K_nolan schreef:Ik denk dat mensen vaak ook erg zwak/wit kijken naar recreatiepaard versus sportpaard. Bedoel wat is een recreatiepaard en wat is een sportpaard?
(zie nu de post van Mkango pas boven mij, maar zal hem toch even afmaken)
Ik had een paard die ik niet startte omdat ik toen ook al met 2 andere startte en dit paard gewoon niet zoveel potentie had als die andere. Dit paard was dressuurmatig perfect in orde, kon je zo meenemen naar wedstrijd en had de Z zeker kunnen halen. Ik gebruikte hem voor de recreatie, nam hem vaak mee op strandritten en naar het bos, maar als ik trainde in de bak waren we gewoon bezig met wissels etc. Is dit dan recreatie of sport?
De laatste die ik heb verkocht staat nu op de veluwe en zal in de toekomst lekker lange ritten naar buiten gaan, heuvels op en af, het water door. Pony moest dus verkeersmak zijn etc. Daar zit meer werk in dan een 5-jarige L-dressuur klaar maken. Tevens zal deze pony dus ook meer gaan werken dan een pony wat enkel in de bak traint en B en L proefjes loopt.
Sportpaard, recreatiepaard... vind dat altijd maar dikke onzin. Je hebt frikandellen en sjieke frikandellen. Tussenin zit een heel spectrum waar wij een labeltje eraan hangen. Ik vind dat het meer te maken heeft met eigen interpretatie en marketing vanuit de fokkers/handelaren.