Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Da's een uurtje om en bij. Hooi is met grote balen dus da's een nieuwe baal in de ruif en een tijdje door. Mest slepen we, worden ze ineens gewoon aan de tractor.
Mijn wens is nog steeds om mijn gehele weide terug in gebruik te kunnen nemen (en daar kom ik ook dichter en dichter bij om daarin vrij hard te gaan worden nu.) zodat ze gewisseld kunnen worden.
(dus om en om zeg maar.)

vijf tinten vos. Nero vergiste zich al van vos maar een trap klaarde het snel op.
Leo heeft altijd het meeste tijd nodig om te ontdooien. 
en ze leren elkaar sneller manieren dan wij ooit kunnen.
de bodems kunnen er weer in genaaid worden door mijn moeder maar vroeg me af of het zou helpen om met bv nepleer de gehele onderkant te bedekken zodat de ‘stiksels’ dus hoger zitten (niet aan de hoeven)
Otti1977 schreef:Een kennisje van mij gebruikte gewoon emmers met riemen eraan.
Leo kreeg vandaag ineens een voerzak tegen zijn oren. 

. Wat een fijn stuk land zo voor ze!
pien_2010 schreef:Wat een fijn filmpje. Je wei ziet er huge uit. Hoe groot is hij? Want nu heb je wel een echt groepje.
maar das nog niet voor dit jaar.
de dochter wilde wel helpen gelukkig en deed dat echt fantastisch. Terwijl ik Nero (de haflinger) weerhield van algemene chaos creëren werd Whiskey verzorgd.

)

Waar de rest achteruit gaat als ik wijs heeft Haffie even een elleboog gevoeld vandaag omdat ie me haast in de hooiruif duwde.
Haf of niet, manieren gaat ie leren.
pien_2010 schreef:Het zijn 2 hectare en er is nog een stuk dat door vrienden in gebruik is en ze zelf weer willen gebruiken.

Ayasha schreef:De weide? Bijna 2 hectare. En we azen op een of aangrenzend stuk.maar das nog niet voor dit jaar.
Gezien wij het grootste stuk in gebruik hebben staan ze op ongeveer een hectare.

Was echt geen rottigheid ofzo maar gewoon lompe (ongeïnteresseerde
) domheid.
Ik heb het geduld niet zo voor koudbloedjes
Hij is braaf maar idd gewoon ietwat "dommig"
Met hooi brengen net ook, mijn man claxoneerde op 'm en hij keek gewoon even om van "moet die herrie?" 
Die reageert alleen als ik zeg dat ie moet schuiven. 
GUSTIxBILL schreef:Komt vast wel goed als jullie jullie zinnen ergens op zetten
beetje geduld hebben. Voor nu komen we toe eens alles geregeld is. Groter dan zes wil ik toch niet gaan. Heb een PRE met anger management issues, een engel van een ruin (gelukkig.), onze Joy die samen met Charlie in staat voor de balans waardoor ze allebei wat ademruimte hebben. Een haflinger die lief en dom en grappig is maar inmiddels geleerd heeft dat je kauwt bij oudere paarden en respect toont voor zwakkere maar die ook het langste met de voerzak rond loopt omdat hij zelf half vergeet dat hij hem nog om heeft en hij zo geen voerzakken van anderen kan jatten. Hij rammelt graag met dat ding als het leeg is.
hij maakt m niet stuk dus als ie dat leuk vind. 

hij oogt ook jong kwa blik maar een bijzonder lief paard. Ik denk dat hij me veel gaat leren. Hopelijk kan ik hem leren dat we echt het beste met ze voor hebben. (Hij is gewoon niet in de hang geweest dus dat hij al zo ‘makkelijk’ dingen aanvaard zegt veel over zijn karakter.)

)