Mel en ik in Denemarken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-26 21:51

TinkerTreas schreef:
Wat een ruimte zeg! Fantastisch.
Ik ben benieuwd naar zonnige foto's. Volgens mij is het dan schitterend

Jaa dat denk ik ook! Er zit ook heel veel wild natuurlijk, omdat het een natuur gebied is. We hebben heel veel sporen van reeën gezien en een vossenhol.

Wat wel sneu was, bij de buren stond er een Haflinger alleen op een klein weitje. Helemaal blij en opgelucht dat wij er waren, maar jammer genoeg kon hij niet mee.

De vorige keer zag ik aan de andere kant van hun huis een shet met wat schapen/ geiten enzo. Ik vraag me dan echt af waarom de haf alleen moet staan, arm ding. (Er kan natuurlijk een geldige reden voor zijn, maar hij was er duidelijk niet happy om)

TinkerTreas

Re: Mel en ik in Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 00:35

Sneu is dat. Hier in de omgeving zie ik ook veel paarden alleen staan.
Laatst ook een oproepje op Facebook voor een plekje voor een shet. Hoefde niet met andere paarden te staan, als het maar niet te ver weg van haar huis was.
Dat vind ik echt heel erg sneu.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-26 09:24

Ja als het zo blijft ga ik eens een gesprek met ze aan, ik ben wel benieuwd naar de waarom. Kijk, als hij echt niet met andere paarden kan of iets besmettelijks heeft dan snap ik het wel. Maar als het gewoon niet klikt met de shet en schapen dan kan hij misschien aangrenzend aan onze wei of zelfs bij ons op pension

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 10:55

Zou fijn zijn voor dat paardje als je snode plan lukt!

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 13:21

In Lacaune kwamen we altijd langs een pony die altijd alleen stond, op een weitje vol met troep. Heel zielig vonden wij dat altijd.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 14:12

Wat ontzettend gaaf! Veel sneeuw ook gehad al dit jaar of niet?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 14:23

Wat een mooie ruimte Sinatra!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-26 14:27

Douce schreef:
Wat ontzettend gaaf! Veel sneeuw ook gehad al dit jaar of niet?

Ja klopt, sinds de kerstvakantie is er heel veel sneeuw en vorst geweest. Sinds zaterdag is de dooi ingezet, dus dat is fijn! Omdat er zoveel sneeuw lag zal het wel even duren voordat alles weg is, en is het nu natuurlijk ontzettend nat.

Daarom vonden we het wel een goed moment om te gaan kijken bij het nieuwe huis. Elk land ligt er mooi bij als het prachtig zomerweer is, met weer zoals nu komt het er veel meer op aan. Maar het is mooie zandgrond met weinig klei en er was bijna geen plas te vinden in de weides. Alleen op het stuk het verste van het huis af is nat. Scheelt weer :j en de verre wei kan dan met droge zomers mooi leeggegraast worden

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 17:24

Heel slim, je gaat er nog veel plezier van krijgen :)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-26 19:14

Thanks! We hebben nu een bod op ons huis in Denemarken geaccepteerd *\o/* ! Nu even hopen dat ze hun financiering rond krijgen. De vorige die een bod uitbracht had er totaal het geld niet voor dus vandaar dat ik nog een beetje sceptisch ben

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 19:55

Gefeliciteerd, wat snel! Hier staan huizen gerust 1-3 jaar te koop. Ik duim dat het dit keer om serieuze mensen gaat.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-26 20:25

Opzich is de huizenmarkt hier erg goed op het moment (voor verkopers dan). Niet zoveel te koop, wel vraag.
Toch hadden we er wel rekening mee gehouden dat het een half jaar kon duren, dus het zou erg fijn zijn als dit doorgaat :o
Ik had eigenlijk mijn appartement eerder verwacht te verkopen maar er zijn verschillende kijkers deze week - who knowss