De ego-trippers zonder cap...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 19:31

't was misschien ook wat ver gezocht en misschien een ietsje off-topic maar dat krijg ik een beetje bij dit soort topics/mensen. Ze bezorgen me de kriebels en dan kan ik me moeilijk inhouden.

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 20:56

Citaat:
gatver, je gaat toch wel even douchen als je van je paard komt en daarna gaat stappen?

haha ben ik het helemaal mee eens, dat echt de domste smoes ever!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 22:51

Ik rijd op mijn eigen paard zonder cap, niet om arrogant te zijn of omdat ik mezelf zo goed vind. Met cap ben ik altijd licht geirriteerd en rij ik niet lekker ontspannen.
Als ik op andermans paard stap doe ik wel een cap op dit omdat ik dat paard niet ken en dan dus voor de zeker heid wel een cap op, maar ook dan erger ik me eraan.

EN ALS ZOMMIGE MENSEN DAT ARROGANT VINDEN JAMMER DAN,
KAN IK NIET MEE ZITTEN. *LOL*

Iedereen zijn eigen verantwoording.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 23:17

Ik ben een mega egotripper Rolleyes:

Koninginnedag 2004:
Afbeelding

Ik heb de meest moderne en nieuwe baseballCAP. Hebben ze in verschillende kleuren, nemen zweet en vocht goed op, makkelijk uit te wassen, i-de-aal!!!

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 23:25

Anoukie schreef:
Ik heb de meest moderne en nieuwe baseballCAP. Hebben ze in verschillende kleuren, nemen zweet en vocht goed op, makkelijk uit te wassen, i-de-aal!!!

En als je ze van 20 hoog laat vallen, zijn ze nog niet kapot, wat een cap dus wel is Knipoog

Vond ik wel een grappig geintje wat ik ooit van iemand te horen heb gekregen als argument waarom zij een petje op had en ik een cap Haha!

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 23:51

Anoukie schreef:

Ja en... ze matchen bij je setjes Haha!

wynoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 00:51

Ik rijd altijd zonder cap. Heb echt de gekste dingen met Bon gedaan en ben er nooit vanaf gevallen.

Daarbij is het toch mijn eigen probleem dat ik zonder cap rijd? Heeft niemand toch last van?

En ook ik rijd altijd met bijpassend petje Haha!

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 02:57

Die is net als met of zonder gordel autorijden.
Iedereen kent de gevaren, iedereen weet dat het beter is om met te doen.
Ik kan me er verder niet zo druk om maken. Ik reed ook nooit met een cap. Mijn keuze toch?
Ik heb trouwens wel altijd mijn gordel om (tenzij ik hem 3 meter naar voren of achteren moet zetten ofzo Schijnheilig)

Ik denk dat je met dit soort topics juist een soort reactie krijgt van 'ik rijd lekker toch zonder cap.'
Tja dom misschien, maar niet mijn ergernis en mijn probleem.

Begrijp verder niet zo goed wat dit met egotripperij of arrogantie te maken heeft....

Kunnen we ook ergens een discussie openen over wel of niet een fietshelm? Cool

Offtopic:

luxx schreef:
mijn opa's broer had toen een manege in bentveld, dat ligt bij zandvoort, 'manege de naaldenhof'.

Haha daar heb ik gereden! Wel met cap overigens...

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 08:08

Alet"]
[quote="Anoukie schreef:

[/quote]

Ook dat Knipoog Haha!!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 09:46

Alet"]
[quote="Anoukie schreef:

[/quote]

waar heb je die gehaald? zijn die achter met klitteband? Ik heb een petjesmanie. MAar ze moeten achter wel klitteband hebben.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 12:03

Nee geen klitteband, dat wil ik juist niet. Met zo'n rolgesp. In Weert, maar ook Anky heeft leuke nieuwe petjes. Dit blauwe petje is van Toggi (van dat merk heb ik trouwens 4 petjes Tong uitsteken).

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 12:17

Maar als je niet met cap wilt rijden, waarom dan wel met pet? Want je hebt alsnog iets voor je ogen en als het warm is zweet je ook nog? Dus ben benieuwd naar een goede reden om wel met pet en niet met cap te rijden.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 12:28

Heel simpel. Ik rij altijd met pet. Een pet houdt mijn haar uit mijn ogen, het vormt zich ook naar mijn hoofd. Daarnaast houdt het mijn haar stofvrij. Ik was het namelijk maar heel weinig omdat het zo droog is.

een pet maakt het rijden gemakkelijker (zorgt voor comfort), een cap is gewoon kl*te. Gisteren nog ondervonden toen ik er een op zette omdat ik op een jong paard ging zitten. WAt een rotdingen zeg! Ze zitten werkelijk voor geen meter. Boos! Ze passen me zo slecht dat ze eigenlijk nog maar half bescherming bieden. Ik vraag voor mijn verjaardag een goede cap, heb er al een gepast in een ruitersportzaak.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 12:35

Ik heb hem alweer een tijdje op en ben er aan gewend.
Voel me alweer kaal als ik hem niet op heb, dus ik houd hem op. Dat komt ook doordag ik een 4 jarig heb die nog niet geheel bomproof is.

Maar wat ik me nu afvraag..
Ik merk aan mezelf dat als je wat ouder wordt, ook wat voorzichtiger.
Met cap voel ik me dus op dit moment veiliger. En ik voel ook enige verantwoordelijkheid naar mijn partner/naaste toe om de risico's die ik loop iig te verkleinen waar dat kan.
Hebben andere mensen daar geen last van? Vooral als je ook bijvoorbeeld een paar kinderen thuis hebt.

Feufollet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 12:48

Misser schreef:
Dus ben benieuwd naar een goede reden om wel met pet en niet met cap te rijden.

Ik krijg van helmen en caps hoofdpijn. Heel simpel. Vroeger heb ik ooit een brommertje gehad, die heb ik weer verkocht omdat ik met een helm op na hooguit een kwartier af moest stappen omdat ik misselijk van de hoofdpijn was. Met een cap, welke cap dan ook, precies hetzelfde liedje.
Ik zou met een cap op vermoedelijk meer gevaar voor mezelf opleveren dan zonder!
En het gekke is dat ik er met hoeden, die ik vaak draag, totaal geen last van heb!

Wat familie en kinderen betreft, daar heb ik het mee doorgesproken en zij zijn het met me eens dat het ieders eigen keuze is. Ik kan tenslotte net zo goed tijdens het oversteken verongelukken. Als het je tijd is ga je!

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 13:06

essie79 schreef:
Maar wat ik me nu afvraag..
Met cap voel ik me dus op dit moment veiliger. En ik voel ook enige verantwoordelijkheid naar mijn partner/naaste toe om de risico's die ik loop iig te verkleinen waar dat kan.
Hebben andere mensen daar geen last van? Vooral als je ook bijvoorbeeld een paar kinderen thuis hebt.

Ja dat heb ik ook. Ik heb dan wel geen kleine kinderen thuis en ook geen partner, maar ik merk wel dat ik voorzichtiger wordt. Ik rijd mijn paard in de bak dus nooit met cap. Maar wij hebben een (op z'n zachtst gezegd) paard-onkundige buurman die graag de was buiten hangt, zwembaden leegmaakt, gras maait enz enz enz Codex is daar in de regel makkelijk langs te rijden, maar stel je nou eens voor dat hij in een vreemde bocht weg springt en ik ernaast kwak?????? Of, zoals vorig jaar, tijdens het rijden op de wei uitglijdt en we samen op de grond belanden????
Een paar jaar terug dacht ik daar helemaal niet overna en nog langer geleden deed ik dingen die ik nu waarschijnlijk nog niet eens met cap zou doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 13:17

ja dat heb ik ook.
eerst had ik nooit een cap op, alleen op wedstrijd omdat het daar verplicht was.

Niet met buitenrijden, niet met springen niet met zadelmak maken. gewoon nooit.

Nu zet ik mijn cap op bij jonge en vreemde paarden en als ik naar het bos ga.
Dus heb hem nu meer op, dan niet op.

maar ik reed er toen 4 op een dag en in het weekend 6.
Nou die kleffe, natte cap zet je echt na nummer 2 niet meer op hoor.

nu rij ik er maar 1 en kan hij daarna af en weer drogen Lachen

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 13:24

Een pet is ideaal. Ik heb lenzen, dus als het regent houdt het de regen uit mijn ogen. Het neemt vocht (zweet) op, waardoor het weer niet inje ogen loopt. Het houdt ook mijn haar goed in model, geen plukken voor mijnogen. Ook houdt het stof tegen wat anders in mijn haar dwarrelt. En op stal hebben we vogelnestjes boven ons, je voelt m al, daar valt ook wel eens wat uit,...

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 15:39

Ik rij de laatste tijd vrij vaak zonder cap, omdat ik te lui ben om helemaal terug te lopen naar stal om het ding op te halen als ik klaar ben met longeren.
Maar ik voel me toch zekerder met cap op.
Helemaal vandaag, Iwan was behoorlijk lastig, en dan heb ik toch liever mijn cap op mijn hoofd.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 16:48

essie79 schreef:

Nee, ik heb daar geen 'last' van zoals jij het zo mooi omschrijft. Ik heb dan wel geen kinderen maar wel een partner die pas ook verzuchtte dat ik er maar mee moest stoppen vanwege de gevaren.
Ik relativeer dan altijd maar en vertel hem van andere ongelukken die mensen zijn overkomen waar je zelf helemaal niets aan kunt doen.
Mijn moeder (en zijn die niet altijd het meest bezorgd) zei zelfs dat het best wel meeviel met de paardrijongelukken in de kleine 30 jaar die ik rijd. Mams kan best goed relativeren OK dan! Knipoog

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 22:14

Tsja, mn vorige verzorgpaard heb ik wel eens zonder cap gereden, maar zonder cap voel ik me niet veilig op een paard. mn huidige verzorgpaard is een schat, maar toch zal ik nooit zonder cap rijden. Heb een toekomst waar ik graag nog aan wil deelnemen en dat lijkt me nou niet zo lekker met zwaar hersenletsel, zelfs de hoofdpijn en misselijkheid van een zware hersenschudding hoeven van mij al niet echt...
IMO denk je bij het dragen van een cap trouwens niet alleen aan jezelf, maar ook aan de mensen die jou en je hersens van de grond moeten rapen mocht het een keertje verkeerd gaan...

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 09:05

ik rij altijd zonder cap...wat! ik hem niet eens een cap....
en als ik er nou af donder...wat hebben jullie daar nou voor last van...
(en nee...ik heb geen hordes kinderen ofzo, de enige die er last van heeft dat ben ik zelf)

ik vind het maar onzin dat iedereen zich daar mee moet bemoeien...

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 09:11

je hebt ook geen ouders?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 09:15

en een werkgever????

Als die erachter komt dat je bij het uitoefenen van je hobby bewust onnodige risico''s neemt, zou het wel eens zo kunnen zijn dat je mag gaan zoeken naar een andere werkgever!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 09:18

essie79 schreef:
je hebt ook geen ouders?

*zucht* nogmaals, dit is mijn eigen keuze.
niemand die zich hiermee hoeft te gaan bemoeien.
mijn ouders zijn de enigen die zich er mee ' mogen' bemoeien maar die doen het niet.... verder nog vragen Scheve mond