Lara_Silver schreef:Hoe vaker een regendeken op, hoe minder bestand tegen het weer, ik zou het risico hem er op te leggen niet meer nemen, iedere keer gaat er een stukje hardheid van af. Een paard heeft een wintervacht niet voor niets, ook het huidvet niet. Deze dingen zorgen ervoor dat de vacht lekker warm en het water er van af druipt dus niet tot op het vel komt, het paard krijgt het hierdoor niet koud. Met een regendeken neem je het risico dat deze niet goed blijkt te zijn of water door laat waardoor het water tussen de haren gewreven wordt en het paard het steenkoud krijgt. Jou keuze, maar ik vind dat als je paard al 24/7 buiten staat je je niet met zijn lichaam moet gaan moeien, hij weet wel hoe hij zich warm moet houden. O ja modder moet trouwens ook blijven zitten, dit vormt nog een extra coating tegen de kou.
Ik heb weloverwogen gekozen om, als het echt alleen maar keihard extreem lang regent in de winter, wel een ongevoerde regendeken op te doen. Geloof me, dat gebeurt vrij weinig, dat heb ik al duidelijk aangegeven in dit topic. De keren dat 'ie 'm draagt zijn op 1 hand te tellen (misschien wel een halve hand). Dus bedankt voor je advies, maar mijn paard doet het prima.
Ik geloof dat ik wel weet wat ik doe met mijn 'przewalsky', hoor.
Als er eentje bezig is met het weer/klimaat en mijn paard, ben ik dat wel. Het lijkt wel alsof ik me hiervoor moet verdedigen en dat gaat mij ietwat ver......