Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 21:40

Ze groeien vaak zo enorm veel in het najaar van hun derde tot het voorjaar van hun vijfde levensjaar.
Ze wisselen dan zo enorm in het lijf en zijn moeilijk op gewicht te houden.

Momenteel krijgt ze boven op haar hopen voordroog nog een kilo pavo fibernuggets bij. 100% weidegras uit de voor-Alpen in zuid-Duitsland.
Graan en melasse vrij. Dit is vooral voor de overgang naar de wei straks, dan is het niet meer nodig.

Wat balen babootje dat Mexx zo onrustig is. Hopelijk gaat het snel weer over.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 09:26

CL, fijn dat Marie weer bijtrek, zonder al die ongenode gasten ..

Balen van die bui, Noisy! Maar gelukkig was Rudy her zonnetje dat is het belangrijkste :D

MirandaMalik :wave:
Gefeliciteerd Malik!
Heeft íemand hem Oost-Indisch doof kado gedaan?

Babootje, wij hebben er ook zo een op stal die niet zonder haar vriendin kan. Is ook een erg onzeker paard die niet het vertrouwen in zichzelf heeft dat ze het zonder back up/steun gaan redden.
Dus onrust en paniek want ze denken dat ze bijna ten dode zijn opgeschreven. Zo sneu !
Ben benieuwd naar je ervaringen met de training!

Het is hier in de duinen ook gekkenhuis.. Kan er in het weekend amper met de trailer heen want door rare parkeeracties kom je amper weg, Gelukkig kunnen wij ook vanuit stal naar de duinen :)

Gisteren weer eens zonder zadel gereden. Was al weer een tijd geleden maar ik vind 's avonds, bij zonsondergang, aan een lang teugeltje zonder zadel langs het pad stappen altijd erg relaxed. Heb dus heb even in de bak gecheckt of het nog goed gaat en dat doet het. Ze zit heerlijk, zo rond en geen harde schoft (zoals bij mijn vorige paard).

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 18:36

Babootje Ik kan het echt aanraden! Ik ben jaren geleden met sal zelf bij tristan geweest en in die uur zoveel geleerd en inzicht gekregen! Ik gebruik de technieken nog steeds bij syd en afgelopen week gewoon weer even met sal aan het werk geweest en die snapt het dan ook meteen. Je zou tristan ook kunnen mailen hij is altijd wel hulpzaam en dan kan hij mss ook aangeven of hij ook daar een training van heeft opgenomen?
Maar wat heftig dat hij zo reageert en heb je iets van een supplement geprobeerd om de scherpe randjes eraf te halen?

Fijn dat Marie beter gaat CL! Heb je nog verder oets gehoord van je stal baas over jouw oude instructie hoe ze jou behandeld heeft?

Noisy brrrr dat was geen buitje maar fijn dat hij zo braaf was!

Miranda gefeliciteerd met malik!! Hahaha die oren probleem ken ik !

Sizzle kriebelt zo lekker die haren hahaha maar een bosritje is ook een fijn vooruitzicht

Wow fransje dat hoef ik niet te proberen nog al was ik vandaag al trots dat ik met een lang teugeltje en tegelijkertijd kon appen!

Splinter dankjewel ik ben altijd wel stiekem trots als ze zo staat te glimmen in de zon al is moeders ook een glimworm met haar vos velletje.
Ik heb helaas met sal (Sydney haar moeder) een aantal ongelukken meegemaakt waarvan een ook ernstig. Zij struikelde en ging over de kop en ik kwam ongelukkig terecht... daarna een keer met opstappen blijven hangen waarna ze mij ruim 40 meter meesleept heeft dus het zit bij mij diep geworteld. Sal heeft ook een hele hoop trauma’s waardoor ze ook door spanning ineens kon omvallen (ze viel letterlijk flauw) Sydney heb ik zelf gefokt maar die heeft best een duidelijke eigen mening en ik ben daar altijd wat onzeker over geweest. Ik heb haar wel zelf zadelmak gemaakt en dit is altijd goed gegaan tot ik zo onzeker werd dat ik bang was alles te verpesten.
Ik heb haar een maand in training gezet en sinds november zijn we dus zelf aan de slag gegaan en een paar weken terug er ook voor het eerst er langs gelegen. Daarna weinig gereden door het slechte weer dus voor mij is de drempel naar het opstappen dan weer erg groot. Ik ben dan al in mijn hoofd bezig met alle ramp scenario’s die je maar kan bedenken.

Maar na een dag zoals vandaag kan ik alleen maar stralen ... syd was zoooo braaf ze was niet sterk en reageerde op mijn hulpen zonder steeds verzet te tonen. Heb met een lang teugeltje foto’s kunnen maken en kunnen appen terwijl ze een zwembad aan het uitladen waren!
Daarna nog even op de foto (syd is niet goed in selfies)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En sal was helemaal verliefd vandaag
Afbeelding

Afbeelding

CalipsoLover

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 12:20

Gefeliciteerd Malik! Y)(^) Y)(^)

Ja Babootje, snap dat dat best lastig is. Hij is wel mooi geworden! Marie is verkocht als 1m57 maar die bleek achteraf maar 1m54 te zijn. Zit nu rond de 1m55-56, maar hoop dat zij de 1m60 ook nog gaat halen al twijfel ik daar wel over. Zij moet ook nog 4 worden.

Hopelijk heb je genoten van je vakantie Sizzle :D

Wat fijn dat dat allemaal al zo goed lukt Fransje! Ik rij persoonlijk echt niet graag zonder zadel, al deed ik vroeger niets anders met mijn pony :')

Wat ontzettend fijn Candalisa! Ik snap je onzekerheid, die heb ik namelijk zelf ook :+

Wij hebben van alle paarden nu een mestonderzoek laten doen en er is maar 1 ander paard die ook wormen heeft, gek genoeg staat Marie daar niet mee samen. Degene met wie Marie staan zijn wormvrij. Over 2 maanden ga ik sowieso nog een mestonderzoek doen bij haar. Over 5 weken nog eens ontwormen met Equest volgens de dierenarts. Marie krijgt nu 24/7 hooi, 1kg krachtvoer per dag en dan nog 4x per week 2kg slobber (zonder suikers) met luzerne.
@candalisa: Stalbaas heeft zich daar eigenlijk buiten gehouden. Heb ex-lesgeefster nog een paar keren gezien op stal maar ze is vriendelijk en er zijn verder ook geen conflicten meer geweest. Ga me daar eigenlijk ook echt niet mee bezig houden...

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 22:09

Die tweede selfie is echt grappig Candalisa!
Die tanden :D

Vandaag een kort rondje gereden met Joya. Was druk met andere dingen.
Wel een leuk filmpje gemaakt van een bruggetje op onze route

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 22:57

Joya vindt het wel best over het bruggetje zo te zien, ze let wel op!
Ook nog zonder zadel gehobbelt, heerlijk! *D

Calipsolover zijn de andere paarden ook jong?
Jonge paarden zijn meestal bevattelijker voor wormen en sowieso zijn sommige paarden er gevoeliger voor dan andere.

Candalisa super dat Syd zo braaf was!
Die foto waar ze lacht is idd heel grappig! :D

Babootje ik denk wel dat die onrust vooral komt door het verhuizen en dat het gewoon wat tijd kost.
Zelf heb ik dat in ieder geval wel een aantal keer gehad, dat ze zo van slag zijn maar na een tijdje ging dat weer beter.
Betekent natuurlijk niet dat er niks mee moet, het kan nooit kwaad om je weer eens wat in dat soort dingen te verdiepen, ik heb zelf toch ook weer aardig wat wat opgestoken van wat online cursussen.

Sizzle ohw das wat anders dan paardrijden. :D
Hopelijk valt het mee met het haar, hier in ieder wel, alleen mijn ene shet verhaart een klein beetje, de rest houdt het haar nog even vast.

Bedankt voor de felicitaties! <3
Malik is van zijn derde tot vijfde alleen nog in de breedte gegroeid en hij is nu ook te dik.
Ik twijfel wel of hij juist nu nog iets hoger was geworden aan de achterkant maar ik zal hem nog eens moeten meten.
Hij hoeft in ieder geval niks extra's, alleen een vitaminebrokje en hooi in een slowfeeder is meer dan genoeg voor hem. :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 22:59

Er kwam inderdaad een aardige berg haar af :D
Ik ben gewoon na een week vakantie opgestapt en het bos ingereden, braaf ding <3
Het was natuurlijk wel prachtig weer, dat helpt ook.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 23:08

Haha toch een berg haar..
Braaf hoor zo weer het bos in.
Ja dat weer is heerlijk!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 12:33

Dat kleurtje van Syd blijft echt geweldig zo in de zon! Die tandjes op jullie selfie :)) _O- Heerlijk merriehoofd heeft ze ook :D

Mexx wordt al een hele vent zo Babootje! Wel jammer dat hij het zo moeilijk heeft met wennen :(:) Hopelijk heeft het gewoon alleen wat tijd nodig.Tristan Tucker geen ervaring mee, klinkt wel interessant.

Fijn dat Marie nu weer wat beter gaat na de wormenkuur! :) En gelukkig dat de storm een beetje is gaan liggen wbt instructrice, scheelt weer ergernis.

Noisy compleet verregend, bikkels _/-\o_

Gefeliciteerd met en voor Malik *\o/*

Dapper zo zonder zadel Fransje! Maar zo eentje met weinig schoft zit wel fijn dan inderdaad :) Bruggetjestraining gaat ook goed zo te zien :D

Hier een hele blije Pinda, ze deed vrijdagavond met losgooien in de bak een stapel sliding stops, radslagen en flikflaks 8)7 Het resultaat: ik kon de dag erna op zoek. Wie de hele f*cking 20x60 bak handmatig harkt, die zal geamputeerd hoefijzer vinden :Y) Uiteraard in de laatste hoek waar je harkt, dat spreekt voor zich :+

Afbeelding

Vanmiddag komt de hoefsmid hem er gelukkig al weer onder zetten, trailerlaadtraining dit weekend maar overgeslagen want op het harde met bloot voetje is vragen om problemen bij haar. Wel camera geïnstalleerd, PindaTV in de trailer werkt :# :Y)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 18:54

Een weidegenoot van Malik verliest regelmatig een ijzer en ik vind die elke keer... _O-
Maar als je het zoekt vind je het niet. :+
Goed dat de camera geïnstalleerd is!
Malik had ook zoiets gedaan eergisteren, ik zag hem thuis vreemd bezig, hij zat te rommelen met zijn mond bij zijn voorhoef.
Dus ik eens kijken wat hij aan het doen was, maar hij had de bal van zijn hoef stuk getrapt en er zat een los stuk aan, dat probeerde hij eraf te trekken.
Ik heb het er toen afgeknipt, want anders beschadigde het nog meer door dat getrek. Eronder was niet echt open dus het viel mee.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 19:25

Nog een nadeel van ijzers, je kunt ze verliezen.
Gelukkig weer gevonden, Vientje!

Heerlijk Sizzle, gewoon weer op kunnen stappen alsof je niet weg bent geweest!

Hier wel los haar maar geen berg. Scheelt denk ik wel dat ze bloot staat. Haren vallen er dan makkelijker uit, ook met rollen enzo.

Zonder zadel op Joya os niet zo heel dapper hoor. Eerste maanden van het beleren had ik überhaupt geen zadel dus ze is er mee bekend. Alleen draven deed ik toen nog niet en nu wel :)

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 21:57

Ja als je wat zoekt vind je het meestal niet :)) Gelukkig viel de plek van Malik mee, kunnen rot wondjes zijn :j

Oh ja, dat is waar ook Sizzle. Maar toch wel stoer hoor :D

Ijzer zit er weer onder, en we hebben zo heerlijk gelest vanavond *\o/* Gaat weer goed vooruit, hebben voor het eerst sinds een tijd weer galop meegepakt ook. Ik was even aan het piepen, dus instructrice eerst een rondje om te laten zien dat het echt kan. Zo tof hoe fijn ze met Pinda wegreed, echt heel leuk om te zien :# Baby paard is stiekem toch hard vooruit gegaan ondanks dat ik me met regelmaat echt een prutser voel. En ze loopt zo gaaf, lekker dier :+:

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 20:58

Goed bezig Vientje, is altijd wel leuk om je paard dan te kunnen zien lopen. :))

Met Malik had ik bedacht weer eens te kijken hoe schrikkerig hij was.
Dat viel mee. :D

Afbeelding

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 10:52

Babootje, die verlatingsangst heeft Rudi ook. Toen ik hem een keer alleen op stal zette, op de oude stal nog, omdat de castreur kwam, flipte hij compleet de pan uit. Hij wilde zelfs over de stalwand klimmen en proberen eruit te springen.
Tijdens de training bij Wendy geen last gehad want daar staan ze in een stal zonder de mogelijkheid tot contact met de buurman/vrouw en geen bovenluik maar toen we naar huis gingen en hij weer samen kwam te staan, met zus Sydney, is het er weer -O- Gelukkig is het langzaam wat minder aan het worden maar hij blijft gestresst als ze de stal uitgaat. Sydney heeft het ook wel maar in mindere mate. Die staat wat te bokken en te piepen op stal maar bedaard uiteindelijk wel.
Als ik hem meeneem en met hem aan het werk ga oid is er niks aan de hand, maar o wee als ik hem alleen laat. Toen we voor de les bij Wendy waren brak hij de wasplaats bijna af omdat zijn zus er nog niet was en ik er ook niet was, we waren Sydney aan het afladen.
Ik zit er dus te kijken of ze uit elkaar kunnen alleen is dat hier best lastig. Zo ontzettend veel ruimte hebben we hier niet. Ik wil nog met de eigenaresse overleggen of de ruinen niet bij elkaar kunnen (zij heeft ook een ruin) en dan evt haar merrietje (mijn veulen van vorig jaar) bij Sydney of zoiets maar dat moeten we nog even bekijken/bespreken of iedereen het daar mee eens is.

Lekker Sizzle! Rudi was eigenlijk ook gewoon braaf na 2 weken niks doen ivm de sneeuw maar ik dacht ik laat hem toch even een rondje lopen voordat ik erop ga O:)

Fijn dat er weer vordering in zit Vientje *\o/*

Malik is inderdaad hollands welvaren MM, daar hoeft zeker niks meer bij, eerder wat af :D

Gisteren en eergisteren weer fijn gereden! We hebben de proefjes van de wedstrijd van Maart van The Cowgirls geoefend (zijn virtuele proefjes). De Horsemanship beginners en de Reining beginners en het ging boven verwachting goed *\o/* Ik had gedacht dat we vooral met de Reining wat problemen zouden tegenkomen als in het aanspringen in galop vanuit de stap, want dat hebben we nog amper geoefend, maar hij deed het super! Zo trots op m'n puppy =:) 8-)

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 16:01

Wat een hilarische foto MirandaMalik _/-\o_ Stoere kerel is het :D

Lastig die verlatingsangst zeg....heb zelf geen echte tips, sorry -O- Bij mix-and-match verplaatst het probleem zich vaak alleen maar bij mijn weten, maar wellicht wel het proberen waard zodat ze weten dat er meer steun te krijgen is behalve alleen maar bij 1 individu.

Vet stoer Noisy! Wat leuk, gaan jullie ook voor het echie meedoen? Klinkt alsof dat best zou kunnen :)

Gisteravond ben ik bijna gelanceerd, en het was mijn eigen schuld := We waren zelf echt goed samen aan het werk met moeilijke punten opzoeken en daarin dan de evt. spanning af leren vloeien. Spiekt een stalgenoot voorzichtig even om de hoek met haar paard om te zien of het al verantwoord was om de hare los te gaan gooien naast de bak (zo lief dat ze rekening met ons pieperds houdt :) ). Maar daar schrok Pinda zich toch nog een hoedje van... Dus ze peert hem een paar passen, en uit reflex omdat ze wiebelde toen ik een ophouding gaf qua evenwicht klem ik mijn benen aan maar vergeet daarbij dat met haar bolle pokkeltje nu mijn sporen er dan met wat pech finaal in gaan #) Dus toen ging ze nogal met 4 benen tegelijk af want ze kreeg in dat schrikmoment ineens ook nog een paar sporen in de ribben, ocherm arm peerd :(:) Gelukkig was het uit te zitten en was ik zo snugger mijn onderbenen weer los te laten dus na een stuk of 3 mega rodeosprongen stond ze weer stil, helemaal onder de indruk := Ik heb mezelf keihard op mijn flikker gegeven, Pinda gerust gesteld en ben toen rustig weer terug gaan vragen waar we voor de actie mee bezig waren, met een paar voltes was ze de spanning gelukkig weer kwijt daarmee. Da's vooruitgang, dat dan weer wel :D Leerzame actie voor de baas zullen we maar zeggen :+

Vanmiddag even tussendoor op stal, was in de paddock voor hooi en er werd naast de paddock puin op een aanhanger gekieperd dus alles ging op de hobbel. Pinda zoeft na een rondje rennen heel hard naar mij en steekt vervolgens haar hoofd onder mijn arm- terwijl alle andere paarden nog aan het vliegen waren en het enge gerammel er nog steeds was :wow: Ze kwam echt steun zoeken leek het wel :+:

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 19:22

Ah schattig Pindaatje. Ja je kunt niet alles ontwijken en eenmaal kunnen blijven zitten is goed voor jouw zelfvertrouwen maar ook voor dat van Pindaatje.

Tja het uit elkaar halen was op onze oude stal geen succes. Zolang ZIJ (Kenzo) op stal staat ruikt en ziet hij haar bij momenten natuurlijk. Het is ook alleen maar op HAAR dus ik betwijfel of het ook echt verlatingsangst is.
Je kunt hem wel gewoon meenemen op de trailer en gewoon rijden. Als hij HAAR maar niet ziet... :D
Vrijdag gaan we even een checkup doen bij de veearts. Hij knarst mij te veel op het bit en dat was toch echt weg. Voor de zekerheid. Dat het niet in zn lijf zit. Hij heeft met die twee verhuizingen ook echt wel raar gedaan op stal (zich laten vallen enzo). Tandarts is ook geweest en buiten een paar haakjes zaten er geen rare dingen.

Haha leuke foto van Malik. Die geeft er niks om zo te zien.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 20:01

Babootje dat is wel lastig hopelijk komt er niks aparts uit ...

Oké vientje dat was wel even schrikken! Gelukkig heb je het uit kunnen zitten! Wel fijn dat jullie fijn hadden gereden l!

Gekke malik! Stoere vent!

CL wel fijn dat je dat ze nu normaal kan doen dat is het belangrijkst anders ga je op eieren lopen als ze er is.

Hier zijn we nog steeds in een stijgende lijn verder gegaan we hebben besloten ons op te geven voor een online wedstrijd dus daar zijn we flink op aan het oefenen. 20ste hebben we les dus kan ik mooi onze struikelblokken aangeven. Vooral linksom aanspringen in galop uit de stap vind ze moielijk dus daar moeten we aan werken.
Hier dus vol trots een rij filmpje (galopperen met 1 hand en proberen te filmen was een hele uitdaging voor mij!)

https://youtu.be/snfeiv4Kfu0

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 22:07

Ja, ik ga zeker meedoen Vientje. Goed voor de ervaring en ook gewoon leuk om te doen :)

Hij ziet haar dan denk ik als zijn merrie Babootje, Rudi heeft dat dus ook denk ik. Ik merk wel dat het nu wat minder wordt dus ik heb goede hoop dat het uiteindelijk slijt maar ik vraag me af of het ooit helemaal zal verdwijnen. Moeders loopt ook altijd de boel bij elkaar te schreeuwen als haar vriendin even weg is :roll:

Ik had vandaag een ander klusje.
Rudi z'n jas toch maar uitgedaan want hij zweet zich telkens te pletter. Onder die vacht kwamen ook allemaal korstjes tevoorschijn op zijn buik, waarschijnlijk van de dichte vacht. Nu heeft hij een lekkere frisse sportcoupe :)
Afbeelding
Morgen nog even hier en daar bijwerken want ik kon het niet meer goed zien op stal maar voor de rest ben ik tevreden.
Hij was superbraaf. Heel even moest hij wennen maar nadat ik hem even gerustgesteld had was het prima en heeft hij heel netjes stil gestaan

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 10:56

Rudi strak in het pak zo! 8-) Fijn dat hij zo braaf was, hopelijk trekken de irritatiekorstjes nu ook snel weg. Met dat gekke weer snap ik helemaal dat restjes wintervacht gauw gaan broeien nu :\ Leuk dat jullie inderdaad voor het echie gaan qua wedstrijd, ben benieuwd!

Rijden en filmen tegelijk Candalisa, held _/-\o_ Wat tof dat het zo goed gaat en jullie ook richting wedstrijden gaan!

Wat rottig die verliefde stelletjes :)) Hopelijk slijt dat op den duur wat, lijkt me best vervelend.

Aan de ene kant nu extra spannend om vanavond weer aan de gang te gaan, maar idd aan de andere kant geeft het wel een boost qua zelfvertrouwen dat we zo'n mega actie en spanning samen goed op hebben kunnen lossen zonder hulp. Uiteindelijk komen we er wel :j Nu even zaak om vanavond weer blanco op te gaan stappen en niet bij voorbaat te gaan nadenken hierover. :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 11:08

Ik lees nog steeds braaf mee hoor, maar aangezien Feyre groeipauze heeft beleven wij momenteel niet zoveel :')

Zag wel een blote Rudi, die van mij zweten ook al als ze één hoefje verzetten. Komende dagen wel weer wat kouder, dat scheelt.

En Vientje dapper geweest met Pinda, goed hoor! Heb je de sporen in deze fase ook al nodig, dat je er mee rijdt? En natuurlijk komen jullie er wel, je bent echt zo bewust bezig met haar. Vind dat echt inspirerend om te lezen :j

Verlatingsangst is wel een lastig iets. Komen ze ook wel los van elkaar buiten bijvoorbeeld? Kan me voorstellen dat in een box er weinig afleiding is, en ze zich alleen maar eindeloos op kunnen fokken. Hier brult de een wel eens naar de ander, maar als er eten is dan is dat vaak toch wel belangrijker := Op stal zijn Feyre en Sil wel onafscheidelijk, maar in het land/de paddock dus helemaal niet.

Feyre haar voorkant lijkt weer wat te groeien, dus ik heb goede hoop dat ik met een maandje ofzo haar weer wat meer op kan pakken. Doordat ze zo enorm overbouwd is vind ik haar ook wat slap in haar achterhand geworden, dus we focussen ons nu op wandelen en longeren met balken. En ze speelt heel wat af in de paddock, dat is ook vast goed voor haar achterhand :))

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 23:57

Vandaag gereden met de nieuwe sportcoupe. Het begin was: Iep! Toinktoinktoink! Dus maar gelijk gaan draven en de fripsheid even af laten vloeien. Daarna nog wel even lekker gewerkt ennnnn geen zweetpaard aan het eind *\o/* De irritatie is ook al bijna weg, dus het is goed geweest om te scheren

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 10:31

Lekker groeipauze Berdien, jouw pokon-kanonnetje heeft dat gewoon nodig :D Mooi rustig aan!

Haha Rudi had het koud :brr: :') Goed bezig met daar wel doorheen rijden! Fijn dat zijn huid nu zo vlot bijtrekt :)

Dank je wel Berdien, dat is echt heel leuk om te lezen! :) Sporen is inderdaad een dilemma, al een tijdje zelfs. Voor de verfijning zijn ze zeker weten op dit moment nog niet nodig :+ Omdat Pinda zich met beleren enorm afsloot voor hulpen is ze echter met een spoortje beleerd. Dat afsluiten heeft ze nog steeds af en toe (bij spanning) en dan is het wel fijn om er even mee te kunnen kietelen dus ik neem ze maar gewoon nog steeds mee, even met spoortje bijdrukken vind ik fijner dan harder moeten inkomen met een bot been of bijtikken. Daar reageert ze goed op en in principe ben ik er handig genoeg mee om er verder vanaf te blijven ermee. Dus ze zitten in basis niet in de weg en worden niet onnodig gebruikt- uitgezonderd bij gekke fratsen dus blijkbaar }:0 :') Instructrice heeft ze er daarom ook liever nog steeds bij, maar ik blijf twijfelen. Persoonlijk rij ik liever zonder maar bij afsluiten voor mijn hulp heb ik ze toch graag erbij omdat ik dat dan kleiner kan oplossen. Ik ga bij volgende les toch nog maar weer eens overleggen, vind het lastig.

Gisteravond weer zelf geoefend, begin even heeeel loperig met wat kijkerige spanning maar dat was ook al met longeren dus ik vermoed dat ze vooral fris was := Ze heeft al een weekje niet meer los kunnen stuiteren in de bak en het was koud, dat zijn omstandigheden die zorgen voor een Pinda met peper in de kont :P Zijn goed bezig geweest met afvloeien en gingen uiteindelijk ontspannen de baan door, mooi kunnen sleutelen aan lengtebuiging en onze rem :Y) Nu mooi paar dagen vrij, dinsdag pas weer rijden.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 19:06

Lekker bezig hoor Vientje! Ik snap je overweging wat betreft het spoortje, lastig inderdaad :j

En een blije Rudi, fijn!

I like big butts :)ddd :)ddd
Afbeelding

Ze staat weer tussen haar vriendinnen, heerlijk. Niks geen aanrandingen meer door de geile ruin en ook niet om niks opgejaagd worden door de nieuwe merrie. Arme Fey :(:) Nu weer lekker chillen! En groeien _O- Ze staat tussen Sil (1.68) en een Shire := :=

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 20:21

candalisa schreef:
Babootje dat is wel lastig hopelijk komt er niks aparts uit ...

Vooralsnog niets aparts. Hij zat wel heel vast in de hals. Niet zo raar, want hij heeft ook wel heel raar gedaan. Dus dat is los gemaakt. Kan zijn dat hij zich daardoor niet fijn voelde. Mijn dochter moest ook even rijden en voor het rijden hebben we hem wel een beetje gesedeerd omdat ontzettend "aan" stond.
Toen werd het knarssen ook een heel stuk minder dus misschien dat er toch nog een heel stuk spanning mee komt kijken. We kregen het advies om hem met een heel klein beetje sedatie te gaan rijden. Kijken of hij erover heen raakt.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 21:30

Met sedatie rijden klinkt wel heftig.. kan hij niet op een andere manier spanning af laten vloeien? Staat hij buiten met maatjes? Of bouwt hij alleen spanning op tijdens het rijden?