Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Casarell schreef:Mag ik even inbreken?
Is hier misschien ook iemand die interesse heeft in een 5 jarige merrie van 1.68, die wegens tijdgebrek alleen de basis kent? Dier is niet van mij hoor, maar verkoper denkt dat ze haar nu nog niet te koop kan zetten omdat ze nog zo weinig kent. Is een hele brave merrie, dressuurgefokt en is 100% gezond.
Ik ben zelf van mening dat ze deze gerust te koop kan zetten, met de vermelding erbij dat ze nog niet veel kent. En omdat ze al 5 is, is ze ook niet overvraagt en heeft ze mooi uit kunnen groeien.
Verkoper is trouwens wel echt met haar paarden begaan, dus een goed plekje is wel belangrijk.
Gulpje schreef:Casarell schreef:Mag ik even inbreken?
Is hier misschien ook iemand die interesse heeft in een 5 jarige merrie van 1.68, die wegens tijdgebrek alleen de basis kent? Dier is niet van mij hoor, maar verkoper denkt dat ze haar nu nog niet te koop kan zetten omdat ze nog zo weinig kent. Is een hele brave merrie, dressuurgefokt en is 100% gezond.
Ik ben zelf van mening dat ze deze gerust te koop kan zetten, met de vermelding erbij dat ze nog niet veel kent. En omdat ze al 5 is, is ze ook niet overvraagt en heeft ze mooi uit kunnen groeien.
Verkoper is trouwens wel echt met haar paarden begaan, dus een goed plekje is wel belangrijk.
Lijkt mij geen probleem! Ik ga volgende week kijken bij een bijna 5-jarige die nog niet zo lang onder het zadel is. Het enige is dat de prijs stijgt naarmate ze verder wordt opgeleid lijkt me?
Casarell schreef:Ik bemoei me niet met hun prijs.. dat is aan de verkoper (en koper).
Heb dus ook geen idee wat ze ervoor willen hebben, behalve een goede plek.
Maar ik weet wel dat gezonde paarden die mooi aan de maat zijn, maar vooral ook nog braaf zijn en vriendelijk in de omgang, natuurlijk niet voor een habbakrats weg gaan.
Oehlala schreef:Ja en het is ook altijd maar de vraag of ze ook braaf blijven als ze wel moeten werken.
laraxXxemma schreef:Ik vind het dus vooral lastig om paarden te vinden die wel al goed opgeleid zijn. Een groen paard net wel of helemaal niet onder het zadel is voor mij nu niet wat ik zoek.
Mijn manege heeft net een paard aangeschaft die vanwege problemen van de eigenaar weg moest, maar mn instructrice vind hem te goed voor de manege. Ze moest direct aan mij denken. Heb gister eventjes gereden, rijdt als een tierelier. Vanavond in de les ook weer op rijden. Maar ik vind het moeilijk, ben bang dat hij boven mn budget uit zal vallen, ik ken hem nu alleen van net na de verhuizing (en hij is duidelijk nog niet zo op zn gemak) dus vind het karakter wat moeilijk te beoordelen, is zo meegenomen dus moet nog gekeurd.. beetje bang om te dromen denk ik? Voelt een beetje te mooi om waar te zijn dus bescherming van teleurstelling ofzo?
Verzekering heb ik (heel) vroeger wel eens naar gekeken maar was toen een flinke kostenpost tegenover wat je vergoed kreeg, dan kon je het beter zelf apart zetten.
laraxXxemma schreef:Mijn manege heeft net een paard aangeschaft die vanwege problemen van de eigenaar weg moest, maar mn instructrice vind hem te goed voor de manege. Ze moest direct aan mij denken. Heb gister eventjes gereden, rijdt als een tierelier. Vanavond in de les ook weer op rijden. Maar ik vind het moeilijk, ben bang dat hij boven mn budget uit zal vallen, ik ken hem nu alleen van net na de verhuizing (en hij is duidelijk nog niet zo op zn gemak) dus vind het karakter wat moeilijk te beoordelen, is zo meegenomen dus moet nog gekeurd.. beetje bang om te dromen denk ik? Voelt een beetje te mooi om waar te zijn dus bescherming van teleurstelling ofzo?
Verzekering heb ik (heel) vroeger wel eens naar gekeken maar was toen een flinke kostenpost tegenover wat je vergoed kreeg, dan kon je het beter zelf apart zetten.
Casarell schreef:De merrie waar ik het over heb is gewoon basis gereden.. een nette stap, draf, galop en kent het wijken.
Komt overigens wel dagelijks in de hand en is een echte kroelkont.
Ze proberen haar nu toch vaker te pakken omdat ze echt verkocht moet worden.
Wellicht, maar dat was mijn advies aan hun, om ze komende zomer L2 te klasseren, of wellicht zelfs M1.
Merrie pakt alles goed op, dus wat dat betreft niet onmogelijk. Maar dan moeten ze er wel mee aan de slag.
Alja schreef:Ik kocht mijn 10 jarige Ijslander ook Onbeleerd
De derde keer onder het zadel stapten we buiten al uit
Dus het kan natuurlijk wel
Cioccolato schreef:Ik zou dan niet opnieuw foto's maken. Wat was het advies mbt de chip? Gewoon laten zitten? Als been dik wordt dan zou ik er wel actie op ondernemen.
Ik heb net 4 twee jarige paarden schoon en goed voor de sport. Straks mooi clubje gezonde paarden de wereld weer in
Maar heb nog geen factuur.