Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 15:27

....voor tijdelijk. Twee dagen later proberen ze het gewoon weer :=
Of ze zijn het dan weer vergeten ofzo. Ik weet niet wat het precies is....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-23 15:41

pmarena schreef:

Nee voorlopig merk ik dat niet aan hem. Alles waar ik hem tot nu toe op gewezen heb onthoudt ie.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 17:28

Ayasha schreef:
pmarena schreef:

Nee voorlopig merk ik dat niet aan hem. Alles waar ik hem tot nu toe op gewezen heb onthoudt ie.

Dat was met de merens ook zo. Polie super gevoelig en Hercule in het begin die moest echt af en toe een stevige correctie hebben. Daarna een streng uhuh met een boze vinger gegeven en verder wist hij het echt wel.
Het heeft ook iets van vooroordelen, "het lompe koudbloed", terwijl ik vaak het hete KWPN heel erg lomp vond en onopgevoed. Maar die pikten het opvoeden ook snel op. Zelfs al waren ze niet van mij. :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 18:23

Ik hou ook niet van vooroordelen maar als je bepaalde dingen net iets te vaak ziet moet je het ook wel gewoon mogen benoemen, vind ik :=

Dat stukje dat je zegt dat het toch nog blijft dat ze hem haast moeten verstoten om het besef in te laten dalen dat hij moet kappen dat vind ik erg herkenbaar van dat soort types, dat het niet na 1 of 2 keer duidelijk is maar dat er steeds opnieuw wel erg groot ingekomen moet worden om het door die botte kop door te laten dringen :=

Het lijkt wel alsof het niet blijft hangen ofzo. Echt super sneu om te zien dat ze elke keer weer voor hetzelfde probleem van anderen op hun donder krijgen...en er daardoor irritatie en onrust in de groep is steeds...

Ik zeg natuurlijk niet dat elke Haf, Fjord, Shet zo is he. Maar wel te vaak om toeval te zijn zeg maar :(:)

Ayasha
Blogger

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-23 18:29

Ah maar de issues die ze onderling hebben zijn mijn probleem niet zolang ze elkaar heel laten. Dat doet hij zichzelf aan en dat lost de groep wel op. Hoe hij zich naar mij gedraagt is mijn probleem en daarin heb ik eigenlijk geen herhalende problemen. Ik heb verder nooit degelijke rassen in mijn eigen groepen gehad tot nu dus ik kan niet zeggen of dat een ding is van het ras of iets individueel. :)

Eigenlijk heb ik met de wpn'ers ook geen "lompe" problemen. := Ik heb nooit begrepen waar het vandaan komt dat WPN'ers zo veel heter en moeilijker zouden zijn dan andere rassen. := Tot nu toe vind ik de PRE en PRE-mixjes het moeilijkste om te manoeuvreren. Die weten een extreme onafhankelijkheid te combineren met een enorme gevoeligheid en het vermogen om het knopje om te zetten en je een dik probleem te geven als je ze zo ver krijgt. := Dat heb ik tot nu toe nog geen enkel ander ras weten doen en al elke PRE die ik tegen gekomen ben (of mix) doet het in meer of mindere mate.

Leo is veruit de meest gecompliceerde uit de kudde. Niet dat hij stout is maar hoe je je omgang moet afstemmen op hem zeg maar om hem te krijgen waar je hem wil.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 19:50

Stille meelezer hier, vind het leuk om je verhalen te lezen over de kudde en hun gedrag. Ook heb je me op een idee gebracht: de voerzakken :j
Alleen loop ik er wel tegenaan dat er veel brokjes in blijven zitten, ik las iets over emmertjes, heb je een voorbeeld? Want verder vind ik het echt ideaal werken zo, dankjewel voor het idee!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-23 19:53

Ik gebruik de pharmahorse emmertjes, die van 1kg. Snij daar de randen van af (of meer: mijn man gezien mijn eerste poging er op uit liep dat de dokter mijn duim moest plakken. :+) en steek die in de zakken. :)

Edit; Ik zal zo eens kijken of ik toevallig een foto heb en anders maak ik morgen eentje.
Afhankelijk van hoe handig ze zijn en welke zakken je hebt moet je dan wel nog steeds even kijken hoeveel ze morsen. Het systeem dat Whiskey prefereert en het feit dat het emmertje enige ruimte rondom heeft maakt dat ik soms nog een klein handje uit de zak haal en hem dat zo voer. Maar in Whiskey zijn geval is dat niet perse slecht gezien dat elke keer zijn vertrouwen versterkt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 06:51

Ik zit te twijfelen om eens op jacht te gaan naar een voerzak in maat mini-Shet. Wordt hier knap gestoord van die worst op pootjes die steeds van de anderen hun voer wil jatten....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-23 10:55

_O- _O- ik geef geen garanties als er een sh*tlander bij betrokken is. :))
Maar ze bestaan wel. Hoewel je de zakken die ik heb ook geheel op maat kan maken. Dan zitten ze wel met hun hele hoofd er in wellicht. :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 12:41

Ja die kans is vrij groot, halster in maat Shet verzuipen die kleintjes nog in, zelfs de standaard mini-Shet zijn idioot groot :=

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 17:37

pmarena schreef:
Ja die kans is vrij groot, halster in maat Shet verzuipen die kleintjes nog in, zelfs de standaard mini-Shet zijn idioot groot :=

Doel van die grote maten is dat de sh*tlander zichzelf kan bevrijden op de meest onhandige momenten…
Sh*tlanders on the loose zorgt voor groot entertainment voor de sh*tland in kwestie :P en sh*tlanders leven naar de levensstandaard “Wij sh*tlanders doen wat we leuk vinden, wanneer we dat leuk vinden… Als anderen die mening niet delen, is het nog veel leuker en als we er niet dood aan gaan, worden we er sterker van… om nog meer debieligheid in de nabije toekomst uit te gaan halen…”

Ja… hier lopen er 4 stuks en 2 Freibergers… en dat tweede soort zijn eigenlijk gewoon een maxi-sh*tlander :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 20:02

Ik moet zeggen dat mini's wel minder shïtterig lijken dan de gewone Shetties :=

Maar het irritante gedoe met overal doorheen ontsnappen en alleen maar willen vreten, dat blijft :=
Mijn ervaring is dus dat de meeste Fjorden en Haffen gewoon grote Shetten zijn :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-23 20:18

Nero is wel ietwat dommig met de stroomdraad. Hij heeft er al meer aan gehangen dan de rest samen denk ik maar er staat genoeg op. Zelfs door zijn dikke staart heen kreeg hij laatst een opdoffer. := (met eten steeds wat naar achter gaan en toen had ie ineens een schok. := )

Maar Charlie kreeg vorige week ook eentje omdat ie het intelligent vond om aan de draad te snuffelen. :roll: zelden een paard zo beledigd gezien. _O-

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 20:20

Hij moest toch Nero nadoen.
Dat Nero zich niet uitgesloten voelde

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 20:53

pmarena schreef:

Klein emmertje, touwtje eraan ipv het hengsel en hoppaa…

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-23 21:25

Geen ide wat het te betekenen had. Hij ging hierna niet rollen maar kwam knuffelen. :+

Donnatella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 08:00

Hij bedacht zich omdat de grond te nat was en knuffelen met jou leek een leukere bezigheid :D

Blijkbaar mogen wij gelukkig zijn met onze mini, geen sh*tlander gedrag qua uitbreken en zich doodeten. Ligt misschien aan de kleur bedenk ik mij nu :)* . Ze is palomino! Die zijn gewoon altijd gemakkelijker en flinker :D :+ (vrees het van niet, maar je weet nooit :') )

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 08:56

Die Nero, wat een boel moeite voor niets :+

Donnatella: hoe oud is de mini....? De streken komen vaak met de jaren :=

Donnatella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 10:47

Ze is nu 5. Hopelijk blijft ze ver weg van de sh*tlander streken :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 11:46

Ik help je hopen :))

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-23 23:31

Nero gaat me nog vaak doen lachen denk ik. _O- hij is heerlijk onbezonnen en puur. :))

Donnatella schreef:
Hij bedacht zich omdat de grond te nat was en knuffelen met jou leek een leukere bezigheid :D

Blijkbaar mogen wij gelukkig zijn met onze mini, geen sh*tlander gedrag qua uitbreken en zich doodeten. Ligt misschien aan de kleur bedenk ik mij nu :)* . Ze is palomino! Die zijn gewoon altijd gemakkelijker en flinker :D :+ (vrees het van niet, maar je weet nooit :') )

Je herinnert je wel dat Rêve palomino is toch……… :=

Donnatella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 12:42

... bah... Reve in het mini zou misschien nog niet zo erg zijn. Of wel? :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-23 13:22

Donnatella schreef:
... bah... Reve in het mini zou misschien nog niet zo erg zijn. Of wel? :')

_O- _O- Rêve was al een probleem toen ze drie maanden oud was alsin: we moesten met vier zijn om haar te laten chippen en schetsen en nog heeft ze de DA in het gezicht getrapt. Mijn man gebeten, mij op mijn elleboog en bovenbeen getrapt en mijn man zijn broer op zijn scheen. We hebben haar moeten neer leggen voor de chip om het enigszins veilig te maken. En echt veel veiliger werd ze niet, alleen pissiger. := ik weet niet of ik een Rêve in mini formaat zou willen. In dit formaat moet er al genoeg stroom op de draad staan dat je KO gaat als je er aan komt. := (en dat moest als veulen al, letterlijk trouwens. Daarom maakte ik me geen zorgen om de haflinger. _O- ik weet hoeveel er op die draad staat. _O- ) dus ik hoop voor jou dat Rêve de uitzondering is. _O-
Hel ik hoop het voor mezelf als ik nu terug kijk op Rêve haar weg naar verstand. _O- of wat daar voor door moet gaan. :))

Daarom heb ik Joy meteen laten chippen voor hij besefte dat hij leefde ondanks dat daar veel weerstand tegen was. DA zei dat het voor hem geen kwaad kon en met Rêve in gedachten begreep hij mijn redenering en was hij het er ook mee eens.. Joy blijkt een veel milder type te zijn maar dat wisten we toen nog niet. :=

Donnatella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 07:41

Rêve heeft geluk dat jij met heel je hart van haar houdt en haar ook alle kansen hebt gegeven om haar verstand te vinden. :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 07:43

Als je al die verhalen zo hoort is zij echt op aarde gekomen om frikandellen van te maken :=