Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 10:21

De advertentie vind ik duidelijk genoeg. Enige wat ik misschien nog kan bedenken is iets meer over de hulp. Hoeft geen hele epistel te zijn, maar 'hulp' is breed te interpreteren: van ik word verwacht 6 dagen in de week stal te mesten, hooinetten te vullen en paddock te harken tot 1x keer in de maand helpen met het omweiden van de paarden.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 13:08

Ik zit als bijrijder even met een situatie. Ben benieuwd naar jullie visie.

Nadat mijn paard ingeslapen is, al heel lang geleden, heb ik me alleen nog maar gefocust op bijrijdpaarden. De bedoeling was om een fijne langetermijnband op te bouwen, maar door omstandigheden is dat steeds niet gelukt. In tien jaar tijd heb ik bijvoorbeeld 3 paarden gehad die binnen het jaar zijn verkocht, 5 paarden die gingen verhuizen en nog twee die niet meer bereden konden worden en op pensioen gingen. Allemaal binnen 1 jaar, soms al na een paar maanden.

Nu moet ik steeds weer een nieuwe advertentie zetten, maar ik krijg minder en minder reacties. Ik weet het niet zeker, maar ik vermoed dat meespeelt dat ze me nu telkens voorbij zien komen en ik weet ook niet meer welk excuus ik in de eerste regel moet zetten.

En ik probeer het echt wel serieus. Sinds half november had ik contact met iemand die mij aanschreef met een leuk paard. Ver, maar wel helemaal wat ik zocht. Ik ben een keer komen kijken, de keer daarop kon ik dan proefrijden. Hij was tevreden en ik zou nog een keer gaan proefrijden, en daarna ook met instructeur erbij. Maar de nieuwe datum werd maar niet gepland en de reden was dat er een beslissing van de manege afgewacht moest worden. Prima. Maar vanaf half december heb ik gewoon niks meer gehoord. Ik heb zelf nog een paar berichten gestuurd, maar geen reactie meer gehad. Er kunnen natuurlijk allemaal redenen voor zijn, maar ik snap het niet. Heb er toch 1,5 maand serieus voor uitgetrokken :)

Maar goed, hoe zouden jullie hiertegenaan kijken en wat zou goed zijn om in de nieuwe advertentie te zetten?

Oehlala

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 13:20

En als je het gewoon met het bovenstaande verhaal vertelt? Dan prikt de juiste persoon daar wel doorheen hoor. Van dat niks meer laten horen, is mode vandaag de dag volgens mij, probeer er niet teveel aan te tillen. :(:)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 13:25

Precies. Zou juist het verhaal hierboven vertellen, is het meteen duidelijk dat jij wel bepaalde normen en waarden hebt.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 13:58

Sheran schreef:
Ik zit als bijrijder even met een situatie. Ben benieuwd naar jullie visie.

Nadat mijn paard ingeslapen is, al heel lang geleden, heb ik me alleen nog maar gefocust op bijrijdpaarden. De bedoeling was om een fijne langetermijnband op te bouwen, maar door omstandigheden is dat steeds niet gelukt. In tien jaar tijd heb ik bijvoorbeeld 3 paarden gehad die binnen het jaar zijn verkocht, 5 paarden die gingen verhuizen en nog twee die niet meer bereden konden worden en op pensioen gingen. Allemaal binnen 1 jaar, soms al na een paar maanden.

Nu moet ik steeds weer een nieuwe advertentie zetten, maar ik krijg minder en minder reacties. Ik weet het niet zeker, maar ik vermoed dat meespeelt dat ze me nu telkens voorbij zien komen en ik weet ook niet meer welk excuus ik in de eerste regel moet zetten.

En ik probeer het echt wel serieus. Sinds half november had ik contact met iemand die mij aanschreef met een leuk paard. Ver, maar wel helemaal wat ik zocht. Ik ben een keer komen kijken, de keer daarop kon ik dan proefrijden. Hij was tevreden en ik zou nog een keer gaan proefrijden, en daarna ook met instructeur erbij. Maar de nieuwe datum werd maar niet gepland en de reden was dat er een beslissing van de manege afgewacht moest worden. Prima. Maar vanaf half december heb ik gewoon niks meer gehoord. Ik heb zelf nog een paar berichten gestuurd, maar geen reactie meer gehad. Er kunnen natuurlijk allemaal redenen voor zijn, maar ik snap het niet. Heb er toch 1,5 maand serieus voor uitgetrokken :)

Maar goed, hoe zouden jullie hiertegenaan kijken en wat zou goed zijn om in de nieuwe advertentie te zetten?

Vervelend! Zeker als je al een tijdje serieus ermee aan de slag bent. Ik zou denk ik aangeven in een advertentie door de verkoop van mijn bijrijdpaarden opzoek naar een nieuw leuk bijrijdpaard. Wellicht dat je je normen/waarden erin kan zetten. Dat je het belangrijk dat de communicatie fijn verloopt en het waardeert als er afspraken gemaakt worden.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 14:01

Bedankt voor de inzichten tot zover!
Ik vind het ook heel belangrijk okm op internet niet te gaan kwaadspreken over mensen, of iemand in een slecht daglicht te stellen, want er kunnen en miljoen redenen zijn. Maar dit is wel netjes genoeg?

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 14:24

Zoals Gizeppie het hierboven schrijft; de ivm verkoop/verhuizing laatste bijrijdpaarden ben ik op zoek naar een nieuw bijrijdpaard. Het hele verhaal zou ik alleen delen als eigenaars er naar vragen. Verder is het altijd goed om te vermelden dat je een betrouwbaar en verantwoordelijk bent (al is dat imo evident). Ik weet niet of de eigenaren van je vorige bijrijdpaarden er voor open staan om je desgewenst een referentie te geven? Wel jammer hoor dat het zo lastig is om een geschikt bijrijdpaard te vinden… waar adverteer je? En wat zoek je ook alweer?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 15:59

Pallatin schreef:
Zoals Gizeppie het hierboven schrijft; de ivm verkoop/verhuizing laatste bijrijdpaarden ben ik op zoek naar een nieuw bijrijdpaard. Het hele verhaal zou ik alleen delen als eigenaars er naar vragen. Verder is het altijd goed om te vermelden dat je een betrouwbaar en verantwoordelijk bent (al is dat imo evident). Ik weet niet of de eigenaren van je vorige bijrijdpaarden er voor open staan om je desgewenst een referentie te geven? Wel jammer hoor dat het zo lastig is om een geschikt bijrijdpaard te vinden… waar adverteer je? En wat zoek je ook alweer?

Het is echt pech ja. Ik denk dat ze best een referentie willen geven.
Ik zoek in de omgeving van Leiden en ik adverteer nu vooral op een facebookpagina bijrijdpaarden/pony's Zuid-Holland (of zoiets). Advertenties ophangen heb ik in het verleden wel gedaan, maar ik kreeg daar nog nooit reactie op.

Ik ben op zoek naar een paard waar ik een paar keer per week lekker dressuurmatig mee aan de slag kan gaan. Ik ben serieus en best ambitieus (met deze laatste zou ik ook mogen starten, dat had ik erg leuk gevonden). Maar ik kan ook genieten van fijne buitenritten. Het is uiteraard uitgebreider, maar dit in een notendop :)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 17:17

@sheran: kan je niet de contacten gebruiken op de stal(len) van je vorige bijrijdpaard(en)? Kans bestaat dat iemand daar op zoek is naar een bijrijder of nog speelt met de gedachte en daarom niet meteen actief advertenties gaat zoeken.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 22:41

Gini schreef:
@sheran: kan je niet de contacten gebruiken op de stal(len) van je vorige bijrijdpaard(en)? Kans bestaat dat iemand daar op zoek is naar een bijrijder of nog speelt met de gedachte en daarom niet meteen actief advertenties gaat zoeken.

Ja, ik heb dat in het verleden zeker geprobeerd! Nu kent niemand me daar meer, maar wellicht moet ik het nog eens een kans geven :)

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 09:08

Gini schreef:

Via via werkt vaak wel het beste. Ik rijd naast mijn eigen paard nog een paard voor iemand bij. Dit verloopt eigenlijk altijd via via. Misschien ken je nog wat paarden mensen in je omgeving? Vaak als ze je een beetje kennen en weten hoe je bent/rijdt kan dat best snel gaan.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 11:57

Dat mis ik hierdoor echt inderdaad, een netwerk :). Dat helpt echt zoveel!
Ik ben verhuisd, dan kom je terecht in een heel ander netwerk. En verhuizende eigenaren :) Of geen stallen, maar iemand met 1 paard bij hun huis.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 21:53

Ik ben na een korte zoektocht van 3 weken mijn tocht weer gestaakt :n

Ik vraag geen bijdrage, ook geen ‘jij moet dan en dan die klusjes doen’ maar als je er bent, en we hebben samen gereden even samen de mest van die dag weghalen, 5-10 minuten werk gok ik.

Best bijzondere types gehad, een aantal die alleen ‘s avonds konden komen, terwijl in de advertentie staat dat het in de ochtend over dag is. Nog een paar die alleen op pad met mijn paard wilde, terwijl in de advertentie staat dat het gaat om samen trainen van sportpaarden.
In de advertentie stond ook gewoon open en eerlijk dat de paarden aan huis staan, en dat er geen vrije toegang is naar de paarden.
Het liefste heb ik gewoon een vriendin uit mijn eigen netwerk, maar goed, die heb ik allemaal al een paard zelf aangepraat _O-

Ik train voorlopig gewoon maar bij tijd gebrek met 1 aan de hand mee. Werkte vorig jaar ook prima _O-

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 22:27

Er zouden een soort speeddatingevents voor eigenaren en bijrijders moeten zijn, haha :)

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 09:22

Tja vervelend is dat hè? Dat mensen zo’n advertentie niet goed lezen en dan denken dat t vast wel anders kan dan gevraagd. Ze proberen het denk ik gewoon.
Wat voor sportpaarden/trainingen gaat t dan om Billy? Want dat maakt je vijver met potentiële kandidaten kleiner dan een huis tuin en recreatie paard. Ook alleen ‘s ochtends is ook lastig voor veel mensen (veel werken dan lijkt me?), je moet het dan maar net treffen

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 09:51

Endurance, dus qua rijden ben ik al blij als je ze niet in de weg zit :+ de rest, hoe je correct een paard uren kan rijden leer ik je wel aan.
En ik weet dat ik een speld in een hooiberg zoek/zocht. 1 dag in de week zou al fijn zijn. Is ook gewoon gezelliger. En idd, veel werken overdag, maar er zijn er ook genoeg die net als ik ploegendiensten werken :)
Er is hier ‘s avonds gewoon geen licht of bak. Ik rij altijd in het bos. Ik kan naar de RV met de trailer voor een binnenbak. Maar tbh ga ik niet na een dagdienst nog mijn paarden op een trailer zetten voor een dressuur training. Dan zijn ze die dag maar gewoon vrij _O-

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 11:02

Maar heel eerlijk lees ik je vraag eigenlijk als dat jij een dienst vraagt. Iemand die op heel strikte tijden jouw sportpaarden traint, niet alleen op pad mag en ook geen vrije toegang heeft, is geen bijrijder maar iemand die je betaalt om jouw paarden volgens een schema te trainen.
Of zo komt het toch op mij over. :)

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 11:27

Zie ik net een stukje anders, als ze nu écht goed de sport onder de knie hebben betaal ik er met liefde voor, want dan kunnen ze op de dagen dat ik overdag werk gewoon getraind worden. Maar die zijn er niet, want die mensen die dat wel kunnen ken ik persoonlijk en wonen helaas te ver ;)

En daarbij ook nog is het risico, je rijd niet in een bak maar in het bos en langs de weg. Wat als er onderweg iets gebeurd, je bent alleen op zo’n moment.

En het is ook vrij simpel, nu heb ik niemand, net als afgelopen jaar en gaat er gewoon 1 aan de hand mee. Had best een leuke ruiter op kunnen zitten, nu niet en dat is oké. Het is niet dat ik tijd te kort kom. Wel wat gezelligheid :+

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 11:38

Het is dat. Als het oké is zoals het nu is, is dat uitstekend natuurlijk. En moest er uiteindelijk toch iemand perfect op je pad komen is dat top. :j Maar ik denk dat je gewoon niet het meest aantrekkelijke aanbod hebt en dat je daar inderdaad niet binnen 3 weken iets passend voor vindt.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 13:32

Ik vind het dus wel een fijn aanbod - ik werk in de onregelmatigheid en ik rijd het liefst buiten. Dus het is maar net persoonsafhankelijk :D

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 13:44

Ik zou zeggen: slide in de pb van billy. +:)+

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 14:00

Gini schreef:
Ik zou zeggen: slide in de pb van billy. +:)+

Ik heb een verzorgpaard en woon in een ander stuk van Nederland :D

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 14:11

Ze zijn er dus wel _O-

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 16:40

In theorie past er zeker een deksel op iedere pot, maar in de praktijk is het toch een stuk lastiger soms. :D

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 17:35

billy3105 schreef:
Zie ik net een stukje anders, als ze nu écht goed de sport onder de knie hebben betaal ik er met liefde voor, want dan kunnen ze op de dagen dat ik overdag werk gewoon getraind worden. Maar die zijn er niet, want die mensen die dat wel kunnen ken ik persoonlijk en wonen helaas te ver ;)

En daarbij ook nog is het risico, je rijd niet in een bak maar in het bos en langs de weg. Wat als er onderweg iets gebeurd, je bent alleen op zo’n moment.

En het is ook vrij simpel, nu heb ik niemand, net als afgelopen jaar en gaat er gewoon 1 aan de hand mee. Had best een leuke ruiter op kunnen zitten, nu niet en dat is oké. Het is niet dat ik tijd te kort kom. Wel wat gezelligheid :+

Maar jij bent toch ook alleen als er iets gebeurt? Mijn bijrijder gaat ook alleen met mijn paard naar t bos, ikzelf niet want ik ben een bangerd :D ookal heb ik een braaf paard.
Denk dat het voor jou ook belangrijk is dat je echt een klik met iemand hebt aangezien je samen op pad gaat voor langere ritten.