Help de paarden uit Friesland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nienke86

Re: Help de paarden uit Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 21:28

GeartsjeS schreef:
Iedereen hoort het maar van één kant. Ik denk dat dit een heel opgeblazen iets is. Het had niet mogen gebeuren, maar om het leger er bij te halen... Ze hebben toch niet eel kunnnen doen.
Het is waarschijnlijk een inschattingsfout van die man geweest en hij zal zijn paarden echt niet super verwaarlozen anders was hij allang zijn paarden kwijt. Zo streng zijn te nu nou ook wel weer, (voorbeelden genoeg te noemen, maar nu even neit doen, is gelijk het topic vol)

Hoevaak gebeurt zoiets wel niet? Oeps, vergeten en ja dat ik fout geweest, maar om dan te zeggen dat hij zijn paarden verwaarloosd.
Je weet niet wat er precies gebeurt is, ik ook niet dus ik zal niet zeggen dat dit goed is, maar vinden jullie dit niet allemaal een beetje ver gaan?

Blij zijn dat het hierbij is gebleven en dat niet alle paarden zijn ongekomen. Ze zullen nu echt wel en goed plekje binnen krijgen (eigenaar was net op tv) Mensen moeten niet gelijk aannemen wat de media zegt. Veel wordt verdraaid om het 'mooier' te laten lijken. en dat kan verkeerd uitpakken voor de ander.

Niet denken dat ik het wil goedpraten maar mensen moeten ook even verder kijken dan hun neus lang is.

Maar ben wel heeel blij dat de paarden nu oké zijn en er zaten toch mooie bij! had ik ook wel één van willen hebben Haha!

Ik woon heeldicht bij deze man!
En ik ben er vaak genoeg on de stallen gewest
Het is gewoon te vies voor woorden om te zeggen hoe het er daar aan toe gaat!
En dan kan je wel zeggen dan was der wel wat aan gedaan nou nee dus
Je kan bellen wat je wilt
Deze man gaat onder en boven de wet !
En er is gewoon niet veelaan te doen dan steeds weer aangifte te doen.
Als je niet weet wat je zegt zoals het zal wel meevallen Want dan waren ze paarden wel afgepakt.Waarom ze dat niet doen weet ik niet maar ik hbe mijn verhaal hier al een paar keer op bokt gedaan wat ik heb meegemaakt daar
En toen ik jonger was heb ik dat meegemaakt en heb der nachtmerrie's over gehad
Men moeder heeft vaak genoeg politie db gebeld maar die zijn TE lax !!!!!

Sjoukie1305

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 21:32

Ik ben vanmiddag ook even wezen kijken en er zijn idd paarden die er redelijk tot goed uitzien, maar helaas ook paarden die kreupel lopen en die te midden van de rest van de kudde uitgeput op de grond liggen... De heer lootsma had dikke lol met zijn helpers, heb me er echt vreselijk kwaad om gemaakt! Veredr las ik op tekst van omrop fryslan dat een deel van deze paarden wel degelijk bestemd is voor de slacht!

Sjoukie1305

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 21:33

En ik word nu ook wel een beetje ziek van de mensen die nog steeds zeggen dat het vast allemaal wel mee zal vallen: als je er niet geweest bent hou je mond dan!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 21:33

nikkiej_86 schreef:
GeartsjeS schreef:
Iedereen hoort het maar van één kant. Ik denk dat dit een heel opgeblazen iets is. Het had niet mogen gebeuren, maar om het leger er bij te halen... Ze hebben toch niet eel kunnnen doen.
Het is waarschijnlijk een inschattingsfout van die man geweest en hij zal zijn paarden echt niet super verwaarlozen anders was hij allang zijn paarden kwijt. Zo streng zijn te nu nou ook wel weer, (voorbeelden genoeg te noemen, maar nu even neit doen, is gelijk het topic vol)

Hoevaak gebeurt zoiets wel niet? Oeps, vergeten en ja dat ik fout geweest, maar om dan te zeggen dat hij zijn paarden verwaarloosd.
Je weet niet wat er precies gebeurt is, ik ook niet dus ik zal niet zeggen dat dit goed is, maar vinden jullie dit niet allemaal een beetje ver gaan?

Blij zijn dat het hierbij is gebleven en dat niet alle paarden zijn ongekomen. Ze zullen nu echt wel en goed plekje binnen krijgen (eigenaar was net op tv) Mensen moeten niet gelijk aannemen wat de media zegt. Veel wordt verdraaid om het 'mooier' te laten lijken. en dat kan verkeerd uitpakken voor de ander.

Niet denken dat ik het wil goedpraten maar mensen moeten ook even verder kijken dan hun neus lang is.

Maar ben wel heeel blij dat de paarden nu oké zijn en er zaten toch mooie bij! had ik ook wel één van willen hebben Haha!

Ik woon heeldicht bij deze man!
En ik ben er vaak genoeg on de stallen gewest
Het is gewoon te vies voor woorden om te zeggen hoe het er daar aan toe gaat!
En dan kan je wel zeggen dan was der wel wat aan gedaan nou nee dus
Je kan bellen wat je wilt
Deze man gaat onder en boven de wet !
En er is gewoon niet veelaan te doen dan steeds weer aangifte te doen.
Als je niet weet wat je zegt zoals het zal wel meevallen Want dan waren ze paarden wel afgepakt.Waarom ze dat niet doen weet ik niet maar ik hbe mijn verhaal hier al een paar keer op bokt gedaan wat ik heb meegemaakt daar
En toen ik jonger was heb ik dat meegemaakt en heb der nachtmerrie's over gehad
Men moeder heeft vaak genoeg politie db gebeld maar die zijn TE lax !!!!!

Over goede verzorging zijn nou eenmaal de meningen verdeeld. Er kunnen meiden helemaal van in de stress raken als men paarden in de regen buiten laat staan of men vergeet de hoeven uit te krabben. De paarden die ik op de TV zag zagen er prima uit.....
Deze meneer heeft vaak genoeg controle gehad en men heeft hem niet kunnen pakken.....Voor mijn een teken dat die paarden voldoende voorzien worden in hun eerste levensbehoefte. Sorry maar niet iedereen tuttelt nou eenmaal hele dagen met hun paardje.

Sjoukie1305

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 21:34

oh ja, de eigenaar van de stal waar mijn paardje staat wist ook nog te vertellen dat niemand de paarden wil vervoeren omdat Dhr lootsma zijn rekeningen niet betaald! wordt nog lachen dus, met die andere dikke rekening van het leger..

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 21:36

Het is meer fok en handel hoor yvette26 Lachen
ik woon dicht bij dus kom er vaak genoeg langs en zie dan dezelfde paarden staan zeg maar

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 21:36

Yvette26 schreef:
En ik word nu ook wel een beetje ziek van de mensen die nog steeds zeggen dat het vast allemaal wel mee zal vallen: als je er niet geweest bent hou je mond dan!

IDD MEE EENS daar erger ik me ook steeds aan !!!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 21:37

Yvette26 schreef:
oh ja, de eigenaar van de stal waar mijn paardje staat wist ook nog te vertellen dat niemand de paarden wil vervoeren omdat Dhr lootsma zijn rekeningen niet betaald! wordt nog lachen dus, met die andere dikke rekening van het leger..

Waarom zou hij de rekening van het leger betalen?? Heeft hij niet om gevraagd en die hebben niets kunnen betekenen toch??

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 21:40

de kosten die gemaakt zijn om de redding van de paarden te voltooiien. Dus DA kosten, etc. Dat wordt bedoeld.

Sjoukie1305

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 21:40

zoals de burgemeester in meerdere interviews heeft gezegd: de rekening willen we gaan verhalen op de eigenaren..
Hieruit begrijp ik dus dat hij de rekening gepresenteerd krijgt! Of dat echt zo is moet nog blijken natuurlijk Lachen

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 21:41

@slimmerik Dat zeg jij: Over goede verzorging zijn nou eenmaal de meningen verdeeld. Er kunnen meiden helemaal van in de stress raken als men paarden in de regen buiten laat staan of men vergeet de hoeven uit te krabben. De paarden die ik op de TV zag zagen er prima uit.....
Deze meneer heeft vaak genoeg controle gehad en men heeft hem niet kunnen pakken.....Voor mijn een teken dat die paarden voldoende voorzien worden in hun eerste levensbehoefte. Sorry maar niet iedereen tuttelt nou eenmaal hele dagen met hun paardje.

Dit is ook al es gebeurd: Men moeder is terug gebeld door de politie en er werd vermeld dat ze 2 pony's en 1 paard hebben af moeten maken omdat die er TE slecht aan toe waren !!
En nog word er niks gedaan en dat is erg frustrerend!
Moest even zo kon niet Quoten of zo:S

Sjoukie1305

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 21:43

En zoals je kon lezen in het bericht van Sonjav (in het topic friese paarden gered pag 64 is ook zij geschrokken van de staat waarin ze de dieren bij de familie thuis aantrof!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 21:44

Op een kudde van 300 paarden zullen idd weleens paarden en pony's afgemaakt moeten worden..... Gebeurt op een koeien en varkens bedrijf ook..... Niet ieder beest is even gezond.

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 21:46

slimmerik schreef:
Op een kudde van 300 paarden zullen idd weleens paarden en pony's afgemaakt moeten worden..... Gebeurt op een koeien en varkens bedrijf ook..... Niet ieder beest is even gezond.

Als je niet zoveel dieren kan houden zodat je niet weet of ze ziek zijn vind ik het onverantwoord dat hij er zoveelmag hebben !!!!
En als je de zorg van zoveel beesten niet op je kan nemen moet je er maar niet zoveel hebben !

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 21:46

Yvette26 schreef:

Rare mentaliteit daar....hier helpen de buren elkaar en wordt nooit van geld gepraat. Burenplicht heet zo iets.....

Heidi7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 21:47

Denk dat je erg moet uitkijken met dit soort acties.
Heb begrepen dat de boer zijn paarden wilde verkassen maar dit niet mocht omdat er een noodsituatie afgekondigd was. En helaas vallen de dieren daar nog steeds buiten. Zelfs zo erg dat op het moment van een noodsituatie je je beesten moet achterlaten. Hij mocht ze op dat moment gewoon niet verplaatsen.
Maar goed dit is wat ik begrepen heb van het verhaal.

Sjoukie1305

ja tuurlijk zitten daar ook zwakkere dieren bij..maar dat beteknd wel dat je deze dieren goed moet verzorgen en van eerste levensbehoefte moet voorzien en juist dat doet deze man niet!

Ann

Ook paarden die voor de slacht worden gehouden/gefokt, mogen niet van benodigde medische verzorging worden ontzien.

Nienke86

slimmerik schreef:
Yvette26 schreef:

Rare mentaliteit daar....hier helpen de buren elkaar en wordt nooit van geld gepraat. Burenplicht heet zo iets.....

Mag ik vragen waarom je het zo voor die minkukel opneemt???

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 21:48

slimmerik schreef:

Misschien kun je die man helpen dan? Lachen
Daden i.p.v. woorden? Clown

Sjoukie1305

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 21:49

Slimmerik: ik heb het hier niet over buren maar officiele bedrijven, kennelijk staat hij niet zo goed bekent! En ik denk dat de buren hem allang hebben uitgekotst.. En anders is dat altijd nog een optie voor hem om de buren te vragen Lachen

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 21:50

slimmerik schreef:
Waarom zou hij de rekening van het leger betalen?? Heeft hij niet om gevraagd en die hebben niets kunnen betekenen toch??

De kosten die het leger gemaakt heeft (hadden ze een mooi woord voor, maar ben het even kwijt Knipoog ), zoals benzine ed moesten vergoed worden, niet de mankrachten of het gebruik van de apparaten.
Zo neem ik aan ook van de andere hulpdiensten.
En de dierenartskosten en andere opvangkosten.
Wat denk je van het weiland dat gister en vandaag is omgeploegd door zijn kudde paarden?
Dat lag er heel mooi bij, nu niks meer van te zien.
Daar gaat dus ook enige tijd en mankracht inzitten en ook hier zitten kosten aan verbonden.

Als hij de paarden daar op tijd weg had gehaald, had het leger en de andere hulpdiensten er niet aan te pas hoeven komen en kosten hoeven te maken...

Sowieso een enorme kostenpost, of hij nou wel of niet zijn paarden terug krijgt met eventueel daar bovenop een boete.

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 21:51

Yvette26 schreef:
Slimmerik: ik heb het hier niet over buren maar officiele bedrijven, kennelijk staat hij niet zo goed bekent! En ik denk dat de buren hem allang hebben uitgekotst.. En anders is dat altijd nog een optie voor hem om de buren te vragen Lachen

Niet alleen de buren hoor Haha! heel het dorp kotst em al uit !!!

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 21:52

Hij is diegene die dit heeft veroorzaakt, waarom zouden anderen dan voor de kosten op moeten draaien?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 21:52

Yvette26 schreef:

Als dergelijke bedrijven niets met het dierenwelzijn ophebben dan mogen ze deze bedrijven ook hun broodwinning wegnemen toch?