Mkango, balen dat je overboden bent

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
oji schreef:Ik heb het ook heel zwaar om niet toch nog een keer op het knopje te drukken.Ik vrees dat ik met bieden mijn voorgestelde budget al heel gauw uit het oog verlies.... Als ik eenmaal in de ik wil hem ik wil hem ik wil hem fase beland....
Balou_k schreef:Nou, op de terugweg.
Heel gaaf paard, leuke bewegingen. 12 jaar, zeer zuinig mee geweest. Gaat mee op buitenrit, verder nog niet veel gedaan. 2018 apto gekeurd. Nog niet mee gefokt, pakte niet dat jaar, later niet meer geprobeerd.
Stond op blote voeten. Iets zwaar, maar stond al op rantsoen en doet dus niet zoveel.
Enige ‘twijfel’ puntje waren wat oneffenheden op de borst. Maar ik vermoed dat dit is van tegen het (prikkel)draad te hangen. Ik zou ze sowieso laten checken op melanomen (schimmel).
Nu even laten bezinken.
xSCWx schreef:Wat een knapperd Tarzan! Gefeliciteerd.
Jammer Mkango, inderdaad morgen even afwachten dan. Tot wanneer kan je bieden?
Zouden jullie bij aankoop ook röntgen laten keuren of alleen klinisch? Voor recreatie...
Jeika schreef:Ligt eraan wat voor paard het is SCW, een import pony of paard zou ik sowieso röntgen laten keuren, en bij een handelaar die de paarden maar een paar dagen heeft staan ook. Bij een particulier waar de achtergrond bekend is en je meerdere malen mag kijken zou ik het eerder houden bij alleen klinisch.
xSCWx schreef:Wat een knapperd Tarzan! Gefeliciteerd.
Jammer Mkango, inderdaad morgen even afwachten dan. Tot wanneer kan je bieden?
Zouden jullie bij aankoop ook röntgen laten keuren of alleen klinisch? Voor recreatie...
xSCWx schreef:Ze is wel in de verkoop bij een handelaar maar haar geschiedenis is bekend (geen import). De eigenaar had geen zin in de verkoop en er was rijtechnisch nog wel wat te verbeteren dus bij de (hele fijne, vind ik) handelaar gebracht waar ze inmiddels al 3 maanden staat. Ze hebben geen haast met de paarden verkopen en ze staat nog niet eens actief in de verkoop. Ze had toevallig op mijn zoekertje gereageerd. Ik vind het lastig want als ze een chipje heeft: maakt mij niet uit, ze hoeft niet hoog de sport in. Rug en hals laat ik niet op de foto zetten. Reageerde ze ook totaal niet op verder dus sja soms moet je dat gokje nemen, het zou echt om de benen gaan. En het is en blijft een levend dier en je kan ook niet alles uitsluiten dus ja... Klinisch wordt ze sowieso gekeurd.
@Selina wat had jouw paard wat met röntgen wel bekend had geworden?
xSCWx schreef:Vraagprijs is €4950 maar ze gingen er nog wat af doen. (Eerlijk gezegd vond ik dit al een koopje) en ik mag het super fijne zadel voor een prikkie mee kopen... Je zou haast gaan denken dat er nog fijne verkopers bestaan
(Nee eerlijk tot nu toe echt alle lof voor de verkoopster)
@Selina ach wat sneu, ja dat is wel heel erg zuur inderdaad...
N0a schreef:Als ik Bokt mag geloven, krijg je tweedehands zadels aan de straatstenen niet kwijt, dus zou ik als verkoper ook denken: paar honderd euro, strik erom, weg met dat ding.xSCWx schreef:Vraagprijs is €4950 maar ze gingen er nog wat af doen. (Eerlijk gezegd vond ik dit al een koopje) en ik mag het super fijne zadel voor een prikkie mee kopen... Je zou haast gaan denken dat er nog fijne verkopers bestaan
(Nee eerlijk tot nu toe echt alle lof voor de verkoopster)
@Selina ach wat sneu, ja dat is wel heel erg zuur inderdaad...
Ik zou hierbij juist achter m'n oren krabben. Fijne paarden gaan als warme broodjes, maar bij jou haalt de verkoper er juist wat af (terwijl ze commissie krijgt) en je krijgt er een zadel bij voor een prikkie.. klinkt te mooi om waar te zijn
Danique_G schreef:De meeste hebben wel een filmpje iig in stap; deze had er zelfs eentje in draf.Jammer Mkango! Maar wellicht over een paar maanden meer geluk! Lijkt me best gek een paard via een veiling te kopen. Je ziet vaak geen bewegingen van een dier (althans, ik zie die filmpjes niet?)
Simbaa schreef:Ik zou als ik jou was toch wat kritischer zijn xSCWx. Zonder banketstaaf te willen zijn... De vorige bijna aankoop leek te mooi om waar te zijn en dat was het ook.
Hoe mooier de deal, hoe beter je moet laten keuren etc!