Als ik me niet vergis was onze laatste update die na de trainingsstage en ik heb daarna nog best wat geoefend met hem.
De eerste keer rijden na de training was in de lege wei naast Dexter en Dina, dat ging eigenlijk heel fijn ondanks dat het voor Duke wel moeilijk is. Ik had bakletters gezet op 20x40 vlak naast de zijkant, er was dus 1 vaste lange zijde en 1 vaste korte zijde, de andere 2 waren dus eigenlijk denkbeeldige lijnen door de wei waar hij dus geen steun had van bakrand oid. Dat vond hij even raar maar ging al vrij snel heel braaf!
Er lag daar verder in de weide nog een grote plas water van de regen dus ik dacht een beetje te oefenen met zijn watervrees... Dichter dan dit zijn we niet geraakt helaas.

Ook nog een keer lekker buiten gaan rijden

In diezelfde week heeft mijn schoonpap een andere lege weide gesleept voor ons om te gebruiken als 'piste', er is daar minder gras (en dus minder afleiding

Ik had in mijn planning alleen geen rekening gehouden met het feit dat in die piste Duke wel Dexter kan horen, maar niet zien. DRA-MA. Het was al onmogelijk om gewoon naast me te lopen zonder onnozelheden, dat was 900kg aan stuiterbal in mijn handen. Dus ik heb hem dan eerst wat proberen longeren. Het doel was 1 rondje normaal stappen. 35 minuten later stond meneer z*iknat in het zweet puur door het aanstellen want ik had nog helemaal niks gevraagd

Het heeft nog eens 45 minuten geduurd voor ik kon opstappen! Ik was zo kwaad

Blijkbaar was dat nu wel echt heel moeilijk. Na 45min frustraties en opnieuw proberen ben ik maar weer bij nul begonnen en belonen voor blijven staan aan het krukje etc... ben dan 5 keer op- en afgestapt en toen was ik er helemaal klaar mee.
Gelukkig is het daar bij gebleven en is het de volgende keren wel weer goed gegaan, zus heeft nog een paar foto's gemaakt

En op een droge avond net voor het donker nog wat geoefend met alleen van het erf af gaan (en vooral zonder attitude weer terug). Was ook nodig

Nu denk ik dat ik weer helemaal bij ben, vanaf nu beter bijhouden hier haha