Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Heerlijk merriehoofd heeft ze ook 
Hopelijk heeft het gewoon alleen wat tijd nodig.Tristan Tucker geen ervaring mee, klinkt wel interessant.
En gelukkig dat de storm een beetje is gaan liggen wbt instructrice, scheelt weer ergernis.
Bruggetjestraining gaat ook goed zo te zien 
Het resultaat: ik kon de dag erna op zoek. Wie de hele f*cking 20x60 bak handmatig harkt, die zal geamputeerd hoefijzer vinden
Uiteraard in de laatste hoek waar je harkt, dat spreekt voor zich

Gelukkig viel de plek van Malik mee, kunnen rot wondjes zijn 

Gaat weer goed vooruit, hebben voor het eerst sinds een tijd weer galop meegepakt ook. Ik was even aan het piepen, dus instructrice eerst een rondje om te laten zien dat het echt kan. Zo tof hoe fijn ze met Pinda wegreed, echt heel leuk om te zien
Baby paard is stiekem toch hard vooruit gegaan ondanks dat ik me met regelmaat echt een prutser voel. En ze loopt zo gaaf, lekker dier
Gelukkig is het langzaam wat minder aan het worden maar hij blijft gestresst als ze de stal uitgaat. Sydney heeft het ook wel maar in mindere mate. Die staat wat te bokken en te piepen op stal maar bedaard uiteindelijk wel.
Ik had gedacht dat we vooral met de Reining wat problemen zouden tegenkomen als in het aanspringen in galop vanuit de stap, want dat hebben we nog amper geoefend, maar hij deed het super! Zo trots op m'n puppy
Stoere kerel is het 
Bij mix-and-match verplaatst het probleem zich vaak alleen maar bij mijn weten, maar wellicht wel het proberen waard zodat ze weten dat er meer steun te krijgen is behalve alleen maar bij 1 individu.
We waren zelf echt goed samen aan het werk met moeilijke punten opzoeken en daarin dan de evt. spanning af leren vloeien. Spiekt een stalgenoot voorzichtig even om de hoek met haar paard om te zien of het al verantwoord was om de hare los te gaan gooien naast de bak (zo lief dat ze rekening met ons pieperds houdt
). Maar daar schrok Pinda zich toch nog een hoedje van... Dus ze peert hem een paar passen, en uit reflex omdat ze wiebelde toen ik een ophouding gaf qua evenwicht klem ik mijn benen aan maar vergeet daarbij dat met haar bolle pokkeltje nu mijn sporen er dan met wat pech finaal in gaan
Dus toen ging ze nogal met 4 benen tegelijk af want ze kreeg in dat schrikmoment ineens ook nog een paar sporen in de ribben, ocherm arm peerd
Gelukkig was het uit te zitten en was ik zo snugger mijn onderbenen weer los te laten dus na een stuk of 3 mega rodeosprongen stond ze weer stil, helemaal onder de indruk
Ik heb mezelf keihard op mijn flikker gegeven, Pinda gerust gesteld en ben toen rustig weer terug gaan vragen waar we voor de actie mee bezig waren, met een paar voltes was ze de spanning gelukkig weer kwijt daarmee. Da's vooruitgang, dat dan weer wel
Leerzame actie voor de baas zullen we maar zeggen 
Ze kwam echt steun zoeken leek het wel

Fijn dat hij zo braaf was, hopelijk trekken de irritatiekorstjes nu ook snel weg. Met dat gekke weer snap ik helemaal dat restjes wintervacht gauw gaan broeien nu
Leuk dat jullie inderdaad voor het echie gaan qua wedstrijd, ben benieuwd!
Wat tof dat het zo goed gaat en jullie ook richting wedstrijden gaan!
Hopelijk slijt dat op den duur wat, lijkt me best vervelend.
Nu even zaak om vanavond weer blanco op te gaan stappen en niet bij voorbaat te gaan nadenken hierover.
Op stal zijn Feyre en Sil wel onafscheidelijk, maar in het land/de paddock dus helemaal niet.
De irritatie is ook al bijna weg, dus het is goed geweest om te scheren
Mooi rustig aan!
Goed bezig met daar wel doorheen rijden! Fijn dat zijn huid nu zo vlot bijtrekt 
Sporen is inderdaad een dilemma, al een tijdje zelfs. Voor de verfijning zijn ze zeker weten op dit moment nog niet nodig
Omdat Pinda zich met beleren enorm afsloot voor hulpen is ze echter met een spoortje beleerd. Dat afsluiten heeft ze nog steeds af en toe (bij spanning) en dan is het wel fijn om er even mee te kunnen kietelen dus ik neem ze maar gewoon nog steeds mee, even met spoortje bijdrukken vind ik fijner dan harder moeten inkomen met een bot been of bijtikken. Daar reageert ze goed op en in principe ben ik er handig genoeg mee om er verder vanaf te blijven ermee. Dus ze zitten in basis niet in de weg en worden niet onnodig gebruikt- uitgezonderd bij gekke fratsen dus blijkbaar
Instructrice heeft ze er daarom ook liever nog steeds bij, maar ik blijf twijfelen. Persoonlijk rij ik liever zonder maar bij afsluiten voor mijn hulp heb ik ze toch graag erbij omdat ik dat dan kleiner kan oplossen. Ik ga bij volgende les toch nog maar weer eens overleggen, vind het lastig.
Ze heeft al een weekje niet meer los kunnen stuiteren in de bak en het was koud, dat zijn omstandigheden die zorgen voor een Pinda met peper in de kont
Zijn goed bezig geweest met afvloeien en gingen uiteindelijk ontspannen de baan door, mooi kunnen sleutelen aan lengtebuiging en onze rem
Nu mooi paar dagen vrij, dinsdag pas weer rijden. 

Nu weer lekker chillen! En groeien
Ze staat tussen Sil (1.68) en een Shire
candalisa schreef:Babootje dat is wel lastig hopelijk komt er niks aparts uit ...