Hier gisteren nog zo'n fris ding. Ik had George, voor het eerst sinds een aantal maanden, weer meegenomen naar clubles. Hij was megaril en fris, hij was gewoon aan het piepen van de frissigheid. Aan de hand spurtte hij al een paar keer weg en kwam omhoog. Iets wat echt totaal niet George is! Ik met hulp van m'n instructie erop, want kwam er nooit van z'n lang zal ze leven er zelf op. Toen ik eenmaal zat was hij continu met z'n hoofd aan het schudden, piepen en dreigen om omhoog te komen. Gelijk maar weggedraafd, want hij was een tikkende tijdbom in stap. Paar keer overgangetje gereden. Na 10 minuten leek hij iets te ontspannen... Ik rijd weer een overgang terug naar stap, hij staat op de rem, slaat van zich af tot 4, 5 keer toe, komt omhoog, laat zich op z'n billen zakken, rent achteruit en begint daarna een boksessie tot de andere kant van de baan.
Ik was nog niet goed aangesingeld omdat hij zo 'bommetje' was. En ik dacht: dit wordt m'n eerste val van hem. Heeft gewoon ruim een halfuur geduurd voordat hij ontspande en fijn kon rijden.
Hij heeft echt nog nooit zo idioot gedaan, maar ik kan het hem niet helemaal kwalijk nemen... Had zondag voor het laatst gereden, woensdag alleen rondje gestapt in een harde bak, ze komen wel buiten maar het is keihard dus echt energie kwijt kunnen ze niet, liepen 8 andere paarden rond die in- en uit de baan gingen. Kortom; het werd hem allemaal even teveel.

Opvallend wel dat hij niet bewust mij eraf wil gooien, maar gewoon echt niet weet waar hij met z'n energie en spanning naar toe moet. Ik had er wel 10 keer naast kunnen liggen met z'n idiote gedrag, maar hij laat je zitten en laat zich ook weer corrigeren. Daarna heel fijn kunnen rondrijden!
George wordt puber denk ik!