Paarden die in 2025 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:39

paardjebont schreef:
DDDara, wat ondzettend leuk! Fijn dat het zo goed ging!
roosa, wat gaat het snel! elke keer als ik lees ben jij alweer verder met Jack! Hij ziet er uit als een fijn paard!

Ik weet niet zo veel van paarden beleren (lees: ik weet dat een paard beleerd wordt, en dat je rustig aan moet doen, maar meer ook niet.) en vroeg me af jullie een oud zadel gebruikte voor het inrijden (dat wel paste natuurlijk) of dat jullie direct een nieuw zadel aanschafte? Ik denk dat optie 1 logischer is, maar hoe doen jullie dat?

Wij hebben een zadel met verwisselbare boom. Toevallig deze week consult gehad, nieuwe boom omdat die andere krap begon te worden.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:42

Waidida schreef:
paardjebont schreef:
DDDara, wat ondzettend leuk! Fijn dat het zo goed ging!
roosa, wat gaat het snel! elke keer als ik lees ben jij alweer verder met Jack! Hij ziet er uit als een fijn paard!

Ik weet niet zo veel van paarden beleren (lees: ik weet dat een paard beleerd wordt, en dat je rustig aan moet doen, maar meer ook niet.) en vroeg me af jullie een oud zadel gebruikte voor het inrijden (dat wel paste natuurlijk) of dat jullie direct een nieuw zadel aanschafte? Ik denk dat optie 1 logischer is, maar hoe doen jullie dat?

Ik doe oud zadel dat wel oké past voor het hangen en zitten. Maar vanaf er gereden wordt komt er een goed zadel, maar wel nog eentje uit de budget range of tweedehands. Later als die goed doorgereden is kijken we verder.
Maar ik heb al gemerkt dat het van persoon tot persoon af hangt. Miest ik de countrymill binnen haalbare afstand hebben dan ging ik daar voor het jong paarden plan waar je een zadel kan huren voor 1 euro per dag.

Ik heb dit traject inderdaad gedaan. Kort voor zadelmak maken (dec) bij CM een tweedehands kentaur uitgezocht en daarmee zadelmak gemaakt. Afgelopen mei terug geweest voor controle en toen was ze al een boommaat gegroeid. Dus kon ik het zadel mooi inruilen voor een andere en heeft deze periode me +/- €120 gekost.

Nu heb ik een albion revolution monoblad met aanpasbaarheid tot 2 boommaten begreep ik. Zo’n adjust tree systeem. Dus kan ze voorlopig in groeien. Alleen deze is niet vanuit het jonge paarden traject.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 13:45

DDDara schreef:
Mannen zeggen altijd idiote dingen...... :')

_O- _O-

Gefeliciteerd met je knappe paard Sam!

@Jolienn - wat een leuk paard heb je eraan! Super makkelijk ook over dat sprongetje. Jou paard had destijds een nare wond toch?

@DDDara - je had prachtig weer voor je eerste buitenritje. Wat moet jij hebben genoten!

Ik heb nooit geweten dat CM een jonge paarden traject heeft. Ik heb begin augustus een afspraak om mijn zadel (hoop ik) pas te maken.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:30

Wat fijn DDDara!

Hier een mooi veelzijdigheidszadel op de kop getikt met verwisselbaar kopijzer van Kent and Masters maar helaas past hij niet fijn op mijn beide jonkies. Oude dressuur zadel van mijn fokmerrie past goed op haar dochter en redelijk op de andere. Die is ook aanpasbaar maar moeten stiksels losgehaald worden, dus daar zoek ik nog een zadelmaker voor. Dat jonge paardenprogramma voor zadels klinkt wel fijn.

Ik heb afgelopen week voor het eerst zelf op mijn stippel gezeten en wat rondjes gestapt :D .

Afbeelding