Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
sandr0 schreef:
nienke07 schreef:
Ik ben niet tegen natuurlijk bekappen en naturals (wat je er dan ook allemaal wel of niet onder verstaat) Ik ben vooral vóór paarden houden op een
paardwaardige manier.. Voor mij betekent dat 24/7 buiten met schuilstal, zonder deken, onbeperkt ruwvoer en natuurlijk bekappen door een goed opgeleide NB-ster waarbij ik tussen de bekapbeurten door de voeten zelf bijhoud als nodig. PUNT.
Laat iedereen lekker in zijn waarde. Iedereen heeft een andere manier van denken en van paarden houden. Uiteindelijk willen we allemaal het zelfde en dat is t beste voor ons paard. Niet 1 manier is de beste en ook is niet elk paard t zelfde. Kijk naar je paard hoe hij er uit ziet en benut de mogelijkheid die je hebt om t beste te doen voor je paard. En op wat voor manier dat dan uiteindelijk zou zijn dat is voor elke paardeliefhebber anders.
) doet wat zij denkt dat goed is! Neem aan dat als je houd van je beessie, dat je dan doet wat JIJ verstaat onder paardwaaardig!?
Moet dat dan hetzelfde zijn als wat IK er onder versta?? 
Arabesk schreef:De allerbeste weg voor het PAARD is de weg die het dichtst bij zijn natuur staat.
Alle andere wegen zijn het meest geschikt voor de MENS die gebruik wil maken van het paard.
Arabesk schreef:24/7 buiten is ALTIJD beter dan 24/7 op stal voor een paard
vergelijk het met een zeehond, die stop je toch ook niet in een badkuip om m vervolgens 1 uurtje per dag in het bassin te trainen?
ik kan bijvoorbeeld met T@nj@ zowel op het forum als prive heel goed door een deur, zij doet ook alles natuurlijk.... en ik een heel stuk minder..... Maar we kunnen zeker praten met elkaar en ik luister heel goed naar de dingen die ze zegt, haal eruit wat voor mij past.........
Komt denk ik omdat ik geen extremist ben.
) als vele denken, ze mag dan dressuren en haar paard onder een deken hebben staan (ehm, ik heb voor de noodgevallen echt dekens hier liggen hoor, zelfs voor de Shetjes
) en nog op stal ook
maar ze kijkt goed om zich heen, verdiept zich in alle methodes die er maar zijn en wil leren. Het belangrijkste, ze kijkt en luisterd naar het paard en belangrijker nog, ze begrijpt het paard dan ook, dat is ook nog een kunst. Wie dat doet heeft het grootste deel al gewonnen 
Arabesk schreef:De allerbeste weg voor het PAARD is de weg die het dichtst bij zijn natuur staat.
Alle andere wegen zijn het meest geschikt voor de MENS die gebruik wil maken van het paard.

ja ik weet het. Normaal is ze niet. 
Xox schreef:Alleen hoeft ook niet altijd een kwelling te zijn.
T@nj@ schreef:Alleen? Nee, nooit. Een paard is een kuddedier, alleen zou imo een kwelling zijn.
Ik heb er hier 6 bij elkaar staan.
Ik had mijn woorden weer eens verkeerd gekozen, het is niet altijd een kwelling, zoals ik altijd roep: ieder paard is anders!
Woensdag is hij voor het eerst met een andere merrie buiten geweest...... Ging eigelijk wel goed, had maar een mooie afdruk van een beslagen hoef op zijn kont
Fronton schreef:Russel, als ik het goed begrijp denk jij dat een paard niet alleen achter wil blijven wegens het voer op stal??
maar mijn eigen paarden staan alleen ja.
Maar die van mij houd van wreten, hij kan kleuren zien, groen is kop op de grond en.... het moet op in 1 dag, dus werkkken...
Fronton schreef:Hoho, je mag van mij best je paard alleen buiten zetten als je dat graag wilt. Ik vind het alleen niet zo 'natural' aangezien paarden van nature echt niet alleen willen zijn.
KiWiKo schreef:Ik heb die van mij tot voorkort altijd alleen los gehad![]()
Woensdag is hij voor het eerst met een andere merrie buiten geweest...... Ging eigelijk wel goed, had maar een mooie afdruk van een beslagen hoef op zijn kont
![]()
![]()
![]()
Dat soort dingen moet je gewoon proberen, in het ergste geval moet je ze uit elkaar halen ....... En dan hopen dat de verwondingen meevallen. Maar dat soort risico's vind ik wel dat je best mag nemen als dit betekend dat jouw paard samen ook los kan.,
Voor mij was het een probeerseltje omdat hij best veel angst heeft voor andere paarden, maar tegelijkertijd ook enorm dominant is.
@ T@nj@![]()
![]()
Die van mij stond eerst op een pensionstal waar ze zeer berucht was onder de paarden. Er waren er een aantal die altijd slecht te vangen waren. Zette je onze merrie erbij dan stonden ze direct bij het hek zo van heeeeelp haal ons er asljeblieft uit. menig paard met mooie hoefafdrukken. Toen heeft ze haar eigen veulen toen deze van de opfok weer kwam, zo geslagen dat die het griffelbeen door midden had. Sindsdien ben ik er klaar mee.