Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 22:35

MarjanB schreef:
Ben benieuwd hoe het de tweede keer gaat!

Hier staat de merrie van de buurman op Facebook, ben benieuwd. Reacties zijn vooral dat het een hele mooie is maar verder nog geen hele serieuze mensen.

Superleuke merrie! Helemaal mijn type. Hoop dat ze een mooi thuis vindt. :j

MarjanB

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 22:37

Ja leuk ding hè! Kent echt helemaal niks maar zo braaf met poetsen. Wel echt groot. Denk dat iemand daar heel blij van gaat worden. 1 die gewoon niet verpest is ook

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 07:43

Cioccolato schreef:
Ligt er aan wat je verkoopt.. ik zit in de spring paarden en die gezond zijn, te rijden door de amateur, al onder het zadel zijn en parcour kunnen lopen staan niet te koop omdat ze zo snel gaan.

Tenzij ze overpriced zijn of er is 'iets' mee.

Hier ook bij kennissen, paarden zijn binnen paar weken weg. En die weken zijn vooral vanwege paar keer kijken en keuren, bij de ene 1e kijker die meteen raak was en anderen 2e of 3e maar ging bij allemaal echt heel snel. En dat waren niet allemaal de types die jij beschrijft, maar wel gewoon leuke en gezonde dieren voor amateurs idd.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 08:11

Ja ik zit vooral in de springers, de rest volg ik wat minder dus vandaar specifiek.

Maar ik geloof het als je zegt dat ook andere types zo gaan hoor. Ik denk zelfs bij de pony's nog.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 13:49

Ik ga zondag bij een Haflinger kijken, geen idee waarom :') . Helemaal niet mijn ras en ik zoek zelf eigenlijk niks maar hij sprak me aan en is van een kennis die ik 100% vertrouw. Eens kijken of het een leuk avontuur is :D

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 16:29

Ik zou geen nee zeggen tegen een mooie Haflinger,hoor :D

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 16:30

ruitje schreef:
Ik ga zondag bij een Haflinger kijken, geen idee waarom :') . Helemaal niet mijn ras en ik zoek zelf eigenlijk niks maar hij sprak me aan en is van een kennis die ik 100% vertrouw. Eens kijken of het een leuk avontuur is :D

Echt een ruitje actie :+
Veel plezier en succes in ieder geval!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 17:31

Haha mocht je in plaats van een haflingers een barock pinto willen bekijken _O-

Zonder gekheid, jonkie?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 18:09

Hahaha nee nee hou op :') . Ik vertel zondag meer :+

jacomijn1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 08:28

Ik ben ook op zoek… ik wist wel dat het heel lastig zou zijn om een braaf en gezond paard te vinden, maar het is echt knap lastig. Omdat ik niet op een stal sta of lid ben van een rijvereniging, is mijn zoekgebied klein. Ik ga wel op paarden af die op Facebook worden aangeboden of op Marktplaats, maar vaak mankeert er wat aan, of dan is de voorgeschiedenis niet bekend of ver boven mijn budget. Bovenop het enorme gemis van mijn maatje die in oktober is overleden aan koliek.
Welke sites zou ik nog meer kunnen bezoeken of wie zou ik eens kunnen vragen op Bokt?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 08:29

Wat is je budget

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 09:05

En wat zoek je qua leeftijd enz?

jacomijn1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 11:03

In oktober is mijn maat je van 22 overleden aan koliek. Ik heb hem 14 jaar gehad. Nu ben ik op zoek naar de speld in de hooiberg, namelijk een braaf en gezond paard.

Liefst een merrie, maar ruin mag ook, 160-170 hoog. Tussen 4 a 5 jaar en 10 a 11 jaar.

Geen koudbloeden, dravers of volbloeden.

Komt op een privestal met twee andere paarden en een in en uitloopstal 24/7 hele jaar rond op de wei en onbeperkt ruwvoer.

Wordt een familie paard en eentje voor het leven.Ik ben niet de jongste meer en wil geen bokker, steiger, of eentje die zich sterk maakt.

Ik ga er mee dressuren om in condite te houden, grondwerk en buitenritten maken want woon tegen over bos.Omgang met het paard is voor mij net zo waardevol als rijden.

Het is geen pakje boter en wil niet binnen een dag beslissen Als het kan binnen een uur rijden vanaf Zwolle. Tot 8000.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 16:07

Oh Ruitje, eentje voor jezelf ? Ik heb je nog niet zo gek lang geleden een pb gestuurd ….

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 16:13

jacomijn1 schreef:
In oktober is mijn maat je van 22 overleden aan koliek. Ik heb hem 14 jaar gehad. Nu ben ik op zoek naar de speld in de hooiberg, namelijk een braaf en gezond paard.

Liefst een merrie, maar ruin mag ook, 160-170 hoog. Tussen 4 a 5 jaar en 10 a 11 jaar.

Geen koudbloeden, dravers of volbloeden.

Komt op een privestal met twee andere paarden en een in en uitloopstal 24/7 hele jaar rond op de wei en onbeperkt ruwvoer.

Wordt een familie paard en eentje voor het leven.Ik ben niet de jongste meer en wil geen bokker, steiger, of eentje die zich sterk maakt.

Ik ga er mee dressuren om in condite te houden, grondwerk en buitenritten maken want woon tegen over bos.Omgang met het paard is voor mij net zo waardevol als rijden.

Het is geen pakje boter en wil niet binnen een dag beslissen Als het kan binnen een uur rijden vanaf Zwolle. Tot 8000.

Eigenlijk vertel jij een beetje mijn verhaal …. Sinds ik mijn 31-jarige merrie in december heb moeten laten inslapen, herinner ik me vooral de mooie buitenritten met haar. Ik mis het ongecompliceerd buiten rijden zó erg! Ik zou dus ook weer graag een superbetrouwbaar paard vinden, maar wel kleiner als jij, grote D tot max 1.60
Paarden staan bij ons aan huis met voldoende paddock en weides en wij wonen ook aan de rand van een bos. Maar ik vind het zooooo moeilijk een gezond en betrouwbaar paard te vinden die bovendien wat voorwaarts is en geen 100kg in mijn hand weegt. Bovendien ben ik ook geen onbevreesde, jonge meid meer, mijn vertrouwen moet echt wel groeien.

jacomijn1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 17:03

Klopt zo! Heb al een paar maal meegemaakt dat het paard al verkocht was voordat ik kon kijken , terwijl ik al wel afspraak had gemaakt.
Maar dan komt er iemand tussen door.
Het gaat zo snel allemaal, geen tijd om er even over na te denken.
En iedere keer verheug ik me erop en dan blijkt het toch anders te zijn.

Maar ik denk dat we allemaal wel zo’n paard willen…

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 17:17

Dat is ook het probleem. Iedereen wil het dus ze gaan zo snel.. sommigen komen niet eens op marktplaats/een andere website

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 18:32

jacomijn1 schreef:
Klopt zo! Heb al een paar maal meegemaakt dat het paard al verkocht was voordat ik kon kijken , terwijl ik al wel afspraak had gemaakt.
Maar dan komt er iemand tussen door.
Het gaat zo snel allemaal, geen tijd om er even over na te denken.
En iedere keer verheug ik me erop en dan blijkt het toch anders te zijn.

Maar ik denk dat we allemaal wel zo’n paard willen…

Dat ligt aan de secundaire eisen.

Want als ècht je enige eis is dat ie betrouwbaar en gezond moet zijn, dan gaat het nog wel. Maar we willen er vanalles omheen en bij en nog zo wat.

Daarnaast heb je dan nog: wat heb JIJ te bieden?
Soms zijn paarden echt topbraaf maar wel op voorwaarde van een passend management en handling.

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 19:42

Het gaat zeker snel en vind ook dat je als koper beetje onder druk gezet wordt door de verkopende partij. Nu komen kijken want er komen nog meer kijkers, of deze week beslissen.. Ik houd niet zo van die druk. Het is niet een paar sokken dat ik weg kan doen als het niet bevalt en wil er goed over nadenken. Ook moet je dan op zoek naar een DA die kan komen keuren etc.

@Ikke, betrouwbaar en gezond verschillen de meningen ook nog over merk ik. Luchtzuigers zie ik regelmatig als gezond paard te koop staan.

Ik denk dat ik een paard iets moois te bieden heb. 24/7 buiten met 4 soortgenoten, ruimte om te schuilen, altijd droge plekken en onbeperkt hooi.

Wij gaan rustig verder kijken.

Maar waar kom je die paarden tegen die niet eens op marktplaats/andere website geplaats worden? Mijn paardenwereldje is ook niet zo groot meer. 22 jaar geleden mijn huidige paard gekocht, dat was een heel andere tijd.

Gisteren bij 2 pony's wezen kijken. Komen uit Hongarije en zijn nu bijna 2 maanden in Nederland. Waren super braaf. Ik vind het alleen erg lastig omdat je de geschiedenis niet kent van deze pony's... Keuren wil ik dan sowieso doen, maar dat zegt vaak niets over de mentale gezondheid.

@Ruitje, ben benieuwd hoe je bezoek aan de haflinger was. Project om weer door te verkopen of om zelf te houden?

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 20:08

Mijn ervaring is toch dat t via dat netwerk t beste gaat, je hoefsmid, instructrice, stalgenoten en Bokt…ik werd door een bokker getipt, haar buren hadden een Gelderse te koop en er was heel veel interesse dus ik kon niet eens in contact komen met de verkoper. De bokker heeft mijn naam toen doorgegeven en ik kreeg van haar het telefoonnummer; paard was eigenlijk al verkocht aan iemand die nog bedenktijd wilde. Toen die deadline was verstreken ben ik na werk direct in de auto gesprongen en naar de andere kant van t land gereden. Dezelfde avond proef gereden en gekocht ovb van keuring.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 20:24

Lukasje schreef:
Oh Ruitje, eentje voor jezelf ? Ik heb je nog niet zo gek lang geleden een pb gestuurd ….

Nee, voor de verkoop. Ik heb er zelf al teveel -O-

Edit, je pb opgezocht maar hij valt helaas niet onder wat jij zoekt :o

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 20:32

Is het wat Ruitje? Hier nog op zoek, dus laat het mij vooral weten *\o/*

Ik begrijp het dat je aangeeft dat het via je netwerk de meeste kans geeft. Echter is mijn netwerk in de paarden minder groot (geworden). Hoefsmid zie ik zelden meer, ik heb geen instructrice (rij niet) en heb de paarden in eigen beheer met een vriendin. Bokt ben ik ook niet zo heel actief.. Al kreeg ik wel een lief bericht van iemand, maar paard bleek toch al verkocht.

Blijf gewoon facebook en marktplaats in de gaten houden.

Ben mij ook aan het inlezen over verzekeringen en keuren etc. Wanneer zouden jullie een verzekering afsluiten? Ik wil i.i.g een klinische keuring laten doen, maar lees ook wel veel terug dat röntgenologisch keuren ook aan te raden is. Zie daar alleen prijzen richting de €1000,- gaan en daar schrok ik dan weer een beetje van, zeker omdat het vaak k.k is.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 20:38

Mag ik even inbreken?

Is hier misschien ook iemand die interesse heeft in een 5 jarige merrie van 1.68, die wegens tijdgebrek alleen de basis kent? Dier is niet van mij hoor, maar verkoper denkt dat ze haar nu nog niet te koop kan zetten omdat ze nog zo weinig kent. Is een hele brave merrie, dressuurgefokt en is 100% gezond.

Ik ben zelf van mening dat ze deze gerust te koop kan zetten, met de vermelding erbij dat ze nog niet veel kent. En omdat ze al 5 is, is ze ook niet overvraagt en heeft ze mooi uit kunnen groeien.

Verkoper is trouwens wel echt met haar paarden begaan, dus een goed plekje is wel belangrijk.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 21:09

ruitje schreef:
Lukasje schreef:

Nee, voor de verkoop. Ik heb er zelf al teveel -O-

Edit, je pb opgezocht maar hij valt helaas niet onder wat jij zoekt :o

Oh, jammer, want ik sta ook open voor een haflinger, fjord, … wanneer deze niet te breed zijn.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 21:16

Ik zou erg graag viavia wat vinden maar heb de paarden aan huis, ben niet bij een vereniging of zo, dan is je netwerk niet erg groot. Ik heb links en rechts al wel laten vallen dat ik wat zoek maar makkelijk vind ik het niet.
Zelf vind ik wel dat we een erg leuk plekje te bieden hebben. Daar kan het niet aan liggen . Mijn grootste struikelblok is dat ik echt vertrouwen moet winnen. Ik ben door een val bang geworden op een vreemd paard.

Ik vond het vroeger makkelijker een sportpaard/pony te vinden dan nu een braaf wandelpaard want die laatste moet voor mij ook wel echt gezond zijn, fijn aan de hulpen, licht in de mond, … Eentje die als een plank de bocht doorgaat en 100kg in mijn hand weegt vind ik ook niet fijn.