Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

grauwman

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 23:19

Gefeliciteerd!

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 06:15

Lizenlotte schreef:
Gefeliciteerd lieser, eindelijk geslaagd! *\o/* ik zag haar al voorbij komen in de freibergergroep op fb zonder te weten dat jij de eigenaresse bent. Het is je gegund want jouw zoektocht was wel echt erg hobbelig zeg.. :n

Leuk! We zijn zo goed geholpen door Nancy van Equinize, dat was heel fijn.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 07:09

Gefeliciteerd Lieser, heel veel geluk en plezier met haar.

Diortje_vds

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 07:39

Gefeliciteerd Lieser, het is je van harte gegund!! Veel plezier ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 08:00

Gefeliciteerd lieser *\o/*
Eindelijk geslaagd, en natuurlijk heel veel geluk en plezier samen!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 09:21

Gefeliciteerd Lieser, leuk zo'n veelzijdige Freiberger!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 10:20

Gefeliciteerd! Wat een knapperd <3 Veel geluk samen.

vla_flip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 12:57

Gefeliciteerd!!

vla_flip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 15:43

Het paardje waar ik vorige week heb gekeken is aan een ander verkocht. -O- Heb de eigenaren gevraagd of ik enige tijd kon krijgen er over te denken omdat we nog bij een ander zouden gaan kijken en dit was helemaal goed. Nu nog maar een berichtje gedaan en dus al verkocht. Echt balen, want ik bleef maar aan dit paard denken en zag het toch wel helemaal zitten.

Jammer dat als je er dan niet vlug genoeg bij bent je de kans misloopt. Begrijp het helemaal, maar zo lastig want ik kan geen overhaaste beslissingen maken als het op paarden aankomt

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 14:22

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 14:43

vla_flip schreef:
Het paardje waar ik vorige week heb gekeken is aan een ander verkocht. -O- Heb de eigenaren gevraagd of ik enige tijd kon krijgen er over te denken omdat we nog bij een ander zouden gaan kijken en dit was helemaal goed. Nu nog maar een berichtje gedaan en dus al verkocht. Echt balen, want ik bleef maar aan dit paard denken en zag het toch wel helemaal zitten.

Jammer dat als je er dan niet vlug genoeg bij bent je de kans misloopt. Begrijp het helemaal, maar zo lastig want ik kan geen overhaaste beslissingen maken als het op paarden aankomt

Maar wat is enige tijd. Je zegt vorige week en al die tijd ook geen contact meer gehad?

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 17:04

vla_flip schreef:

Tja, als jij nog bij een ander paard gaat kijken, is de keuze nog niet gemaakt. Daar houden ze een paard niet voor vast, en zeker geen week. Dan had je beter meteen na de bezichtiging van het tweede paard contact kunnen opnemen met de verkoper van de eerste.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 23:52

Gefeliciteerd Lieser!
Leuke merrie maar ik ben bevooroordeeld ;)

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 08:23

Ik ben wel benieuwd naar haar afstamming lieser omdat mijn Freiberger ook in Zwitserland geboren is en voskleurig. Mag ook in pb hoor ;-)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 09:09

Toch blijf ik het alsnog netjes vinden dat als een verkoper akkoord gaat met even wachten/later contact hebben/er over nadenken, ze je ook een bericht doen dat er andere kijkers komen. Ze hoeven een paard echt niet voor je vast te houden, maar als mensen serieus interesse tonen en je wil toch andere kijkers uitnodigen, geef dat dan even aan bij die eerste mensen…

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 09:23

Gefeliciteerd lieser!!!

Maar wanneer is iets serieuze interesse? Er wordt aangegeven nog bij een ander paard te gaan kijken en dus nog niks te weten eigenlijk. Ik weet ook niet wanneer er vorige week gekeken is, maar ik zou juist zo snel mogelijk laten weten dat je nog een keer wil kijken. Ik heb echt wel eens aangegeven dat we even wilden nadenken, maar dat was dan een dag := of zelfs maar een autorit. Zelfs in tijden dat het geen gekkenhuis was. Dat wilde niet zeggen dat we de volgende dag ook terug kwamen, maar ze wisten wel meteen dat we serieus waren. Tussen je wat tijd geven en vasthouden zit ook een groot verschil en er zijn helaas ook zat kopers waar je nooit meer iets van hoort. Ook al geven die aan even na te willen denken.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 09:36

Ja, mee eens hoor, weet niet of dat in dit geval ook duidelijk is uitgesproken natuurlijk.

murls

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 09:58

Oh wat een leuke Lieser! Gefeliciteerd! *\o/*

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 10:03

kyrkelover schreef:
Filmpjes, tja heel lastig iets vind ik. Toch al meerdere paarden gezien die op een filmpje volledig afgebrand worden op iets wat niet juist is.
Waarbij omstandigheden/niveau/ruiter van zeer grote invloed zijn.
Bovendien is mijn ervaring inderdaad ook dat dat meestal de onzekere/beginnende kopers zijn, maar zelden inderdaad ook echt kopen.
Velen daarvan kunnen ook zowel op foto als op video nergens meer doorheen kijken. Ik begrijp overigens wel als je 3 uur moet reizen en het een duur paard betreft waar weinig info over te vinden is je eerst videos etc wil.

Dat zou ik niet zeggen; er worden heel wat paarden op een filmpje alleen voor veel geld meestal naar het buitenland verkocht. Wel volledig gekeurd uiteraard.
Belangrijk is een goed filmpje, waarbij getoond wordt dat het gereden paard ook bij het niveau hoort waar het voor aangeboden wordt. En foto's op stand van alle kanten.

En ja, het laten zien van een filmpje heeft een zeker risico. Vooral bij de paarden die onregelmatig / kreupel door de baan gaan. Wat ik af en toe langs zie komen bij verkoopfilmpjes is complete droevenis.
Ergens doorheen kijken begin ik echt niet aan. Het is fijn dat je door zo'n filmpje in ieder geval weet dat je niet hoeft te gaan kijken.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 10:06

leuk paard Lieser. Gefeliciteerd!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 10:06

Door de ruiter heenkijken wel toch? ;) Ik heb ook wel wat paarden bekeken dke ik niet geweldig vond op film, maar waarvan ik dacht dat het de ruiter was. Bij een aantal klopte dat ook en die waren dus een stuk leuker als ze leken.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 10:12

Ja dat zie ik ook vaak, paarden waarbij de ruiter gewoon echt de storende factor is en waar veel meer uit te halen is.

Maar ook paarden op filmpjes waarvan ik ook denk dat er echt iets medisch onder ligt..het werkt dus beide kanten op.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 10:38

Ik ga vanavond bij een paardje kijken :)

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 11:22

Leuk Janine :)

Ik ga aankomende dinsdag ook ergens kijken :D

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 12:22

Lizenlotte schreef:
Ik ben wel benieuwd naar haar afstamming lieser omdat mijn Freiberger ook in Zwitserland geboren is en voskleurig. Mag ook in pb hoor ;-)

Opa is Don Flamingo, diens vader is Don Fernando.