kuenen schreef:Ik vond de reactie van vdWal niet zo verkeerd eerlijk gezegd, en ik kreeg ook niet perse de indruk dat ze wil dat de wolf blijft, maar ze zit natuurlijk vast aan de regels en wetten. Ik vond het een verademing dat ze begrip heeft voor de stress, en ik denk ook dat ze best wil zoeken naar mogelijkheden. Wat me wel elke keer opvalt is dat de situatie van paardenliefhebbers niet aan bod komt. O.a. dat het aangeraden wolfwerende hekwerk in mijn ogen levensgevaarlijk is voor paarden (staaldraad), dat er sowieso geen subsidie is voor ons en door oppervlakte soms onbetaalbaar (ik zou 1,8 ha moeten omrasteren bijv), dat het soms gewoon niet mogelijk is vanwege bossage etc. Ook dat al dat hekwerk natuurlijk ook nog eens slecht is voor het overige wild. Persoonlijk vind ik het verschrikkelijk dat ik mijn paarden nu s nachts moet opstallen, dat doe ik al 35 jaar niet, ze hebben bij mij een paddock paradise met vijver en bosje , weide en inloopstal, ideaal voor paarden maar ik moet ze voor hun veiligheid op stal zetten. Ik krijg er een hoge bloeddruk van!
Ik denk dat we iets moeten verzinnen om dit duidelijk te maken aan haar. Ze komt binnenkort (deze maand?) naar Drenthe. Misschien kunnen we haar een zwartboek aanbieden met onze ervaringen?
Ze zit ook nog eens in een coalitie met D66. Dat maakt het ook politiek lastig.
Die groene partijen heb ik geen goed woord voor over. Ze gooien alleen nog maar meer olie op het vuur.