Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sherivey

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 14:46

Gefeliciteere Tarzan :D

Mkango, balen dat je overboden bent :(

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 15:44

Ik vrees dat ik met bieden mijn voorgestelde budget al heel gauw uit het oog verlies.... Als ik eenmaal in de ik wil hem ik wil hem ik wil hem fase beland.... :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 15:51

oji schreef:
Ik vrees dat ik met bieden mijn voorgestelde budget al heel gauw uit het oog verlies.... Als ik eenmaal in de ik wil hem ik wil hem ik wil hem fase beland.... :=
Ik heb het ook heel zwaar om niet toch nog een keer op het knopje te drukken. _O- Naja, ik slaap er nog een nachtje over, kijken hoe de zaken er morgen voor staan.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 15:54

Jammer Mkango!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 15:54

Mooi paard Tarzan, veel geluk met hem!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 16:02

Dankjewel, zal vast wel lukken <3

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 16:03

Nou, op de terugweg.

Heel gaaf paard, leuke bewegingen. 12 jaar, zeer zuinig mee geweest. Gaat mee op buitenrit, verder nog niet veel gedaan. 2018 apto gekeurd. Nog niet mee gefokt, pakte niet dat jaar, later niet meer geprobeerd.

Stond op blote voeten. Iets zwaar, maar stond al op rantsoen en doet dus niet zoveel.

Enige ‘twijfel’ puntje waren wat oneffenheden op de borst. Maar ik vermoed dat dit is van tegen het (prikkel)draad te hangen. Ik zou ze sowieso laten checken op melanomen (schimmel).

Nu even laten bezinken. :)

Konijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 19:02

@Tarzan, wat een leuk dier! Veel plezier met hem!

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 19:08

Balou_k schreef:
Nou, op de terugweg.

Heel gaaf paard, leuke bewegingen. 12 jaar, zeer zuinig mee geweest. Gaat mee op buitenrit, verder nog niet veel gedaan. 2018 apto gekeurd. Nog niet mee gefokt, pakte niet dat jaar, later niet meer geprobeerd.

Stond op blote voeten. Iets zwaar, maar stond al op rantsoen en doet dus niet zoveel.

Enige ‘twijfel’ puntje waren wat oneffenheden op de borst. Maar ik vermoed dat dit is van tegen het (prikkel)draad te hangen. Ik zou ze sowieso laten checken op melanomen (schimmel).

Nu even laten bezinken. :)

Lijkt mij wel goed te klinken in elk geval!

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 19:51

Jammer Mkango! Maar wellicht over een paar maanden meer geluk! Lijkt me best gek een paard via een veiling te kopen. Je ziet vaak geen bewegingen van een dier (althans, ik zie die filmpjes niet?)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 20:12

Wat een knapperd Tarzan! Gefeliciteerd.

Jammer Mkango, inderdaad morgen even afwachten dan. Tot wanneer kan je bieden?

Zouden jullie bij aankoop ook röntgen laten keuren of alleen klinisch? Voor recreatie...

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 20:15

Ik hecht niet zoveel waarde (meer) aan rontgen.

Mijn merrie was volledig goedgekeurd. Maar uiteindelijk had ze wel artrose in de hals. (Hals was niet op de foto geweest), en had wat chipjes die op andere been foto’s niet zichtbaar waren.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 20:16

Ligt eraan wat voor paard het is SCW, een import pony of paard zou ik sowieso röntgen laten keuren, en bij een handelaar die de paarden maar een paar dagen heeft staan ook. Bij een particulier waar de achtergrond bekend is en je meerdere malen mag kijken zou ik het eerder houden bij alleen klinisch.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 20:16

xSCWx schreef:

Zouden jullie bij aankoop ook röntgen laten keuren of alleen klinisch? Voor recreatie...

Zou zeker röntgen doen. Ook een recreatiepaard moet gezond zijn.
Ik had m’n eerste paard alleen klinisch gekeurd en had beter wel ook röntgen kunnen doen.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 20:34

Jeika schreef:
Ligt eraan wat voor paard het is SCW, een import pony of paard zou ik sowieso röntgen laten keuren, en bij een handelaar die de paarden maar een paar dagen heeft staan ook. Bij een particulier waar de achtergrond bekend is en je meerdere malen mag kijken zou ik het eerder houden bij alleen klinisch.

Grappig, ik zou dit nog eerder andersom doen gezien de bewijslast en wat je voor elkaar kan krijgen met terug brengen bij een handelaar versus particulier :) .

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 21:00

Ze is wel in de verkoop bij een handelaar maar haar geschiedenis is bekend (geen import). De eigenaar had geen zin in de verkoop en er was rijtechnisch nog wel wat te verbeteren dus bij de (hele fijne, vind ik) handelaar gebracht waar ze inmiddels al 3 maanden staat. Ze hebben geen haast met de paarden verkopen en ze staat nog niet eens actief in de verkoop. Ze had toevallig op mijn zoekertje gereageerd. Ik vind het lastig want als ze een chipje heeft: maakt mij niet uit, ze hoeft niet hoog de sport in. Rug en hals laat ik niet op de foto zetten. Reageerde ze ook totaal niet op verder dus sja soms moet je dat gokje nemen, het zou echt om de benen gaan. En het is en blijft een levend dier en je kan ook niet alles uitsluiten dus ja... Klinisch wordt ze sowieso gekeurd.

@Selina wat had jouw paard wat met röntgen wel bekend had geworden?
Laatst bijgewerkt door xSCWx op 24-05-21 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

MeggiieTommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 21:04

xSCWx schreef:

Ik zou ook röntgen doen. Persoonlijk zou ik ook hals en rug erbij doen. Juist zodat je zeker weet dat het dier daar geen problemen heeft. Kan je in de toekomst ook een hoop geld besparen, als er nu wat uitkomt.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 21:20

Dankjewel allemaal, ik ben erg blij dat ik deze knapperd gevonden heb <3

SCW, ik vind dat ook erg aan de vraagprijs liggen. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 21:25

xSCWx schreef:
Ze is wel in de verkoop bij een handelaar maar haar geschiedenis is bekend (geen import). De eigenaar had geen zin in de verkoop en er was rijtechnisch nog wel wat te verbeteren dus bij de (hele fijne, vind ik) handelaar gebracht waar ze inmiddels al 3 maanden staat. Ze hebben geen haast met de paarden verkopen en ze staat nog niet eens actief in de verkoop. Ze had toevallig op mijn zoekertje gereageerd. Ik vind het lastig want als ze een chipje heeft: maakt mij niet uit, ze hoeft niet hoog de sport in. Rug en hals laat ik niet op de foto zetten. Reageerde ze ook totaal niet op verder dus sja soms moet je dat gokje nemen, het zou echt om de benen gaan. En het is en blijft een levend dier en je kan ook niet alles uitsluiten dus ja... Klinisch wordt ze sowieso gekeurd.

@Selina wat had jouw paard wat met röntgen wel bekend had geworden?

Wat niet := o.a. artrose, kissing spines, spondylose
Als ik röntgen had gekeurd hadden de verkopers haar direct naar de slacht gebracht denk ik, zo kapot was ze vanbinnen. Ik heb haar erom in laten slapen.
Maargoed. Het is net wat je zelf wilt. Ik heb m’n fjord van kop tot kont op de foto laten zetten hierdoor. Wilde deze ellende niet nog een keer.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 21:25

Vraagprijs is €4950 maar ze gingen er nog wat af doen. (Eerlijk gezegd vond ik dit al een koopje :') ) en ik mag het super fijne zadel voor een prikkie mee kopen... Je zou haast gaan denken dat er nog fijne verkopers bestaan :+ (Nee eerlijk tot nu toe echt alle lof voor de verkoopster)

@Selina ach wat sneu, ja dat is wel heel erg zuur inderdaad...

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 21:56

Juist een paard wat erg goedkoop is zou ik argwanend om de gezondheid bij zijn. Uberhaubt eigenlijk met een paard dat als recreatiepaard wordt aangeboden. Heel veel mennsen noemen een paard ineens een recreatiepaard als ze medisch gezien niet meer goed genoeg voor de sport zijn :7 . Maar blijft persoonlijk, ik zou altijd keuren.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 22:12

xSCWx schreef:
Vraagprijs is €4950 maar ze gingen er nog wat af doen. (Eerlijk gezegd vond ik dit al een koopje :') ) en ik mag het super fijne zadel voor een prikkie mee kopen... Je zou haast gaan denken dat er nog fijne verkopers bestaan :+ (Nee eerlijk tot nu toe echt alle lof voor de verkoopster)

Ik zou hierbij juist achter m'n oren krabben. Fijne paarden gaan als warme broodjes, maar bij jou haalt de verkoper er juist wat af (terwijl ze commissie krijgt) en je krijgt er een zadel bij voor een prikkie.. klinkt te mooi om waar te zijn :+

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 22:15

Ik zou als ik jou was toch wat kritischer zijn xSCWx. Zonder banketstaaf te willen zijn... De vorige bijna aankoop leek te mooi om waar te zijn en dat was het ook.
Hoe mooier de deal, hoe beter je moet laten keuren etc!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 22:19

N0a schreef:
xSCWx schreef:

Ik zou hierbij juist achter m'n oren krabben. Fijne paarden gaan als warme broodjes, maar bij jou haalt de verkoper er juist wat af (terwijl ze commissie krijgt) en je krijgt er een zadel bij voor een prikkie.. klinkt te mooi om waar te zijn :+
Als ik Bokt mag geloven, krijg je tweedehands zadels aan de straatstenen niet kwijt, dus zou ik als verkoper ook denken: paar honderd euro, strik erom, weg met dat ding. :=

Bovendien staat dit dier dus nog niet actief in de verkoop, dan is er van 'warme broodjes' ook geen sprake, want mensen weten niet dat ze te koop staat. En er wat vanaf doen kan ook op verzoek van SCW, iets met onderhandelen en zo. :P

Ik ben het er wel mee eens dat voorzichtigheid geboden is, SCW, maar meer dan goed keuren kun je niet doen.

Danique_G schreef:
Jammer Mkango! Maar wellicht over een paar maanden meer geluk! Lijkt me best gek een paard via een veiling te kopen. Je ziet vaak geen bewegingen van een dier (althans, ik zie die filmpjes niet?)
De meeste hebben wel een filmpje iig in stap; deze had er zelfs eentje in draf. :P Bij de live sales zijn ze op het complex en kun je ze ook nog even uit hun box laten halen, zien bewegen, eromheen lopen, aanraken etc. Dat had bij deze in principe ook gekund, alleen had je dan naar de stal van de trainer gemoeten.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 22:21

Simbaa schreef:
Ik zou als ik jou was toch wat kritischer zijn xSCWx. Zonder banketstaaf te willen zijn... De vorige bijna aankoop leek te mooi om waar te zijn en dat was het ook.
Hoe mooier de deal, hoe beter je moet laten keuren etc!

Wat vooral triggert is de prijs. Net onder de grens waarbij een verzekeraar foto's erbij wil.

Ik ga er vanuit dat die grenzen niet echt "meegegroeid" zijn met "de markt".

edit: typo
Laatst bijgewerkt door ikke op 24-05-21 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt