Als het zover is meld ik me hier nog eens als ik op zoek ga naar het ideale paard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Faline schreef:Daarom hou ik zelf ook helemaal niet van het verkopen van paarden![]()
Vaak veel moeite doen om dan toch net niet aan de verwachtingen te voldoen... (En de kopers leggen de lat vaak toch vrij hoog, maar er zijn er ook bij die ronduit onredelijke dingen verwachten.)
Dan verkoop ik liever veulenshoeft niet op gereden te worden en men weet vaak dat ze jong zijn en verwachten niet het onmogelijke.
Ik zit nog te wachten op antwoorden op de mailtjes die ik dit weekend verstuurd heb naar een aantal merries. Zit er 1tje bij die ik echt heel leuk vind dus hoop daar snel meer van te horen.
Johnnydepony schreef:Hoefbeen wordt wel degelijk mee genomen in de beoordeling. Heb je gesproken met een prok erkende dierenarts?
blubdevis schreef:Morgen keuring.. pss spanning..
Veel mensen hier die al eens hebben misgegrepen door een afkeuring?
Malou9 schreef:http://www.youtube.com/watch?v=_QIZNsBMkJA&feature=plcp
Dit filmpje heb ik al eerder geplaatst. Hebben jullie moeite dat ze zo bewegelijk is met haar hoofd.
Ik zou namelijk dan al meteen de tandarts/zadelmaker inschakelen en graag foto's van haar hals en rug willen hebben.
Is dit reëel of niet? Paard kost namelijk onder de € 3.000,-
HalloDan schreef:Ja, was echt een drama. Ze heeft er die 2 jaar meer naast gelopen als erop gezeten. Ik zie keuringen nu ook echt meer als echt een momentopname en gezondheid meer als geluk of pech hebben met een paard. Je kan hem totaal binnenstebuiten laten keren en goedgekeurd, maar als hij zich bij het ophalen verstapt met het uit de trailer halen, kan het er ineens totaal anders uitzien. Niettemin zal ik boven een bepaalde prijsklasse wel laten keuren, maar een garantie is nooit hé?
ikke schreef:HalloDan schreef:Ja, was echt een drama. Ze heeft er die 2 jaar meer naast gelopen als erop gezeten. Ik zie keuringen nu ook echt meer als echt een momentopname en gezondheid meer als geluk of pech hebben met een paard. Je kan hem totaal binnenstebuiten laten keren en goedgekeurd, maar als hij zich bij het ophalen verstapt met het uit de trailer halen, kan het er ineens totaal anders uitzien. Niettemin zal ik boven een bepaalde prijsklasse wel laten keuren, maar een garantie is nooit hé?
Al eens nagedacht wat management in deze context kan bijdragen aan dat "geluk" dat jij gezondheid noemt?
Er is niemand met enig verstand van zaken die bij een keuring enige garantie geeft die verder reikt dan de deur van de keuringsruimte! Wat jij daarna met het paard uitvreet heet omgang en juist daar worden de grootste blunders gemaakt en de meeste paarden de vernieling in geholpen........