Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jessix schreef:Goed te lezen dat je niet je katten en andere kleine dieren kan elektrocuteren. Ik heb nu geen lage stroomdraad, dus daar was ik een beetje huiverig voor.
jolandje schreef:over het op stal zetten, ik heb vier Amerikaanse miniatuurpaardjes, merries . normaal gesproken staan ze zomer en winter op de wei overdag en 's avonds en 's nachts in een inloopstal met verharde uitloop, de stal die hoort bij de winterwei, is ongeveer 3 bij 5 meter, ik heb het een paar keer gedaan om ze binnen te zetten, ze hebben er zo'n hekel aan, willen niet naar binnen, komen 's morgen met stramme beentjes de stal weer uit, vooral mijn oude dametje kan er erg slecht tegen, dit is de enige stal die ik kan afsluiten. op de andere twee weiden heb ik blokhutjes staan om te schuilen, er zit geen deur in en als ik die er in zou zetten is het nog veel te klein, ik heb nu bij de "grote" stal de paddock verhoogd , maar moet er nog meer aan doen, bovenlangs nu 2 extra stroomdraden gemaakt, maar onderlangs moet ik nog iets voor bedenken , misschien daar stevig gaas voor langs maken met meer stroomdraad? en dit is dan de beste optie, straks in het voorjaar heb ik een nog groter probleem, 2 veulentjes , die ongeveer zo groot zijn als een fox terrier, zeker weten dat ik geen veulens meer fok na deze , en misschien verkoop ik alles wel, sorry voor het hele verhaal maar ik moest het even kwijt, zit er zo mee in mijn maag, wij zitten net aan de rand van wolvengebied, grens drenthe, overijssel, op zo'n 20 km. van hier loopt een roedel van 4 wolven
Solleke_Noah schreef:Beide stukken komen uit een nieuwsbericht dat gisteren verzonden is door Natuurpunt, die oa mee het Wolf fencing team bemannen (vrijwilligers). Ter info en om ook een beetje tegengewicht te geven aan het idee dat natuurorganisaties staan te 'juichen' bij dode pony's.
FrNo schreef:Stemmen voor of tegen de wolf
https://www.telegraaf.nl/watuzegt/12051 ... eer-wolven
(Vandaag tot 15.30 uur)
Marigold schreef:Ook gestemd, dank voor het delen.
Maar even tussendoor: zijn er nu al een hele poos geen of nauwelijks meldingen geweest van wolven in Drenthe? Laatst een keertje in Nijeberkoop dacht ik maar het is dus blijkbaar ook weer niet zo dat ze al hun eten constant in weides zoeken of..
Marigold schreef:Ook gestemd, dank voor het delen.
Maar even tussendoor: zijn er nu al een hele poos geen of nauwelijks meldingen geweest van wolven in Drenthe? Laatst een keertje in Nijeberkoop dacht ik maar het is dus blijkbaar ook weer niet zo dat ze al hun eten constant in weides zoeken of..