Benzz schreef:Nu.nl is van de televaag, weinig links aan
De reageerders op NU.nl zijn duidelijk linkser georiënteerd als ik de reacties in artikelen over wolven, boeren en asielzoekers lees.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jessix schreef:Elisa2 schreef:
Ik merk vooral bij mensen die er zelf niet mee te maken hebben/ wat verder van de problematiek en de natuur af staan dat deze blijven wijzen naar "de boer". Het kan weleens helpen als je zegt dat wolfwerende hekken ook niet afdoende zijn. Tenminste irl, Facebook discussies waag ik me niet aan..dat is dweilen met de kraan open.
Hier hetzelfde. Het valt wel mee of het betreft die boer die toch alleen maar schapen heeft voor de slacht. Het slachten van dieren moet ook altijd ingebracht worden in de discussie.
Ik doe ook geen moeite meer verder.
BrankaZ schreef:Benzz schreef:Nu.nl is van de televaag, weinig links aan
De reageerders op NU.nl zijn duidelijk linkser georiënteerd als ik de reacties in artikelen over wolven, boeren en asielzoekers lees.
Citaat:7 maart 2024
Aanval in Friesland
Grote aanval op kudde schapen in Friesland. 3 dood op het land, 9 verdronken en 6 geëuthanaseerd. Totaal 18 dood!
Graag zichtmeldingen en aanvallen zsm doorgeven via 06-26952282. Sla dit nummer aub op in uw telefoon.
Meldingen wolven in Westerveld en ruime omgeving (Noord Nederland)
Dit nummer wordt alleen gebruikt via WhatsApp of SMS.
Blijf aub de zichtmeldingen doorgeven. U helpt hier dierenhouders enorm mee!
Graag zichtmeldingen en aanvallen zsm doorgeven via 06-26952282. Sla dit nummer aub op in uw telefoon.
Schapen stonden achter wolfwerende netten.
Wintu schreef:Jessix schreef:
Hier hetzelfde. Het valt wel mee of het betreft die boer die toch alleen maar schapen heeft voor de slacht. Het slachten van dieren moet ook altijd ingebracht worden in de discussie.
Ik doe ook geen moeite meer verder.
Ik vind het zo erg met dat soort opmerkingen over de slacht, dat men helemaal voorbij gaat aan de stress en leed voor het schaap of pony of ander dier. Die daar soms een halve nacht met de ingewanden er uit ligt te creperen. Dat maakt niet uit schijnbaar, want anders gaat ie ook naar de slacht. Ik vind dat zo een kromme redenering.
Popstra schreef:Ik zag net een filmpje van een Masai in Afrika die een leeuw weg joeg die een beest van hem gepakt had. Hij rende met een kapmes en speer op die leeuw af en die wist niet hoe snel die weg moest komen.
Zijn Beest had het helaas niet overleefd.
Enfin, die geen die het filmde waren toeristen in een truck die op safari waren en schreeuwde naar de man dat hij gestoord was!
De man werd boos en schandeerde iets in hun richting..
Die Massai zijn voor de duvel niet bang. Prachtig om te zien hoe die hun vee beschermen zoals ze al honderden jaren doen maar dat werd dus niet gewaardeerd door zo een stel klojos die hun safari verstoort werd.
Net als hier dus eigenlijk..
Wintu schreef:Ik vind het zo erg met dat soort opmerkingen over de slacht, dat men helemaal voorbij gaat aan de stress en leed voor het schaap of pony of ander dier. Die daar soms een halve nacht met de ingewanden er uit ligt te creperen. Dat maakt niet uit schijnbaar, want anders gaat ie ook naar de slacht. Ik vind dat zo een kromme redenering.
BrankaZ schreef:Van die opmerking krijg ik ook altijd 'jeuk'. Dat zag ik ook in die documentaire van RTV Drenthe waar de dmes van Animal Rights (of welke organisatie het ook was) kwamen met dat argument.
Citaat:7 maart 2024
Aanval Koekangerveld, gemeente de Wolden, provincie Drenthe
Aanval op schapen. 2 dood. 1 aangevreten.
Eigenaar veel sterkte.
tienus63 schreef:18 schapen dood ergens in Friesland.Citaat:7 maart 2024
Aanval in Friesland
Grote aanval op kudde schapen in Friesland. 3 dood op het land, 9 verdronken en 6 geëuthanaseerd. Totaal 18 dood!
Schapen stonden achter wolfwerende netten.
[ [url=m/etveIU.jpg]Afbeelding[/url] ]
Bron meldingen in Westerveld
https://www.facebook.com/share/p/axVhjA ... tid=WC7FNe
Onali schreef:DubbelFun schreef:Jongen die uit het nest gestuurd zijn gaan op zoek naar een 'eigen' plek en trekken dus ook door gebied wat er misschien niet zo 'huiselijk' uit ziet.
Ja dat weet ik, maar Boijl en Oldeberkoop hebben bijna dagelijks zichtmeldingen en heel veel aanvallen.
Ze zijn dus inmiddels gevestigd daar.tienus63 schreef:Volgens mij zijn in de omgeving Zandhuizen wel de nodige boswallen en bosjes. Bovendien is het vlakbij DFW en het onderduikershol rond de bossen Diever e.o.
Ah oke.