Wat was jou ergste val!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tjalk

Re: Wat was jou ergste val!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 20:09

ben nooit echt erg gevallen.. 1 keer toen was ik met een jong paard samen gevallen... gelukkig bleef hij stil staan.. en 1 keer toen wouw ik opstappen en toen was ik wat dom aan het doen.. het ging zo.. ik wou opstappen maar ik wist niet hoe(was ff dozig) en doen ging ik met mijn rug tegen mijn pony aan en mijn voeten tegen de bak rand.. En je raar het al.. Mijn pony liep weg..dus ik val op mijn rug.. en ging daarna grazen

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 20:16

Hmm.. Nog nooit echt 'erg' van een paard gevallen, rijd dan ook zélden (ben erg bang aangelegd)

Wel eens een jong paard tegen me opgeknált in de bak, ook niet echt aan te raden.. kreeg mijn elleboog in mij zij, maar verder niets dan wat pijn aan mijn zij.

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 15:22

Michelle_x schreef:
Hmm.. Nog nooit echt 'erg' van een paard gevallen, rijd dan ook zélden (ben erg bang aangelegd)

Wel eens een jong paard tegen me opgeknált in de bak, ook niet echt aan te raden.. kreeg mijn elleboog in mij zij, maar verder niets dan wat pijn aan mijn zij.

Dat is atijd gemeen van die jongen paarden! je kan je er eigen lelijk aan bezeren!

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 18:42

Idd ik herinner me iets van "vroeger", veulen met moeder in de wei (niet paarden van mij, maar de weide werd verhuurd en ik kwa meer bij de paarden dan de eigenaars), m'n zus krijgt het in de'r kop om even door de wei te gaan, zij loopt vooruit!! Komt opeens het veulen naar me gelopen, geeft een klap met z'n voeten tegen m'n zij (ja ik was nog heel klein) natuurlijk ik wenen enz, was zeker een blauwe (eigenlijk donergroene - paars) plek van een 25 cm op 15 ofzo :s

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 12:19

Ik ben nog nooit erg hard gevallen van een paard. Toen ik 9 was, ben ik van een draver gevallen. Ik wist toen niet dat ik bij dat paard geen zweepje moest gebruiken, en dat deed ik dus wel Clown . Ik wilde in draf, toen gebruikte ik dat zweepje, waardoor hij in (ren)galop ging. Nou er was dus ook een meisje in de binnenbak aan het rijden, met iemand die ernaast liep. Die bleef gewoon op de hoefslag! En ik was in galop. Soms kon ik er maar net langs. Ik galoppeerde steeds voltes en toen viel ik er een keer af Vork

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 13:37

xannemijn schreef:
Michelle_x schreef:

Dat is atijd gemeen van die jongen paarden! je kan je er eigen lelijk aan bezeren!

Annemijn ik heb eigenlijk sterk het idee dat je hier post om extra berichten te krijgen, vrijwel alle berichten die je gepost hebt betekenen niks voor het topic, berichten zoals 'woow', en 'dat moet vast zeer hebben gedaan' zijn niet echt toevoegend voor het topic...

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 11:43

Procent schreef:
Ik zat eens een keer op een pony. En Die draaide zich snel om en ben op mijn arm gevallen. Ik had een gebroken daardoor gekregen.

Ik heb het ook gehad, wauw ik links af gaat die pony opeens recht
boem toen viel ik ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 11:45

Mistie"
[quote="xannemijn schreef:
[quote="Michelle_x"

Dat is atijd gemeen van die jongen paarden! je kan je er eigen lelijk aan bezeren![/quote]

Annemijn ik heb eigenlijk sterk het idee dat je hier post om extra berichten te krijgen, vrijwel alle berichten die je gepost hebt betekenen niks voor het topic, berichten zoals 'woow', en 'dat moet vast zeer hebben gedaan' zijn niet echt toevoegend voor het topic...[/quote]
negeren ik meld het vaak

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 11:48

huh Tong uitsteken ik vat hetniet

rizzzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 16:25

Met springen zat ik op een jonge pony hengstje.
Hij rende op de hindernis af met steiger en bok sprongen.
En ik kwam op de hindernis.
Been gebroken.
Voor de rest nooit echt heftig gevallen.
Lachen

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 12:19

Ik ben ong. 3 keer gevallen..

1x omdat de pony struikelde en op haar voorbenen viel midden in de galop, waardoor ik, als beginner, voorover kukelde en er zo af lag

1x was een "test" van de instructeur om te kijken of ik al op moeilijkere pony's kon rijden... Alles ging perfect, omdat ik de hele tijd achter iemands kont aan liep en met uitstappen dacht ik: t is maar uitstappen, dat kan ik makkelijk alleen.. nou niet dus, ineens vliegt ie opzij en begint me toch een partij te bokken en te steigeren en dan echt met zijn rug bol. Ik lag er toen af (dat was mijn hardste val)

1x paar maandjes geleden met mijn paard, Aaron. We gingen voor het eerst in een andere bak rijden, het was waaierig en het regende.. we waren bezig met springen zonder ruiter zodat hij kon wennen aan balkjes lopen en de springpalen enzo..
Ik klim erop, probeer mijn teugels op te pakken dus ik hang naar voren en woopa! kont omhoog, en ik lag eraf Tong uitsteken

Verder ben ik er gelukkig nooit echt hard afgevallen *afkloppen*

lisannewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 22:18

Ik ben wel vaak gevallen maar gelukkig nooit meer dan een paar blauweplekken.
voor mij was de ergste val dat ik in een hoop strond belande. schaam schaam

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 22:32

Vaak gevallen, maar mn laatste val nogsteeds wat last van
December achterover geklapt met mn jonge paard toen ze steigerde, heup&bekken zwaar gekneusd en dat is nogsteeds niet volledig hersteld helaas.
Verder altijd alleen wat blauwe plekken/schaafwonden enkele keer wat gekneusd Knipoog Wel standaard een cap op!!

Grappigste val was toen ik mn 1e eigen pony net had, buiten vl gas in galop, ligt er een plas op ht pad en ik was van de manegepony's gewend dat ze er wel doorheen gallopeerden of er omheen ofzo...Des gaat vól op de rem en ik lag midden in de plas Bloos

Annie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 22:34

Mijn ergste val was van een pony in de buitenbak ( was aleen bok pony)

Er gebeurde iets in de wei , ik weet alleen nog dat paarden om me
heen naar de ene kand van de bak rende.

De pony waar ik op zat ging niet rennen maar echt ging echt vlink
achter elkaar bokken toen vloog ik er af en brak me pols Nagelbijten / Gniffelen

Lacrymosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 20:43

Ben ooit eens op buitenrit gegaan samen met 2 andere vriendinnen, We hadden ieders ons eigen paard op de manege toen nog staan. We gingen in het bos rijden en Formos (paard van die ene vriendin) verschiet en begint te galoperen, hoog te bokken en te steigeren. Die vriendin is eraf gevallen op haar hoofd, ze had een cap aan hoor, maar haar schedel was gebroken en hing eigelijk nog vast dankzij haar cap. Door haar cap af te doen (omdat we het toen nog niet wisten dat haar schedel gebroken was) ging haar scheldel dus een beetje open, we belde de ambulance maar ze heeft het niet gehaald :'(.

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 20:46

Wow dat is zo erg!! Misschien een beetje laat mùaar nog steeds veel sterkte!

Lacrymosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 20:47

Ben er ondertussen al over Lachen
Dat verhaal speelde zich 2 jaar geleden af.
Maar toch bedankt Lachen

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 20:50

Tjah, het blijft je toch eeuwig bij!

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 20:51

Dat was op buitenrit, we gingen door de oude ijsbaan heen (water), door een ondiep stuk, er stonden een paar paaltjes in het water daar mochten we niet langs want daar werdt het dieper. Mijn pony wilde natuurlijk het water niet in, tak van de boom geknakt en als zweep gebruikt en een ander meisje kwam terug om mij en mijn pony door het water te leiden zeg maar. Eenmaal in het water gingen ze hoor, HARD!! En natuurlijk naar de verkeerde kant van de paaltjes sprinten, en daar gingen we... Ik kopje onder samen met de pony, de pony van het andere meisje lag onder water op mijn benen en het meisje stond in het ondiepe gedeelte.

Was wel flink schrikken maar gelukkig niks aan de hand, behalve dat het herfst was en ik het heeeel koud had!

Was misschien niet de ergste val (heb eigenlijk nooit een ernstige val gehad) maar wel de val waar ik het meest van ben geschrokken, aangezien ik al bang ben voor water (ben bang om te verdrinken).

Lacrymosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 20:51

Ja dat is waar., ik moet nog altijd niet weten van Formos.
In omgang wel hoor, maar vraag me niet erop te rijden.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 20:52

mijn eerste galopje kreeg ik in de bossen als 8 jarig kind, en toen ging mn pony er nogal hard vandoor en toen wou ze afsnijden in het bos waardoor ik precies met mn borst achter een tak bleef hangen, dus ik viel er achter over af, toen brak mn pols, en toen kwam er achter mij een bejaard paard die dus moest springen en die die springt dus nog een keer tegen mijn pols. waardoor ik een dubbele breuk had en een gekneust middenrif. Met heel veel blauwe plekken, heb er ook altijd een deukje in gehouden.

Astridvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 01:20

Jeetje! Wat een verhalen zeg!
Ik heb al m'n hele leven willen paardrijden. Nu ben ik zaterdag dan EINDELIJK voor het eerste begonnen!
Maar als ik dit zo lees dan word ik er toch wel een beetje bang van! Bloos!
Natuurlijk ga ik wel gewoon door.. En hoeft het misschien niet te gebeuren! Maar moet er toch echt niet aan denken zeg!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 03:10

Ik niet maar een vriend van mij, hij was aan het springen ong 40 cm. Hij had al een paar keer gesprongen maar toen twijfelde hij en het paard voelde het en dus sprong het paard te laat. T ( Zo noem ik hem even ) Vloog eraf maar bleef met zijn linkerbeen hangen, en zo werd hij nog meegesleurd, god mag hem, hij had geen cap op en hij werd niet betrapt, geen wond geen schram geen kneuzing. NIKS. Maar hij durft niet meer zo goed te springen..

qalipso24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 08:46

mmmm, ben er in het verleden regelmatig afgekukeld, vooral toen ik net begon met springen Haha! Ik eerst over de hindernis of anders het paard eerst maar samen kwamen we er met moeite over heen Knipoog . Tja een kwestie van balans Haha! Dat heeft me 2 keer een hersenschudding bezorgd, en een keer gekneusde ribben.

Vorige week ben ik flink van mijn paard afgevallen, het scheelde maar weinig of ik was er niet meer geweest Verdrietig . Ze schrok van mensen die langsliepen, galopeerde er in paniek vandoor in de bak, ze moest draaien voor het hekwerk ik val er af, zie haar buik, en in een fractie van een tel zie ik haar rechter achterhoef recht op mijn gezicht afkomen. Ik kon nog net mijn hoofd wegdraaien en voelde zo de hoef vlak achter mijn cap het zand raken.

Lichaamlijk niet de ergste val, ben alleen wat beurs, maar tussen de oortjes heeft het hele voorval veel indruk bij mij gemaakt. Moet nu weer het vertrouwen gaan krijgen om weer ontspannen gaan te rijden.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 08:55

Op het strand, pony ging volledig los en teugel brak.. pony op omheining af en ik sprong er af ipv lancering in de prikkeldraad. Pony ging 2 duinovergangen verder de duinen in en uiteindelijk liepen wandelaars met die pony, wit van het schuim en totaal over de zeik. En de politie was een ruiter aan het zoeken Nagelbijten / Gniffelen

Met mijn haflinger in het bos aan het galoperen, en hij nam de binnenbocht en ik werd gelanceerd door een laag hangende tak Clown Flinke hersenschudding en striemen op mijn benen. Stalhouder gebeld 'euhm, vang jij mijn pony op?' maar hij stond halverwege ergens te grazen (uiteraard) en bewoners van dat huis hadden hem gepakt en wisten wel wie ik was en waar die pony hoorde. Ik kwam van de ene kant gestrompeld, stalhouder van de andere kant gefietst. Kreeg onderweg nog een lift aangeboden door een auto die zei dat ze mijn pony hadden gevonden, maar ik dacht echt dat het een valstrik was en bleef stug lopen. Toen weer op mijn pony, naar stal gereden, agezadeld, naar huis gefietst en daar ging ik pas knock out Clown Kwam lijkwit binnen en mijn moeder echt 'wat is er met jou!' heb nog wat gestameld, maar kwam geen zinnig woord uit Clown

Verder bleef ik nu al 5 jaar gewoon zitten.
*klopt snel af*