Ik weet wel bij wie ik mijn toekomstige hengstveulen kwijt zou willen! Wat ben je toch een geweldig mens en wat heb jij de ideale visie ook uitgevoerd!
Whiskey kwam vandaag een paar pasjes naar me toe gedraafd. Ik kwam soort van langs hem door toen ik naar het hooi ging kijken en hij was een beetje in mijn richting aan het schuifelen dus ik zeg ‘ela Whiskey, gaat ge naar me toe komen vriend?’ Daarop gooide ie even met zijn hoofd en de laatste paar pasjes draafde hij naar me toe.
Ik ben nog steeds niet zeker wie van ons twee meer verbaast was. Daarna had ik een nieuwe stalker. Heb hem niet meer moeten vast houden tijdens het voeren én hij ging bij de rest staan om te eten.
Wat een snelle vooruitgang Kathleen. Doe je goed. Leuk hoor!
Ayasha
Blogger
Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-23 19:56
Ik heb hem twee dagen aan de hand gehouden tijdens het eten en beloont nadat ik de voerzak af nam. Dat de voerzak niet meer eng is helpt. Dat hij beloont werd voor te komen ook gok ik. Momentjes stelen en luisteren is belangrijk met deze hummels.
Jij bent een beetje de lijm hè. De mamma, de matriarch. Net als met dat stapeltje honden thuis
Ayasha
Blogger
Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-23 00:06
Eigenlijk zitten er geen moeilijke karakters tussen. Whiskey is schichtig maar geen moeilijk karakter. Nero had wat tijd nodig maar eveneens geen moeilijk paard eigenlijk.
Ze hebben allemaal zo snel hun balans gevonden met elkaar…. De eigenaren maakten zich eigenlijk allemaal wel zorgen om iets maar het mooie aan jonge paarden is dat ze flexibel zijn.
Whiskey was het ‘moeilijkste’ omdat hij bang is maar hij voelt zich veiliger in de kudde nu en heeft door een minimale aanpassing al een enorme stap vooruit gezet. Er moet nog wat geoefend worden maar de eerste hindernis heeft hij overwonnen.
Pmarena: dat zegt Chris altijd van Rêve en mij… dat Rêve op mij vertrouwd als een veulen op haar moeder…:=
Het is mooi om te zien. Ze helpen echt hoofdzakelijk elkaar… ik heb alleen een drietal keer in gegrepen met Nero en dat was vooral voor Nero zelf. Die moest een beetje balans vinden in zichzelf. Leren afvloeien ipv hoog in de adrenaline te blijven. Maar inmiddels doet de kudde dat voor hem.
Ayasha
Blogger
Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-23 20:27
Kroeltijd:
Whiskey is nu echt vertrokken. Hij doet nu echt mee in de kudde.
De eigenaresse van Leo heeft humor. Leo is zijn tweede voerzak al goed aan het slopen dus ze heeft een reserve gekocht en verstevigd.
Ik zag gisteren avond dat Rêve ook een donkere streep op haar hoef had aan haar wit been.
Leo is onmisbaar. Kleine vurige frummel. Hij heeft zo vreselijk veel geleerd en tegelijk niks van zijn ‘zelf’ verloren. Zo mooi om te zien dat ze hun zijn behouden maar echt gewoon leren functioneren in groep en accepteren dat de anderen ook een karakter hebben.
Vandaag waren ze met een tractor aan de gang en desondanks kwam Whiskey zonder problemen naar me toe. Terwijl je van hem zou verwachten dat dat hem overstuur zou maken. Ik denk dat hij klaar is voorzichtig de volgende stap te zetten: voetjes laten aanraken.
De drukplekken (de zwarte korstjes) zijn momenteel erger dan de wonde. Heb vandaag nog wat zalf gesmeerd op eentje die open gegaan is. Ik blijf er zoveel mogelijk vanaf dus zijn sokken zien niet uit. Op de kale plek smeer ik msm-zalf. Maar ik overweeg om mijn nieuwe zalf te proberen. (Copper hawk)
Het is me onduidelijk hoe dit minder eng is dan de voerzak op de normale manier maar als hij maar happy is.
Hahaha mooi treintje hoor. En dan netjes opstellen voor het vrouwtje in het gelid.
Ayasha
Blogger
Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-23 22:58
Mars schreef:
Hoe ze aan komen stappen, wat een onweerstaanbaar stel En Whisky trekt helemaal bij zo te zien.
Whiskey liet vandaag aan zijn benen komen en begint zowaar wat speels te worden. Normaal zou ik het ‘happen’ met de lippen corrigeren maar in zijn geval begint hij uit zijn schulp te komen…
Opvallend is ook dat Nero blijkbaar achteraan geëindigd in de voer-volgorde ipv Whiskey.
petraaken
Geplaatst: 19-10-23 18:46
Mijn veulen vond mij vanmorgen ook even niet leuk. Hij moest ontwormd worden en dat vind hij allesbehalve aangenaam.