de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Abercrombie

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 13:52

Schimmel gaat goed is echt een heel lief paard!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 23:48

Pradadaan: die van mij wordt in de winter ook bijna zwart met een kopersnoetje, maar deze winter niet meer dan vorig jaar. Ben er zelf wel helemaal weg van, vind het altijd jammer als de zomervacht weer komt.
Wat fijn dat zowel je oude als nieuwe het goed doen Abercrombie!

Afgelopen weekend weer een indoor cross training gereden, ging erg goed. Mijn merrie was hengstig en heeft afgelopen week bij het miepen bij de ruinen zichzelf verwond. Klein plekje en ze heeft er geen last van, maar moest wel gehecht worden. Dus nu even verplichte vakantie en hopen dat het mooi heelt.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 00:49

Balen Eef, als de hechtingen eruit zijn dan met honingzalf smeren! Dan geneest het vast mooi

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 01:47

Heb meteen al aan de dierenarts een tube honingzalf gevraagd, werkte bij mijn oude paard als een tierelier :D .

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 14:35

Giv is echt knap!!

Eef, balen, maar hopelijk snel weer alles heel!! Honing zalf werkt goed idd! Zelf ook altijd erg blij mee!!

Dat verkleuren, bij haflingers is het zo dat ze vaak elk jaar veranderen totdat ze ongeveer 6a7 jaar zijn.. Kayenne is ook elke zomer nog wat anders. Hoop dat ze echt mooie goudkleur gaat krijgen, net als haar vader!
Morgen als het weer een beetje meezit met paar meiden van stal het bos in.. Ben benieuwd! :) Van de week wel in het donker zonder zadel even ritje gedaan door de wijk. Was aan het wandelen en dacht, ik spring er wel even op (Had cap voor zekerheid al op gedaan, heb wel vaker dat soort ingevingen gehad :+ )
Zo braaf! :+: Echt blij met die gekke merrie!

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 13:02

Even een vraagje, een vriendin van mij zoekt een paard. Wie weet weten jullie wat. Ze is op zoek naar een super braaf en lief paard, mag zeker wel looplust hebben maar niet schrikken/bokken/rennen etc. Ze kan erg handig rijden maar is wat angstig voor drukke paarden. Paard moet al wat gezien hebben, braaf op vreemd terrein. Braaf op trailer/hoefsmid. Ruin of merrie. Geen schimmel. Vanaf 5 tot 8 jaar. Vanaf 1,67 tot 1,73cm. Budget tuit max 4000. Gezond zonder gebreken bij voorkeur gekeurd. Ik weet dat ze een wat laag budget heeft maar ik weet ook dat ze een super thuis te bieden heeft, veel weidegang beste verzorging en liefde. Midden Nederland bij voorkeur. Regio utrecht/denbosch.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 13:03

Dan hoop ik dt ze geen haast heeft of hele goede connecties. Anders kan je lang zoeken.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 13:04

De meest commerciële leeftijd en de meest commerciële maat. In de meest geliefde vorm (braaf en gezond) zijn zeldzaam in die prijsklasse.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 19:55

Ik ga mee met Abercrombie, ik hoop voor je vriendin dat ze geluk heeft en een paard vindt binnen haar budget en met haar 'eisen' wat bij haar past. Maar wellicht heeft ze niet zoveel eisen qua beweging en uiterlijk?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 20:34

Ik wist er wel drie die geschikt waren tot ik het budget zag, daar gaan die paarden niet voor weg :n

Mijn gupje begint zo ruig te springen! Vandaag echt een toprondje in het L, beetje miscommunicatie met de ruiter op de laatste dus daar een balkje, maar wat een fijn paard wordt dat! :+:

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 21:55

Ik weet dat dr budget beperkt is, dit heb ik dr ook al medegedeeld. Maar goed, ik kan niet in iemands portomonee kijken. Ik heb gezegd dat ik mijn oren en ogen open houd.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 22:34

Wellicht je zoekertje in dit topic neerzetten
[HK] Nieuw paard kopen deel XVIII
Er lezen veel mensen mee, je weet naar nooit.

Ff klagen hoor, wat een sch#@t weer vandaag. Niet kunnen rijden vandaag. Gisteren wel lekker getraind, dat scheelt weer gelukkig.

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 21:21

Bedankt voor de tip IwanLuver. Het weer was de afgelopen dagen niet veel inderdaad, bah bah. Maar vandaag heerlijk! Ik had onverwacht een dag vrij, dus heb genoten van het mooie weer en Guus. Vandaag ontspande ze voor het eerst eigenlijk sinds ze op de nieuwe locatie staat. Eindelijk. Ook nog even een stukje over de weg gestapt. Dus ik heb kunnen genieten, alhoewel ik erg moe was van mijn drukke nachtdienst was dit echt even een cadeautje

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 22:33

Het was idd heerlijk weer vandaag! Ik snap dat je genoten hebt!

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 09:21

anonymous1 schreef:
Even een vraagje, een vriendin van mij zoekt een paard. Wie weet weten jullie wat. Ze is op zoek naar een super braaf en lief paard, mag zeker wel looplust hebben maar niet schrikken/bokken/rennen etc. Ze kan erg handig rijden maar is wat angstig voor drukke paarden. Paard moet al wat gezien hebben, braaf op vreemd terrein. Braaf op trailer/hoefsmid. Ruin of merrie. Geen schimmel. Vanaf 5 tot 8 jaar. Vanaf 1,67 tot 1,73cm. Budget tuit max 4000. Gezond zonder gebreken bij voorkeur gekeurd. Ik weet dat ze een wat laag budget heeft maar ik weet ook dat ze een super thuis te bieden heeft, veel weidegang beste verzorging en liefde. Midden Nederland bij voorkeur. Regio utrecht/denbosch.

misschien is dit iets? http://bokt.nl/markt/ad/394735/super-brave-kwpn-merrie

Wat ze zoekt is lastig te vinden iig. De mijne heb ik voor ongeveer het zelfde bedrag gekocht maar dan niet zadelmak wel 100% goed gekeurd ook röntgenologisch. maar dan qua maat zou ze niet voldoen. Ze nu 4 jaar en 8 maanden en meet +- 1.62.

Ik ben even een tijdje afwezig geweest omdat wij onze hond van nog 1 hebben moeten laten inslapen vanwege hele heftige epilepsie. Aangezien ik ook nog niet zo lang aan het mee praten was zijn de meeste mij vast al vergeten :+

Ook mijn brainpower gupje heeft inmiddels haar eerste sprongetjes onder het zadel gemaakt. Wat een slag heeft dat dier er in zeg! ik heb er zelf nu 2 x gewoon wat kruisjes mee gesprongen en een Z ruiter heeft met haar iets hoger gesprongen.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 20:05

Ach wat sneu marcella van je hondje, dat is het vreselijke van huisdieren, dat je er vroeg of laat afstand van moet nemen..

En anonymous ik denk dat je vriendin concessies moet doen, want paarden zijn op moment echt duur!

Knap dat je al zo aan het springen bent! Ik heb nu ook een springzadel gekocht, dan gaan we ook springen. Zin in!

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 10:14

dank je wel IwanLuver.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat Gio het ook zo oppakt. Ze heeft nog helemaal niet geweigerd. Ze pakt het goed op en lijkt het ook wel echt leuk te vinden! het is natuurlijk nog wel allemaal laag en echt basis en we pakken spelenderwijs wat kruisjes of kleine stijltjes mee.

Ik ben benieuwd hoe de jouwe het gaat doen!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 10:22

Stoer zeg, dat jullie al met jullie jonkies springen. Mij daarin (nog) niet gezien!

Ik ben al blij dat ik er veilig mee rond kan sturen in de baan en in het bos! Ik wil wel heel graag gaan springen met George, omdat ik vind dat het bij zijn basisopleiding hoort, maar ik durf niet zo goed.

Hier niet zoveel bijzonders: George doet het eigenlijk heel goed. We zijn heel fijn aan het lessen laatste tijd en dat werpt zijn vruchten af. Hij begint duidelijk steeds sterker te worden en kan steeds meer gewicht op achter opnemen. Ik zit er (nogsteeds) niet zo vaak op: het werk in de lessen is best zwaar en kost veel kracht. Ik rij hem twee keer per week tijdens een privéles, de derde keer longeer ik of maak ik een buitenritje met hem. Een vierde keer in de week past vaak niet helemaal in het schema wat betreft de overcompensatie van het lichaam en soms stiekem ook wel een beetje mijn tijd.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 11:49

gewoon lekker met balkjes op de grond beginnen. dan komt het mini sprongetje wel vanzelf. Als de balkjes lekker vertrouwd zijn maakt dan kleine sprongetje ook niet meer uit en je paard is dan al aan hout gewend.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 12:01

Als je wilt gaan springen, Picassox zou ik het ook zeker de eerste keren onder begeleiding doen en dan net wat Marcella zegt: begin met weinig.

Nu je dat zo schrijft, Picassox over training. Ik rij Gideon ook nog steeds 3x in de week waarvan 2x les (ca 45 min) en 1x alleen (ca 30 min). De vierde dag is longeren aan de dubbele longe. Ik doe dat om en om. Hij werkt op dinsdag, donderdag, zaterdag en zondag. Maandag, woensdag en vrijdag heeft hij vrij. Inmiddels zijn onze pukkies nu wel bijna 5. Gaan jullie het trainen opbouwen? Ik heb zelf zoiets van zo lang hij het zo goed doet ik het zo wil laten en wil ik het niet aan leeftijd ophangen maar ben wel nieuwsgierig naar hoe jullie daarmee omgaan.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 12:20

Ik ben begonnen met 3 x in de week. 1 dag onder het zadel 20 tot 30 minuten en de andere dag vrij/ stapmolen/. Ik heb het nu opgebouwd naar 2 dagen rijden en 1 dag vrij en zo ongv 40 minuten rijden.

De mijne is zadelmak gemaakt in oktober en is nu 4 a 5 maanden onder het zadel.

Ik merk wel dat als ik haar vaker pak ze ook echt beter word in haar lijf. Ze blijft soepeler en komt bij het los rijden eerder los.

Ik ben vrij makkelijk dus als het uitkomt rij ik ook wel eens 2 of 3 dagen niet en ga ik weer even terug naar de om de dag. Ondanks dat ze dus wel heel braaf blijft merk ik wel dat ze minder flexibel in haar lijf is na 3 dagen vrij.

Ik ben er wel van overtuigt dat ze inmiddels 4 a 5 dagen werken best aan kan als ik dat correct opbouw en bij hou.

Werken bestaat bij mij wel echt uit de basis. zo werken we eigenlijk alleen nog aan voorwaarts / neerwaarts, probeer ik het opkrullen er uit te krijgen, haar op haar eigen benen te laten lopen en links en rechts gelijkwaardig te krijgen. Verder moet ze een pasje aan de kant kunnen voor mijn benen en kan ze links en recht buigen. o ja! en ik heb nog wel wat werk aan de rechter galop. Die vind ze nog moeilijk. Links om doet ze echt als een zonnetje

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 12:21

Giv werkt ook 4 dagen in de week. Meestal heeft ze een vast schema: maandag longe, dinsdag rijden, donderdag longe en vrijdag rijden. Dan heeft ze woensdag, zaterdag en zondag vrij. Als we tijd hebben en het uit komt wordt ze 3 keer per week gereden, dinsdag, woensdag en vrijdag. Dan loopt ze in het weekend 1 dag aan de longe en ziet de week er even anders uit.

Ik laat het voorlopig nog even zo denk ik. Waarschijnlijk als ik zelf weer ga rijden wordt het standaard 3 keer rijden en 1 keer longe :j

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 14:03

Mijne loopt 4x in de week ohz en 1x in de week bijgezet aan de longe..
Eigenlijk al vanaf het begin, ik verander alleen de intensiviteit vd trainingen.
Hij heeft het echt nodig, anders is er veelste veel energie en dan is er weinig rijden aan.
Omdat ik niemand kan vinden om hem te rijden..ben ik van plan over een tijdje af te gaan bouwen en hem dan voor een periode van 3/4 maanden in conditie te houden dmv longeren.

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 22:25

Hier gaat alles ook zijn gangetje.
Paard word eindelijk mooier ,voller en gespierder.
Loopt steeds meer gesloten ,schakelen gaat fijner , alleen is wat sterker sinds een paar weken)
op 1 kant maar dat word wel steeds minder .
Ik rijd 3 keer in de week 30 tot 40 min en 1 keer aan de longe.
Ik rijd privéles 1 keer in de 2 weken.

liberia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 14:44

Bij iedereen gaat het zijn gangetje, fijn!
Hier wat tegenslag. Happy vond het bit in echt niet meer fijn. Bleek dat hij twee enorme wolfskiezen had. Deze zijn er uit gehaald (wat hij heel braaf toeliet). Nu twee weken rust omdat het behoorlijke wonden zijn. Daarna maar eens rustig kijken of het bit weer pijnvrij ligt. Zo niet dan laat ik een bitfitter komen. Iemand aanbevelingen voor een goede bitfitter in Zuid Holland?