Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
candalisa schreef:Ik heb helaas met sal (Sydney haar moeder) een aantal ongelukken meegemaakt waarvan een ook ernstig. Zij struikelde en ging over de kop en ik kwam ongelukkig terecht... daarna een keer met opstappen blijven hangen waarna ze mij ruim 40 meter meesleept heeft dus het zit bij mij diep geworteld. Sal heeft ook een hele hoop trauma’s waardoor ze ook door spanning ineens kon omvallen (ze viel letterlijk flauw) Sydney heb ik zelf gefokt maar die heeft best een duidelijke eigen mening en ik ben daar altijd wat onzeker over geweest. Ik heb haar wel zelf zadelmak gemaakt en dit is altijd goed gegaan tot ik zo onzeker werd dat ik bang was alles te verpesten.
Ik heb haar een maand in training gezet en sinds november zijn we dus zelf aan de slag gegaan en een paar weken terug er ook voor het eerst er langs gelegen. Daarna weinig gereden door het slechte weer dus voor mij is de drempel naar het opstappen dan weer erg groot. Ik ben dan al in mijn hoofd bezig met alle ramp scenario’s die je maar kan bedenken.
Splinter schreef:Babootje; gaat het ondertussen al beter?
Berdien schreef:Wat knap dat je ondanks alles toch de knop om kon zetten en zo lekker heb gelest! Echt super!
Mooie Malik!
Wij.... hebben gedraafd!En direct los. Het was een wat spannende les want er werd een nieuw paard gebracht. Dus toen even aan de hand gewerkt. Ook de draf voorbereid, dus ik hollend met Feyre door de bak
En daarna er weer op! Ik was zo trots, ze deed het allemaal zo goed!
Wel grappig, als ik zie/lees wat jullie allemaal doen en ik stuiter nog na van twee stukjes drafMaar goed, alles op zijn tijd!
PSvanLot schreef:Ik heb een echte laatbloeier. Zowel vader als vader aan moederskant geven laatbloeiers. De zomer zal der veel goed gaan doen, in t gras.
PSvanLot schreef:Ze groeien vaak zo enorm veel in het najaar van hun derde tot het voorjaar van hun vijfde levensjaar.
Ze wisselen dan zo enorm in het lijf en zijn moeilijk op gewicht te houden.
Momenteel krijgt ze boven op haar hopen voordroog nog een kilo pavo fibernuggets bij. 100% weidegras uit de voor-Alpen in zuid-Duitsland.
Graan en melasse vrij. Dit is vooral voor de overgang naar de wei straks, dan is het niet meer nodig.
Wat balen babootje dat Mexx zo onrustig is. Hopelijk gaat het snel weer over.