Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

paljaslaura

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 11:54

Wauw wat goed dat de BB zo fijn ging Melissa!
Prettig dat de pijnstilling zijn werk doet Miesje :)
Foto's zien er goed uit Sanne!
Goed dat je er wee rop hebt gezeten en de 2e keer al weer helemaal normaal was Murosch !
Wat leuk Nouklime! Mooi doel om naartoe te trainen.
Stoer Maartje en fijn dat ze lekker chill is.
Hoe gaat het nu met Krisje pattypaard? Wat zijn de plannen met haar?

Ik zit er nu ongeveer 2x in de week op. En dan een kwartier ofzo. Hij heeft echt nog de conditie van een pinda dus ik hoop dat op deze manier rustig op te bouwen.
Afgelopen zondag voor de eerste keer zonder longeren erop gegaan. Was de 7e keer in de bak geloof ik. En dinsdag weer zo gedaan! Super braaf en de galop verbeterd met de keer :D

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 12:12

Melissa; onze instagram is equine.nova!

Miesje: Ik rijd 3 á 4x. Nu wordt ze dit jaar al wel 6, dus ze is geen extreme puppy meer haha. Merk dat bij haar minder rijden ook echt zorgt voor meer onzekerheid (vooral bij opstappen). Daarnaast doe ik nog 1 of 2x grondwerk of longeren en heeft ze 2 daagjes vrij!

Maartje: ah wat lief met de kindjes! <3

Wat goed paljaslaura! Lekker bezig! *D

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 12:16

Oja de mijne is natuurlijk nog net geen 4 jaar oud :P Speelt zeker mee haha

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 12:38

'Conditie van een pinda' _O- Vind ik leuk!

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 15:39

Haha conditie van een pinda hier ook hoor..
Rijden vaak ook echt maar 20 minuutjes wil het wel iets gaan opbouwen aangezien we in mei op vakantie gaan en meneer dan wel wat langer moet rijden in het bos. Gaan dan uiteraard meeste gewoon lekker stappen maar dan nog moet hij wat conditie erbij krijgen.. Vandaag zo ontzettend mooi weer!! Ik wil rijden hihihi Ben nu alleen thuis met mijn dochtertje dus dat lukt nu helaas niet. Misschien als manlief thuis is vanavond dat ik er nog even op kruip.

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 15:49

Hier nog 1! zit op kantoor tot 1700 en zie zoveel zonnestralen ik wil NU rijden! Ga wel uit mijn werk meteen door en kruip erop maar ik wil gewoon nu, nu het nog licht is.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 16:10

Hihi hier is vrijdag mijn vrije dag! Dus wij hebben net heeeerlijk gereden!

Voor het eerst in de buitenbak opgestapt (en ze stond keurig stil, onze trainingen helpen *D ) en ze heeft zich goed gedragen in de buitenbak.

Kwam zelfs nog een vliegtuigje laag over en dat was geen probleem!

Ze was wel traag _O- maar dat zal aan de warmte gelegen hebben haha

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 16:26

Hahaha nu al last van de warmte Sanne dat wordt nog wat!!

Nouklime, zo denk ik er nu ook over. heb er NU zin in en niet vanavond als het al donker is haha

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 19:42

Ik rij meestal een klein half uurtje ;) Mijn paard is nu bijna 4

Maartje heerlijk dat je zo relaxt met je paard op pad kan!

Laura wat goed al zonder longeren erop! super dat de galop ook met de keer bete wordt!

Zooo herkenbaar haha. Ik zag ook vanuit kantoor achter het glas te genieten van de zon :') Maar het weekend lijkt ook nog mooi te worden :D
Vandaag wel sinds lange tijd de fiets maar weer eens gepakt naar het werk, al was het vanmorgen toch wel akelig fris haha.

Sanne wat fijn dat je vandaag ook zo in de buitenbak kon opstappen!

Morgen met het mooie weer lekker weer een buitenritje maken :D

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 20:49

Wat goed Sanne! Fijn dat ze steeds chiller wordt.

Hier hadden we vandaag ons buitenbak debuut :P even achter de juf met haar paard aangedraafd en over het hele terrein in en uitgestapt (hele grote stal staan we) dus was weer leerzaam voor hem!

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 00:08

Hier toch nog even gereden vanmiddag!!!
Zondag heb ik trailerlaad cursus en ga ik in de ochtend eerst even bij hun in de bak rijden.

Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 09:06

Wat een heerlijk weer de afgelopen dagen he? Ik krijg er helemaal lentekriebels van :). Ik heb gisteren maar weer gereden, gewoon omdat het kan :D . Het ging helemaal lekker totdat ze in galop besloot om haar achterbenen even lekker te strekken (trappen dus) en ik mijn beugels kwijt raakte. Ik geloof dat ik in 20 jaar nog niet zo dichtbij het kussen van de aarde ben geweest, maar met heel veel geluk kon ik me van half naast het paard hangen weer terug heisen in het zadel. In galop dus. Gut wat was ik blij dat Veronia niet begon te bokken door de klapperende beugels en ik die er half naast hing zeg! :oo := Maar afgezien van deze test of mijn hart nog goed klopt deed ze het braaf _O-
Afbeelding

vlak voordat het even mis ging. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik niet goed zat in de galop gisteren. Ik merkte zelf ook dat ik niet stabiel was en daardoor kon ik mijn beugels ook zo snel verliezen. Werkpuntje dus.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 09:45

Fjiew murosch! Gelukkig is het goed afgelopen! Je hebt haar op de fotoMs wel lekker aan t lopen zeg!!

Ik verlies ook wel eens mijn beugel, mijn beugels zijn ook half open, dis als ik Mn voet al iets op til issie weg :+

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 11:41

Oei Murosch dat is mazzal dat je jezelf weer omhoog kon trekken!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 12:29

Laura weer mooi veel geleerd dus, super!!

Miesje heerlijk dat je toch nog even kon rijden! Gaat het met je rug ook weer wat beter?
Succes morgen!

Ohh Murosch wat schrikken zeg! Gelukkig kon je weer terug in het zadel en bleef Veroon braaf
Foto's zien er wel fijn uit!!

Vanmiddag lekker buitenritje. Zin in :D

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 20:30

Maartje oh brr, dat lijkt me doodeng als ze zo makkelijk uit fluppen. Zijn die ervoor dat je er niet met je voet in kan blijven haken?

Hoe ging je buitenritje Melissa?

Veronia heeft vandaag even vrij gesprongen. Ze zou eigenlijk een dag vrij krijgen, maar aangezien de anderen wel gereden werden en zij stond te popelen om iets te doen, besloten we om haar weer eens een sprongetje te laten maken, want dat was al een tijd geleden. Nou, dat nam ze wel heel serieus moet ik zeggen :D
Afbeelding

En dan is ze gewoon niet te stoppen he. Al sta je met 3 man in de bak haar rond te sturen, ze gaat van links en van rechts alleen maar het lijntje in en hup, de volgende sprong _O- Afbeelding
Afbeelding

Mal ding!

Ik heb echt geen lood verstand van springen, dus of ze het goed doet weet ik niet, maar ze heeft er in ieder geval een hoop lol in.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 22:31

melissa_93 schreef:
Laura weer mooi veel geleerd dus, super!!

Miesje heerlijk dat je toch nog even kon rijden! Gaat het met je rug ook weer wat beter?
Succes morgen!

Ohh Murosch wat schrikken zeg! Gelukkig kon je weer terug in het zadel en bleef Veroon braaf
Foto's zien er wel fijn uit!!

Vanmiddag lekker buitenritje. Zin in :D

Jaa gaat wel wat beter zolang ik alles met mate doe.. Heb goede oefeningen gekregen die ik moet doen en zie toch wel wat vooruitgang gelukkig! Na het rijden lig ik alleen nog wel wat in de kreukels haha

Hoe is je buitenrit gegaan?

Murosch heerlijk dat ze het zo leuk vind!!
Kane is ook gek op vrijspringen alleen kan hij er niets van _O- strompelt over zijn eigen benen haha.

Hier morgen trailerlaad cursus *\%/* ben zoooo benieuwd hoe het gaat!!
Vanmiddag hebben ze hier lekker zonder deken gestaan, het was zoooo ontzettend lekker weer!

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 10:40

Okay ik reageer vanavond even op de updates maar ik moet dit even kwijt. Ik. Poep. In. Mijn. Broek. Heb vanmiddag een clinic en ben een beetje zenuwachtig haha!!!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 13:19

Have fun! Lekker rijden!!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 21:16

Hoe ging de trailer laad cursus miesje?
Ziet er leuk uit het vrij springen murosch!
En hoe was je Clinic nouklime??

Hier weer lekker buiten gereden met Harvey en vriendin had haar camera bij zich dus de eerste rij foto’s zijn ook een feit :D
Echt super braaf en aangalopperen ging heel goed.

Afbeelding
Afbeelding

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 22:21

Palja leuk wat foto's!!

Hier ging het heel erg goed. Eerst door een gordijntje lopen en toen over het zeiltje lopen dat was niet eng! Ook niet wanneer hij over het zeiltje moest en tegelijk door het gordijn heen.
Trailer op ging uiteindelijk ook heel erg goed en heb ik zelf ook nog 2 keer met hem geladen waarbij hij heel gemakkelijk mee liep! Toch wel zo ontzettend trots op mn ventje!

Afbeelding

Afbeelding

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 23:05

I survived! Wat onwijs leuk was dit! Met de 5 minuten zag je hem verbeteren en meer ontspannen! Ik ook trouwens whaha!
Afbeelding
Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 10:44

Wat leuk, jullie eerste rijfoto's paljaslaura! Wat een leuk dier ook, wat is het voor ééntje?

Super miesje, heel leerzaam he zo'n cursus? Mooi dat het zo goed ging en dat je het zelf ook hebt kunnen doen. Heb je straks alleen maar profijt van.

haha nouklime, nou zie je wel, toch gewoon gedaan! Goedzo. Heb je veel geleerd?

Ik ben gisteren met mn stiefpaardje aan de gang geweest. Ergens in het begin van dit topic (begin vorig jaar) heb ik verteld dat ik plannen had om dit paard weer op te pakken, maar dat is er niet echt van gekomen. Nu een jaar later heb ik hetzelfde plan weer. Dit ventje is bij mijn ouders thuis geboren, bijna 15 jaar geleden. Als veulen nationaal kampioen geworden bij de NRPS en uitgegroeid tot prachtig paard. Nadat hij was gecastreerd en zadelmak is gemaakt zou ik hem oppakken en het zou mijn opvolger voor de sport worden. Helaas hebben we een valse start gemaakt en ben ik meteen de eerste keer gelanceerd nadat hij thuis was van het zadelmak maken. Het was mijn eigen domme schuld want ik had toen een jaar niet op een paard gezeten door zwangerschap en meende dat ik dat wel even zo kon doen. Niet dus. Daarna was het vertrouwen meteen helemaal weg en dat is eigenlijk nooit meer helemaal goed gekomen. Hij is nog wel een tijd gereden door iemand anders en dat deed hij eigenlijk super maar daarna is hij stil komen te staan als weidemaatje van mijn oude paard. Inmiddels is zij begin januari overleden en nu staat hij dus alleen nog bij mijn vader thuis. De buren hebben ook paarden, dus buiten is hij niet echt alleen, maar het doet ons toch wel pijn dat hij daar nu zo loopt te niksen. Dus gisteren de stoute schoenen maar eens aangetrokken en hem na een uitgebreide poetsbeurt aan de longe gedaan. Nou dat ging echt heel goed. Hij wist alles nog na zo'n lange tijd! Daarna mijn zadel er eens op gelegd om te kijken hoe dat ging en een stukje ermee gewandeld. Mooi ontspannen en geen probleem. Tja en nu.. misschien toch maar eens met cap naar pap gaan en kijken waar het schip strandt?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 10:48

Oh Murosch ze had de zomer in d'r bol! Gelukkig ben je blijven hangen!

Die hindernissen vind ze mooi haha! Dat kan wel wat hoger vindt ze :P

Paljas, wat een lekker koppie <3 stoer!

Fijn dat het trailerladen goed ging Miesje!

Nouklime; heel vet! Leuk zeg! En hij gaat ook erg fijn lopen!!

Wat een leuk dier Murosch, lekker projectje erbij!

Wij hebben een heel rustig weekend gehad. (Nouja, mevrouw dan. Ik was vooral erg druk waardoor zij niet veel hoefde te doen.) Zondagochtend even kort rondje gelongeerd in slaapstand *D

Afbeelding

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 13:05

Klinkt goed Miesje!
Fijn dat je clinic goed ging nouklime :)
Leuk paard Murosch! Zou zeker die stoute schoenen aantrekken.
Harvey is een iers sportpaard, Ricardo Z x Morgangold Major. Ierse moeder dus haha :P
Lekker chillen is ook heel goed Sanne!