suusje26 schreef:Wauw wat fijn al zoveel reacties. Bedankt voor het meedenken allemaal.
Ik ben er ook een beetje uit hoor, dus het is fijn te horen dat de hedendaagse haflinger niet meer die coole kikker van 20 jaar terug is. Want dat is een beetje mijn vergelijkingsmateriaal.
Kruisingen zijn overigens ook welkom hoor, gaat dus meer om karakter en dat het dus een "gezinspaard" moet worden die bereden kan worden en aangespannen mee gereden kan worden en een leven lang mee kanIk merk alleen dat de "sportief" uitziende pony's ook direct in een hogere prijsklasse vallen. We hebben absoluut geen wedstrijdambities.
Klinkt wel als een heerlijk paard Ruitje. Ik heb dat met mijn vorige paard dus ook gedaan, helemaal zelf opgeleid. Maar daar heb ik nu helaas de tijd niet voor, dat weet ik heel goed vandaar dat ik het ook lastig vind waar ik goed aan doe. Want als ik de tijd had gehad dan wist ik het wel.
@Boemel, verkoopt de stal waar je het over hebt ook wel eens wat? Zou je me dan willen pb-en met de naam van de stal?
@IndianSu, bedankt voor de tip. Ik zie ook papierloze haflingers voorbij komen, is dat bij voorbaat al een no-go?
@Ruitje, ik ga de facebookgroep eens bekijken.
Qua budget heb ik best wat over voor een braaf paard, maar het moet wel in verhouding staan.
Ik zou stamboekloos niet per se aanraden, omdat je dan geen idee hebt wat voor bloed erin zit. Sommige bloedlijnen geven hele felle/hete nakomelingen, andere juist niet. Ook zaken als pssm, zomereczeem, etc komen veel voor in bepaalde lijnen. De prijs moet er dan wel naar zijn, en beter geen heel jong dier zodat je het karakter beter kunt beoordelen.
@CrazyCat: waarom is 5500 veel voor een brave en zadelmakke Haflinger? Het is juist erg weinig.