slachten??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Perrokai

Re: slachten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 21:06

Gitta schreef:
Ik ben nergens voor of tegen denk dat je moet doen wat je gevoel je ingeeft .
Wij denken nu eenmaal voor ons paard dat maakt ons mens en als je denkt dat inslapen beter is moet je dat doen . Wij moeten afscheid nemen van iets wat ons dierbaar is en dat moet een goed gevoel geven.
Zelf heb ik een paard nog niet eerder laten inslapen dmv een spuit dus daar kan ik niet over oordelen.
Wel naar de slacht en dat gaat ook heel snel paard krijgt een klopje en eer hij weet wat er aan de hand is is het al gebeurd.
Wat het paard hierbij ervaart geen idee kan alleen proberen me in te leven voor mij was het belangrijk dat het snel zou gaan en dat is gelukt .

Ik persoonlijk zou mijn paard ook niet begraven of cremeren dat gaat me nou net iets te ver. Ik vind wat er na zijn dood gebeurt eigenlijk totaal niet belangrijk. Dood is dood en hij voelt niets meer.
Spuitje of slachten wat er ook op dat moment het beste is, opeten zal ik hem nooit en een ander ook niet. Daar ligt mijn duidelijke grens. Ik eet mn cavia niet op, mn hond niet, mn konijn of kip niet en mn paard ook niet. Iemand anders zn beest, heeeerlijk zolang ik het dier niet gekend heb! Maar op mn eigen dier kauwen dat lukt gewoon niet, dat ben ik niet gewend, ben niet zo opgegroeid, en die barriere zit gewoon in mn hersens, dat kan niet. Dat is voor iedereen anders.....

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 16:15

Ik ben absoluut tegen het consumeren van vlees, dus de keuze is voor mij snel gemaakt.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 17:59

Lizzle schreef:
Ik ben absoluut tegen het consumeren van vlees, dus de keuze is voor mij snel gemaakt.

Dat zeg jij wel maar dat betekent eigenlijk niets. Alleen dat dat jij zelf geen vlees eet om welke reden dan ook. Bij een slager hoeft je paard niet gegeten te worden. Dan gaat de keus alleen maar over welke dood vind jij de beste voor je paard ? Een spuitje of een kogel/pin door het hoofd ?
Heeft beide niets met vleesconsumptie te maken of zielig of vegetarisch zijn toch ?

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 18:01

Perrokai schreef:
Lizzle schreef:

Dat zeg jij wel maar dat betekent eigenlijk niets. Alleen dat dat jij zelf geen vlees eet om welke reden dan ook. Bij een slager hoeft je paard niet gegeten te worden. Dan gaat de keus alleen maar over welke dood vind jij de beste voor je paard ? Een spuitje of een kogel/pin door het hoofd ?
Heeft beide niets met vleesconsumptie te maken of zielig of vegetarisch zijn toch ?

Aangezien ik principieel tegen vleesconsumptie, dus ook tegen slachterijen ben, zal ik daar geen paard afleveren. Het mooiste is uiteraard een natuurlijke dood, maar anders zal ik toch voor een spuit kiezen. Het is van tevoren niet te zeggen of een paard er tegen zal gaan vechten, maar om een ziek paard nog op sleeptouw te nemen vind ik erger. Hierbij ga ik uit van een doodziek paard.

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 18:20

Lizzle schreef:

Ik ben ook tegen het eten van vlees, maar vooral door de manier waarop die dieren gehouden worden. Toch zou ik mijn paard laten slachten en als ie dan voor consumptie gaat, vind ik eigenlijk niet eens zo erg (ik zou hem niet zelf in de vriezer stoppen om de winter mee door te komen), omdat ik weet dat ie een goed leven heeft gehad

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 18:23

Het idee van een spuitje bevalt mij ook veel beter. Maar als mijn paard vreselijk veel pijn lijdt en de slager kan er eerder zijn dan de DA op dat moment. Dan gooi ik mn principes wel even overboord voor mijn paard.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 18:31

Ik vind het erger als je je paard moet laten ophalen door de rendac en dat hij vervolgens gewoon verbrand word. en verwerkt word tot oa lijm.
Ik laat mijn pony liever slachten: gaat sneller en hij word daar gelijk verwerkt ipv dat ie aan de weg moet liggen.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 18:35

Mackie schreef:
Lizzle schreef:

Ik ben ook tegen het eten van vlees, maar vooral door de manier waarop die dieren gehouden worden. Toch zou ik mijn paard laten slachten en als ie dan voor consumptie gaat, vind ik eigenlijk niet eens zo erg (ik zou hem niet zelf in de vriezer stoppen om de winter mee door te komen), omdat ik weet dat ie een goed leven heeft gehad

Het is maar net hoe jouw principes op dit gebied zijn natuurlijk. Ik vind dat geen enkel mens het recht heeft een kadaver op te vreten, omdat ze dat toevallig zo lekker vinden. Begrijp me niet verkeerd, ik vind biologisch vlees al een hele vooruitgang, maar zou me er zelf niet goed bij voelen om iemand' maag te spekken.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 18:39

Welshcobfan schreef:
Ik vind het erger als je je paard moet laten ophalen door de rendac en dat hij vervolgens gewoon verbrand word. en verwerkt word tot oa lijm.
Ik laat mijn pony liever slachten: gaat sneller en hij word daar gelijk verwerkt ipv dat ie aan de weg moet liggen.

Leg me nou eens uit waarom ophalen door rendac en verwerken in lijm of verbrand erger is dan een pin in zn hersens, in coma, slagader doorsteken dan pas doodbloeden, en dan villen opdelen etc.
Plus dat niet ieder paard bij de slager direct verwerkt wordt maar ook verbrand wordt of in dezelfde lijm verandert? Wat is nu het wezenlijke verschil ?? Blond

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 18:44

peerd is dood, maakt niet uit wat er na zijn dood met hem word gedaan. Maar ik vind het voor de omstanders echt vreselijk als ze een dier moeten zien die door de rendac word opgehaald. Slagers zijn bekend met bloeden Knipoog

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 18:57

Welshcobfan schreef:
peerd is dood, maakt niet uit wat er na zijn dood met hem word gedaan. Maar ik vind het voor de omstanders echt vreselijk als ze een dier moeten zien die door de rendac word opgehaald. Slagers zijn bekend met bloeden Knipoog

Welke omstanders?
Kijk je toch gewoon de andere kant op?
Helaas komt de Rendac ook wel eens bij ons (boerenbedrijf) en ik kan daar niet goed tegen, dus kijk ik lekker even de andere kant op. Knipoog

Edit: typefout

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 19:00

Welshcobfan schreef:

ik laat m,n peerd liever in zn eigen vertrouwde omgeving inslapen dan dat hij eerst op de trailer moet... daar in een of ander vaag stalletjes komt te staan.. doodsangsten uitstaat en door een gekke kerel in pakkie geslacht word.
Goh.. fijn einde van zn leven

duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 19:11

Welshcobfan schreef:

Als het paard een spuitje heeft gekregen en de volgende dag door het rendac wordt opgehaalt dan is het paard toch dood en dan voelen ze dat toch niet meer dat ze een nacht buiten hebben gelegen?
Maar ieder zijn eigen mening natuurlijk

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 19:25

Limerick schreef:
ik laat m,n peerd liever in zn eigen vertrouwde omgeving inslapen dan dat hij eerst op de trailer moet... daar in een of ander vaag stalletjes komt te staan.. doodsangsten uitstaat en door een gekke kerel in pakkie geslacht word.
Goh.. fijn einde van zn leven

Dat is allemaal al eens voorbij gekomen. Het is beter eerst het topic verder terug te lezen dan iedere keer met dezelfde "angsten" te komen of het "vechten". Nu klink je net als ik die ook in het begin er niets van af wist......
Bloos

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 19:30

Sorry.. zit op mn werk en heb niet even de tijd om 21 pagina`s door te lezen. En btw.. ze vraagt hoe wij erover denken.. dus mag ik best mn mening geven ook al staat dat ook in die van anderen Knipoog

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 20:48

Limerick schreef:
Sorry.. zit op mn werk en heb niet even de tijd om 21 pagina`s door te lezen. En btw.. ze vraagt hoe wij erover denken.. dus mag ik best mn mening geven ook al staat dat ook in die van anderen Knipoog

En daarnaast is het forum er ook voor discussie, er wordt dus op jouw mening gereageerd en
dan begint het verhaal iedere keer weer van voor af aan en is nu al minstens 10 keer voorbij gekomen.
Geeft niets hoor ! Maar het kan toch geen kwaad om je even in te lezen. Misschien leer je nog wat nieuws net als ik en verandert je mening een beetje of zie je het eens van de andere kant.... Haha!

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 21:25

Maakt mij niets uit dat je op mij reageert..
En nee.. ik verander niet van mening.. ik ken mensen die bij n slachterij werken.. dus weet voldoende

Maar goed.. heb mn mening al gegeven Clown

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 21:37

Limerick schreef:
Maakt mij niets uit dat je op mij reageert..
En nee.. ik verander niet van mening.. ik ken mensen die bij n slachterij werken.. dus weet voldoende

Maar goed.. heb mn mening al gegeven Clown

O, en zeggen die dat paarden doodsangsten uitstaan dan? Dat idee had ik ook altijd namelijk en twijfel daar nog steeds aan dat mensen zeggen dat dat niet zo is ? Zo zie je, ik laat me wel informeren ik dacht ook dat ik voldoende wist en was eigenlijk ook fel tegen slachten.
Maar meer tegen het opeten of op laten eten van mijn paard dan de manier waarop hij aan zijn einde komt. Ben je er wel eens bij geweest ? Ik nooit hoor dus ik weet niets uit ervaring.Er wordt namelijk gezegd dat het zo snel gaat dat het paard niet eens de tijd krijgt om bang te worden en dat het feit dat hij bang zou worden ligt aan jouw eigen emotionele toestand. Maar licht eens toe, wat weet je allemaal van "die mensen"? Ben altijd benieuwd naar nieuwe info......

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 08:49

ik vind dat een paard zowiezo niet geslacht mag worden of het nou voor de conspumtie is of omdat de eigenaar nog de slachtprijs terug wil vangen!Welke paardenliefhebber laat zijn paard nou slachten,doe je toch niet zoiets.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 19:04

duco schreef:
Welshcobfan schreef:

Als het paard een spuitje heeft gekregen en de volgende dag door het rendac wordt opgehaalt dan is het paard toch dood en dan voelen ze dat toch niet meer dat ze een nacht buiten hebben gelegen?
Maar ieder zijn eigen mening natuurlijk

had verder gelezen dan had je gezien dat het mij niet gaat om het feit dat het paard buiten ligt. Dood is dood, of het nou via een spuitje of een pen gebeurd: paard merkt er naderhand niet meer van Clown
Ik wil niet dat de omstanders (lees: paard staat aan de rand van een woonwijk waar heel de wijk zijn hond uitlaat) mijn paard zo moeten aantreffen. Is niet zo'n vriendelijk gezicht Knipoog

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 21:33

@weshcobfan hoezo dit snap ik niet,wannneer je hem naar de slacht kunt brengen kun je hem toch net zo goed naar de dierenarts brengen en daar in laten slapen of denk je dat de slager hem in je achtertuin slacht en gelijk gaat uitbenen en verwerkt ??!!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 22:12

Welshcobfan schreef:
Welshcobfan schreef:

had verder gelezen dan had je gezien dat het mij niet gaat om het feit dat het paard buiten ligt. Dood is dood, of het nou via een spuitje of een pen gebeurd: paard merkt er naderhand niet meer van Clown
Ik wil niet dat de omstanders (lees: paard staat aan de rand van een woonwijk waar heel de wijk zijn hond uitlaat) mijn paard zo moeten aantreffen. Is niet zo'n vriendelijk gezicht Knipoog

Waar heb je het over?
Vind dit nogal onzinnig, sorry.
Maar als jij een dood dier langs de weg legt dek je het dier minstens af met een kap of een zeil.
Dus dan zien omstanders het heus niet liggen.
En als ze hem op komen halen kijken ze toch even de andere kant op?

Harvest_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 15:22

ik ben voor het spuitje je paard moet inderdaad een vredige dood hebben alleen het verhaal van de hoefsmid zit ook wel iets in, maar straks eet iemand anders jouw paard op, nee hoor dat zou ik niet willen Pling

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 17:41

Zucht..........slachten betekent niet altijd opeten of op laten eten, dan is een schot of een spuitje toch even vredig ????? Gaaaap Dromen

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 17:44

Perrokai schreef:
Zucht..........slachten betekent niet altijd opeten of op laten eten, dan is een schot of een spuitje toch even vredig ????? Gaaaap Dromen

Nou dan vind ik het nog fijnder als me paard een spuitje krijgt dan dat hij dood geschoten word Clown