Ik heb het idee dat er momenteel niet zo veel op de markt is (2dehands (BE), e-horses, sporthorses,..) en ik weet niet zo goed waar ik moet zoeken en of er een soort van hoogseizoen is in de paardenverkoop.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
evilginger schreef:Hoi! Ik meld mij even aan op dit topic. Mijn vader en ik zijn rustig begonnen aan onze zoektocht naar ons eerste eigen paard. Echter zijn we hier dus niet zo ervaren in (ik weet wel wat basisdingen maar niet genoeg). We vragen sowieso de hulp van onze instructrices en kennissen met meer ervaring, maar het kan geen kwaad om hier ook eens een vraag te stellen!
Ik heb het idee dat er momenteel niet zo veel op de markt is (2dehands (BE), e-horses, sporthorses,..) en ik weet niet zo goed waar ik moet zoeken en of er een soort van hoogseizoen is in de paardenverkoop.
Elisa2 schreef:Nouja voor de nuance, mijn ervaring is wel dat mensen die overal tig filmpjes van willen hebben tig vragen hebben op afstand vaak niet degene zijn die uiteindelijk uberhaupt komen kijken. Dus in die zin snap ik de verkopers wel.
Maar goed, een filmpje waar alle drie de gangen te beoordelen zijn en voor een springpaard een sprongetje vind ik dan wel weer een must have.
Spaansepony schreef:Nee joh, ik hoef echt geen 100 filmpjes maar als je het paard al een tijdje bezit volgens verkopers dan heb je toch wel iets meer als 1 foto bij je advertentie?
Is het dan zo rare vraag of ze een correcte stand foto van de zijkant hebben? IPv alleen half van voor?
En dat je een filmpje wilt zien evt van de gangen onder zadel of los maakt mij niet uit. Maar dan krijg je enkel filmpjes van de galop met de hindernissen. Hardstikke fijn dat ze er daar 8 van kunnen sturen maar ik wil graag de draf zien dan kan ik beoordelen of het dier rad loopt. Als je daarom vraagt krijg je als antwoord “het is een springpaard geen dressuurpaard”
Nou dan stap ik niet in de auto om 3 uur enkele reis te rijden hoor.
De ander had het paard al geruime tijd stil staan dus een leuk projectje. Vaak zijn dat de leukerds dus gevraagd of ze igg 1 foto van onder zadel hebben van tijdje terug want volgens hen hadden ze er wel op gereden. Maar als je daar naar vraagt kunnen ze dat niet laten zien. “We hadden toen niemand die foto’s maakte” .
Ik zoek juist altijd de advertenties op met weinig informatie juist omdat dit wel eens pareltjes kunnen zijn en de meeste kunnen toch wel iets aanleveren aan materiaal en ik hoef echt geen heel boekwerk als het dier mij aanstaat kom ik vaak een dag later al erheen incl trailer direct.
Padoertje schreef:Ik begrijp best dat er mensen zijn die hiervoor een dier hebben gehad met dergelijke 'mindere' kwaliteiten (zeg maar), en dat je niet nogmaals zo'n paard wilt. Maar dit soort vragen gaan wel heel ver. Kost de verkoper enorm veel tijd en de meeste mensen met wie je 3 dagen aan het appen bent en voorziet van video's, zijn vaak degene die dan zeggen 'Wat een leuk paard, is alles wat ik zoek, maar ja mijn budget ligt er flink onder'Of 'Ik kijk een beetje rond, maar ga volgend jaar pas een paard kopen'. Reageer dan niet op advertenties
MDWStables schreef:Helaas is mijn ervaring ook dat de mensen waar je het meeste tijd aan besteed aan film/foto/informatie niet de kijkers/kopers zijn.
Ik verkoop (te) weinig want ik blijf het echt heel vervelend vinden maar ik heb afgelopen jaar een veulen makkelijk verkocht naar iemand die er echt gek op is en dat zijn de huisjes die ik bij voorkeur zoek voor mijn pony's. Mijn (inmiddels) ruin staat nu op een laag pitje. Als er iemand toch voor komt is dat prima.
Earth schreef:MDWStables schreef:Helaas is mijn ervaring ook dat de mensen waar je het meeste tijd aan besteed aan film/foto/informatie niet de kijkers/kopers zijn.
Ik verkoop (te) weinig want ik blijf het echt heel vervelend vinden maar ik heb afgelopen jaar een veulen makkelijk verkocht naar iemand die er echt gek op is en dat zijn de huisjes die ik bij voorkeur zoek voor mijn pony's. Mijn (inmiddels) ruin staat nu op een laag pitje. Als er iemand toch voor komt is dat prima.
Is dat die vos op je insta? Heel gaaf dier zeg, echt veel lossigheid in zn lijf.