Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Reneee

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 09:17

Nee expres geen zweep, want dan gaat het helemaal fout. In het begin eens die fout gemaakt helaas. Daardoor is het denk ik ook erger geworden.

Ze ziet er knap uit!

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 10:27

Prachtige foto's zo met Miles. :')
Maar ik denk dat je beter de 'basis' er goed in kan hebben met bit en dan als hij het goed snapt, dat je daarna weer bitloos gaat. Misschien dat het daarna wel beter gaat?

Fflur ziet er leuk uit zo!

Ik zit bij Elano ook wel eens te denken om een stukje af te knippen, zodat het wat dikker 'lijkt' zegmaar. De rare uitstekende puntjes haal ik er trouwens sowieso al af.. Maar de onderkant, zeker als ik die borstel, is best dun.. Maar vind het gelijkertijd ook zo zonde.. Oke het groeit wel weer aan, maar in de tussentijd. Overigens heb ik het maar over een paar CM, niet de helft natuurlijk.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 10:38

Ja inderdaad, hij moet ook gewoon even weten dat het niet de bedoeling is dat hij aan de wandel gaat. Als hij ouder wordt zal hij toch wel minder ondeugend worden.

Ik knip niks aan de manen, vind het niet natuurlijk als het recht is afgeknipt. En het zit toch altijd in een vlecht :')

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 11:33

Wat een spook zeg Renee :') Wel fijn te weten dat het niet aan jou ligt. Al was het dan misschien wel wat makkelijker op te lossen geweest. Ben benieuwd hoe het over een tijdje gaat!

Kittydylan: wat staat die sportcoupe haar goed zeg! <3 Echt een hele vooruitgang.

puppy: wat een leuke foto van jullie. En fijn dat je vakantie zo heerlijk was. Ik ga je topic zo even bekijken!

kvulden: oh dat lijkt me heel eng, brand zo dichtbij. := Gelukkig zaten jullie op een veilige afstand..
En wat een heerlijke foto zo in het land.

Druppie: wat doet hij het goed! Ziet er heerlijk uit ook jullie ritje. Stiekem ben ik een beetje jaloers, haha. Kan niet wachten tot Pepper beleerd wordt en ik ook zo een mooi uitzicht heb. Nog eventjes geduld.. :)

BrightBren: Wat ziet Bo er goed uit zeg!

fransje: Knap dat ze zo braaf was met alle enge dingen. Dat is wel echt heel fijn. En een goede honden mepper dus :D

---

Ik wil Pepper in oktober laten beleren (dan zijn wij 3 weken op huwelijksreis dus dat komt zo wel goed uit), dus tot die tijd veel grondwerk doen en oefenen met bitje en singel. Gisteren was ik een dagje vrij, dus ik had een heel programma in mijn hoofd om met hem te gaan doen die dag. Maar in plaats daarvan besloot Pepper gisteren voor het allereerst bij mij te gaan slapen. Ik was zo in de wolken dat we bijna driekwartier zo samen in de paddock hebben gezeten. <3 Uiteindeiljk hebben we alleen nog even tien minuutjes geoefend met een hoofdstel en longeersingel in de bak (paar rondjes draf en commando's leren).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lamarxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 13:00

Farah: sneu voor je dat je Romy moet missen maar wel fijn dat ze snel vertrokken was.
Ik ken dat gevoel van bevestiging wel.
sterkte verder gewenst en tegelijk veel plezier op de nieuwe stal!

Fransje: niet echt meer geoefend, nadat hij zich had losgetrokken om naar huis te rennen
ga ik niet echt meer met een gerust gevoel alleen wandelen.
Ik ben dus echt even afhankelijk van stalgenootjes.
Joya heeft gelijk, moeten ze maar niet zo wild om haar heen rennen..

brightbren: Bo is prachtig! Lekker he dat tutten.. Ik vind het ook zo lekker om bij hem te zijn.
Niet eens om iets te doen gewoon er zijn geeft voor mij al voldoening.

Druppie: Geronimo doet het super zeg! schattige stippelbilletjes.. vind die het leuk?

Kvulden dat is schrikken zeg!! Gelukkig is het goed afgelopen!
Ja we maken niet echt stappen op die manier en dat is voornamelijk vervelend voor degene die meeloopt..
Al zegt die dat het niets uitmaakt.

Reneee oops daar ging je dus bijna.. Wat lekker dat Miles lekker geniet van het gras.
Hier breekt die ook wel eens uit maar zweep doet wonderen om hem de goede kant te begeleiden.
Ik zou toch eens leren dat Miles niet bang hoeft te zijn voor de zweep en hem er op een positieve manier aan laten wennen.

Puppy wat een mooie foto van jou en Elano!! En heb je een lekkere vakantie gehad? Fijn dat Elano goed verzorgd is!!

Kvulden nee geen tips helaas, rustig opbouwen is idd het beste maar sommige paarden houden toch een beetje verlatingsangst.

Kittydylan Fflur ziet er super stoer uit met haar nieuwe haircut!

Frummels: Wat een heerlijke fotos van pepper!!
Wat leuk dat jullie gaan trouwen, mag Pepper mee doen?

Hier gaat alles goed, we pakken af en toe een beetje werk.
We hebben de bak maandag niet afgezet en het longeren ging goed! Af en toe even het gas los en een paar keer uitgebroken maar daarna weer juist op de volte gekregen en het trucje nog een keer gedaan.
Dit ging super dus ik hoef de bak niet meer af te zetten en dit scheelt wel weer..
Ook heb ik een target stick gemaakt waar ik best een beetje trots op ben.
Bij elkaar ben ik 3 euro kwijt, hij is super licht en uitschuifbaar.
Afbeelding
De target gebruik ik voor de variatie en meer als spelletje om oefeningen mee te doen en niet als training methode.
De neustarget had die snel door wat logisch is omdat die ontzettend nieuwsgierig is.
De volgende oefening wordt de heup target zodat hij zijn achterhand naar me toe kan draaien als ik dit vraag.
Ik merk dat hij hier heel ontspannen van wordt omdat het best duidelijk is.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 13:07

Hij is ook niet bang voor de zweep, het is alleen teveel gas :D Gebruik het uiteinde van de longe of soms een stick.

Slim gemaakt die stick!

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-18 17:31

Paniek is een groot woord. Ze word meer druk omdat ze mee wil volgens mij.

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 09:54

Lange tijd niks meer laten weten. Maar we zijn ondertussen wel weer verder aan het gaan!
Ze komen alle 2 weer goed bij. Dus we zijn ze weer aan het oppakken.
Kofu doet het erg goed!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gordy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 10:20

Hier ook een lange tijd niet meer gereageerd, veel drukte met school en dan schiet bokt er bij in, wel alles mee gelezen! Hoop gebeurd bij iedereen, leuk om alle vorderingen te volgen! Zal proberen weer wat actiever te zijn haha,

Met Nesprit gaat het super, afgelopen woensdag is ze 3 jaar geworden,

Maand geleden eens een zadel er op gelegd en ze liep er mee weg alsof ze het al jaren doet,

Ook aan de lange lijnen naar buiten geweest en dat ging ook helemaal super!

Over een maand staat de eerste werk aan de hand les gepland met met instructrice en vanuit daar verder met zadelmak maken, vorige week wel eens op gehangen, en dat deed ze heel erg braaf!

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rond Pasen ben ik ook met haar t eerst naar de manege geweest om daar eens een rondje door de binnenbak aan de hand te stappen, deed ze ook super braaf en het laden in de trailer ging ook helemaal top,

Al met al heel tevreden over hoe ze het doet! <3

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 10:55

Hier nog een die een beetje inactief is geweest hahaha.

Gordy, wat goed dat ze het in de binnenbak ook super deed! Super leuk dat je les werken aan de hand gaat doen, dat wil ik ook heel graag, alleen kan ik helaas niet echt iemand vinden in de buurt..

biancalaylo, fijn dat ze al zo goed opknappen zeg! Over een tijdje zullen ze er prachtig uit zien!

Lamar, leuke stick :) 'Grappig' dat die ban jullie uitbreken, de mijne draait juist naar me toe als ie er geen zin in heeft haha. En gaat dan achteruit lopen. Vooral op de rechterhand omdat hij dat lastig vind, of als hij gewoon geen zin heeft :')

Frummels, dat is wel heeeeel schattig <3 <3 <3 Ja soms plan je iets en dan loopt het heel anders haha. Mijn paard heeft soms gewoon geen zin in iets, nou dan dan we lekker wat anders.

Ik ben ook een beetje huiverig voor manen afknippen (bij lange manen) hahaha. Dat ziet het er inderdaad zo recht uit.

KittyDylan, de mijne heeft rechtsom ook niet altijd zin :') Hij vind die kant gewoon erg lastig en soms heeft ie dan zoiets van dikke doei dat ga ik nu niet doen. Nieuwe look staat goed!

Renee, 'fijn' om te zien dat hij het bij haar ook doet, dus het niet aan jou ligt. Komt vast wel een keer goed :D

Puppy, wat een lieve foto!

kvulden, lastig.. Is het niet iets om gewoon op te bouwen? Dus eerst neem je haar uit de wei en blijf je gewoon naast de wei staan een tijdje tot Rosie rustig is en ziet van oh ze gaat nergens heen en dan zet je haar weer terug. Dat een paar keer tot ze niet in paniek raakt als je met dr uit de wei gaat. En dan een stukje verder gaan staan... dan een keer uit het zicht. Ik verzin ook maar wat hoor, gaat wel veel tijd in zitten. Maar als het werkt? :P

Renee, oewwww van zn rug af glijden met zadel en al... niet heel handig haha :P

kvulden, dat is wel schrikken zo'n grote brand zo dichtbij! :oo

Druppie, wat goed zeg! En het ziet er ook gewoon enorm schattig uit hahaha.

BrightBren, hij is zo knap! <3

Fransje, wat leuk dat ze zo braaf is met enge dingen!

Zo even een beetje een blijlees, ze staan van nieuw naar oud :')

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 12:34

Kittydylan het kloten herken ik bij Jorie ook. Hij is vandaag 3 jaar geworden, maar ik ben bij mijn vriend vandaag. Eerst perfect sturen en dan ineens van het ene op het andere moment weigert hij. _O-

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 18:04

Nieuwe look is trouwens uigebreid toen ik gisteren een dekje en bandages kocht in een gekke bui _O-
En voor de gein dan ook meteen een zadel op gooien (2e keer)

Afbeelding

Afbeelding

Net echt toch :):) nu nog een ruitertje haha

Overigens zijn die bandages just-for-fun :=

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 20:01

Hier nog iemand die al lang niet meer gereageerd heeft in verband met werkdrukte, maar ik heb ook meegelezen. Nog gefeliciteerd voor alle paarden die al weer drie jaar zijn geworden en Fennadev in het speciaal omdat Jorie nu jarig is! Jaro is ook al weer drie geworden vorige maand.
Leuk om te lezen dat het over het algemeen bij iedereen zo goed gaat!

Door al die foto's van paarden die al onder de man (vrouw) zijn, heb ik ook zin om erop te stappen. Maar ik moet van mezelf nog een jaartje wachten. Heb wel super veel zin in volgend jaar.
Ik ben inmiddels ook aan het longeren, gewoon in de wei tussen de andere paarden. Ik oefen alleen van kant wisselen, stoppen en voorwaarts.

Nog een foto'tje met zadel, moeilijk om niet op te stappen haha.
Afbeelding

kel_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 14:26

Lamarxhorse schreef:
Farah: sneu voor je dat je Romy moet missen maar wel fijn dat ze snel vertrokken was.
Ik ken dat gevoel van bevestiging wel.
sterkte verder gewenst en tegelijk veel plezier op de nieuwe stal!

Fransje: niet echt meer geoefend, nadat hij zich had losgetrokken om naar huis te rennen
ga ik niet echt meer met een gerust gevoel alleen wandelen.
Ik ben dus echt even afhankelijk van stalgenootjes.
Joya heeft gelijk, moeten ze maar niet zo wild om haar heen rennen..

brightbren: Bo is prachtig! Lekker he dat tutten.. Ik vind het ook zo lekker om bij hem te zijn.
Niet eens om iets te doen gewoon er zijn geeft voor mij al voldoening.

Druppie: Geronimo doet het super zeg! schattige stippelbilletjes.. vind die het leuk?

Kvulden dat is schrikken zeg!! Gelukkig is het goed afgelopen!
Ja we maken niet echt stappen op die manier en dat is voornamelijk vervelend voor degene die meeloopt..
Al zegt die dat het niets uitmaakt.

Reneee oops daar ging je dus bijna.. Wat lekker dat Miles lekker geniet van het gras.
Hier breekt die ook wel eens uit maar zweep doet wonderen om hem de goede kant te begeleiden.
Ik zou toch eens leren dat Miles niet bang hoeft te zijn voor de zweep en hem er op een positieve manier aan laten wennen.

Puppy wat een mooie foto van jou en Elano!! En heb je een lekkere vakantie gehad? Fijn dat Elano goed verzorgd is!!

Kvulden nee geen tips helaas, rustig opbouwen is idd het beste maar sommige paarden houden toch een beetje verlatingsangst.

Kittydylan Fflur ziet er super stoer uit met haar nieuwe haircut!

Frummels: Wat een heerlijke fotos van pepper!!
Wat leuk dat jullie gaan trouwen, mag Pepper mee doen?

Hier gaat alles goed, we pakken af en toe een beetje werk.
We hebben de bak maandag niet afgezet en het longeren ging goed! Af en toe even het gas los en een paar keer uitgebroken maar daarna weer juist op de volte gekregen en het trucje nog een keer gedaan.
Dit ging super dus ik hoef de bak niet meer af te zetten en dit scheelt wel weer..
Ook heb ik een target stick gemaakt waar ik best een beetje trots op ben.
Bij elkaar ben ik 3 euro kwijt, hij is super licht en uitschuifbaar.
[ [url=m/FLNCbn.jpg]Afbeelding[/url] ]
De target gebruik ik voor de variatie en meer als spelletje om oefeningen mee te doen en niet als training methode.
De neustarget had die snel door wat logisch is omdat die ontzettend nieuwsgierig is.
De volgende oefening wordt de heup target zodat hij zijn achterhand naar me toe kan draaien als ik dit vraag.
Ik merk dat hij hier heel ontspannen van wordt omdat het best duidelijk is.

Waar heb je je target van gemaakt? Ben erg benieuwd!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 18:44

Hoi!

Mooie fotoserie van uitstekende Miles! Lag dus niet aan jou maar waarschijnlijk heeft dit hij heeft zichzelf zo geleerd ? Wel lastig maar ko t vast goed !

Wat een lieve foto's van slapende Pepper!

Staat ze echt alleen op het land als Marijke mee is, kvulden? Kan mij voorstellen dat dat wel lastig voor haar is ook al ziet ze de anderen of staat ze vaker alleen?

fflur ziet er volwassen uit in tenue! Manen vind ik persoonlijk mooier als ze lang zijn ipv zo recht. Maar dat is een kwestie van smaak.

Handig geknutselde targetstick, Lamar!

Wat is Nesprit toch een aansprekend paard!

Ik wacht ook nog een jaar hoor, Llayla!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 19:03

Heb vandaag samen met een stalgenoot een schriktraining bedacht. Uiteindelijk deden er nog wat stalgenoten mee. Was erg gezellig en ook nuttig. Joya deed erg haar best al was ze ook erg met de omgevingsfactoren bezig en afgeleid.
Maar goed, ze is nog jong en lang concentreren is moeilijk.

Hier twee foto's :

Afbeelding

Afbeelding

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 17:45

Ik heb vandaag weer een poging gedaan met lange lijnen. Het ging niet zo lekker, Jorie moet er duidelijk weer aan wennen. Vooral verkeer is een drama, ben bijna van plan om het hoofdstel met kleppen maar weg te leggen en iedere keer dat hoofdstel zonder kleppen te verstellen. Daarnaast legt ie nog steeds zijn tong over het bit als het lastig wordt. Hij wil zo graag aan het werk, steekt ook zo zijn neus in Alex zijn halster. Maar hij kan zo vreselijk kloten ook, sturen ging wel beter vandaag, ho wil hij nog steeds niet kennen. Ik ga het denk ik nu maar gewoon dagelijks even kort met hem doen, merk geen vooruitgang als ik het drie keer per week doe.

Wat leuk die schriktraining, braaf peerd!

Lamarxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 11:07

kel_tje schreef:
Waar heb je je target van gemaakt? Ben erg benieuwd!

Bij action verkochten ze vishengel standaarden voor 1,49 en een kinder waterspuit gekocht ook 1,50.
En die doormidden gezaagd en op de uiteinde van die standaard gelijmd (punt eraf gezaagd)

Afbeelding

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 13:18

Voerd hier iemand vitalbix de active plus muesli?

Ik ben daar zo'n 2maanden geleden op over gestapt. En sinds dien hebben zowel kofu als zijn moeder een slokdarmverstopping er van gehad. Nadat me merrie het had gehad week ik het voor haar in water. Maar kofu at het meestal prima gewoon zo. Tot gister :( een verstopping.. dus de dierenarts weer gebeld, en het was een flinke verstopping! We zijn een uur bezig geweest en de slang moest erin en eruit. Hij heb pijnstiller gehad en antibiotica. Omdat de slang zovaak in en uit moest ivm evtuele beschadeging. Hij doet het nu goed maar pfoe ben ik weer geschrokken Y;( zo stond die erbij met sedatie:
Afbeelding
Afbeelding
En savonds nog even bij hen kijken of die weer gewoon at. En gelukkig wel! En hij kwam nog gewoon bij me dus hij vind me nog lief hahaha:Afbeelding
Afbeelding

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 22:16

@Bianca alleen geprobeerd, maar Jorie bliefte het niet. Hopelijk voelt hij zich snel weer beter :(:)

Hier heeft Jorie zo'n vier keer heen en weer gestapt voor de sulky over ons erf. Hij wilde er eerst voor vluchten, maar besloot toch dat ie liever bij mijn moeder bleef en dat de sulky hem niet opat. Toen was alles prima. Hij keek naderhand wel heel geshockeerd _O-
Afbeelding

Hij is beter te doen zonder oogkleppen. Hij is nu stoutmoedig ipv bang voor alles. Liever een puber dan een schijthaas, dus dat vond ik wel prima. En hij was braaf, dus daarom vond ik het wel tijd. Hij al veel langer, hij vindt het zo leuk wat te doen. Steekt zelfs zijn neus in Alex zijn halster.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 09:07

Heb alleen proefzakjes Active plus gevoerd maar wel een tijd Breed and gros en nooit problemen.
Mijn vorige paard heeft een paar keer een slokdarmverstopping gehad zelfs van een plukje hooi..
Bij haar was de oorzaak teveel honger door een schraal weiland. Dan viel ze echt aan op het eten en ging het niet goed.

Gaaf zeg Jorie voor de sulky!

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 09:33

Fijn dat Nesprit het zo goed doet! Ze wordt al een heel paard zeg, echt een knapperd.

Fflur is zo schattig <3 Inderdaad nog een ruitertje en dan is het plaatje compleet haha.

Ilayla niet opstappen is lastig ja, daar had ik ook moeite mee. Maar wachten kan nooit kwaad, Jaro ziet er inderdaad nog wat jong uit. Ach werken vanaf de grond is ook super leuk.

Brave Joya bij de schriktraining. Ideaal als ze zo braaf zijn :D

Fennadev mijn kleintje deed in het begin ook altijd zijn tong over het bit. Daar is hij wel overheen 'gegroeid'. Ik merkte bij hem altijd dat rust hem goed deed. Als ik hem een tijdje niet had gepakt had ik het idee dat hij het even had kunnen laten bezinken en dan deed hij het weer beter. Fijn dat hij het zo goed deed voor de sulky! Ik heb ook een tijdje zonder oogkleppen gemend, vond ik fijner. Het enige nadeel was dat hij al aan zag komen wanneer ik de zweep wilde pakken en hij er dan vandoor schoot :')

biancalaylo Wat naar die verstopping zeg. Ik voer alleen Daily Complete, dus geen ervaring mee. Mijn oudje krijgt seniores priores maar gelukkig nog nooit een verstopping gehad...

Met Miles heb ik eigenlijk niks gedaan. Hij is weer lekker de breedte in aan het gaan op dit moment. Ik zag foto's van vorig jaar en hij is echt veranderd :oo

Mei vorig jaar

Afbeelding

En nu <3
Afbeelding

Hij slijt zijn dagen vooral zo nu:

Afbeelding

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 10:11

Hij heeft zijn tong gisteren niet over het bit heen gegooid. Gok dus dat ie eergisteren hem bij het indoen erover had gegooid, Jorie schrok juist van de zweep aanleggen als ik hem oogkleppen op had. Dan zag hij het niet aankomen en iets wat er opeens is, geeft een hele heftige reactie. Hij bouwt best snel en veel spanning op en bouwt dit af als ie lekker even mag draven en dat ging niet voor mij bij het lange lijnen, want hij draaft echt hard. Ik ben nu van plan om gewoon elke dag even een paar keer met de sulky heen en weer te stappen zodat hij dat gewoon wordt. En dan zien we wel verder, hij was er wel echt aan toe om meer te doen.

Miles wordt echt een tank zeg! :j

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 11:13

@frummels
Wat een lieve foto's zeg! Heerlijk genieten zo!

@lamarxhorse
Ja heerlijke vakantie gehad! Ik wil het liefst vandaag weer terug, maarja.. Wordt hem niet. :')
Wat slim en goedkoop gemaakt.

@biancalaylo
Zo, lekkere velle kleurtjes om je paard. Staat wel goed vind ik!
Schrikken zeg van de slokdarm verstopping. Geen ervaring mee en ik voer het ook niet. Al eens geprobeerd om met (heet) water een beetje te laten weken? Als het enorm uitzet zou ik sowieso altijd maar laten weken.

@Gordy18
Mooie foto's! Ze ziet er goed uit.

@KittyDylan
Staat haar goed dat zwart! <3

@Ilayla
Ik keek naar de beugel en dacht even dat ie stuk was.. :')

@fransje23
Ziet er leuk uit! Hier neem ik af en toe ook wel eens spullen mee voor schriktraining.. Of dingen zoals een paraplu als het regent.. Went hij daar ook gelijk aan. Dan kan hij echt kijken alsof hij dood gaat. :=

@Fennadev
Vervelend dat Jorie zo kan kloten.. Elano kan er ook wat van. Maar als ik een brul geef houdt hij 9/10 keer wel op. Anders voelt hij het wel. In het verkeer wil ik geen geklooi hebben, punt. Dat weet hij heel goed overigens.
Als hij het zonder oogkleppen beter doet, gewoon zonder gaan. Ik weet dat meerdere paarden compleet in paniek raken met oogkleppen, terwijl als ze zonder oogkleppen rijden/mennen dat het de grootste koele kikkers zijn die je kan bedenken.

@renee
Mooi verschil van Miles! Ik kan dit jaar ook mooie vergelijk foto's maken. :D

--
Hier had ik maandag even gewandeld. Een standaart rondje die hij kent zodat het voor zijn koppie niet te veel zal zijn. Vandaag wil ik weer met de fiets op pad, mocht hij willen draven kan dat. Lekker languit langs de dijk. Ook een rood halster gehaald voor meneer, want dat wilde ik al lang.
Afbeelding

Lamarxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 18:03

biancalaylo schreef:
Voerd hier iemand vitalbix de active plus muesli?

Ik ben daar zo'n 2maanden geleden op over gestapt. En sinds dien hebben zowel kofu als zijn moeder een slokdarmverstopping er van gehad. Nadat me merrie het had gehad week ik het voor haar in water. Maar kofu at het meestal prima gewoon zo. Tot gister :( een verstopping.. dus de dierenarts weer gebeld, en het was een flinke verstopping! We zijn een uur bezig geweest en de slang moest erin en eruit. Hij heb pijnstiller gehad en antibiotica.

Jeetje dat is heftig zeg! Ik en een stalgenoot voeren het ook maar beide geen problemen mee..
Dus ik schrik hier wel van.