Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

odenxia

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-19 12:18

Ja het is echt heftig idd. Gek genoeg heeft ze vorig jaar geen last gehad met dezelfde ent stof en zelfde dierenarts. En 2 jaar geleden geent met andere stof en andere dierenarts en toen 1,5 week Metacam moeten geven omdat ze haar hals niet kon bewegen. Ze hadden haar toen in haar hals geent. Dat mag dus gewoon echt NOOIT meer. Nu dus voortaan in haar borst. Ik wist dus inderdaad direct dat het van het enten kwam.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 12:24

Laat je weten hoe het was, bij ons op stal komt Carmen binnenkort ook waarschijnlijk! :)

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 13:32

Miesje: ik stuur je zo even een PB terug!
Nouklime: haha leuk dat het aanstekelijk klinkt! Ik ben er ook heel enthousiast over!
Heb de website even bekeken, dat klinkt als een hele interessante clinic! Laat je weten hoe het was? *D
odenxia: Tristan Tucker doet ook hele mooie dingen! Die kan ook veel in jip en janneke taal uitleggen.
Beginnen met grondwerk is soms ook heel erg zoeken. Mijn dressuurjuf is ook m'n grondwerkjuf dus dat is lekker makkelijk *D
Wat naar dat ze zo heftig reageert op de enting zeg! Heeft die van mij gelukkig niet gehad dit jaar...

Wij hebben vandaag die nieuwe buitenbak uitgetest, dat rijd lekker *\o/*
Ze vond het even spannend, uiteraard. Maar eigenlijk was ik positief verrast over hoe snel ze "normaal" was.
Even wennen wel; de bak heeft geen echte bakrand _O-
De bak heeft een soort stoeprand waar het zand eindigt. Dan om de hele bak heen een perkje van 1,5m breed, waar gras ingezaaid is. Daar omheen staat wel een hekje, maar dat is meer het hekwerk van het weiland ernaast. Dus, weinig om steun aan te houden, en dat is even wennen, maar wel heel erg goed voor de balans!

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-19 13:39

xSanne, gaaf lekker in de nieuwe baan gereden. Onze buitenbaan heeft ook alleen een stoeprand en geen hek. Dan voel je ze ineens erg zoeken onder je omdat ze dan aanleuning van een hek of wand missen.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 21:23

miesje even een apk voor het paard. Spannend zadels passen!

Sanne wat gaaf dat je naar buiten bent gegaan, super!

Murosch wat balen van de onstekingen.. Hopen ddat het gauw weer beter wil!
Mooie foto's, lekker beeld!
Heerlijk dat je dochter er ook zo op kon stappen!

Nouk wat super zonder longeren opstappe! En fijn gereden, top!

Odenxia wat een leuk paard! Fijn dat jullie het plezier weer terug hebben gevonden in het rijden!

laura ik heb eigenlijk nog best lang voor de tijd gelongeerd. Opzich niet nodig maar het gaf mij een vertrouwd gevoel. Denk nu een maand of 3 dat ik niet meer vooraf longeer

Miesje kane dus weer lekker los.

Murosch herkenbaar hoor dat het voelt als falen. Maar idd het is dan gewoon een wijs besluit!

Nouk ja heerlijk met dit weer rijden :D al had ik vanavond 3 druppels regen :')

Mirjam onwijs fijn dat Kya zich zo goed voelt! :D

Sanne dat klinkt als een perfecte buitenbak!

Hier thuis hebben we de bak ook vernieuwd. Of nouwja nieuwe omheining. Wordt daar echt blij van, weer mooi straks in het hout :D

Murosch heerlijk weer een rondje gereden op Florentino, super!

Nouk klinkt intressant zo'n clinic! Ik doe af en toe flexchair , dat vind ik ook heel fijn en weet je ook weer waar je staat

Odenxia wat sneu dat Kens zo heftig reageerd op het enten..

Sanne een wennen dus in de buitenbak, maar fijn dat hij zo gauw braaf rond ging!

Dinsdag mocht ken mee naar de clubles, hadden we gewoon priveles :') Heel fijn kunnen rijden :) Ze was heerlijk los en liet zich fijn bewerken.
Vandaag thuis in de bak gereden en dat ging even wat minder fijn. Ze was behoorlijk afgeleid, hoorde elke ritsel etc. Tussendoor ook wel wat fijne stukken maar had me handen wel vol vandaag :P Maar ook dat is weer een goed leermoment.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 23:29

Melissa; Krisje krijgt vanaf komende week waarschijnlijk een paar maanden vakantie om nog wat meer paard te gaan worden.
Misschien dat we verder in het jaar alsnog wat wedstrijdjes gaan meepikken en anders volgend jaar pas. Geen haast, lekker laten groeien.
Hahaha das nog eens geluk hebben met je clubles dan! :P Jammer dat ze vandaag wat minder liep, maar idd ook weer leermoment!

Oeh spannend nieuwe zadels Miesje! Goed dat de osteo even geweest is dus.

Gaaf Sanne!! Die vuurdoop ook weer gehad haha.
Haha grappig is dat hoe ze reageren zonder bakrand he! Zie je maar weer hoe veel steun zoiets toch onbewust geeft.

Balen van je lijf Murosch, gaat het inmiddels weer wat beter? Leuk dat jullie weer een proefje gaan doen. Hihi die balkenfoto. Oh wat tof je mini-jou op je fokproduct!
Super dat het aanspringen al zo veel beter ging.
Gaaf dat je weer op Florentino gezeten hebt en zelfs wat gereden!

Super dat Jack zo fijn liep Nouklime! Leuk om zo’n stukje film te zien. Blijf hem erg leuk vinden!
Heel interessant zo’n clinic. Ik ben bezig om bij mij een workshop ruiterpilates te organiseren met de optie om daarna datgene wat je geleerd heb in de praktijk te brengen met een les op je paard.

Welkom terug Odenxia! Heel fijn dat jullie weer de goede kant op gaan.
Germ.. arm ding dat ze zo’n last heeft van de enting!

Baby longeer ik al lang niet standaard meer. Maar af en toe longeer ik haar toch nog voordat ik erop ga. Niet omdat ik denk dat ze stout wordt maar zodat ik niet tegen haar energie hoef te rijden. Kan ze even lekker zonder gewicht van een ruiter warmlopen en haar ding doen en daarna de aandacht erbij houden.
Krisje longeren we nog elke keer even, maar die wordt ook maar gemiddeld 1 x p.w. gereden.

Baby dit weekend even lekker aan de longe laten lopen. Dinsdagochtend om 6 uur even een beetje losgewerkt onder het zadel, ze liep echt super fijn! Savonds nog gaan oefenspringen.
Had maandagavond even willen rijden maar was slimmer voor mezelf na 18 uur werk om dat toch smorgens maar even te doen en dan maar even wat minder.
We hebben ons eerste 90 cm parcours gesprongen :D. Eerst een rondje 80 gedaan en toen toch maar de 90 een keer. Had er een martingaaltje om gedaan en ze liet zich echt super rijden! Heel veel geleerd in de parcoursen.
Hopelijk dit weekend met haar de bossen in.
Afbeelding
Afbeelding

Krisje is gisteravond weer gereden, deed goed haar best. Plan is dat ik er zondag ook op ga om even te voelen. Wellicht rij ik haar volgende week dan nog eens en dan krijgt ze vakantie.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 00:42

Murosch wat leuk dat het zo goed gaat nu met florentino en jou!!
zelfs helemaal in setje haha.

Nouklime wat leuk al die clinics. Is hier in de buurt inderdaad niet veel helaas. Nog nooit wat over gehoord dus als er iemand is die weet waar en wanneer er iets in het noorden van Nederland is... Haha

Odenxia wat vervelend dat ze zo heftig reageert op de enting!

Sanne bedankt voor je pb !!
Leuk dat je in de nieuwe bak gereden hebt. Lijkt me inderdaad wel erg wennen zonder bakrand maar wel goed voor de balans ja. Leren ze goed op eigen benen lopen haha.

Patty leuke spring foto's.

Hier vandaag en gister niet zoveel gedaan alleen lkker geknuffeld.
Morgen eerst eens mijn shet een goede poets beurt geven. Die is zo ontzettend aan het verharen dat is niet normaal. Ze heeft het ontzettend warm met die dikke vacht en baby in dr buiik :Y)

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 15:02

Gave springfoto's pattypaard! Baby gaat lekker!

Melissa fijn zo'n priveles *D

Miesje geen probleem *D graag gedaan!

Wij hebben ook weer heerlijk gereden. Ondanks de wind heel fijn te rijden in de buitenbak. Ze gaat elke keer weer met zulke sprongen vooruit, moet me soms inhouden om er niet elke dag op te kruipen *D

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 15:40

Flexchair lijkt mij ook intressant Melissa!

@Pattypaard ik ben niet zo goed in filmpjes plaatsen maar vind het wel altijd een wat duidelijker beeld geven. probeer elke maand iemand zover te krijgen om mij een stukje te filmen want ik heb ook geen spiegels in de rijbaan en op zo'n filmpje zie je toch wat beter wat je zelf verkeerd doet of beter anders kan doen. Plaats ook alles op mijn insta goed of slecht haha vind het mega leuk om terug te zien, soms heb je niet helemaal door hoeveel progressie je maakt. Super stoer je springfoto's! Ziet eruit alsof jullie al zo hop kunnen gaan startten!

@Miesje heel leuk die clinics! Heb hiervoor ook nooit meegereden daaraan haha! maar deze worden allemaal vanuit de vereniging georganiseerd en heb helemaal de smaak helemaal te pakken. In april is er een 'springclinic' en in oktober een WE clinic en nog 2 dit jaar maar die weet ik even niet meer. ik ben om! Mijn andere paard die zonder deken staat is ook al zo erg aan het verharen! En zweet zich rot met dat warme weer!

Verleidelijk he Sanne :)) !

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 20:33

haha Sanne ik snap je gevoel dat je er zo vaak mogelijk op zou willen stappen. Dat heb ik ook vaak!

Pattypaard wauw 90 cm, dat voelt voor mij psychisch als ZZ-parcours. Doe het je niet na!

We hadden hier nog geluk met het weer vandaag! Nog even volop van de paardjes genoten. Morgen mag Veroon mee op wedstrijd, ons tweede B-proefje. Er is nog genoeg te verbeteren (galop/halsstrekken/middendraf met name) maar we gaan ervoor om het braaf uit te rijden. Ervaring opdoen dus. Vandaag nog even wat dingetjes geoefenend en uiteraard ging dat niet helemaal zoals ik het graag wou, maar dat is altijd zo voor een proefje ;). Ook nog naar Flo geweest vanmorgen, die deed het super!

Veroon plaatjes
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En Florentino plaatjes
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 20:55

Nouklime, jaa lijkt me inderdaad ook wel heel erg leuk hoor die clinics.... Zou alleen niet weten waaar ik ze hier kan vinden..

Murosch heel veel succes morgen op wedstrijd, waar ga je rijden?
Altijd leuk onderlinge wedstrijden om wat ervaring op te doen.
Florentino is ook een leuk paardje hoor !!

Hier nog 4 daagjes wachten en dan eindelijk nieuw zadel :):) :):)
Kan haast niet wachten!
Ik wou eigenlijk vandaag mijn ander knollie even rijden ( die heeft wel een passend zadel haha ) maar dochterlief haar voeten groeien zo hard dat ik echt even met haar op pad moest voor nieuwe schoentjes.. Wel heel leuke sneakers gescoord! <3
Hopelijk is het weer morgen iets beter dan ze voorspellen dan kan ik ook nog even rijden. :j

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 09:35

Oehh succes vandaag Murosch!!

Clinic ging gisteren echt super goed! Eerst het paard van plastic getemd en daarna woeste Jack getemd. En opgestapt zonder te longeren op vreemd terrein! En voor het eerst met meer dan 1 in de baan gereden we waren met zijn 4en! Ik ben zo trots op hem! Helaas geen foto's op filmpjes want was alleen met mijn moeder (kan hem nog niet alleen op de wagen zetten). En het was zo leuk, veel geleerd, goede tips gekregen. Carmen (van zit&houding) was ook fan van hem dus mijn weekend kan niet meer stuk. Ben trots op mijn baby op naar 7 april onze eerste wedstrijd!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 13:08

Patty wat stoer dat je gewoon al 90cm hebt gedaan!Zit je al zowat aan de B hoogte!
Lekker kunnen rijden dus de afgelopen week, super!
Hoe is het gegaan op Krisje? Lekker even vakantie. Hoelang is de bedoeling dat ze vrij krijgt?

Clinics zijn zeker heel leuk. Ik heb afgelopen jaar een proefgerichte clinic bij de vereniging georganiseerd ism I.neke Jan.ssen. Was onwijs leerzaam. Denk dat we dit jaar nog een keer gaan doen.

Miesje knuffelen met de paardjes is ook heerlijk. Als ik daar bij Ken mee begin kom ik niet zomaar meer weg :') Die geniet daar echt enorm van

Sanne wat goed dat ze zo vooruit gaat. Snap dat je dan soms je zelf even moet tegenhouden haha

Nouklime je zou eens bij een fysio in de buurt kunnen informeren. Ik doe flexchair ook bij de fysio. Kost dan alleen een fysio behandeling. En zo af en toe kan ze dan ook meteen me rug erbij pakken. (is zo af en toe ook wel nodig :P)

Murosch succes vandaag!
Knappe plaatjes weer!

Miesje jammer dat je het rijden niet kon redden, maar shoppen met je dochter is natuurlijk ook heel leuk!

Nouklime wat super het zo goed ging! Super voor het eerst zo zonder longeren opgestapt, top!!
Op naar jullie eerste wedstrijd :D

Kendall gisteren gereden, was weer even behoorlijk afgeleid maar daarna wel fijn kunnen rijden. Even een stapje terug vergeleken met de laatste weken, maar ook dat hoort erbij. Ze ging de afgelopen tijd ook we heel hard vooruit.

Vanmorgen is onze startpas aangevraagd :D 13 april gaan we voor het eerst starten bij een wedstrijd van eigen vereniging. Heel veel in zin, maar ook wel spannend voor het eerst buiten :D
En daarna krijgt ze ook 1,5 week vakantie want dan ga ik naar New York <3

Nog meer carnaval vierders hier? Gisteren het eerste feestje gehad, op naar de 2e zometeen :P

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 14:44

Miesje ik hoop dat het weer bij jou beter is dan hier, het giet de hele dag al brrr. Nog 3 dagen wachten tot je zadel inmiddels!

Nouklime wat superfijn!! Die heb je weer in de pocket, op naar jullie eerste start nu.

Whoeww Melissa ook plannen voor de eerste officiele start, wat leuk! Carnaval doe ik niet aan. Ik woon vlakbij Ter Apel en dat is volgens mij de plek in het noorden als het om carnaval gaat, dus het leeft hier wel, maar ik heb er zelf niks mee. Jij veel plezier bij je tweede feestje natuurlijk!

Nou lieve mensen, ik ben me toch BLIJ!! Veronia en ik hebben onze eerste echte winstpunten in de B gehaald vandaag! Het was de tweede officiele wedstrijd voor ons en de vorige keer was er nog heel veel spanning op het vreemde terrein maar vandaag leek alles goed te vallen. Het trailerladen ging super en ze was prima te rijden in de binnenbak. Ik ben supertrots op mijn babypaard! We hadden op beide proeven 185,5 punten en met de eerste proef waren we zelfs derde daarmee *\o/*
Genoeg werkpuntjes, maar het aanspringen in galop ging ook alle keren goed en daar was ik het meest bang voor, dus hartstikke tevreden zo. We zijn nu officieel B+2, wat voelt dat leuk :D
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 18:59

Haha herkenbaar als het zo lekker loopt Sanne! Dan wil je alleen maar meer haha.
Extra nagenieten dan maar :D.

Slim om dat te doen Nouklime. Er is toch zo iets in geschoten en valt op de film toch even extra op dan he. Zowel positief als negatief uiteraard!
Super dat de clinic zo fijn ging! Wat voor tips heb je gekregen? Altijd leuk om te horen dat je paard in de smaak valt.

Haha Murosch, dat was het voor mij een half jaar geleden ook :'). Toen had ik nog moeite met 50 cm.
Als ze mij 2 weken geleden gezegd hadden dat ik dat nu al gedaan zou hebben had ik ze voor gek verklaard haha. Soms kan het ineens snel gaan, als de controle er is :P.
Wat super van jullie wedstrijd!! Gefeliciteerd met de wp en jullie 3e plaats. Toppie!
Fijn dat Flo het ook goed oppakt.

Spannend met het nieuwe zadel Miesje! Hopelijk is het direct goed.
Dochterlief weer nieuwe schoenen, snel geslaagd.

Klopt Melissa, nog 10 cm te gaan!
Tof dat jullie ook een startpas aangevraagd hebben! Ohh damn New York, das gaaf!!
Haha hier wordt volop carnaval gevierd in de omgeving maar wij zitten saai thuis :+ Leuk 2e feessie gehad?

Hier vanmorgen zelf ook weer op Krisje gezeten :D De clown haha, ging meteen even proberen of ze wat anders kon doen. Voelde fijn aan! Meer verbinding in haar lijf.
Even kijken of ik er van de week nog een keer op ga. Zou wel leuk vinden om nog even een afsluitend filmpje te hebben voor haar vakantie.
Ze krijgt een maand of 5 vakantie nu waarschijnlijk. Hopelijk kan ik haar juli / augustus oppakken.
Kan goed dat ze dan 2 a 3 maand weer gereden wordt, misschien een IBOP laten lopen en dan weer vakantie krijgt, dat zien we tegen die tijd wel. Maar denk dat haar lijf in de zomer zo veel meer af gaat zijn, heel benieuwd naar!
Viespeukie :P
Afbeelding

Baby gisteravond weer even gelongeerd en vanmiddag even gereden. Ging redelijk. Komende week weer eens een dressuurles meepakken. En we gaan weer lessen in een parcours donderdag.
BB & B debuut springen zijn ook gepland *\o/* := 16 maart & 24 maart

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 21:52

Dat is heel herkenbaar melissa, kane is ook zo ontzettend knuffelig <3

Jaaa Murosch nu nog maar 3 daagjes wachten haha :j Kan niet snel genoeg gaan aankomende dagen!! heb zo ontzettend zin om weer lekker te gaan rijden met kane.. Wordt zo jaloers als ik zie hoe goed het bij de andere allemaal gaat. <3
Gefeliciteerd met je eerste winstpunten! jullie gaan doen dus *\%/*

Patty, zadel zou vast wel goed gaan hoor. Ik heb keuze uit ongeveer 150 zadels _/-\o_ En een goede zadelmaker die hem precies op maat maakt gelijk :o

Leuk je springdebuut!! Hier geen held met springen, houdt het wel bij dressuur haha. Ik kan de beste springpaarden laten weigeren door mijn eigen angs met springen _-:( Ben er ooit eens zo hard afgevallen bovenop de hindernis dat ik er een beetje een angst voor gekregen heb..
Gelukkig was dressuur zoiezo meer mijn ding en heb ik een paard die veel beter is in dressuur dan springen _/-\o_
Vind het wel altijd ontzettend leuk/knap om te zien!!

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 10:35

Gefeliciteerd Murosch!! Jou weekend kon niet meer stuk gok ik!

Krisje lijkt mega groot op die foto! Of is ze stiekem ook mega groot? Of ik ben gewoon niks gewend met mijn paarden van rond de 160 cm... haha!

Haha geduld is een schone zaak Miesje.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 12:42

Wauw Murosch wat goed van jullie winstpunten! En vooral heel fijn dat je lekker hebt kunnen rijden!! :D
Op naar de volgende wedstrijden!

Patty geen carnaval liefhebber dus? Ja feestje was top :D
Leuk dat je zelf ook weer even op Krisje hebt gereden, even vakantie straks.Gaat ze ook vast wel lekker vinden
Haha heerlijk gerold in het zand :P
Baby mag weer lekker mee lessen, leuk! Spannend je B debuut, maar gaat vast goedkomen!

Hier ook geen springheld, maar vind het zo voor de afwisseling wel leuk om wat kleine sprongetjes te maken. Maar 50/60 cm vind ik ook wel genoeg :p

Gisteren een heel leuk feestje carnaval gevierd en vandaag lekker vrij.
Vanmorgen is Ken geënt. Had eigenlijk even willen longeren maar met deze harde wind niet zo verstandig ben ik bang.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 19:42

Superleuk Nouklime! Kreeg je nu nog dingen mee over je houding waar je nog niet op gewezen was / bewust van was?

Wat tof allemaal aan de startpassen!

Murosch gefeliciteerd <3 wat moet dat een goed gevoel geven! De foto's zien er heel goed uit!

Pattypaard lekker dat je er zelf nog een keer op gekropen bent! Ben benieuwd of je nog beeldmateriaal gemaakt hebt! En wat stoer dat je met Baby nu officieel gaat starten *D

Hopelijk heb je snel een fijn zadel Miesje! *D

Hier klonk de binnenbak alsof hij in elkaar zou storten van de wind, maar mevrouw liep onverstoorbaar rond *D
Ze had lekker het weekend vrij gehad nadat ze het vorige week zo goed deed :+:
Maar vandaag pakte ze ook meteen supergoed aan. Lekker sjouwen, lekker actief, zacht in de hand... yay! Dus heb het bij een kort rondje gehouden. Morgen komt de juf weer dus gaan we weer lekker verder!

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 20:04

Heb 3 haar geleden ook deze clinic gedaan maar dan zonder paard dus wist wel ongeveer waar mijn fouten liggen. En op mijn Jack ben ik ook zeer bewust ervan dat ik rechtsom heel moeilijk vind omdat ik dus mijn rechter heup op trek. En mijn beugels moesten een gaatje langer helaas! Haha! Maar hierdoor kan ik niet meer in mijn onderrug gaan hangen. Heel irritant... haha. Was erg leerzaam ook om daarna op Jack alles in de praktijk te brengen.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 20:19

Ah leuk! Superinteressant!

Ik weet ook van mezelf dat ik rechts inknik / rechterschouder lager houd. Probeer daar goed op te letten maar dat is best lastig. Heb ook een blessure aan mijn rechterheup gehad, en in die periode ben ik links gaan overcompenseren. Dat merk ik nu nog... Maar heb wel een juf die daar ook goed op let. Zit op Nova ook al beter dan op m'n vorige pony.

Zo'n clinic / zo'n plastic paard lijkt me heel leerzaam!

Misschien dat ik mama morgen zover krijg dat ze de les wilt filmen *D

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 21:38

Melissa jij dus helemaal brak van de carnaval haha.

Sanne wat braaf dat ze gewoon zo goed haar best deed ondanks die storm!

Nouklime dat lijkt me inderdaad wel heel erg leerzaam! zoiets wil ik ook nog eens heel erg graag doen.
heb wel van een aantal mensen les gehad met kane, maar de meeste zijn ontzettend bezig met hoe het paard loopt maar kijken totaal niet naar je houding.. terwijl ik van mezelf weet dat daar heel wat in te verbeteren is..
En ik ook van mening ben dat je eigen zit/houding goed moet zijn om je paard goed te kunnen laten lopen..
Leuk als je moeder je gaat filmen Sanne, ben wel heel benieuwd!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 23:26

Sanne, lekker hoor een nieuwe bak! En fijn dat ze braaf was meteen :)

Melissa, privéles is ook altijd goed, behalve als je misschien juist tussen anderen wilde rijden haha

Pattypaard, wat goed joh de eerste keer 90! Lekker dat ze t braaf oppakt :)

Sanne, dat inhouden herken ik haha. Als ze het goed doen is de verleiding zo groot :’)

Murosch, mooie foto’s van Veronia en super goed van je punten! Lekker dat de kop er nu echt af is!

Miesje, nou nu is je zadel er echt bijna of niet?

Nouklime, top dat de Clinic zo goed ging! En leuk jullie debuut :D

Melissa, Ooh New york wil ik ook nog eens heen! En ookal debuut gepland, leuk!

Pattypaard, doe je denk ik heel goed aan even wegzetten. Kan ze zoals je zegt wat meer af worden :)

Ja die wind vandaag. Vloog bijna van de scooter af joh... lekker dat ze wel rustig bleef Sanne !

Hier vandaag weer grondwerk les. Afgelopen drie keer kwam hij steeds in zijn eigen wereldje waardoor hij geheel in standje flipperdeflap ging en alleen maar hard kon gaan (en ik heel de longeerbak achter m aan vloog want hij rende gewoon van je weg). De juf moest hem dan ook steeds overnemen omdat ik nog niet handig genoeg ben voor dat soort dingen.
Maar vandaag leek het kwartje te zijn gevallen. Hij was stuurbaar, trok niet aan mij, remde wanneer ik dat vroeg. Kortom hij luisterde zoals een normaal paard! :+
Ook ging hij zo fijn lopen dat ie al stukjes na wilde gaan geven. Dat is dan de kers op de taart omdat ie zijn lijf dus dan correct gebruikt!
Afbeelding

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 23:58

Paljaslaura haha hou op hoor.. morgen nog een hele dag wachten en dan nog tot 2uur _O- geduld moet je soms hebben he! Haha.

Fijn dat jou grondwerk les zo goed ging!

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 09:43

Ik ging kijken waar jij woonde Miesje haha lijkt het einde van de wereld wel, zo ver! :') :j

@Paljaspaula leuk dat je grondwerk les zo goed ging! Nog even en ik ga overwegen ook grondwerk les te nemen haha. Jij en Sanne zijn daar zo leuk mee bezig.