Het zit eens mee, zit eens tegen. We zijn vandaag weer voor het eerst echt buiten geweest. Wel de dieren verzorgd, maar snelsnel weer naar binnen. Nee, geen corona gelukkig. Wat dan wel?
We hadden al vanaf dat we hier wonen muggenbulten. De eerste dagen waren er ook knoetjes, dus ik vreesde met grote vrezen voor Callas haar manen, valt gelukkig mee. Maar wij werden ook geprikt. De weken erna kropen ze zelfs in bed, dachten wij. Rotknoetjes. Van allerlei spul gekocht, maar het bleef.
Toen dachten we aan vlooien. Maar geen vlo te bekennen. Ook niet bij de honden en kat. Toch voor de zekerheid hun extra gedruppeld en me te pletter gestofzuigd en vlooizooi gestrooid. Het bleef komen en op een gegeven moment leek ik wel de mazelen te hebben.
Erg lekker gegeten de afgelopen weken veel knoflook, hahaha, maar ook dat hielp niet. Toen dachten we aan bedbugs. Maar die zijn 7mm die moet je toch echt zien lopen. Toch maar bedbugspray gekocht en verdomd dat leek wat te helpen.
Tot we vorige week flink aan het snoeien gingen en we helemaal onder de bulten terugkwamen. Ik had meer dan 50 bulten! Gevraagd aan de buren wat dat nou kon zijn, want muggen zijn er niet meer bijv. Aoutats. Zeggu? Aoutats. Herfstmijten. Het zijn de larven van die mijt die uit de grond gekropen komt bij warm vochtig weer, hoog onkruid en bomen beklimt en dan wacht tot zijn slachtoffer langswandelt. Bij voorkeur kleine zoogdieren en reptielen, maar honden en mensen zijn ook prima.
Die larven zijn 0,2mm!!!! groot. Echt speldenknopjes. Voordeel, ze zijn fluoriserend rood tot geel. Klopt wel, want Erwin had een keer gedacht dat hij bladluizen op zijn kleren had. Bij honden gaan ze graag tussen de tenen zitten, ik meen Tinka, dat jij dat een keer op vakantie hier ook hebt gehad met jouw honden. Bij mensen weten ze in een recordtempo IN je kleren te komen en ze gaan graag daar zitten waar het warm is, dus in de plooien van je lichaam. Oksel, elleboog, knieholte en bij mij dus mijn navel. Ik heb nu een compleet ontstoken navel, kan bijna niet bukken van de pijn. Heb van alles om het schoon te maken en een zalfje met cortodinges, maar fijn is het niet.
Nu we zeker wisten wat het dan waren hebben we van allerlei spullen gekocht en dat helpt al enorm. Ze blijven drie dagen op of zelfs IN je lichaam, brrr. Komen er dan uit en gaan zich verpoppen en dan worden het erna onschuldige en zelfs nuttige volwassen herfstmijten, maar ja, niet in mijn huis graag. Dus huis ontsmet, speciale middeltjes en nu hebben we van die wegwerpoveralls gekocht, die we dragen als we naar buiten gaan.
Maar daarom hebben we dus erg weinig gedaan de afgelopen dagen, beetje binnen gelummeld, we hadden flink aan de klus kunnen gaan boven, maar we werden zo gek van de jeuk dat we nergens zin in hadden, zelfs niet als afleiding. Toen kwam gisteren on top of that, ook nog de kachel. Dat zou leuk moeten hebben zijn geweest, ware het niet dat hij kapot aan kwam. Toen we in bijzijn van de chauffeur de doos openmaakten, vielen de stukken gebroken gietijzer eruit. Dus die ging gelijk terug. Jammer want het begint best koud te worden 's avonds en we hebben nu 3 truien aan en 4 electrische kacheltjes en nog het kleine gevonden kacheltje. Het is ff afzien zullen we maar zeggen.
Morgen moet er wat luxe komen, alle witgoed wordt al geleverd. De keuken is er nog steeds niet, maar dan gaan we maar wat luxer kamperen in de keuken. Nu is het kamperen in de keuken erg afzien, maar dan is het luxe afzien.

Over de paardjes geen nieuws behalve dat ik Shadow een stuk ouder begin te vinden. Ik vond hem in het oude huis nog echt fief en actief, hij kwam daar echt de berg nog op galopperen en hier kakt ie veel meer in. Ik weet niet of dit huis voor hem een verbetering is. Het gaat allemaal nog veel fijner voor de paarden worden en ze kunnen zich nu de hele dag wel vermaken met grazen en klooien en ook krijgen ze hooi, maar ik heb het gevoel dat er iets ontbreekt voor ze, maar ik kan er de vinger niet op leggen.
Afijn, ik heb een leuk dorpje ontdekt en dat kun je op het filmpje zien. Tot weer!
https://youtu.be/3ReC62OuLw4