Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xSCWx schreef:Vraagprijs is €4950 maar ze gingen er nog wat af doen. (Eerlijk gezegd vond ik dit al een koopje) en ik mag het super fijne zadel voor een prikkie mee kopen... Je zou haast gaan denken dat er nog fijne verkopers bestaan
(Nee eerlijk tot nu toe echt alle lof voor de verkoopster)
@Selina ach wat sneu, ja dat is wel heel erg zuur inderdaad...
xSCWx schreef:Vraagprijs is €4950 maar ze gingen er nog wat af doen. (Eerlijk gezegd vond ik dit al een koopje) en ik mag het super fijne zadel voor een prikkie mee kopen... Je zou haast gaan denken dat er nog fijne verkopers bestaan
(Nee eerlijk tot nu toe echt alle lof voor de verkoopster)
@Selina ach wat sneu, ja dat is wel heel erg zuur inderdaad...
xSCWx schreef:Sja weet je aan de ene kant ben ik heel voorzichtig maar aan de andere kant wil ik niet alle hoop verliezen. Ze wordt gekeurd en €5000 is gewoon een normale prijs (nu) voor een paardje wat braaf is, zonder bijzonder papier. (Ze hoeft niet in de verzekering trouwens) Dat ik het een prikkie vindt is meer omdat momenteel alles wat ik zoek rond de €8000 is. Het zadel wat ik erbij over mag nemen is conform 2e hands prijs maar voor mij een prikkie want ik had tot €3000 uitgetrokken voor een nieuw zadel. Dus ja misschien ben ik wel gewoon gewend geraakt aan de fantasie prijzen. Ik heb vertrouwen in deze mensen en meer dan het paardje laten keuren (en als ze bij mij op stal staat laat ik nog een fysio/osteopaat komen om even na te laten kijken preventief) kan ik toch niet doen, het blijft een levend wezen en het is altijd een gok. Je moet toch een beetje vertrouwen kunnen hebben want anders kan ik beter geen paard kopen, dan heb ik in ieder geval zekerheid.
Dilan93 schreef:Tsjah, ik ben misschien goed van vertrouwen of naïef, maar ik heb de paarden die ik voor de recreatie gekocht heb nooit laten keuren
Mogelijk 3x geluk gehad, gezien er maar 1 van de 3 iets is gaan mankeren. En dat had op een keuring ook niet naar boven gekomen.
Matt hebben we dan gekocht met verhaal en de instelling 'lukt het, mooi, lukt het niet, dan mag ie bij ons mooi staan wezen'
Dees schreef:Speciaal voor SCW:
Ik kocht enkele jaren geleden een 12 jarig recreatiepaard. Was een voormalig sportpaard, dier had op jonge leeftijd Z gelopen en was daarna gaan kwakkelen met een volgende ruiter. Ik wist voor een groot deel het recente medisch verleden en het ging in mijn oren niet om al te veel geld dus ik heb het dier meegenomen zonder keuring. Ook omdat mijn recreatieve gebruik echt maar op 10km ritjes in stap gaat. In feite zou het voor dit dier gewoon pre-pensioen zijn.
Welnu: was het paard nog aardig rad toen ik het kocht, binnen een jaar begon de ellende en kon ik voor heel veel euro's het dier laten inspuiten en beslaan bij de kliniek. Half jaar rust. Daarna weer voorzichtig opgepakt en conditie opgebouwd naar dus die 10km ritjes in stap. Half jaartje nog kunnen rijden en daarna was het dier KOMPLEET kapot op beide voorbenen, botten en pezen waren helemaal met elkaar vergroeid en verdraaid. Totaal versleten. Kon zelfs met buut erin niet meer fijn lopen. Einde paard.
Ik kijk met veel plezier op hem terug, hij was werkelijk een heel lief paard en ik heb in die 2 jaar dat hij bij mij was oprecht van hem genoten. Maar in financieel opzicht was hij wel de grootste miskoop die ik ooit heb gedaan.
Moraal van het verhaal: laat keuren!
Babootje schreef:Als paarden afgeschreven zijn voor de sport zijn ze dat ook meestal voor recreatie is mijn ervaring.
De enige 'echte' recreatiepaarden zijn de paarden die rasspecifiek of qua bouw niet zo geschikt zijn om in de sport uit te brengen. Die kunnen prima gezond zijn.
Babootje schreef:Tegelijkertijd: definieer recreatie. Voor mij is een recreatieruiter iemand die niet in de sport rijdt, maar dat hoeft niet altijd alleen maar buitenritten te betekenen. Ik beschouw mezelf als recreatieruiter en uiteraard hoef ik geen bewegingswonder van 15k, want ik wil de sport niet in, maar een paard dat op basis van zijn bouw niet geschikt zou zijn voor Z-oefeningen, zou ik ook laten staan, want ik ben wel wat ambitieuzer dan aan een los teugeltje door het bos slenteren, even heel oneerbiedig gezegd.Als paarden afgeschreven zijn voor de sport zijn ze dat ook meestal voor recreatie is mijn ervaring.
De enige 'echte' recreatiepaarden zijn de paarden die rasspecifiek of qua bouw niet zo geschikt zijn om in de sport uit te brengen. Die kunnen prima gezond zijn.