de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

wendy1987

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 17:38

Wat een pechgevallen, kan me voorstellen dat je in een dipje zit.. Niet leuk!!

Ook al last van een wolfskies dus bij Happy, wat een rotdingen zijn het ook he!

Haha, die foto van een zwaar hoofd, heerlijk!

Ik lees alles mee, maar zit vaak op mijn mobiel en dan is reageren beetje lastig.. Sorry!

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 11:58

kimberlyve schreef:
Ik baal er zo van dat ik zo lang niet kan rijden... zit echt even in een dipje

dat snap ik, sterkte :(:)

Golden Girl mocht zaterdag mee naar de Zeeuwse Kampioenschappen, moest als eerste van de L2 starten.
Als eerste starten en het jongste paard van heel de groep,maar wel mooi een 3e plaats met iets meer dan 65%! Ze liep echt fijn en bleef er heel de proef aan trekken, was heel blij met dr! *\o/*

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:52

Zo slecht.... ik kan een tijd niet rijden maar toch vandaag een nieuw hoofdstel en bit besteld... het hoofdstel wat ik al heel lang wou was in de aanbieding nu dus dacht ja waarom ook niet :o

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 21:10

Foto :D

En Peetje, van harte gefeliciteerd met het mooie resultaat!

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 13:11

Afbeelding
Croco hoofdstel wou hem al een tijdje...
Ik heb ook zo mooie dure in de kast hangen met anatomische neusriem helaas loopt die hier niet lekker op zo zonde want hij is zo mooi... ( hij is te koop)Afbeelding

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 20:31

Jammer van je hoofdstel, maar die andere is ook mooi!
Ik heb ook een nieuw hoofdstel gekocht, ik heb nu een bruin zadel, dus daar moet ook een bruin hoofdstel bij, toch :D

Gadget heeft vandaag een drukke dag gehad, vanochtend gereden eerst in de bak en toen een rondje bos, ondanks het weer was ze super braaf <3

Daarna kwam de fysio en we hadden een misverstand gehad, want zij wilde mij ook zien rijden op mijn nieuwe zadel, maar ik had al gereden. Ach toen nog maar een keer erop. Zadel goedgekeurd hoeft weinig aan de gebeuren, vrijdag komt de zadelmaker alsnog want dan kan zij het zadel ook zien. En dan zal ik het zadel ook maar eens betalen, ik huur deze al vanaf 8 december :=

Na de tweede keer rijden heeft Gadget heerlijk genoten van de fysio behandeling, er waren geen schokkende dingen, bespiering was goed in orde, ze heeft alleen de gewrichtjes van de aanhechting van de ribben wat los gemaakt en verder de gebruikelijke spieren lekker gemasseerd. Gadget was helemaal zen :z
Morgen heeft ze een dagje rust, donderdag ff longeren en dan vrijdag weer heerlijk rijden!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 09:13

Gefeliciteerd Peetje, heel knap!
Mooi hoofdstel kimberlyve.
Fijn dat je zadel goedgekeurd is Iwanluver.

Gister een pittige dressuurles gehad. Mijn guppie moet wat meer gaan buigen in haar lijf, en dat vond ze niet meteen een goed idee :Y) . Echt een beetje narrig op mijn been, eigenlijk voor het eerst dat ik wat merrie gedrag heb kunnen bespeuren.Maar uiteindelijk wel heel fijn aan het lopen gekregen :) .

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 12:38

Ik snap dat je in een dipje zit kimberlyve, sterkte! Hopelijk kun je als het mooi weer wordt weer rijden. Misschien een schrale troost, als je zo'n pech hebt dan maar in de winter. Mooi hoofdstel.

Gefeliciteerd peetje! Leuk!

Iwanluver helemaal blij met dr zadel! En hoofdstel. Fijn is dat. Ik heb ook alles bruin.

Eefbam fijne les gereden, heerlijk is dat hè!

Guus is ook aan het wisselen. Gisteren met het bit in doen denk ik, zit ze nu op een steen te kauwen, was het een tand. Onderin, aan de andere kant zit tie ook los. Ik ga proberen vanmiddag met een tangetje of ik hem eruit krijg.

Morgen hebben we ons wedstrijddebuut! Om 18 uur moeten we de baan in. Ben zo benieuwd. Rondje B ga ik proberen, als ik boven de 190 punten rijd, wordt het de volgende keer L1 :-)

We staan nu 1,5 week bij mijn instructeur op stal, gaat op zich wel goed. Ik kan iig lekker door trainen met die regen enzo, maar guus moet nog behoorlijk wennen hoor aan alle drukte van een grote stal. Hopelijk wordt ze bomproof hierdoor laten we maar zeggen.

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 12:55

Wat denken jullie hiervan:
Mijn vriend is rond de 1.90 en zo 85 kilo... hij wilt graag op mijn New forest van 1.50 en niet zo breed een keer rijden.... stappen en misschien kleine stukjes draven... denken jullie dat dit kan of is hij te groot/zwaar hij heeft er al een keer opgezeten om uit te stappen...

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 20:32

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 21:01

Even een snelle egopost. Gisteren ons debuut gehad! 192 punten en een eerste prijs! Helemaal trots!

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 21:18

Wow wat zijn jullie al ver met jullie 2011 paardjes!
Die van mij is in 2014 ingereden en daarna niet veel meer mee gedaan tot midden 2015, heb er zelf een aantal keer op gezeten maar weer stilgestaan wegens niet passend zadel..
Eerst een gevonden met een wijde boom maar het was een 17,5 wat dus te lang is voor hem, daarna een super mooi zadel gevonden wat aan alle maten voldeed maar helaas lag dit ook niet lekker en ik zat er niet prettig in.. Totdat ik een merkloos dressuurzadel tegen kwam in de juiste maten en ik zat er heerlijk in, paardje liep prettig en we waren helemaal happy!
Heb er deze week weer voor het eerst opgezeten en we gaan weer helemaal bij de basis beginnen met hem aangezien hij zadelmak is, hij kan stap, draf en galop maar verder komen we helaas nog niet.
Heb nu een super fijne instructeur gevonden waar we nu alles vanaf de basis weer netjes gaan oppakken!

Hier even een foto van mijn lieverd!
Afbeelding

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 10:29

Leuk paard Niekj_Jente! Met een passend zadel en een fijne instructeur kan je goed van start!

@Anonymous: goed gedaan! Op naar het L dus :-).

@Kimberlyve: ik geloof dat ik 85 kilo op een pony van 1.50 niet zou doen. Zeker als diegene niet zo ervaren is en daardoor vaak in onbalans zal zitten. En aan de andere kant, och voor een keertje..

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 18:56

Hmm, ik zou het voor een keer dan wel weer doen denk, maar dat ligt er ook aan of je vriend dan een beetje mee kan zitten en niet in de weg zit zeg maar.

Knap paard Niekj_Jente, lekker rustig aan ook nog dus!

En weer mooie punten binnen gehaald zie ik al voorbij komen.. Gaaf als je al op wedstrijd kunt! En dan ook nog eerste worden, gaaf!

Ik heb gisteren weer eens gereden met m'n gupje.. Ze gaat het echt beter doen! Nu mooier weer en dan lekker door de bossen heen, rechtuit en km maken voor conditie en balans!

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 14:19

Anonymous: mooi debuut! :)

Guapa heeft deze week een beetje rust :) lesgeefster is op vakantie, dus voor haar ook wat vakantie ;) alleen spijtig van het slechte weer!

Guapa doet het echt heel goed de laatste tijd! Ze heeft veel vordering gemaakt de voorbije weken, echt zo'n fijn paard <3

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 10:32

Fijn, Nathiee dat je zo lekker aan het rijden bent en dan is een weekje vrij ook niet zo verkeerd.

Gideon gaat gewoon z'n gangetje, geen bijzonderheden te melden. 5 maart gaan we weer op concours en ondertussen oefenen we onder andere op de lage cijfers op ons protocol van vorige keer :+. Halsstrekken, middendraf en halthouden.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:00

Ik kreeg gisteren een bericht van de nieuwe eigenaar van mijn G merrie.

Hij is met haar op concours geweest en 2x foutloos. Paard is heel relaxed daar.

Ben blij dat ik de beslissing genomen heb.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:58

Dat moet een goed gevoel geven, Abercrombie. Fijn!

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 18:18

Ja absoluut. Geeft mij een goed gevoel over mijn beslissing ook al heb ik er veel geld op verloren.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 08:20

Idd fijn AC, apart toch dat zo'n paard zo veranderd.
Hoe is het met je nieuwe schimmel?

Hier ook niet veel nieuws, begin van de week niet kunnen rijden vanwege de storm en regen. Ik ga er zometeen weer op.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 09:50

Wat fijn abercrombie! Dat moet echt een fijn gevoel zijn :j

Ook hier weinig nieuws.
Giv doet het goed, groeit nogsteeds (ze is alweer overbouwd dus is niet op haar knapst momenteel := )
Ohz gaat aan de ene kant beter want ze kan meer en leert goed. Maar ze krijgt ook door hoe sterk ze ondertussen is en maakt daar graag gebruik van.
Voor mij weer wen bevestiging dat ik blij ben dat ik het niet zelf doe want ik ben dan echt niet snel genoeg om haar te corrigeren :')

Gister wel nog even een foto gemaakt met (natuurlijk) een nieuw dekje <3
Ze is super donker dit jaar, geen idee waar dat ineens vandaan komt?
Afbeelding

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 09:51

pradadaan schreef:
Wat fijn abercrombie! Dat moet echt een fijn gevoel zijn :j

Ook hier weinig nieuws.
Giv doet het goed, groeit nogsteeds (ze is alweer overbouwd dus is niet op haar knapst momenteel := )
Ohz gaat aan de ene kant beter want ze kan meer en leert goed. Maar ze krijgt ook door hoe sterk ze ondertussen is en maakt daar graag gebruik van.
Voor mij weer wen bevestiging dat ik blij ben dat ik het niet zelf doe want ik ben dan echt niet snel genoeg om haar te corrigeren :')

Gister wel nog even een foto gemaakt met (natuurlijk) een nieuw dekje <3
Ze is super donker dit jaar, geen idee waar dat ineens vandaan komt?
[ [url=m/YoZ7Po.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind haar zo leuk! Dekje staat ook echt super =)

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 09:57

kimberlyve schreef:
Ik vind haar zo leuk! Dekje staat ook echt super =)

Dankjewel! :D

Herkent iemand dat veranderen in kleur?
Giv word (nogsteeds) ieder jaar donkerder? Nu is ze echt wel op haar top punt maar vorig jaar is ze lang niet zo donker geweest als nu?
Zou dat zou blijven veranderen of stopt dat ooit op een dag eens een keer := ?
Prada verkleurd ook van zomer naar winter maar dat blijft iedere jaar hetzelfde kleurtje, bij Giv veranderd het echt ieder seizoen.

Ze zit momenteel wel super in haar vel! Lekker actief, ze wordt super sterk en ze glimt echt tegen je op! (Zelfs in haar wintervacht <3 )

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 10:33

Pradadaan: wat een super mooi paard heb je! Dekje staat ook erg goed

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 10:35

Mooie kleur heeft Giv zo! Gideon had ook die kleur wel mogen hebben ;-). Ik weet wel dat paarden soms wat schakelen met kleuren in de jaargetijden maar dat is lang niet met alle kleuren zo. Gideon is eigenlijk altijd zo geweest zoals hij nu is.