nathan_ schreef:dat is egwoon klink klaare kolder !!! daar klopt geen zak van![]()
vraag maar aan mij opa
Wat klopt niet?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nathan_ schreef:dat is egwoon klink klaare kolder !!! daar klopt geen zak van![]()
vraag maar aan mij opa
djoni schreef:Misschien denken we tegenwoordig te veel na. Is het wel volgens het boekje? Misschien moet iedereen zich iets meer laten meeslepen door het moment, doen wat je op dat moment voelt, en blijkt het verkeerd te zijn, jammer dan. Of misschien draai ik compleet door
Pluizebolpum schreef:Net als Nadya beschreef, vind ik het veel gaver om een echte band te krijgen met paarden. Prachtig om mee te mogen maken als ze iets doen vóór jou, omdat ze het willen, of over iets engs heenkomen, alleen omdat ze vertrouwen op jou. Of om samen lol te trappen en naderhand al briezend en snuivend (ik dan) op adem te stappen. Maar ook in het landje zitten en dat dan de paardjes bij je in de buurt komen grazen, de heerlijkste momenten...
Ik ben nog lang niet in staat om ongeacht welk paard te doorgronden, maar die 'van mij' lukken al aardig. Aan de oogjes zie ik al of er een buitenrit in zit of dat ze beter effe los in de bak kan laten pierewaaien, wat ook gaaf is namelijk. Zo'n 17 jarige ouwe bok bijvoorbeeld, die gekke bokkesprongen loopt te maken omdat ze gewoon té vrolijk is...
Nadya schreef:Overigens vind ik het vooral werken met mensen. De eigenaren moeten iets veranderen of beter gezegd, groeien. Ik vertel hen meer, laat hen meer werken, dan dat ik eigenlijk concreet met het paard doe.
Nadya schreef:Maar die mensen moeten het doen, ik kan alleen maar handvaten aanreiken en wat laten zien, maar zij moeten echt aan de slag en daarbij de juist houding e.d. hanteren
djoni schreef:Om mij ook maar even in de discussie te mengen, (niet dat ik nou veel toe te voegen heb) Jullie zeggen feitelijk gezien, een paardenmens is iemand die paarden aanvoelt, ieder willekeurig paard. Bovendien weet hij wat hij met het paard aanmoet, hij voelt het aan, maar weet ook wat hij met het gevoel moet doen. Om het maar geheel in de hij vorm te houden. Het lijkt me sterk dat er dat soort mensen zijn.. Ik denk dat er heus mensen zijn die paarden aanvoelen, stúkken beter dan gemiddeld, maar die mensen leren toch ook gewoon door vallen en opstaan, er zal toch niemand bestaan die vanaf geboorte gelijk weet hoe hij met paarden moet omgaan?
suleilitha schreef:Is ook weer een kwestie van generalisren Zammie. Mijn vader is ook zo'n oud boertje, compleet met wandelstok en pruimtabak. Wandelstok omdat hij Parkinson heeft en niet om paarden mee te meppen. Naast zijn eerste inkomsten, koeiers melken, hebben we altijd al paarden en ponies gehad.
Ik ben zelf net even over de veertig, in jouw ogen vast veel te oud om in de weer te zijn met paarden maar dat boeit me niet.
Ik kan je dit wel vertellen, ik beleer veel jong spul en daar zitten ook verwende rotbeesten tussen. Op die momenten dat ik het even niet meer kan bevatten, tja, een telefoontje naar de oude boer met in dit geval een baseball pet en sjaggie en geen pijp en ik kan weer verder!!!
Mijn ouwe heer is dichter bij de 80 dan bij de 70. Jij doet nu voorkomen alsof deze mannen maar raak slaan maar deden ze dat, dan waren ze niet in staat om een kreng van een 3 jarige binnen de strengen te houden.
Ik ben nu bezig een erg lastige jonge tuigerhengst zadelmak te maken en moet eerlijk bekennen dat mijn oude bejaarde pa met pet mijn beste leermeester is.
runningkawa schreef:en hoezo het hoogst haalbare?
Is iemand met aangeboren talent meteen de persoon die het hoogste haalbare heeft?
Ligt er gewoon aan hoe hij dat talent gebruikt
Ninx schreef:Exactly my point! En als het dan geen haalbare kaart is, waarom nemen mensen dan toch een paard?
Ik woon ook in de randstad, en er zijn gelukkig nog voldoende mogelijkheden. Maar zijn die er niet? Verhuis, of accepteer dat het er even niet inzit.... wel zo eerlijk denk ik.
LDRD schreef:runningkawa schreef:en hoezo het hoogst haalbare?
Is iemand met aangeboren talent meteen de persoon die het hoogste haalbare heeft?
Ligt er gewoon aan hoe hij dat talent gebruikt
Eens hoor.
Het lijkt wel alsof je je moet schamen als je gewoon gratis wat talent hebt meegekregen.
Kennelijk maakt de wens paardenmens genoemd te worden toch jaloezie in mensen los.
LDRD schreef:Ninx schreef:Exactly my point! En als het dan geen haalbare kaart is, waarom nemen mensen dan toch een paard?
Ik woon ook in de randstad, en er zijn gelukkig nog voldoende mogelijkheden. Maar zijn die er niet? Verhuis, of accepteer dat het er even niet inzit.... wel zo eerlijk denk ik.
Ik werk in de randstad maar woon ver daarbuiten (ja, ik reis uren op en neer).
Mag jij raden waarom.