Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 11:15

Babootje

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 12:51

Wat goed al zeg! Al zitten er in de afwerking nog wel dingetjes om aan te schaven is het toch al heel knap waar jullie zo snel al zijn.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 13:41

Ja, de afwerking laat nog heel wat te wensen over haha maar ach, het is voor de lol. Cirkel naar rechts dook hij vol in, ik wilde corrigeren maar bedacht me want dan wordt het helemaal rommelig. Hij is een beetje overijverig soms en gaat dan vast vooruit denken B-) een werkpuntje zullen we maar zeggen :D
Nu hebben we een startpunt en vanuit daar kunnen we rustig verder bouwen

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 16:52

Zal ik mn filmpje dan ook maar posten?!

Ik heb wel op 2 handen en snaffle gedaan omdat ikzelf nog wat in de knoei kom met splitrein en op 1 hand _O- op romal gaat 1 hand me vrij goed af maar Gentle wil nog niet altijd mooi stabiel daarop blijven dus daar hebben we nog wat werk aan :D

Ik ben blij met het beeld <3

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 17:18

Netjes PL. Ik heb niet zo heel veel verstand van reining maar het ziet er al heel beheerst uit.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 18:15

Thanks!

Ik ook niet hoor, in 2014 overgegaan vanuit de dressuur (26 jaar gedaan!) naar de Western... In Amerika alleen WP (Western Pleasure) geshowed, toen terug naar NL en hier met mijn merrie WP en 1 reining wedstrijd meegedaan (kwam toen met n 65 thuis en was daar dik tevreden mee :D ). En eigenlijk pas echt gaan trainen op reining vanaf dat Gentle op training is gegaan dus ik ben ook n newby :D

Daarom ook wel nieuwsgierig naar waar er op gekeken word... sowieso gaan we thuis wat werken op snelheid want dat vind Gentle af en toe nog wat moeilijk.
Verder ging t wat mij betreft wel goed op t filmpje, enige wat ik dan weer heel jammer vond is dat hij verkeerd uit de rollback kwam, verkeerde lead oppakte maar zichzelf wel erg snel herpakte en de goede lead oppakte. Ik zei tegen manlief na het filmen/rijden: damn! Daar had hij de verkeerde lead te pakken, dat is jammer!

Manlief: uhm, echt??? Ik heb niets gezien hoor....

Thuis filmpje bekeken en jups, ik had t goed gevoeld en manlief was verbaasd want het ging zo snel en Gentle corrigeerde zo netjes dat t hem dus echt niet opgevallen was _O-

We gaan t wel zien, is gewoon leuk om zo af en toe dit soort online wedstrijdjes mee te kunnen pakken, ik ben perfectionistisch aangelegd en dus niet snel tevreden maar ook iemand met dikke faalangst dus toen ik dit filmpje instuurde brak t zweet me al uit :=

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 09:11

Hoi iedereen, ik kruip even terug van onder mijn meeleessteen. :o Het is allemaal een beetje te veel om op de afgelopen 3-4 pagina's te reageren, maar ik zag een heleboel leuke wandelplaatjes voorbij komen, eindelijk terug op weg met Duke, een knappe Feyre, Malik en Pinda en hele coole westernpaarden. +:)+ Hopelijk gaat alles goed met jullie voor de rest!

Hier is het ontzettend druk geweest, ik moest mijn eindwerk afgeven, verhuizen, loop nu stage...
Met Marie gaat alles goed. Maar helaas is ze de afgelopen maanden een beetje op de achtergrond verdwenen vanwege tijdsgebrek, ze staat dus sinds de wormen nog steeds stil, ook mede door rhino is onze stal gesloten dus kon onze ruiter ook niet meer komen. Gelukkig gaat het voor de rest goed met haar, ze is een springend veld en geniet van haar veel te lange vakantie. :') Normaal gaan we haar de week van 12 april terug beginnen oppakken.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik de laatste maanden een beetje in een dubio zit. Ik vind Marie een ontzettend leuk paard, maar merk dat mijn prioriteiten de laatste tijd toch elders liggen. Ik weet niet of ik zelf ooit nog de moed, maar vooral de tijd voor haar ga hebben omdat de afgelopen maanden ontzettend druk zijn geweest. Momenteel hebben we nog geen beslissing gemaakt en die zal er voorlopig ook nog niet komen. Maar ik wou jullie toch al eventjes op de hoogte brengen van wat er nu ook bij mij speelt.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 12:01

Mooie foto's en filmpjes allemaal! Hier ook even onder een meeleessteen geleefd, Koda gaat super maar thuis gaat het even niet zo lekker dus weinig zin om te posten :) Maar heel blij dat het zo goed gaat met Koda, we zijn lekker bezig en hij gaat vooruit op alle fronten!

Afbeelding

CL wat lastig! Voor mij is heel duidelijk dat mijn paard wel behoorlijk prioriteit heeft en ik ben gewoon enorm blij met hem en wil hem echt nooit meer kwijt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 12:11

Hier ook een beetje afwezig geweest.
Inderdaad veel mooie buiten foto‘s gezien, een balkenles van Fransje, filmpje met pinda....
Fijn dat Mexx niet meer zo gestressed is!
CL, ik snap dat wel. Om die reden heb ik mijn Frietje verkocht. Een fijn en gezond paard maar wel een die veel routine, structuur en werk nodig had. Het hakt er wel in met een eigen fok en eigen opgeleid paard dat eigenlijk precies zo is geworden zoals ik voor ogen had (behalve misschien dan de grote mate van brutaalheid). Dat ging gewoon niet met mijn werk en gezin samen en dan moest ik iedere keer weer tegen die overmoed oprijden, dat is voor niemand leuk.
Het was ook niet echt een geschikt bijrijder paard, je moest echt wel serieus eraan blijven.

Frietje
Afbeelding

Ik ben met het mooie weer veel buiten nu (bak 1 grote stofwolk) de galop wordt ook steeds beter.
Blije gup
Afbeelding

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 12:00

Ja het is niet dat ik paardrijden niet meer leuk vind of het helemaal niet meer wil, was het maar zo makkelijk :') Het is vooral dat financieel 2 paarden, studeren en alleen wonen niet samen gaat. Ik ben dus uit huis gegaan, maar als ik dit wil blijven doen dan moet er wel iets gaan veranderen. Mijn studie heeft enorm veel energie en tijd opgeslurpt de afgelopen 6 maanden, logisch ook want het was mijn laatste semester. Maar ik heb besloten dat ik nog heel graag wil verder studeren en nog een master wil halen. Dan is het of alleen blijven wonen en een paard verkopen of terug thuis gaan wonen en blijven pendelen... Maar doe dat laatste dus al de afgelopen 3 jaar en ben daar echt een beetje klaar mee, maar we zullen wel zien. Ik heb nog geen beslissing gemaakt, en als het nu plots allemaal heel goed gaat met Marie en ik er terug mijn plezier in vind dan ga ik weer thuis wonen.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 12:53

s1993 schreef:
Mooie foto's en filmpjes allemaal! Hier ook even onder een meeleessteen geleefd, Koda gaat super maar thuis gaat het even niet zo lekker dus weinig zin om te posten :) Maar heel blij dat het zo goed gaat met Koda, we zijn lekker bezig en hij gaat vooruit op alle fronten!

[ [url=m/Sd4TUJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

CL wat lastig! Voor mij is heel duidelijk dat mijn paard wel behoorlijk prioriteit heeft en ik ben gewoon enorm blij met hem en wil hem echt nooit meer kwijt.

Oh had deze even niet gezien op mijn telefoon, wat een prachtige foto <3

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 13:12

Wat een mooie foto, S1993 <3

Lastige keuze CL.
Snap heel goed dat je verder wilt studeren en alleen wonen en niet daarnaast 2 paarden kunt onderhouden en verzorgen. Je bent ook nog jong! Was voor mij destijds een reden om geen paard te hebben. Ik wilde studeren, op kamers en reizen had al bedacht dat, dat niet te combineren was met een paard.
Misschien valt alles straks ineens op zijn plek? Is er een bekende die precies zo een paard als Marie zoekt oid.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 13:20

Ik merk idd dat ik zelf heel veel nood heb aan leeftijdsgenoten en mijn eigen plekje. Ik heb Marie ook gekocht toen ik zelf nog heel anders in het leven stond, ik vond het fijn thuis en ik was niet van plan om snel uit huis te gaan, maar daar is oa door de coronacrisis veel verandering in gekomen. Ik denk dat idd de tijd het zal uitwijzen. We zullen wel zien, momenteel hoeft nog niks en kan alles.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 17:40

CalipsoLover schreef:
Ik merk idd dat ik zelf heel veel nood heb aan leeftijdsgenoten en mijn eigen plekje. Ik heb Marie ook gekocht toen ik zelf nog heel anders in het leven stond, ik vond het fijn thuis en ik was niet van plan om snel uit huis te gaan, maar daar is oa door de coronacrisis veel verandering in gekomen. Ik denk dat idd de tijd het zal uitwijzen. We zullen wel zien, momenteel hoeft nog niks en kan alles.

Je kunt rustig de tijd nemen denk ik. Marie wordt echt niet minder van wat langer rust. Ze is nog zo jong. Geen dingen doen waar je achteraf spijt van krijgt. :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 16:07

Calipsolover, komt tijd komt raad, gelukkig heb je de tijd om erover na te denken.
Zelf heb ik ook wel eens een periode waar het paardenleven niet op nr 1 staat, dat is eenmaal zo, maar het kan ook weer zomaar veranderen in een tijd waar je er juist weer heel veel tijd voor hebt en plezier uit haalt.
Het is wel een erg leuk paard.

Knappe gup Sizzle!

Mooie foto S1993, Koda met hip kapsel!

Gentle gaat super, gaaf hoor!

Noisy ook goed bezig, super!

Fransje lekker buiten gereden, toen was het nog mooi weer.. :D
Balkjes zijn leuk ook. :j

Berdien gedraafd buiten, top!

Vientje, gaat toch hartstikke goed, niet zo kritisch hoor!

Candalisa, die kleur van Syd.. <3

Hier valt weer niet zoveel te vertellen. :')
Ik heb nog steeds last van mijn lies, maar ik was er toch even op geweest.
Maar dan krijg ik meer last, dus dat is wel balen.
Dus ik hou me maar nog even koest, hopelijk als het weer lente wordt kan ik weer verder.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 18:45

Paint_Lover schreef:
Zal ik mn filmpje dan ook maar posten?!

[ Video ]

Ik heb wel op 2 handen en snaffle gedaan omdat ikzelf nog wat in de knoei kom met splitrein en op 1 hand _O- op romal gaat 1 hand me vrij goed af maar Gentle wil nog niet altijd mooi stabiel daarop blijven dus daar hebben we nog wat werk aan :D

Ik ben blij met het beeld <3

En dan word je gewoon 2e (van de 8 starts) met 71 punten <3 *\o/*

De #1 (72 punten) is mijn vriendin en stalgenootje dus we zijn heerlijk elkaar aan het pesten want ik had 2x 1/2 penalty (1x rechts onderspin en 1x bij mn rollback waarbij Gentle dus verkeerd aansprong) maar als ik die niet gehad had hadden vriendin en ik gewoon dezelfde punten gehad }>

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 18:48

Wow! Toppers zijn jullie *\o/*

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 18:55

Thanks!

Geeft wel n hele leuke boost :o

Ik was voornamelijk benieuwd naar de puntentelling en toch n beetje verbaasd dat ik voor het laatste onderdeel (stop/backup up) gewoon n +1 gescoord heb :):)

Nu lekker verder trainen en dan ergens volgend jaar hopelijk eens een echte show mee kunnen pikken... heb altijd gezegd dat ik Gentle thuis hou tot zn 6e dus wat dat betreft komen die online wedstrijdjes nu wel erg goed uit ;)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 18:56

Die stop vond ik als leek ook echt enorm netjes en beheerst.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 18:59

Gentle begint sinds n week of 3 echt goed door te krijgen hoe hij kan stoppen en met zn voorbenen door kan lopen...

Was zelf sowieso al dik tevreden met hoe hij op t filmpje liep. Jammer van die rollback maar ach, zo heb ik nog wat te oefenen ;)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 19:25

Wauw wat ontzettend goed zeg! Super!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 10:52

CL, kun je haar anders niet nog een tijdje op het land zetten terwijl je studeert?

PL, super gefeliciteerd *\o/*

Wij zijn uiteindelijk 6e geworden. Ik ben er dik tevreden mee gezien de groenheid van Rudi en hoe vaak we hebben kunnen trainen met het weer van de laatste tijd. Leuke werkpuntjes erbij waar we mee aan de gang kunnen :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 11:19

Paintlover gefeliciteerd, ziet er ook super uit!

Noisy, jij ook gefeliciteerd, vind het ook heel goed waar jullie al zijn!

Ik doe met Malik nog alleen maar stap! :D
Heb trouwens wel laatst gave foto's gemaakt maar omdat de pc letterlijk ontplofte (een knal en een flits en de stroom viel uit) := kon ik ze nog niet bewerken.
Hopelijk binnenkort even doen. :))
Ik had er wel wat op mijn mobiel gezet via het tv scherm.

Afbeelding

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 18:52

Net de uitslag van de Horsemanship, daar zijn we gedeeld 5e geworden van de 27 deelnemers *\o/*

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 19:13

Noisy schreef:
Net de uitslag van de Horsemanship, daar zijn we gedeeld 5e geworden van de 27 deelnemers *\o/*

Gefeliciteerd! Dat is een mooi resultaat!