Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nouklime

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 13:08

@Paltjaslaura je foto's zien er fijn en ontspannend uit zeg! Je zou niet zeggen dat hij pas zo kort onder het zadel is.

@Murosch leuk koppie zit erop zeg! is er ooit wel is op gereden?

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 21:23

Maartje1990: Krisje bedoel je denk ik? Zij is in juni ruitermak gemaakt maar doe erg rustig aan met haar. Ze is +/- 1 x p.w. gereden met vaker 2 weken vrij er bij. Nu wordt ze nog net even wat door gereden en krijgt dan een paar maanden vrij.
Hihi, gelukkig kom je er op andere manieren ook maar toch wel handig als ze het kennen op zulke momenten :P Leuke foto!

Sanne; Goed van je dat je steeds meer durft met rijden! Af en toe toch lastiger met zon jonkie he. Je wilt ze niet te erg pakken omdat ze ook nog zo veel moeten leren maar ondertussen moet je toch heel duidelijk zijn.
Even een rustig weekend gehad voor paardlief. Die heeft vast goed van het weer genoten.

Nouklime; Super dat de clinic zo goed ging! :D Al die spanning voor niks haha. Leuk dat je een startkaart hebt aangevraagd voor april, dat gaat vast goed komen!

Murosch: Ze deed goed haar best maar had wel een energieoverschot haha. Krisje wil ik meer de dressuurkant op. Ze laat los wel ook een leuke sprong zien dus wie weet komt het springen ook nog. Maar verwacht niet direct dat ik met haar ook echt wedstrijden zou gaan springen.
Super dat Veriona het weer zo braaf deed! Oeh dat was nog even spannend met je beugels hihi, gelukkig schrok ze niet! Haha mooi dat ze het springen zo leuk vind! Op de 1e foto lijkt haar techniek best aardig. De 2e sprong heeft ze een veel te lang voorbeen en spring niet vanuit haar schouder maar over haar schouder. Maar ze probeert wel wat te basculeren, dat is wel een pluspunt.
Oh kan me voorstellen dat het dan toch weer kriebelt om het weer op te pakken. Waarom niet toch? Anders eventueel even een keer (of meer) een waaghals erop om even te zien wat hij doet?

Melissa; Ken doet nog goed haar best dus :D Fijn dat het zo goed vooruit gaat!
Naar buiten wil ik ook echt weer doen… een keer goed het bos in zou wel fijn voor Baby zijn.

Miesje; Ik reed Baby eerder 3 x in de week maar heb gemerkt dat ze fijner is als ik haar meer pak maar met echt beduidend rustigere trainingen. Wil haar niet te erg belasten. Nu wordt er meestal 5 x per week wat met haar gedaan. Als ik een 6e x wat met haar doe dan is dat 10 min aan de longe, niet echt als training maar om haar net wat los te houden door de beweging. (Ze wordt in juni 5)
Krisje wordt 1 a 2 x per week gepakt en heeft regelmatig 2 weken vrij. Die krijgt binnenkort een paar maanden vrij om zich nog wat beter te ontwikkelen.
Super dat het zo goed ging met trailerladen!!

Paljaslaura; Top dat Harvey zo braaf alles doet! En de eersten buitenbaan rit gehad, tof!
Leuke foto’s :D.

Ik denk met dit weer ook steeds aan rijden en bosritten e.d. Ik verzin vanalles maar veel te druk met vanalles om alles ook te kunnen doen.
Hier Baby deze week weer wat verder opgepakt. Zaterdag was ik Krisje aan het wassen, kwam Baby bij de stal erbij staan en iedere keer als ik in de buurt was aan mijn kleren trekken. Toen haar ook maar gepakt en toen was ze helemaal tevreden :))
De schatjes!
Afbeelding

‘s Middags voor het eerst weer in de wei gereden met Baby. Toen vond Krisje het een strak plan om der op te naaien en steeds al bokkend er van tussen te rennen :+ Was een vrij gespannen ritje zegmaar haha. Maar ze bleef braaf! Krisje heeft verder vrij gehad. Lukte niet goed om wat te plannen.
Vriendinnetje van meiske dat bij de buren rijd had nog wat foto's gemaakt.

Afbeelding
Ze begint nu ook wat te scharen met wijken
Afbeelding

Gisteren even wat sprongetjes gemaakt, pakte ze weer fijn aan. Woensdag gaan we lessen in een parcours.
En ik heb (eindelijk) wat foto's gekregen van afgelopen september of oktober met Krisje :D (Ze wordt inmiddels niet meer met slof maar met martingaal gereden)

Afbeelding

Afbeelding

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 21:55

Murosch buitenritje was heerlijk! Topbraaf :D

Wat ziet Veroon er super goed uit! Super dat ze er zoveel plezier in heeft.
Vind je het niet eng met alleen een draadje dat ze er een keer uitspringt?

Miesje fijn dat je rug wat vooruit gaat! Al is rustig aan doen altijd moeilijk he :j

Ah nouklime nergens voor nodig toch :')

Laura wat is Harvey een leukerd! Lekker weer buitengereden, top!

mIesje wat goed dat het trailerladen zo makkelijk ging! Ga je de volgende keer al wat ontspannender

Ik zal al wat op insta voorbij komen nouklime, wat een gave plaatjes!
Super dat het zo fijn ging, op naar meer!!

Murosch wat een ontzettend stoer paard! Heel leuk!!
Leuk dat je m toch weer wil gaan oppakken!

Sanne lekker een ontspannen rondje aan de longe, lekker in het zonnetje :D

Wat een leuke foto Patty! Krisje lijkt al wel wat meer paard geworden!
En de rijfoto's zien er ook fijn uit!

Ken was heerlijk relaxt op buitenrit zaterdag :D Echt genieten!
Gisteren vrij en vandaag even aan de longe gehad, deed ze ook netjes :)
Hier wordt je toch vrolijk van <3 :
https://www.facebook.com/melissa.vennev ... 7731720669
(sorry krijg m niet als video geupload)

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 22:15

Haha Baby heeft een lekker krulvachtje!
Krisje vind ik heeeel stoer worden! Je ruiter is net zo blond als zij is :P

Heeerlijk Melissa! Lekker weer om buiten te rijden!

Of haar vrije dagen d'r goed doen?Zeker! Ze heeft de lente in de kop! Had d'r even zonder deken buiten gezet, ze ging helemaal uit haar plaat.

Afbeelding

Showbal! <3 <3

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 06:03

Ah lekker op buitenrit geweest Melissa. Ken heeft de oortjes er lekker op!
Ze is idd al meer paard geworden gelukkig. Maar nog steeds erg jeugdig als je haar gewoon ziet staan.

Haha daar ging ze ff lekker sjouwen Sanne!
Baby is gelukkig aan het verharen, weg ermee!
Ruiter op de foto's ben ik zelf :P Idd 2 blondies bij elkaar

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 09:32

Haha oeps, ik zat er nog mee in m'n hoofd dat je er een andere ruiter voor had. Maar zie nu dat dit fotos van oktober zijn *D

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 20:38

Vond ze vast niet erg Sanne ;), ziet er echt ontspannen uit ja!

Paljaslaura ah Iers, wat leuk. Wat voor type is het (spring/dressuur of..?)

Nouklime ja in het verleden is hij wel bereden geweest maar de laatste keer was in 2012 zag ik op mn foto's :oo

Pattypaard ah ik had al zo'n idee dat Krisje meer dressuurpaard zou worden. Bedankt voor je uitleg over het vrijspringen. Ik snap wat je schrijft (en das al heel wat want het zegt me allemaal niet zo heel veel). Volgens mij is het toch wel beter dan de vorige keer vrijspringen. Ik meende dat je er toen ook iets over had geschreven. Mooie foto's van jullie! Baby was lekker aan het zweten volgens mij!

Melissa haha nou neuh eigenlijk niet. Ze vindt het zo vreselijk leuk dat ze dat denk ik niet doet. Heerlijk filmpje van jou! Na zo'n dag als vandaag lijkt dat mooie weer alweer zo ver weg.

Wauw Sanne wat een showdame! Mooi halsje erop zo <3

Hier gisteren nog weer gereden, nu wat meer aan het werk gezet weer. Dat pakte ze wel mooi op. De galop moet nog wel beter, als madame er flauw van is dan gaan we naar mijn been trappen. Dat is wat nieuws. Dus eerst het gaspedaal er maar goed op in galop en door tot ik zeg stop. Pubers.... :Y) . Vandaag had ze een dagje vrij.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat de ruin betreft.. We zullen zien. Het moet voor mij goed voelen, anders gaat mn been er niet overheen. Ik ben benieuwd of we beide ouder en wijzer zijn geworden inmiddels.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 20:46

Wat zijn jullie toch allemaal leuk bezig. Lees nog steeds mee!

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 21:34

Die is lekker aan het showen sanne!! haha

Murosch, heerlijk zo lekker rijden.

Mirjam ik volg jou topic nog steeds, maar echt super fijn dat ze weer thuis is en beetje bij beetje wat sterker wordt! Hopelijk blijft alles nu goed gaan.

Hier morgen dus proberen om op buitenrit te gaan met kane! ben echt ontzettend benieuwd hoe die erop gaat reageren. Afgelopen zomer was hij heel rustig buiten. Afgelopen zondag een stukje over de weg gelopen waar hij echt weer meeeeega bang was voor een auto die langs reed |o

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 22:14

Sanne lekkere showbink!!

Murosch Veroon even aan het puberen in de galop dus. Wel fijne plaatjes!!

Mirjam ik volg je topic ook nog steeds. Super fijn dat Kya weer lekker thuis is en daar kan aansterken!

Miesje spannend op buitenrit! Misschien als er een auto aankomt even in de berm gaan stilstaan zodat ze het ziet aankomen?

Ken vanavond meegehad naar de clubles. We hebben wat drafbalken gedaan en een klein sprongetje. Vond ze erg leuk :D Dressuurmatig ging ze ook fijn :)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 22:24

Ja ik ben ook erg blij haar weer hier te hebben. :D

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 09:38

Hihi Veronia is een beetje aan het uitproberen Murosch. Idd gas vooruit. Baby had laatst ook zo'n probeermomentje. Die heb ik mee een keer onder geschopt toen en toen was het mee klaar.
Jij hebt toch wel mazzel met zo vaak een fotograaf he haha! Ziet eruit alsof ze af en toe al heel fijn lengte in de hals wil gaan pakken.

Hoe is het gegaan op buitenrit Miesje?

Ken even lekker wat afwisseling gehad, super dat ze het zo oppakt!

Geweldig dat Kyra weer thuis is Mirjam! Ik volg je topic ook nog steeds. Zelf ook weer een klein beetje bijgekomen inmiddels?

Gisteravond springles gehad op een locatie met een parcours met Baby. Die had er goed zin in... ze blokkeert nu regelmatig op een teugel en zet hem dan op een rennen. Best lastig aangezien ik dan niks meer kan behalve blijven zitten :+.
Wel heel grappig leerzaam moment gehad! In een dubbel sprong ze steeds echt mega naar links, echt bijna tegen de staander. Ze blokkeerde dan ook op de rechterteugel. Toen ik met aanrijden naar de sprong alleen maar heel overdreven naar rechts keek ging blokkeerde ze niet en ging ze er zelfs iets naar rechts overheen! Werkt helaas niet als je er gewoon recht op af gaat haha.
Krisje is gisteren ook weer gereden. Die wisselde steeds van heel goed meedenken naar wat zal ik nu eens gaan doen. Heel onschuldige dingen maar vond het lastig om haar aandacht bij het goede te houden. Is ze natuurlijk ook nog jong voor.

Weten jullie nog die portretfoto's die ik met Krisje heb?
Morgen mogen Baby en ik model staan met een workshop die ze geeft *\o/* :):) .

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 10:33

Dat snap ik Patty dat jullie model mochten staan! jullie waren werkelijk prachtig samen!

Mirjam ik lees je topic ook mee, onwijs gaaf dat ze weer thuis is! Wie had dat gedacht? Nu op naar een mooi herstel!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 21:53

Ik vind Krisje echt zo mooi pattypaard! Ook lekker dat ze het goed aanpakt.
Heerlijk hoor met de oortjes erop naar buiten Melissa!
Knappe Nova!
Ziet er goed uit Murosch! Ze glimt lekker. Harvey zijn vader is een eventing hengst. Dus eventing/spring gefokt :)
Hoe ging de buitenrit Miesje?
Fijn dat ze wel rechter werd met die truuk, altijd grappig om te zien wat je 'gewicht' kan doen door anders te kijken (letterlijk).

Nou hier weer een primeurtje, eerste sprong ohz is ook een feit. En hij deed het zo braaf!
https://www.instagram.com/p/BuJuuPeDubs ... hare_sheet
Filmpje op mijn instagram voor de geinteresseerden :)

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 22:11

Stoer Paljaspaula!!

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 22:22

Hier was de buitenrit niet zo'n succes...
Toen we een stukje over de weg moesten vlakbij huis sjeesde een auto voorbij.. Ik maakte nog een gebaar van even rustig maar mevrouw gaf nog even wat gas bij :? Waardoor kane helemaal over de zeik was en bijna de rails van een brug over vloog...
Uiteindelijk hem kunnen kalmeren en rustig verder gewandeld richting het bos.
In het bos een stukje erop gegaan.. was wel wat gespannen maar ging verder aardig goed en rustig..
Tot we een klein stukje gingen draven op een heel rustig tempo. Hij was ineens totaaaal niet meer te sturen en rende recht op een boom af. Toen ik die boom steeds maar dichterbij zag komen dacht ik echt NU ben ik de sjaak :x :x
Knalde recht door een paar dikke takken heen waarop hij een paar passen opzij deed en uiteindelijk gewoon door draafde.. Wel wat gespannen maar was al blij dat ik er nog op zat hahaha.. Daarna nog een stuk gestapt en langs de weg er weer vanaf gestapt.
Er is nog veel werk aan de winkel _/-\o_ _/-\o_

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 09:46

Oeh Miesjex dit klinkt echt pittig en doodeng! Zou echt een nachtmerrie van mij zijn in het bos van mijn paard af vallen... gelukkig bij jou niet gebeurd!

Ik ga 8 Juni een week met mijn paarden op vakantie dus ben benieuwd hoe Jack het gaat doen! Gelukkig gaat mijn andere kanjer Wodka ook mee en daar is hij echt dol op dus hoop dat, dat hem steun geeft en we een ontspannen week tegemoet gaan.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 12:59

Ik ga later vandaag even weer bijlezen hoor. Maar ik ben even helemaal blij!! Na 7 jaar heb ik weer het lef gehad om op chocoladepaardje te gaan zitten!! Hij was hartstikke braaf. We hebben zelfs een paar meter gestapt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vreselijke blije kop van mij _O-
Afbeelding

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 13:11

Wat een heerlijke foto's Murosch! Staat je goed een bruin chocolaatje onder je bibs!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 17:48

Zoo wij zijn ook weer lekker aan de slag. Dinsdag had ik grondwerk les, ze doet het zo goed!
Veel bezig met dat gewicht naar de achterhand verplaatsen. Daarnaast een begin gemaakt aan het appuyement, naja begin gemaakt... mevrouw deed het gewoon :')

En na een week niet rijden kon ik gewoon weer rustig opstappen en wegrijden *D

Ik lees later even bij, drukdrukdruk!

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 23:12

Haha dankje nouklime, ik vond het beeld van ons ook erg geslaagd!
Ook een van mijn nachtmerries om buiten eraf te knikkeren... Hoop dat dat niet gaat gebeuren of dat ik dan iig met een groepje ben dat paardlief bij de groep blijft.
Wat gaaf dat je met je paarden op vakantie gaat!

Balen dat de buitenrit niet zo'n succes was Miesje! Misschien een tip voor de volgende keer. Ik ga altijd gewoon midden op de weg lopen/rijden. Zodoende dat ze gewoon niet langs kunnen. En ik ga pas aan de kant zodra ze op een normaal tempo rijden en dan bedankt ik ze vriendelijk.

Wat dapper Murosch!! Staat je goed.

Super dat ze het zo goed doet Sanne. Haha dat had ze dus zo door :D.

<3
Afbeelding

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 00:11

paljaslaura, ik was je vergeten zie ik. Ik vind Krisje ook steeds mooier worden, denk ze van de zomer al weer een heel ander paard is!
Ziet er heel relaxt uit, tof zo de eerste sprong :D

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 15:40

Patty een hele leerzame springles gehad met Baby dus!
Herkenbaar met Krisje die wisselende stukken. Ken heeft soms ook nog wel wat moeite om haar aandacht erbij te houden, zijn ze inderdaad ook jong voor :)
Hebje al plannen om met Krisje te gaan starten?
Ik zag een gave foto voorbij komen <3

Laura wat super gaaf al jullie eerste sprongetje!

Miesje buitenrit was dus nog wel een beetje spannend! Misschien volgende keer een paard erbij meenemen? Vaak geeft ze dat veel vertrouwen

nouklime wat gaaf een week met de paarden weg! Waar gaan jullie naar toe?

Murosch wat gaaf dat je op de ander hebt gezeten! hij kijkt er echt zo bij van, nouw dat doen we toch even :')

Sanne ook heerlijk gewerkt op de grond en erop, top!!

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 16:19

Melissa, mijn andere paard was ook mee waar hij dag en nacht mee samen staat. Dat maakte dus geen verschil helaas.

Patty mooie foto!

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 17:26

Wij gaan een weekje naar de veluwe. Ermelo. Komen daar al 15 jaar haha helemaal verliefd op die regio! Met mijn mama, zusje en de hond en de paarden lekker een weekje niks doen wijn drinken en yathzee spelen!