Verkoop jij je paard als je er VEEL geld voor krijgt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tabpy

Re: Verkoop jij je paard als je er VEEL geld voor krijgt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:58

Ja bij ons moet er ook een paard bij komen want pony gaat niet weg mja het is nu een spannende tijd voor ons want hij moet volgende week weer naar emmeloord voor controle van zn spronggewricht we hebben nog heel wat voor de boeg een half jaar revalideren en het is net begonnen! Hij is 18 jaar en we proberen er alles aan te doen zodat hij toch nog mee kan op vakantie en naar het bos alle leuke dinge nog kan meemaken en lekker van zijn pensioen kan genieten!

Mischien had een ander gezegd ik laat hem afmaken en van de operatie kosten koop ik wel een gezond ander paard maar er is een momentje gweest dat we dachten dat ze er niks meer aan konden doen CRISIS was losgebroken in huis! Nou dan begin je je goed te realiseren hoe erg je aan zon dier gehecht ben en dat hij het eeuwige leven helaas niet heeft.

Dus moraal verkopen of af laten maken is bij ons geen optie met onze lieve 4-voeter dus er kunnen alleen 4-voeters bij komen!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 16:04

jori_X schreef:
En als ik nee zou zeggen zouden mn ouders er wel een strikje om doen. Haha!

hier dus ook zo Clown Haha! maar ik zou d'r idd ook zelf een strik omheen binden..
Dan komt er wel weer een ander paard hoor, idd eentje met meer kwaliteit, betere fokmerrie oid..

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 16:06

Waarom is je mening daarin veranderd dan mazzel-meid? Als mijn merrie hier zou overlijden zou ik er vrede mee hebben, mocht ik haar verkopen denk ik dat zoiets altijd zou blijven knagen.

Mocht ik 1 dag voor haar overlijden een bod gehad hebben van €5000,- (en das veel voor een Haf), dan zou ik de dag erna geen minuut spijt hebben dat ik dit bod heb afgeslagen.

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 16:08

elk paard heeft zijn prijs, mijn paarden gaan dus echt de deur uit als er veel op wordt geboden, dan volg ik mijn verstand toch wel.
en dit hoeft niet te betekenen dat ik minder van mijn dieren houd dan anderen.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 16:10

omdat toch niks voor altijd is.
En na haar overlijden heb ik me nooit meer zo aan m'n paarden gehecht. Alle 3 mijn merrie's zijn na haar overlijden hier gekomen en ik neem gewoon bewust wat afstand (emotioneel dan). Er is er geen een waarmee ik heb wat ik met haar had, vandaar dat ik ze best zou verkopen..

Sandka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 16:14

Nee, ik zou mijn paard niet voor geld ruilen. Naast sport zorgt hij ook voor mijn ontspanning, hobby en ik beleef er plezier aan. Dat is voor mij meer waard dan zijn aankoopbedrag verdriedubbeld.
Een paard is een paard maar mijn paard is van mij en het idee dat ik hem niet meer iedere dag kan bezoeken en niet meer het plezier aan hem kan beleven wat ik nu heb zal altijd aan me blijven knagen terwijl ik het geld in twee dagen kan uitgeven en dan heb ik niets meer, b.w.v.s. dan

Tabpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 16:58

Is het ook niet anders als je een paard koopt met de bedoeling die altijd bij je blijft of met de bedoeling dat je hem weer gaat verkopen.

tjalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 16:59

als hij daar een beter levenkrijgt dan wel

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 17:58

Jee wat een vraag. Maar idd, ik kan me indenken dat het om een serieus bod gaat, dus voorlopig zeg ik dat ik nee zou zeggen. Ik heb het prima thuis en als het me om het geld ging had ik 'm niet gekocht (sta dik in de rood nu Bloos ). Ik heb m'n paardje nog geen twee weken dus dat is ook weer wat anders dan dat je 'm al jaren hebt. Hoe langer ik 'm zou hebben, des te sneller ik nee zou zeggen.

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:02

Ja ik zou dat zeker doen.. Ik denk dat het idd is als je je paard met een hele andere bedoeling koopt.. maar ik wil mijn paard omhoogrijden en hem op zijn 8e dan verkopen. dus als er nu iemand zou komen (hij is nu 6) en die zou er aardig wat geld voor bieden.. dan gaat hij zeker met een strikje erom de deur ui Haha!

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:04

shanou schreef:
Ik doe er een strik om en kom haar zelf brengen!!! Clown

haha..
dat zal ik denk zelf ook doen idd..
Maar dan wil ik wel weten waar hij naar toe gaat en wat ermee gaat gebeuren..

Tabpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:05

Ja omdat het ook de bedoeling is weg gaat ie zo heb je hem gekocht toch?
Dan heb je een hele andere insteek denk ik je koopt zon paard op een andere manier of niet?

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:42

ik heb weldegelijk een grote band met m'n paard en ik vind m echt tof. Ik zal het er ook zeker erg moeilijk mee hebben als ik hem verkoop maar ik zie het niet zitten om 10 jaar met hetzelfde paard te zitten. Ik verkoop hem dan liever aan iemand die nog ambities heeft en miss ook van onderafaan met een paard wil beginnen maar wil leren van haar paard oid. Weet niet hoe ik het uit moet leggen. Maar ik koop idd m'n paard wel op wedstrijdgerichte manier. Ik zou wel willen weten wat er met hem gebeurd, ben in dat opzicht ook niet gevoelloos Clown Knipoog

igranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 19:22

voor mij is het antwoord heel simpel NEE NEE en nog eens NEE!
mijn paard is voor geen enkel bedrag te koop!
ik heb nu mijn tweede paard mijn eerste is vorig jaar ingeslapen die had ik al bijna 18 jaar en ik hoop dat ik deze nog wat langer bij me mag houden!!

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:00

kikkygirl13 schreef:
ik heb weldegelijk een grote band met m'n paard en ik vind m echt tof. Ik zal het er ook zeker erg moeilijk mee hebben als ik hem verkoop maar ik zie het niet zitten om 10 jaar met hetzelfde paard te zitten. Ik verkoop hem dan liever aan iemand die nog ambities heeft en miss ook van onderafaan met een paard wil beginnen maar wil leren van haar paard oid. Weet niet hoe ik het uit moet leggen. Maar ik koop idd m'n paard wel op wedstrijdgerichte manier. Ik zou wel willen weten wat er met hem gebeurd, ben in dat opzicht ook niet gevoelloos Clown Knipoog

Inderdaad! Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik zou ook niet 10 jaar op hetzelfde paard willen rijden, maar na een aantal jaar weer aan een nieuwe uitdaging willen beginnen. Maar ik ben wel gek met mn paarden. Na een tijdje wil ik weer een nieuwe uitdaging. Als je het hoogste hebt bereikt wat in je en je paard zit heb ik geen zin meer om nog verder te rijden. Laat dan een ander lol hebben met mijn paard en ook een mooi niveau proberen te bereiken. En als ik het hoogste nog niet gehaald heb, jammer dan. Anders was hij een jaar later misschien wel weg gegaan.

Mijn pony's moesten eerder wel verkocht worden omdat ik er te groot voor werd. Van sommige heb ik nog wat weer gehoord, anderen niet. Als ik er nog wat van hoor is dat hardstikke leuk. Die kinderen die weer beginnen met mijn oude pony en later ook op wedstrijd gaat etc. Van mij zijn er ook pony's voor een flinke smak geld naar Italië en Amerika gegaan. Daar heb ik niks meer van gehoord. Opzich wel jammer, maar aan de andere kant weet ik wel dat ze het goed hebben. Ik geloof niet dat mensen een pony kopen voor een heel hoog bedrag en er dan niet goed voor zorgen. Als je zo'n bedrag uitgeeft aan een pony/ paard ben je er wel zuinig mee en wordt er heus wel goed voor gezorgd.

Tabpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:37

Hmm nou mijn eerste pony blijft lekker bij ons genieten van zijn pensioentje! Haha! Haha!

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 10:22

Als ze genoeg betalen, en er goed voor zorgen Doei!

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 10:55

met dat nieuwe uitdaging kwa rijden enzo en dat je niet hoger op komt vind ik net klinken of het alleen maar om het rijden gaat

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 12:12

Neen, en voor mijn merrie en mijn4 jarige hegst heb ik al eens een erg hoog bod gehad. Maar ze gaan niet weg.
Ik weet wat ik heb aan deze paarden doe ik ze weg en koop ik andere dan weet je nooit wat je eraan hebt.
Verder zijn het voor mijn geen handelswaar of gewoon goederen maar mijn maatjes.
Klinkt misschien "penny" maar hier is het meer een princiepe kwestie.

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 12:14

dus zelfs al zou er iemand komen en die bied op je paard 100 000 ( stel, kan altijd) laten jullie heb op stal staan?

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 12:31

marieminime schreef:
met dat nieuwe uitdaging kwa rijden enzo en dat je niet hoger op komt vind ik net klinken of het alleen maar om het rijden gaat

Het gaat bij mij heus niet alleen om de sport, maar voor mij is het wel een belangrijk aspect. Knipoog Als je het heel zwart-wit bekijkt kan je wel zeggen dat ik mij paarden heb voor de sport.
Wij hebben ook 2 pony's die niet voor de sport zijn. Maar als daar een heel hoog bedrag op wordt geboden gaan ze ook wel weg.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 13:47

Charlottte schreef:
dus zelfs al zou er iemand komen en die bied op je paard 100 000 ( stel, kan altijd) laten jullie heb op stal staan?

Ja, zeker weten.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 13:49

Mijn paard gaat echt wel weg als er veel geld geboden wordt! Er zijn zat leuke paarden te koop, en als er een leuk bod komt op ons paarden dan gaan ze wel weg Haha!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 13:52

Ja, maar niet voor een bedrag waar je alleen een leuke auto voor kan kopen. Maar als we hierdoor een ander huis met meer grond kunnen kopen dan wel. Ligt er wel aan welk paard. Sommigen mogen voor een goed bod we maar Ramony en Juntos alleen voor de hoofdprijs.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 13:54

Charaz schreef:
Charlottte schreef:

Ja, zeker weten.

zonder twijfel, ik zal diegene vriendelijk verzoeken de stal te verlaten