Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ruitje schreef:Ja, snap ik ook! Maar ik denk hoe mooi is het om je paarden elke maand zo te monitoren en dus asymmetrie vroeg te zien zodat je blessures kan voorkomen. Of om te zien wat een beslagverandering doet etc etc.
En vooral de gebruiksvriendelijkheid van die app. Dat wat ik eerder had gezien op de voeten, daar moest je tijd voor uit trekken joh...
Dit was: film je paard 4 rondjes linksom, 4 rechtsom, even rechtuit en je kreeg zoveel data.
Nouja, ik zal stoppen met het topic vervuilen
ruitje schreef:Ja, heb beide systemen in actie gezien. De app was super gebruiksvriendelijk. Het andere systeem had sensoren in de beenbescherming en op de rug en TS.
Ik kende ze al wel vanuit eerder, op de voet, maar wat zo prachtig is aan dit systeem was dat het via AI vergelijkt en zoveel info geeft.
Nouja, ik denk erover om het aan te schaffen voor mijn paarden, maar het is eh, nogal een investering
suusje26 schreef:Hebben jullie nog goede tips waar je kan zoeken. Vind marktplaats tegen vallen en sporthorses bieden over het algemeen paarden aan waar ik niet naar op zoek ben.
Is er iemand die verstand heeft van de haflinger lijnen die mij kan aangeven of het geschikt is voor mijn wensen/cq ervaringen heeft? Zie regelmatig jonge haflinger voorbij kome, de fjorden wat minder. Al zag ik een leuke die helaas een (onbekende oorzaak) peesblessure heeft gehad.. dat durf ik dan toch niet goed aan.
boemel schreef:Zo’n programma is toen ook gebruikt voor analyse van mijn merrie haar kreupelheid.
Er kwam uit dat ze 100% zuiver en nagenoeg 100% symmetrisch was. Geen enkele aanleiding tot zorgen, zou je dan denken.
Gelukkig had ik filmpjes van thuis waarbij overduidelijk onregelmatigheid te zien was en werd ze verder onderzocht.
Dit om aan te geven hoe anders het resultaat kan zijn als een paard in andere omgeving is en stress heeft.
suusje26 schreef:Misschien terug te vinden in het topic. Maar zie 2 leuke paarden in België staan die ik wil bekijken. Beide met NL paspoort. Waar moet ik rekening mee houden. Als ik paard zou willen verzekeren dient het vaak klinisch gekeurd te worden toch? Kan dat met een Belgische DA?
MarjanB schreef:Vraagje, had laatst tegen de buurman gezegd dat ik hem wel wilde helpen wat jong spul te verkopen. Hij fokt voor de hobby en deed ze eerder naar de handelaar maar die is overleden.
Nu heeft ie een hele mooie volledig zwarte barok pinto merrie van 3 jaar. Rond de 170 hoog. Groen maar wel een braaf ding en 80% Fries bloed. Ben even vergeten van welke Friese hengst. Ga volgende week even foto’s maken en helpen om em op internet te zetten.
Maar waar bied je zo’n dier aan (had al een bp pagina gevonden) en wat doen de prijzen nu voor zulke dieren?
suusje26 schreef:Misschien terug te vinden in het topic. Maar zie 2 leuke paarden in België staan die ik wil bekijken. Beide met NL paspoort. Waar moet ik rekening mee houden. Als ik paard zou willen verzekeren dient het vaak klinisch gekeurd te worden toch? Kan dat met een Belgische DA?
paljaslaura schreef:suusje26 schreef:Misschien terug te vinden in het topic. Maar zie 2 leuke paarden in België staan die ik wil bekijken. Beide met NL paspoort. Waar moet ik rekening mee houden. Als ik paard zou willen verzekeren dient het vaak klinisch gekeurd te worden toch? Kan dat met een Belgische DA?
Mijn paard stond in België en EFO heeft die keuring gewoon geaccepteerd. Maar als je twijfelt kan je altijd desbetreffende verzekering bellen voor overleg