie nessie, alleen dat zielige voorplukje :=

Vind deze ook wel leuk. Wat vinden jullie?
http://www.sporthorses.nl/advertentie/5 ... andra.aspx

Paard word te strak gereden, en ruiter zit niet lekker, maar vind paard zelf ook weinig lossigheid tonen en weinig afdruk en ruimte.

Oke hij wordt wat strak gereden maar zou hier niet meer losheid inzitten door anders rijden? Overigens wil ik geen wedstrijden rijden maar gewoon thuis wat dressuren (L/M niveau), les volgen, springen en buiten rijden. Maakt dat deze merrie meer geschikt ;)

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 13:20

ralphtdw schreef:
en wat ik mijn afvraag he ik lees in dit topic dat er veel paarden zijn afgekeurd maar zetten de eigenaren dit wel in de advertentie of doen ze weer net of ze gek zijn.
want volgends mij zie ik maar erg weinig paarden voorbij komen op mp of sh die afgekeurd zijn of zie ik dit fout

Vraag ik mij eigenlijk ook af, in het tweede geval zou het wel heel erg zijn voor de mensen die de keuring betalen.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 13:22

Heb welleens meegemaakt dat een paard bij de kliniache keuring werd afgekeurd en 2 weken later bij een andere da werd goedgekeurd.
Ront. bemerkingen zie ik welleena langskomen in advertenties maar klinische afkeuringen niet.

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 13:25

Niezzz schreef:
Heb welleens meegemaakt dat een paard bij de kliniache keuring werd afgekeurd en 2 weken later bij een andere da werd goedgekeurd.
Ront. bemerkingen zie ik welleena langskomen in advertenties maar klinische afkeuringen niet.

Is ook maar een moment opname... paard kan zich wel verstapt hebben of iets, daar hoeft hij twee weken later geen last meer van te hebben.
Ik had het met foto's, de ene arts vond het goed en mijn arts niet. Toen nog een derde laten kijken uit Utrecht en vond het ook niet goed.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 13:25

pietsie schreef:
lees altijd mee , maar is iemand nog opzoek naar een echte brave grote D pony (148) , ruin 8 jaar

[ Afbeelding ]

filmpje is met twee onervaren ruitertjes maar geeft zijn brave karakter goed weer
http://youtu.be/Wl0usA7cu8Q

o en voor de liefhebber , mijn buurman heeft diverse zeer goede jonge paarden te koop voor meer info pb

Prijs en waar staat ie?

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 13:28

@olijf ja dat klopt
Wat dat betreft is een klinische keuring een beetke onbetrouwbaar.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 13:28

Seven schreef:
Nou dat vind ik ook wel een beetje overdreven hoor, ikke mag een mening geven dat doen we allemaal bevalt die je niet lees je er toch gewoon over heen. Dat er word geopperd dat iemand maar weg moet gaan vind ik net zo erg.

Ikke mag een mening geven, maar elke reactie die hij geeft is altijd ontzettend negatief. Iedereen doet het fout, ikke doet altijd alles goed. Wij verpesten onze paarden. Dit komt op deze manier over, maar dan in andere woorden...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 13:29

Ikke is idd in veel topics op een negatieve manier aanwezig, maar het beste wat je kunt doen is gewoon negeren.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 13:30

Heel simpel, daar is de foei-knop voor.
Lekker rustig!

Cardy

Zelf wordt ik ook moe van de negativiteit van Ikke.. Tuurlijk mag je je mening geven, maar bij Ikke heeft het al gauw een negatief randje en op zo'n manier dat het er niet gezelliger op wordt in het topic.
Dus snap de reactie van Batlow wel.

ralphtdw

klinisch is ook een moment opname.
dat verhaal ken ik ook meerder keren eerst afgekeurd toen goed.
maar toch las je het niet in de advertentie bij die mensen dat het was afgekeurd dus die hoopten gewoon dat het paard niet werd gekeurd of hopen op een andere uitslag bij volgende keer keuren.
maar lees in dit topic al een paar keer paard helaas afgekeurd maar hebben deze mensen de advertentie veranderd kan hoor maar denk dat er zat mensen zijn die het niet doen wat erg sneu is.
maar zoals sommige in dit topic hebben meerder gekeken en laten keuren en afgekeurd las ook ergens 4 of 5 keer en bij afkeur waren dan de kosten voor de koper?
want anders had je daar voor wel een paard van kunnen kopen dat lijkt me echt balen

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-12 13:31

Dat komt zo over inderdaad dat word zo gelezen, echter heeft ikke altijd wel ergens een punt het dier zelf zorgt niet voor bijv een peesblessure das altijd een management probleem :D

Haald uit elke post iets waar je wat mee kan en neem het niet te zwaar op, want dan word het inderdaad heel negatief

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 13:32

Goede tip haha, dan zal negeren verder het beste zijn!

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 13:34

Cardy schreef:
Zelf wordt ik ook moe van de negativiteit van Ikke.. Tuurlijk mag je je mening geven, maar bij Ikke heeft het al gauw een negatief randje en op zo'n manier dat het er niet gezelliger op wordt in het topic.
Dus snap de reactie van Batlow wel.

ja klopt helemaal als ikke reageert is het wel altijd negatief of je hoort hem niet
maar goed op dit soort mensen krijg je wel een reactie.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 13:36

Seven schreef:
Dat komt zo over inderdaad dat word zo gelezen, echter heeft ikke altijd wel ergens een punt het dier zelf zorgt niet voor bijv een peesblessure das altijd een management probleem :D

Haald uit elke post iets waar je wat mee kan en neem het niet te zwaar op, want dan word het inderdaad heel negatief

hier ben in niet mee eens dat een paard zich zelf geen peesblessure bezorgd dit kan echter wel

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 13:39

ik negeer hem ook gewoon.

ik heb de laatste ook gebelt deze valt helaas ook af, door te hoge vp.
nu veders kijken. als jullie nog iets weten hoor iik het graag :D

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 13:40

Wat is je budget + eisen?

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 13:40

Ashleytjuhh schreef:
ik negeer hem ook gewoon.

ik heb de laatste ook gebelt deze valt helaas ook af, door te hoge vp.
nu veders kijken. als jullie nog iets weten hoor iik het graag :D

tot in wat voor prijsklasse zoek je dan en in welke omgeving woon je of zoek je wat

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 13:42

op dit moment tegen de 1.000
maar kijk steeds veder en met de maand meer dat ik niks kan vinden word het groter het budget.
ik zoek een springpaardje mag onbeleerd zijn tussen de 3 en 6 jaar.kleur maakt niks uit

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 13:42

ralphtdw schreef:
Seven schreef:

hier ben in niet mee eens dat een paard zich zelf geen peesblessure bezorgd dit kan echter wel

Alles kan, tuurlijk kun je eens pech hebben, maar als je erop gaat letten zijn het toch vaak dezelfde mensen die "veel pech" hebben en zijn er ook mensen die toch wel opvallend veel "geluk" hebben.
Hoe mensen omgaan met hun paarden (zowel rijden, als stalling, als voeding, als omgang, etc.) doet heel veel voor de gezondheid van een paard.