[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

S_a_f_a_r_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 23:53

@Cardy: ooh jou paard staar bij mijn favorieten op Marktplaats!! Gaaf dier en lekker veelzijdig. Helaas kunnen we pas over 2/3 maand paarden kijken. We gaan als het door gaat verhuizen met paard aan huis!

Als het zover is meld ik me hier nog eens als ik op zoek ga naar het ideale paard :)

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 02:14

Faline schreef:
Daarom hou ik zelf ook helemaal niet van het verkopen van paarden :=
Vaak veel moeite doen om dan toch net niet aan de verwachtingen te voldoen... (En de kopers leggen de lat vaak toch vrij hoog, maar er zijn er ook bij die ronduit onredelijke dingen verwachten.)
Dan verkoop ik liever veulens :+ hoeft niet op gereden te worden en men weet vaak dat ze jong zijn en verwachten niet het onmogelijke.

Ik zit nog te wachten op antwoorden op de mailtjes die ik dit weekend verstuurd heb naar een aantal merries. Zit er 1tje bij die ik echt heel leuk vind dus hoop daar snel meer van te horen. :):)

Zocht jij nou een zwarte/donkerbruine merrie? Ik weet je eisen niet meer precies maar ik kwam 2 leuke merries tegen in ieder geval.
deze, San remo x Ferro http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... VcuRGh_gl4
en deze, Swarovski x Winckenburg http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... k2WaB3iTbM

Vind met name die tweede heel gaaf! De Swarovski x Winckenburg. Ze zou tussen de 9000 en 12500 moeten kosten.
De Swarovski x winckenburg:
http://www.stalxl.nl/hms/public/sales/p ... b052a524a1
en de eerste, de San remo x Ferro:
Staan beiden hier te koop: http://www.stalarends.nl/?page=ned_handelstal

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 08:13

ik lees al een tijdje met jullie mee en ik hoop dat ik mijn vraag hier kan deponeren...
Ik wil mijn merrie nu definitief verkopen, wegens blijvende invaliditeit van mijn kant ;(
Ze is, toen ik haar kocht, rontg. goedgekeurd met een bemerking op het hoefbeen. Ze valt hierdoor ook in de lagere prijsklasse. Ze is verder niet ster ofzo, maar heeft wel een erg goed papier. Is het de moeite waard om haar prok te laten keuren? Het is nogal een uitgave en ik weet niet of ze er meer waard door wordt. Zit niet zo in t fokken :o

Johnnydepony

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 08:51

Als ze een bemerking heeft op het hoefneen wordt ze ook geen prok.

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 08:55

Johnnydepony schreef:
Als ze een bemerking heeft op het hoefneen wordt ze ook geen prok.

volgens de keurder wel, aangezien het hoefbeen niet mee genomen wordt in de prokkeuring.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 09:38

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 09:41

Johnnydepony schreef:
Hoefbeen wordt wel degelijk mee genomen in de beoordeling. Heb je gesproken met een prok erkende dierenarts?

Ja, hij doet regelmatig prokkeuringen. ook op het formulier van de prokkeuring staat geen hoefbeen vermeld.
Het straalbeen is niet gelijk aan het hoefbeen. Het straalbeen wordt gecontroleerd ibt hoefkatrolontst.
Afbeelding

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 09:53

Eerste geintresseerde voor me paard Wonderboy heeft zich gemeld.. Hmm, toch wel apart om je toppertje te verkopen :)

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 09:54

Ah ja zo, natuurlijk. Evengoed denk ik niet dat het de moeite waard is. weet niet wat je vraagprijs is natuurlijk, maar denk dat de kosten van een prok keuring dan niet meer echt in verhouding staat tot de vraagprijs. En op dit moment zijn de prijzen van fokmerries toch erg laag.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 09:59

blubdevis schreef:
Morgen keuring.. pss spanning..

Veel mensen hier die al eens hebben misgegrepen door een afkeuring?

Mijn vriendin 7x een afkeuring! Uiteindelijk ééntje goedgekeurd klinisch en Röntgenologisch en die na 2 jaar tobben met van alles en nog wat, dit voorjaar afgekeurd voor de sport en in moeten laten slapen.

vickers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 10:13

@HalloDan mijn god dat is wel echt heel erg zeg.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 10:19

Mijn paard is sinds vorige zondag toch op een nieuwe thuis terecht gekomen (was diegene met de 4'en op zijn straalbenen) Hij is gratis weggegaan onder een contract. Naar mijn gevoel naar een erg fijne thuis waar hij dient als gezelschapspaard voor een 2 jarige hengst die ze erg graag hengst willen houden en willen ze hem af en toe meenemen naar het bos en wat lol met je knol in de piste.

Nu kan ik rustig beginnen kijken voor een ander paard.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 10:21

Ja, was echt een drama. Ze heeft er die 2 jaar meer naast gelopen als erop gezeten. Ik zie keuringen nu ook echt meer als echt een momentopname en gezondheid meer als geluk of pech hebben met een paard. Je kan hem totaal binnenstebuiten laten keren en goedgekeurd, maar als hij zich bij het ophalen verstapt met het uit de trailer halen, kan het er ineens totaal anders uitzien. Niettemin zal ik boven een bepaalde prijsklasse wel laten keuren, maar een garantie is nooit hé?

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 10:23

Alja schreef:
amarial: ben jij op zoek naar een ander paard?
je had toch je merrie verkocht omdat je al een ander had gekocht?

Nee ik zoek niets.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 10:47

Wij hebben 2x een afgekeurd paard gehad. Voor de sport geen probleem, ze liepen beide op hoog niveau, maar doordat er als 3 jarige geen foto's waren gemaakt durfden we het niet aan. Als ze het als jong paard ook al hadden is het risico op kreupelheid met zo'n bemerking ook klein.

Malou9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 10:57

http://www.youtube.com/watch?v=_QIZNsBMkJA&feature=plcp

Dit filmpje heb ik al eerder geplaatst. Hebben jullie moeite dat ze zo bewegelijk is met haar hoofd.
Ik zou namelijk dan al meteen de tandarts/zadelmaker inschakelen en graag foto's van haar hals en rug willen hebben.

Is dit reëel of niet? Paard kost namelijk onder de € 3.000,-

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 11:04

Malou9 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=_QIZNsBMkJA&feature=plcp

Dit filmpje heb ik al eerder geplaatst. Hebben jullie moeite dat ze zo bewegelijk is met haar hoofd.
Ik zou namelijk dan al meteen de tandarts/zadelmaker inschakelen en graag foto's van haar hals en rug willen hebben.

Is dit reëel of niet? Paard kost namelijk onder de € 3.000,-

Zo bewegelijk is ze niet met het hoofd. En ik heb met dit beeld ook absoluut geen moeite. Het is nog een groen paard, wat nog veel moet leren. Ik vind dat ze het nu al netjes doet hoor. Beestje moet gewoon wat kilometers maken. Niks ernstig aan.

Ik heb een jonge driejarige merrie gehad die nog veeeeeeel erger schudde met haar hoofd := Ook die moest kilometers maken, en toen kwam het allemaal wel goed :D Uiteindelijk herkende je de merrie niet meer terug en is ze heel constant geworden in haar aanleuning.

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 11:05

Malou zo te zien is die merrie nog niet lang onder het zadel. Ze beweegt niet extreem veel met haar hoofd, lijkt me eerder een balanskwestie wat niet raar is hoor in dat stadium van opleiding. Dan zijn ze wat zoekerig of duwen zich er stukjes uit.

Malou9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 11:10

Ja hier had ik ook wel een beetje op gehoopt. Denk ook dat de merrie wat de balans is aan het zoeken. Heb het op dit moment ook met mn eigen merrie. Die is ook bewegelijk in het hoofd, terwijl ik altijd ontzettend stil kan zitten ( en handen ook stil hou ). Vind de merrie van het filmpje heel leuk en staat dichtbij!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 11:12

HalloDan schreef:
Ja, was echt een drama. Ze heeft er die 2 jaar meer naast gelopen als erop gezeten. Ik zie keuringen nu ook echt meer als echt een momentopname en gezondheid meer als geluk of pech hebben met een paard. Je kan hem totaal binnenstebuiten laten keren en goedgekeurd, maar als hij zich bij het ophalen verstapt met het uit de trailer halen, kan het er ineens totaal anders uitzien. Niettemin zal ik boven een bepaalde prijsklasse wel laten keuren, maar een garantie is nooit hé?

Al eens nagedacht wat management in deze context kan bijdragen aan dat "geluk" dat jij gezondheid noemt?

Er is niemand met enig verstand van zaken die bij een keuring enige garantie geeft die verder reikt dan de deur van de keuringsruimte! Wat jij daarna met het paard uitvreet heet omgang en juist daar worden de grootste blunders gemaakt en de meeste paarden de vernieling in geholpen........

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 11:15

ikke schreef:
HalloDan schreef:

Al eens nagedacht wat management in deze context kan bijdragen aan dat "geluk" dat jij gezondheid noemt?

Er is niemand met enig verstand van zaken die bij een keuring enige garantie geeft die verder reikt dan de deur van de keuringsruimte! Wat jij daarna met het paard uitvreet heet omgang en juist daar worden de grootste blunders gemaakt en de meeste paarden de vernieling in geholpen........

En daar gaan we weer....

Shahsantosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 11:19

Hoi, als iemand nog een leuke ruin zoekt van 8 jaar kijk even op marktplaats onder de advertentie naam:
Te Koop: Lieve 8 jarige ruin (RousseauXAktion) weet alleen zijn prijsklasse niet staat in eijsden

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 11:27

Ikke maakt het wel erg gezellig hier zeg := .. Kom bijna alleen maar zure opmerkingen tegen van je Ikke, zou nergens voor nodig moeten zijn toch?

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 11:38

ik ga zo bellen voor een paardje. Iemand weet wat goede vragen zijn om te vragren?

Lieees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 11:40

Spannend! Hangt er vanaf wat je wil weten haha! Zoiezo naar bemerkingen lijkt me en naar zijn of haar karakter.

Ik ga zondag een kijkje nemen bij de palomino in friesland vanuit Den Haag samen met een vriendinnetje, ik ben erg benieuwd!