Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
sandr0 schreef:
nienke07 schreef:
Ik ben niet tegen natuurlijk bekappen en naturals (wat je er dan ook allemaal wel of niet onder verstaat) Ik ben vooral vóór paarden houden op een
paardwaardige manier.. Voor mij betekent dat 24/7 buiten met schuilstal, zonder deken, onbeperkt ruwvoer en natuurlijk bekappen door een goed opgeleide NB-ster waarbij ik tussen de bekapbeurten door de voeten zelf bijhoud als nodig. PUNT.
Laat iedereen lekker in zijn waarde. Iedereen heeft een andere manier van denken en van paarden houden. Uiteindelijk willen we allemaal het zelfde en dat is t beste voor ons paard. Niet 1 manier is de beste en ook is niet elk paard t zelfde. Kijk naar je paard hoe hij er uit ziet en benut de mogelijkheid die je hebt om t beste te doen voor je paard. En op wat voor manier dat dan uiteindelijk zou zijn dat is voor elke paardeliefhebber anders.
Arabesk schreef:De allerbeste weg voor het PAARD is de weg die het dichtst bij zijn natuur staat.
Alle andere wegen zijn het meest geschikt voor de MENS die gebruik wil maken van het paard.
Arabesk schreef:24/7 buiten is ALTIJD beter dan 24/7 op stal voor een paard
vergelijk het met een zeehond, die stop je toch ook niet in een badkuip om m vervolgens 1 uurtje per dag in het bassin te trainen?
Arabesk schreef:De allerbeste weg voor het PAARD is de weg die het dichtst bij zijn natuur staat.
Alle andere wegen zijn het meest geschikt voor de MENS die gebruik wil maken van het paard.
Xox schreef:Alleen hoeft ook niet altijd een kwelling te zijn.
T@nj@ schreef:Alleen? Nee, nooit. Een paard is een kuddedier, alleen zou imo een kwelling zijn.
Ik heb er hier 6 bij elkaar staan.
Fronton schreef:Russel, als ik het goed begrijp denk jij dat een paard niet alleen achter wil blijven wegens het voer op stal??
Fronton schreef:Hoho, je mag van mij best je paard alleen buiten zetten als je dat graag wilt. Ik vind het alleen niet zo 'natural' aangezien paarden van nature echt niet alleen willen zijn.
KiWiKo schreef:Ik heb die van mij tot voorkort altijd alleen los gehad![]()
Woensdag is hij voor het eerst met een andere merrie buiten geweest...... Ging eigelijk wel goed, had maar een mooie afdruk van een beslagen hoef op zijn kont
![]()
![]()
![]()
Dat soort dingen moet je gewoon proberen, in het ergste geval moet je ze uit elkaar halen ....... En dan hopen dat de verwondingen meevallen. Maar dat soort risico's vind ik wel dat je best mag nemen als dit betekend dat jouw paard samen ook los kan.,
Voor mij was het een probeerseltje omdat hij best veel angst heeft voor andere paarden, maar tegelijkertijd ook enorm dominant is.
@ T@nj@![]()
![]()