[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

niekje17

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:41

ok dat word dus wel even keuren wil geen gedonder met een paard hebben.
thanx allemaal

nog punten waar ik op moet letten bij het bekijken van het paard?? (altijd welkom )

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:44

Haha, ben nou wel benieuwd naar een foto van het paard met de lelijke witte kop, Goos :+ Ik houd doorgaans juist wel van aparte aftekeningen, toen ik op zoek was ben ik ook naar een donkerbruine wezen kijken met heel veel wit op het hoofd en hoge witte benen :D Echt een gaaf dier om te zien!

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:46

stand van de benen. Wij zelf laten ze altijd rechtuit lopen op het harde om te kijken of en hoe ze maaien endergelijke. Goed aan de benen voelen op eventuele gallen/ warmte plekken endergelijke. Gebit bekijken we ook. Gewoon heel grondig het paard bekijken

Foto's van de lelijke witkop komen later, die kop kan ik jullie natuurlijk niet onthouden.
Zijn al een aantal mensen geweest (niet voor hem maar voor anderen) die aangaven gek te zijn op aparte aftekeningen veel wit endergelijke en bij het zien van hem schrokken ze wel even.

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:50

vaaleriee schreef:
Hoi,

Ik lees al eventjes mee. Ik wil deze winter een paard aanschaffen. Ben op zoek naar het volgende:
- ruin
- liefst een schimmel
- stokmaat boven de 1.65
- allrounder. Hoeft nog niet veel gepresteerd te hebben
- leeftijd tussen de 4 en 10 jaar(ongeveer)
- budget +- €4000
- ster, stevig gebouwd

Hele waslijst :o Ik hoop dat jullie mee zouden kunnen kijken :)

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:51

xroosx1e

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:59

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:10

Veel geld voor een afgekeurde draver...
En voor wat betrefd de prijzen, ik wil geen discussie aanwakkeren, maar ik weet wel dat momenteel de meeste paarden ver onder de prijs weggaan, op MP en SH etc zie je vraagprijzen, als er echt geinteresseerden zij n gaat er vaak nog wel het eea eraf..
Tuurlijk heb je ook paarden die voor meer weggaan, maar als ik de gemiddelde bokker neem, verwacht ik geen groot budget en wil ik aangeven dat het ook niet eens zoveel hoeft te kosten.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:13

Brave ponys zijn momenteel nog wel in trek. Heb de afgelopen maand al 2x de vraag gehad of ik mijn pony verkoop terwijl die niet eens te koop staat.

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:22

vaaleriee schreef:
vaaleriee schreef:
Hoi,

Ik lees al eventjes mee. Ik wil deze winter een paard aanschaffen. Ben op zoek naar het volgende:
- ruin
- liefst een schimmel
- stokmaat boven de 1.65
- allrounder. Hoeft nog niet veel gepresteerd te hebben
- leeftijd tussen de 4 en 10 jaar(ongeveer)
- budget +- €4000
- ster, stevig gebouwd

Hele waslijst :o Ik hoop dat jullie mee zouden kunnen kijken :)

Misschien is mijn schimmel wat voor jou? Niet helemaal volgens je lijstje, maar toch.
Zie mijn onderschrift

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:25

CM_ waarom zou die draver afgekeurd zijn? Dat is weer zo een vooroordeel...
Wellicht is ze uitgekoerst, of onvoldoende getalenteerd voor de sport, dat heeft niks met afgekeurd op het lijf te maken hoor, in tegendeel.
Als ze zo fijn kan lopen als beschreven en op de fotos kan de liefhebber er een wereldpaard aan hebben voor endurance of recreatie. Uitgaande van een vraagprijs krijg je die voor een paar 100 minder ook wel mee en dan lijkt mij dat helemaal geen verkeerde prijs. Aangezien ze kan galloperen en goed doorgereden is. Je vindt weinig trouwere en werklustigere paarden als endurance of lange recreatieve ritten je ding zijn.

xroosx1e

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:35

Sythaa schreef:
CM_ waarom zou die draver afgekeurd zijn? Dat is weer zo een vooroordeel...
Wellicht is ze uitgekoerst, of onvoldoende getalenteerd voor de sport, dat heeft niks met afgekeurd op het lijf te maken hoor, in tegendeel.
Als ze zo fijn kan lopen als beschreven en op de fotos kan de liefhebber er een wereldpaard aan hebben voor endurance of recreatie. Uitgaande van een vraagprijs krijg je die voor een paar 100 minder ook wel mee en dan lijkt mij dat helemaal geen verkeerde prijs. Aangezien ze kan galloperen en goed doorgereden is. Je vindt weinig trouwere en werklustigere paarden als endurance of lange recreatieve ritten je ding zijn.

ik houd idd van buitenritten maken. Ik zou lekker recreatief gaan rijden. Waarom zou ze afgekeurd zijn??

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:40

Er staat nergens dat dat dier is afgekeurd.
Als het dier je aanspreekt gewoon gaan kijken.

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:42

Pcies net wat Needje zegt er staat nergens dat ze afgekeurd is dat wordt hier gesuggereerd ...
Gewoon even bellen of gaan kijken.
Als je haar stamboeknaam weet kan je ook nagaan of ze ooit gekoerst heeft, maar er zijn er ook zoveel die de baan nooit halen wegens onvoldoende talent of waar na een paar koersen mee gestopt wordt om dezelfde reden, daar is verder met die paarden niks mis hoor!
De combinatie vroeg rijp, voldoende speed en een goede koersmentaliteit is niet voor iedere draver weggelegd net zoals dat niet elk dressuurpaard ooit hoge ogen in de ring zal gooien zeg maar ;-)

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:45

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:56

Hij blijft hoog in de croupe en hij heeft zo te zien geen ideale hals (komt ook diep uit de borst) , mag meer met de schoft omhoog bewegen en hals meer achter de schoft buigen. Dat is voor de hogere dressuur toch wel belangrijk :)

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:06

Mosh schreef:
Hij blijft hoog in de croupe en hij heeft zo te zien geen ideale hals (komt ook diep uit de borst) , mag meer met de schoft omhoog bewegen en hals meer achter de schoft buigen. Dat is voor de hogere dressuur toch wel belangrijk :)

Je haalt mij de woorden uit de mond... Hoog in het kruis, lange lendenen en een korte hals! Daarnaast vind ik zijn draf voor een groot paard niet goed genoeg. Hij zal de kunstjes kunnen, maar niet veel kwaliteit in de bewegingen. Er worden ook geen verzameling getoond!

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:13

Ik vind het altijd zo leuk als mensen adhv een foto alles zo kunnen opsommen :) Ok, als ik naar die foto's kijk denk ik ook "hmmm". Maar ik kan het zo niet beschrijven zoals jullie doen.
Zal daar maar vooral veel over lezen ;) op den duur zal ik het dan ook wel gaan kunnen zeker? :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:15

Mosh schreef:

Joh, zou dat zoveel invloed hebben op de algemene balans van het paard? Of is het meer de beperking van de ruiter?

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:18

Het is ook een kwestie van veel kijken, kijken, kijken. En het benoemen is geleerd van anderen :D
Maar ik vind het geen verkeerd paard hoor, ik denk dat iemand daar een hele fijne aan heeft in de basissport :)

Udo2001

Als ruiter kun je niet de bouw beïnvloeden, wel proberen zo gunstig mogelijk voor te stellen. Daarnaast zou ik nooit zomaar iets zeggen op basis van foto's, maar bij deze advertentie zit een filmpje... En dat zegt toch meer dan foto's!

NWDynamite

Het is wel bekend dat de ruiter die erop zit bijna alle paarden die ze heeft staan zo rijdt. Dus of het echt aan het paard ligt is te betwijfelen...

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:20

In principe kan het al niet een gezond paard op dat niveau voor dat geld.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:24

Udo2001 schreef:
Als ruiter kun je niet de bouw beïnvloeden, wel proberen zo gunstig mogelijk voor te stellen. Daarnaast zou ik nooit zomaar iets zeggen op basis van foto's, maar bij deze advertentie zit een filmpje... En dat zegt toch meer dan foto's!

Er is nog een verschil tussen presenteren zoals de meute het graag ziet en hoe het het beste is voor het paard, passend bij de bouw.......

The_Stig schreef:
In principe kan het al niet een gezond paard op dat niveau voor dat geld.

In principe is geen werkelijkheid.

In principe kan een stoomketel ook niet ontploffen, maar deed dat onlangs in Nijmegen toch wel..........

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:25

Weet niet, misschien loopt hij wel heel anders als hij meer in de verzameling loopt. Al twijfel ik of hij wel zo goed op het achterbeen te zetten is (loopt met een lang achterbeen).

De prijs die ze ervoor vragen kan prima voor een ZZ-L paard. Hij kent de PSG trucjes, maar is in mijn ogen niet PSG afgericht. Feitelijk gezien wordt hij beschouwd als hoogopgeleid. Maar wie zegt dat hij in de ring 60% loopt op dat niveau?

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:26

Is trouwens wel ver-van-mijn-bed-show dit hoor, ik heb geen rij-ervaring op dat niveau :P